Opinie o HRK S.A
Miałem rozmowę z rekruterem na jedną z pozycji. Ogółem dramat, sama oferta nic specjalnego, podkolorowana, że umowa agencyjna to świetna rzecz. Atmosfera rozmowy była taka, by stworzyć wrażenie, że negatywnie wyszedłem, musiałem wysłuchiwać jakiegoś głupiego gadania o mojej "kruchej motywacji" i innych mądrości. Następnie miałem otrzymać info zwrotne w ciągu max 2 tygodni. No i nie dostałem, ale w sumie dobrze.
Przykro nam to czytać. Dołożymy wszelkich starań, by podobna sytuacja nie miała już miejsca.
Przypomniałem sobie o tej cudownej rozmowie i wszedłem na goworka i zobaczyłem, że w końcu odpisaliście. Czym cechują się te starania, które podjęliście?
Jako kandydat opisze proces rekrutacyjny, a raczej jedynie jego pierwszy etap, bo na tym się zakończył. Dzień 1. Pani z HR zaczepia mnie na LinkedIn. Podaje opis stanowiska (dział IT), wymagania, mówi o wyjazdach służbowe za granice, wspomina o atrakcyjnej kwocie brutto poprzedzając ją słowem "około", UOP. Podoba mi się bezpośredniość, również gram więc w otwarte karty. Odpowiadam, że o ile z 75% podanych technologii jestem biegły, lub chociaż miałem styczność, to o pozostałych nie mam pojęcia. "Nie ma problemu - wystarczy". Podaję więc numer kontaktowy. Dzień 3. Zgodnie z umową, dosyłam CV - musiałem je zaktualizować. Dzień 5. Rozmowa telefonicza. Z pytań o stanowisko - miło, fajnie i przyjemnie, wszystkiego się dowiaduję. Szybki inglisz. Przechodzimy do pytania o oczekiwania finansowe. Skoro padła już pewna kwota, potwierdzam, że jest dla mnie satysfakcjonująca. "Wie Pan co, podałam taką górną granicę jeśli chodzi o stawkę". Odpowiadam, że jako jestem zainteresowany umową firma-firma (Pani potwierdziła wcześniej, że jak najbardziej wchodzi w grę), to możemy rozmawiać o kwocie xxxxx Netto na B2B. Była to kwota, która dawała HRK niższy o 10% koszt całkowity niż w przypadku wspomnianej na początku przez Panią wypłaty. "Na B2B netto jest troche inne" - słyszę. Wytłumaczyłem Pani więc wszystko ponieważ miesiąc wcześniej odbyłem właśnie takie negocjacje i to mnie wyprowadzono wtedy z błędu. Koniec końcow stajemy na kwocie jedynie 10% niższej, co chyba nie spodobało się Pani. Zapytany kiedy jestem dostępny odpowiadam, że okres wypowiedzenia mojej umowy to 2 miesiące ale w rzeczywistości mogę zacząć pracę za 2 tygodnie (dobre kontakty z pracodawcą + urlop). "Wpisujemy 2 miesiące, będę Pana polecać, odezwę się z informacją zwrotną. Dziękuję, do widzenia". Dzień 25. Przypominam sobie, że zmarnowałem 40min na rozmowę z firmą HRK, więc poświęcam jeszcze 10min na post. Mimo, że opis wskazuje raczej moje niezadowolenie to biorę pod uwagę, że po prostu mogłem się nie spodobać potencjalnym przełożonym. Rozmów jak ta pewnie jest mnóstwo, wnioski wyciągnijcie obiektywnie - sami. Po prostu bierzcie poprawkę, że jeśli HRK mówi około - ma na myśli "trochę" mniej. No i nie oczekujcie, że odpiszą mail generatorem choćby "dziękujemy za rozmowę ale rezygnujemy z kandydatury" lub "powodzenia", nie wspomnę już o telefonie :)
Dzień dobry Panie Adamie, jest nam bardzo przykro, że nie otrzymał Pan feedbacku i osoba prowadząca proces, w którym brał Pan udział nie skontaktowała się z Panem po jego zakończeniu. Wyznajemy zasadę, że Kandydaci to nasi klienci. Staramy się, aby każda osoba biorąca udział w prowadzonych przez nas procesach otrzymywała informację zwrotną. Będziemy wdzięczni za przesłanie informacji dotyczącej procesu rekrutacyjnego w którym brał Pan udział na adres mwt@hrk.eu (prosimy o nazwę stanowiska, nazwisko osoby odpowiedzialnej za projekt). Dzięki temu będziemy mogli wyjaśnić sytuację.
Jakich pytań można się spodziewać na rozmowie rekrutacyjnej w firmie HRK S.A?
Dzień dobry, czy ktoś ma jakieś informacje o oddziale w Kielcach? Pozdrawiam
manager, który rekrutował mnie do swojego zespołu w trakcie mojej odpowiedzi na pytanie czyścił marynarkę :\ Zaproponowano najniższą w PL
standardowe, ale cały czas notują twoje odpowiedzi niby są policjantami
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Mogę podsumować tą organizację w kilku zdaniach - dużo gadania jacy są super, a minimalne przełożenie na realne pozytywy dla pracowników. - bardzo wysokie budżety do zrealizowania, mała szansa na premię - marny sprzęt do pracy - brak elastyczności - stare telefony służbowe - brak dofinansowań dojazdów do pracy, np. do metra - brak dofinansowań np. do prądu przy pracy zdalnej - brak krótszych dni pracy, np. za zrealizowane budżety, itp. - brak dofinansowania do lunchy - brak paczek na święta i paczek okolicznościowych - brak dofinansowań do wczasów - duży nacisk na KPI - brak dnia wolnego w urodziny, tylko krótki mail z formalną regułką
Nieprawdą jest, że mamy nierealnie wysokie budżety, że nie jesteśmy elastyczni, że kładziemy tylko nacisk na KPI, że nie mamy dofinansowań do wakacji, czy też oferujemy konsultantom stary sprzęt. Z kolei w zakresie dofinansowań do lunchu, rachunków czy dojazdu do pracy, no cóż... nie wszystko można mieć od razu, jednak my się stale rozwijamy i może w przyszłości jeszcze bardziej poszerzymy pakiet naszych benefitów. Tymczasem, w celu poznania PRAWDZIWYCH informacji nt. naszej oferty dla pracowników zachęcamy do kontaktu z Anetą odpowiedzialną za rekrutacje do HRK - kontakt na naszej stronie :)
Opisz proszę jak wygląda dofinansowanie do wakacji? Jak można się o nie ubiegać? Nigdy nie słyszałam, aby ktoś takie w tej firmie otrzymał. Prosze o podzielenie się tą wiedzą tutaj na forum i nie odsyłanie do kontaktu bezpośredniego.
Jak długo czeka się na informację zwrotna w sprawie testu kadrowo -placowego? Pierwotnie zostałam poinformowana o 3 dniach roboczych, minęły dwa tygodnie i nie dostałam żadnej informacji zwrotnej.
ja też nie uzyskałam feedbacku, powiem więcej, jak dzwoniłam po ustalonym czasie to rekruter nie raczył już więcej odebrać telefonu czy oddzwonić. :) nawet jeśli napisałam ten test kiepsko, to wypadałoby chociaż ODEBRAĆ i przekazać informację, już nawet nie oczekuję inicjatywy z ich strony. ale może to dobrze, że się do tej firmy nie dostałam, bo na pewno pracowników traktują tak samo lekceważąco.
Dzień dobry. Staramy się, aby wszyscy Kandydaci, zarówno Ci biorący udział w procesach prowadzonych dla naszych Klientów, jak i Ci, aplikujący na stanowiska w naszych zespołach, otrzymywali feedback. Przykro nam, że nie otrzymali Państwo informacji zwrotnej w ustalonym w czasie trwania rekrutacji. Prosimy o kontakt z naszym działem marketingu i komunikacji, który pomoże wyjaśnić zaistniałą sytuację. Będziemy wdzięczni za wiadomość mailową na adres mwt@hrk.eu ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi procesu rekrutacyjnego (nazwa stanowiska, nazwisko osoby prowadzącej proces), w którym brali Państwo udział.
Na decyzję o zatrudnieniu wpływa tylko wynik testu. HRK wcześniej informuje, że bierze pod uwagę także doświadczenie zawodowe i zdolności interpersonalne, ale niestety tak nie jest.
Czy nadal jest opcja pracy 100% zdalnej przy tak ogromnej ilości zakażeń? :( Czy każą wracać pomimo tego, że ludzie się boją.
100 % polskich, wykształconych w polsce, managerów tak ma: Czy mogę pracować 100 % zdalnie? Polski Manager: Nie, przyjdź do biura żebym widział jak pracujesz. Ale oczywiście ci ufamy... Manager ze Stanów: Możesz pracować nawet z księżyca o ile będziesz miał internet Takie realia
Od początku pandemii zdrowie i bezpieczeństwo pracowników jest jednym z absolutnych priorytetów HRK. Elementem tego podejścia jest możliwość pełnej pracy zdalnej. Nikt nie zmusza do pracy w biurze, choć ciągle pozostaje ono do dyspozycji każdego, kto chciałby z niego skorzystać. A w momentach narastającej liczby zakażeń praca zdalna jest zdecydowanie zalecana. I dokładnie tak jest również teraz.
Czy są dodatki świąteczne?
Wiele firm ze względów bezpieczeństwa, bo zachorowania rosną, wraca do modelu 100% pracy zdalnej. Czy w HRK jest taka możliwość? Zastanawiam się nad aplikowaniem na jedno ze stanowisk, bo widziałam, że szukacie konsultantów, ale boję się pracować obecnie w biurze :( Słyszałam też, że jest konieczność uczestniczenia w jakiś wewnętrznych spotkaniach czy imprezach firmowych, w których bierze udział kilkanaście osób. Czy teraz ze względu na pandemię nie jest to zawieszone? Nie spotkałam się z takim rozwiązaniem obecnie w jakiejkolwiek firmie ze względów bezpieczeństwa.
Możesz śmiało aplikować do nas - obecnie pracujemy w modelu hybrydowym. Są osoby, które pracują z biura, bo tak im wygodniej, ale i takie, które od początku pandemii pracują w 100% zdalnie. Nikogo nie przymuszany do pracy z biura - jest to dobrowolna decyzja pracownika.
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Super, że szanujecie, że ludzie mogą bać się obecnej sytuacji. Są tacy, którzy nic sobie z tego nie robią, ale też osoby, które boją się bardzo.
Dobra lokalizacja biura! Dużo, dobrych szkoleń i dzielenie się wiedzą! Świetni ludzie w organizacji. Ogromne możliwości rozwoju. Możliwość uzyskiwania dużych premii. Wyjazdy szkoleniowe i zespołowe. Mocne ukierunkowanie na wynik (trzeba to lubić). Znalazłyby się oczywiście i minusy, ale jeżeli ktoś chce się dużo nauczyć o rekrutacji, sprzedaży i obszarze biznesu w którym rekrutuje, to jedna z lepszych firm na rynku. Jak ktoś się wacha, polecam, ale z nastawieniem na ciężką pracę :)
Ja bardzo sobie chwale prace w HRK. W żadnej firmie nie miałam tak wspaniałego szefostwa, nie ma żadnych problemów z odbieraniem nadgodzin, wzięciem wolnego czy w pomocy przełożonego. Naprawdę polecam wszystkim jeśli ktoś się zastanawia.
W mojej opinii firma nie oferuje zbyt wiele swoim pracownikom. Socjal jest marny. Znajdziecie wiele firm, które są bardziej pro-pracownik. Ciągły nacisk na wyniki, kilka razy w tygodniu spotkania z managerem i zarządem i dokładne opowiadanie co się dzieje z projektami i ile fakturek wystawimy. Brak zaufania do pracowników i ciągła kontrola. Wszyscy już mają dość tych spotkań, ale nadal są kontynuowane i z tego co słysze nie zapowiada się że coś się zmieni. Narzędzia pracy marne. Budżety ogromne.
Potwierdzamy, że w firmie stawiamy na komunikację, wymianę poglądów oraz spotkania f2f. Robimy to, bo zależy nam na stałym kontakcie z pracownikami, a także dlatego, że sami pracownicy wykazali potrzebę częstszych spotkań. Czy jest to dziwne? Nie. To standard wielu firm.
Praca będzie li nadal zdalna po pandemii czy nastąpi pełny powrót do biura jak gdyby wirusa nigdy nie było?
Tak jak inne firmy, również i my planujemy na stałe wdrożyć możliwość pracy zdalnej w wybrane dni w tygodniu.
Dla mnie paranoją jest to, że każą wracać na 3 dni do biura jak zachorowania rosną... Jak było ich mniej to wysłali do domu, a teraz totalna olewka. Ludzie się boją, ale nikt głośno nie powie.
Niestety, ale narzędzia pracy są słabe. Komputery jeszcze w miarę, ale telefony dostaje się wiekowe i po kimś. Nawet ludzie, którzy pracują już kilka lat mają stare telefony i zero szans na zmianę. Firma w ogóle o to nie dba czy coś Ci się psuje czy nie. Nawet jak to zgłaszasz to jest zero reakcji. Powinien być podział - jak pracujesz na stanowisku X to masz taki sprzęt, jak na stanowisku Y to taki. Nie ma też żadnych dodatków świątecznych, co jest już standardem w innych organizacjach (mogłyby być chociaż vouchery do restauracji). Na Wielkanoc po kwiatku lub czekoladowym zającu :/ Trochę śmieszne. Zamiast inwestować w nudne szkolenia, które nic nie wnoszą, a mają podnieść morale i ludzi odstresować to daliby lepiej bilety do kina.
Nie zgadzamy się z Twoją opinią. Oferowane naszym pracownikom narzędzia nie są słabe – pracownicy otrzymują telefony wg wewnętrznego systemu przynależności danego modelu do stanowiska. W przypadku stanowisk juniorskich zdarza się, że telefon jest używany, ale nie jest on wiekowy. Jeżeli usterki są zgłaszane, natychmiast je usuwamy. Telefony wymieniamy minimum co 3 lata i zawsze, gdy są poważne usterki (nie odbiegamy w tym od normalnych standardów rynkowych). Co do benefitów, w HRK pracownicy mają możliwość korzystania z opieki medycznej, ubezpieczenia na życie, dofinansowania do karty sportowej, nauki języków obcych, nieoprocentowanej pożyczki mieszkaniowej, dofinansowania wypoczynku dzieci, wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych. Organizujemy też liczne imprezy integracyjne, a także konkursy z voucherami, m.in. do restauracji. Wspomniałaś/eś o szkoleniach. Tak - nasi pracownicy biorą udział w licznych warsztatach (zawodowych, jak i z radzenia sobie ze stresem). Zwłaszcza w tak trudnych czasach, jak teraz, troska o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników jest dla nas najważniejsza. Ważniejsza niż bilet do kina.
Zamiast szkoleń bilety do kina? Cóż każdy wybiera swoje priorytety. jeśli chodzi o swój rozwój zawodowy... Ogólnie jeśli chodzi o podejście HRK do ludzie to jest o wiele lepiej niż w innych firmach rekrutacyjnych .Wiele firm ogóle nie myślało o inwestowaniu w szkolenia podczas pandemii.
Zgadzam się, że nikt nie sprawdza na jakim sprzęcie pracują konsultanci. Niby powinieneś mieć coś zapewnione a w realu to fikcja. Największy bałagan i (usunięte przez administratora) jest chyba w telefonach, ale kompy też szybkością nie grzeszą. Dostaniesz coś nowego chyba jak stary wybuchnie :D Dodatkowo uważam, że są firmy w tej branży oferujące zdecydowanie fajniejsze benefity. Szkolenia bardzo średnie.
Od czego uzależniona jest premia w firmie HRK S.A? Jakie są progi prowizyjne? Widziałem, że dodali 16 lipca na GoWork.pl ogłoszenie na stanowisko Specjalista Helpdesk.
Dzień dobry, system prowizyjny dotyczy konsultantów i jego szczegóły można poznać na spotkaniu rekrutacyjnym. Jeżeli ma Pani/Pan dodatkowe pytania odsyłam do naszego zespołu HR - Agaty Kuleszy, aks@hrk.pl
Opowiecie jak wygląda każdy etap rekrutacji w HRK S.A?
Bardzo dobrze wspominam okres zatrudnienia w HRK. Super towarzystwo, było parcie na wyniki ale zdrowe. Doceniam firmę za profesjonalne podejście do osób wewnątrz. Ciągłe szkolenia i chęć pomocy w rozwoju pracownika. Wymóg traktowania osób, które rekrutowaliśmy profesjonalnie - zawsze dawalismy feedback. Walczylismy o kazdego potencjalnego zatrudnionego. W biurze jest przyjemnie. Polecam bardzo!
Prace w hrk wspominam pol na pol.. umowa zlecenie, niskie stawki, często praca po godzinach, wrzucanie człowieka do projektów, które nie są w zakresie jego kompetencji ani obowiazkow a później wypinanie się na jakiekolwiek dodatki.. atmosfera super! (usunięte przez administratora)
@Gość123 dziękujemy za wyrażenie opinii. Chcielibyśmy jednak sprostować to, co piszesz. Pracując w HRK można wybrać kilka wariantów umowy - od zlecenia, b2b, po umowę o pracę. Nie wymagamy od nikogo pracy po godzinach, nie jest to u nas standard pracy, wręcz przeciwnie - elastycznie podchodzimy do godzin pracy.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w HRK S.A?
Zobacz opinie na temat firmy HRK S.A tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 39.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w HRK S.A?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 12, z czego 3 to opinie pozytywne, 9 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy HRK S.A?
Kandydaci do pracy w HRK S.A napisali 4 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.