Jedzenie do pracy powinno być regularnie przygotowywane i spożywane każdego dnia. Niestety, często odżywiamy się niezdrowo lub nie jemy nic. Poznaj pomysły na zdrowe i szybkie posiłki do pracy! Pośpiech, stres, brak czasu to najczęstsze powody sięgania po tuczące przekąski. Co jeść w pracy, żeby zachować energię na cały dzień?

Jedzenie do pracy – sposoby

Badania przeprowadzone przez brytyjską firmę Wonderful Pistachios dowodzą, że co druga osoba zabiera ze sobą jedzenie do pracy i je śniadania i obiady w biurze. Brak ruchu, praca siedząca i niezdrowe posiłki negatywnie wpływają na nasze samopoczucie, a to z kolei obniża naszą wydajność i sprawia, że gorzej wykonujemy swoje obowiązki zawodowe. Pożywne posiłki jedzone w regularnych odstępach czasowych są bardzo ważne w codziennym funkcjonowaniu i mogą poprawić naszą kondycję oraz skupienie. Zdrowe jedzenie w pracy przyczynia się do lepszego samopoczucia i korzystnie wpływa na nasze funkcjonowanie w ciągu dnia.

Jedzenie w pracy – czy wpływa na koncentracje?

Aktywność zawodowa i wiele spraw na głowie, często przyczynia się do zaniechania regularności posiłków. Regularne jedzenie w pracy powinno być priorytetem dla każdego pracownika, gdyż poprawia koncentracje. W artykule Jak być wydajnym pracownikiem znajdziemy wskazówki, które pozwolą podnieść jakość naszej pracy. Jak dobrze zaplanować swoje posiłki w ciągu dnia, tak byśmy nie zyskali kilku dodatkowych kilogramów przy ciągłym, siedzącym trybie życia? Istnieje wiele opcji na jedzenie w pracy, przepisy i cenne wskazówki pomogą nam wprowadzić zdrowy tryb życia.

Co jeść w pracy?

Regularne odżywianie to podstawa zdrowej diety. Co jeść w pracy, aby mieć energię do działania przez cały dzień? W ciągu ośmiu godzin pracy warto rozdzielić posiłek na dwie lub trzy mniejsze przekąski, niż zjeść jeden duży obiad. To sprawi, że nie będziemy odczuwać silnego głodu i nie zaczniemy sięgać po niezdrowe zapychacze. Jak jeść mniej w pracy? Lepiej zamiast jednego, większego posiłku w ciągu dnia, zjeść 5 mniejszych – najlepiej w odstępach czasowych co 3 – 4 godziny. Np. pożywne śniadanie warto zejść w domu, drugie śniadanie i lunch w pracy, a podwieczorek oraz kolację spożywać przy wspólnym stole z rodziną po powrocie do domu z firmy. Pomysły na jedzenie w pracy warto znaleźć wcześniej i opracować sobie tygodniowy plan przygotowania posiłków. To pomoże zaoszczędzić cenny czas i lepiej rozplanować obowiązki.

Pomysły na jedzenie do pracy

Regularne pory posiłków gwarantują stały poziom glukozy w organizmie, a tym samym brak napadów wilczego apetytu, senności i rozdrażnienia. Dlatego pomysły na jedzenie do pracy powinny być przemyślane, a posiłki odpowiednio zbilansowane. Pozwala to także na lepsze funkcjonowanie układu pokarmowego i sprzyja przyspieszeniu tempa metabolizmu, dlatego warto wziąć ze sobą obiad do pracy. Dłuższe przerwy między posiłkami powodują, że organizm zaczyna gromadzić zapasy w postaci tkanki tłuszczowej. – komentuje jeden z portali dietetycznych. Jeżeli dopiero teraz zaczynasz planować spożywanie regularnych posiłków podczas wykonywania swoich obowiązków, to zacznij od łatwych przepisów na proste jedzenie do pracy.

Szybkie jedzenie do pracy

Już od samego rana powinniśmy uzupełnić energię, dlatego warto przygotować śniadanie do pracy – wówczas zachowamy energię nawet do późnych godzin przedpołudniowych. Jeśli rano nie mamy czasu na zjedzenie posiłku w domu, nie chwytajmy w pracy po batony, tylko pomyślmy wieczorem, jak przygotować szybkie jedzenie do pracy – jogurt lub owoc będzie najlepszym rozwiązaniem, aby błyskawicznie zaspokoić głód. 

Jedzenie do pracy na zimno

Jeżeli nie wiesz jak podgrzać jedzenie w pracy, jesteś pracownikiem mobilnym, albo w Twojej firmie nie ma mikrofalówki lub kuchenki, możesz przygotować posiłki niewymagające oprawy termicznej. Smaczne i pożywne dania jednogarnkowe, sałatki warzywne czy pachnące kanapki nie muszą być podgrzewane, aby pysznie smakować. Jedzenie do pracy na zimno jest wygodną opcją, a przygotowany posiłek można zjeść w każdej chwili, niezależnie od sytuacji oraz warunków, w jakich pracujemy.

Zdrowe jedzenie do pracy

Jedną z popularnych opcji przygotowywania posiłków jest fit jedzenie do pracy. Warto zadbać o dzienną porcję owoców i warzyw oraz przygotowywać nieprzetworzone, lekko strawne posiłki. Zdrowa sałatka czy ryż z dodatkami to tanie i proste rozwiązanie na jedzenie w miejscu pracy. W ciągu dnia pamiętajmy także o tym, by pić dużo wody! Nawadnianie organizmu jest niezbędne – usuwamy w ten sposób szkodliwe toksyny oraz regulujemy nasz metabolizm. Najlepsza jest woda niegazowana bądź mineralna. Zrezygnujmy z napojów gazowanych, ponieważ są nie tylko niezwykle kaloryczne, ale również nie dostarczają żadnych wartości odżywczych, które są niezbędne podczas wykonywania pracy.

W czym nosić jedzenie do pracy?

Posiłki przygotowane, wartości odżywcze zbilansowane, a Ty zastanawiasz się, w czym nosić jedzenie do pracy? Drugie śniadanie i pożywny lunch zajmują sporo miejsca i często trudno je zmieścić w torebkę lub plecak. Istnieje jednak wiele wygodnych sposobów na spakowanie posiłków:

  • Pojemniki na jedzenie do pracy – praktyczne, trzymające świeżość dań, pojemniki z silikonowymi uszczelkami to must have każdego pracownika! Mogą być wykonane z metalu, plastiku, szkła, bambusa, a nawet z łusek ryżowych. Jeżeli jesteś ECO, to na pewno znajdziesz coś dla siebie!
  • Jedzenie do pracy w słoiku – życie w duchu zero waste prowokuje nowe pomysły. Lunch w słoiku? Czemu nie! Przygotowanie potrawy w szklanym naczyniu po przetworach to mniej zmywania, pakowania, a także oszczędność pieniędzy!
  • Jedzenie do pracy w pudełku – tzw. lunchboxy ostatnio zyskały na popularności! Zapakowanie dwóch dań do jednego pudełka sprawi, że poręczniej będzie przetransportować posiłek do pracy.
  • Torba na jedzenie do pracy – Niezależnie od tego, w co spakujesz swój posiłek, warto zaopatrzyć się w wygodną i dużą torbę, która bez problemu pomieści przygotowane jedzenie.