jak jeść mniej w pracy

Na wagę wchodzicie z coraz większą obawą, a ulubione dżinsy coś ostatnio nie chcą się dopiąć? Znamy winowajcę – to przekąski w biurze! Sprawdźcie, jak jeść mniej: w pracy oraz poza nią. I to jeszcze zanim na poprawę nastroju sięgniecie po kolejną paczkę ciasteczek! Przedstawiamy porady naukowców dla tych, którzy chcą walczyć z dodatkowymi kilogramami. 

Sposoby, aby jeść mniej w pracy: dla kogo?

Siedzący tryb życia, zbyt mała ilość fizycznej aktywności i te pyszne przekąski w pracy… A potem znów narzekacie, że ostatnio to coś Wam się chyba przytyło. O ile prawdziwe piękno nie ma jednego rozmiaru, o tyle nadprogramowe kilogramy mogą już odbić się na naszym zdrowiu i samopoczuciu. Jeśli czujecie, że to już czas na delikatną zmianę diety, to tekst dla Was. Mamy aż 6 sprawdzonych naukowo sposobów, jak zacząć jeść mniej!

Jak jeść mniej w pracy? Pomysły

Jak jeść mniej w pracy? Istnieje kilka naukowo potwierdzonych trików, dzięki którym nie tylko poskromicie apetyt na kaloryczne słodkości ale i zaczniecie jeść zdrowiej!

  • Ukryjcie słodycze – według badań przeciętny pracownik biurowy ma zawsze pod ręką przekąski o przeciętnej kaloryczności równej 476 kcal. To dosyć sporo, dlatego warto zrezygnować z szuflady ze słodyczami. Osoby, które tego nie robią, ważą średnio nawet o 12,5 kg więcej! Lepiej przygotować sobie porządne śniadanie do pracy.
  • Wybierzcie dietę pudełkową – zamówienie diety pudełkowej o określonej dziennej kaloryczności to świetny sposób na to, jak zacząć jeść mniej. Pozwoli zapanować nad podjadaniem a także zapewni nam dużą wygodę. To dla Was zbyt drogie rozwiązanie? W takim razie niskokaloryczne szybkie obiady do pracy zacznijcie przygotowywać sami w domu i pakować je w poręczne pojemniki.
  • Jak stołówka, to tylko z tacką – według naukowców to prosty trik na to, aby zaoszczędzić na zbędnych kaloriach. Osoby, które idąc do biurowej kantyny nie korzystają z tacek, zazwyczaj wybierają to, co łatwo unieść w dłoniach. Czyli najczęściej wysokokaloryczne kanapki pełne serów i sosów. Jak jeść mniej? Zrezygnujcie z tego!
  • W sklepie płaćcie gotówką – badania niejednokrotnie dowiodły, że płacąc kartą, pozwalamy sobie na więcej. Nie potrzebujecie jeszcze jednego słodkiego napoju ani pączka w przerwie od pracy…
  • Na lunch wybierzcie się na spacer – mowa nie o rezygnacji z obiadu, a przespacerowaniu się na niego. Wybierając restaurację oddaloną od biura, zrelaksujesz się po drodze i dzięki temu zjesz średnio o 24% mniej.
  • Przełóżcie słodycze do szafki niżej – niby banalne, a jednak działa. Zdaniem badaczy schowanie kalorycznych przekąsek do niższej szuflady skutkuje zjadaniem nawet 74 kcal mniej dziennie. A to w skali roku pozwoli już zgubić ponad 3 kg! To sprytny sposób jak jeść mniej i cieszyć się zgrabną sylwetką.

Jak zacząć jeść mniej w pracy, aby szybko schudnąć?

Jak jeść mniej i nie czuć się głodnym? Jeśli do tej pory rozpieszczaliście się regularnie ciasteczkami, pączkami i chipsami, to ciężko będzie zmienić przyzwyczajenia. Zdaniem naukowców na początku diety najłatwiej więc zamienić wysokokaloryczne przysmaki na zdrowsze przekąski. Słupki selera czy marchewki świetnie komponują się z pysznym hummusem, a do tego nie skończą się wymianą ubrań na większy rozmiar.

Starajcie się także jeść mniejsze porcje, za to kilka razy dziennie. Patent z piciem 5 kaw w pracy a potem rekompensowaniem sobie głodu wieczorną, obfitą obiado-kolacją stanowczo powinien przejść do przeszłości. Pilnowanie stałych pór posiłków pozwoli też lepiej zapanować nad napadami głodu. Jak jeść mniej w pracy? Trzeba kontrolować wielkość porcji!

Nie pocieszajcie się jedzeniem! Tzw. “comfort food” raz na jakiś czas to nie grzech, ale już regularne zajadanie stresu szybko źle skończy się dla waszej sylwetki. To już lepiej pomyśleć o zmianie i zacząć znowu przeglądać oferty pracy! To , że spotkanie nie poszło po waszej myśli nie oznacza, że paczka cukierków to zmieni. Zamiast tego wybierzcie się na krótki, kilkuminutowy spacer wokół biura. Ochłoniecie, a przy okazji sami już niedługo będziecie mogli doradzać innym, jak jeść mniej – nie tylko w biurze!