Empik S.A.

1.8 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Empik S.A.

Była pracownica
Były pracownik
 Pytanie

Firma (usunięte przez administratora)! Jej jedyną misją jest zwolnić najdłużej pracujących ludzi, którzy oddali serce tej firmie. Dziś (usunięte przez administratora) regionalny, który jest totalnym amatorem zwolnił dwóch dyrektorów salonów.. na Grunwaldzie dziewczynę pracującą 24 lata w tej firmie!!! Oraz dyrektora dwóch salonów z Oławy pracującą 26 lat !!! Powód? Brak wyników sprzedażowych. Najdroższy sklep na rynku, ale to wina kierowników, ze jest kryzys. PARANOJA!!! Jak to świadczy o tej firmie!? Ludzie nie wspierajcie tego (usunięte przez administratora) bo inaczej tego nazwać nie można. Pamiętaj, Ty możesz być następny z wypowiedzeniem w ręce.

Marcin
Pracownik
@Była pracownica

Teraz zostały na stanowiskach kierowniczych pokorne cielaka, które grzecznie przytakują każdej bzdurnej wypowiedzi DM. Empik to firma gdzie lata temu pracowali ludzie z pasją i wiedzą, a dziś automaty do sprzedawania premium i umbrella A pasjonatów i zapaleńców firma sukcesywnie się pozbywa, bo jest obawa że zamiast sprzedawać "abonament" na zniżki.... Będą rozmawiać z klientami na tematy książek, muzyki lub filmu, a to jest nie efektywne bo nie robi KPI

Anna
Były pracownik
@Była pracownica

Potwierdzam też jako wieloletni pracownik formy (obecnie już na szczęście sama zakończyłam "współpracę") . Niestety od pandemii jest tylko gorzej, coraz więcej obowiązków i oczywiście zwolnienia. Wszystkim stałym pracownikom polecam zmianę (jest wiele lepszych i pod względem atmosfery i zarobków ofert pracy na rynku, nie trzeba długo szukać.) A osobom co się zastanawiają - omijać szerokim łukiem!

Lu
Pracownik
@Była pracownica

Rejonie dolnośląski, nie uważasz, że pewne granice zostały przekroczone. Każdy z nas może być następny w kolejce do zwolnienia, mimo ogromu pracy jaki nią wkładamy. Powinniśmy zacząć głoś o tym mówić, bo firma z 70 letnią tradycją, która reklamuje się hasłami "Na co dzień w pracy, kierujemy się misją: Empik inspiruje, daje radość rozwijania pasji, tych dużych i tych codziennych. Indywidualnie jesteśmy interesujący ale jako zespół mamy wspólny cel i słuchamy swoich opinii." nie powinna tak postępować i w ten sposób, pozbywać się wartościowych pracowników. Jeśli jest gorzej mamy sobie pomagać, szukać rozwiązań, bo przecież "GRAMY W JEDNEJ DRUŻYNIE!!!. Od paru miesięcy, żyjemy w ciągłym strachu, nie liczy się nasze zdanie, nasze pomysły czasem i frustracje, bo naprawdę nie wiadomo w co włożyć ręce, ale to nic ,nie liczy się klient, na którego obsługę nie ma czasu, bo ilość etatów jest nieadekwatna do ilości pracy jaką mamy wykonać, ostatnio liczą się tylko słupki i tabelki, Premium śni Ci się po nocach, jeśli śpisz, jeśli Twój stan psychiczny na to pozwala.. Naprawdę zapraszam tych wszystkich trochę wyżej postawionych, na jeden dzień pracy w salonie, gdzie będzie do przyjęcia 40 kontenerów dostawy na porannej zmianie z jednym pracownikiem, zmiany cen, rezerwacje klienckie, przyjęcie prasy, przyjęcie paczek, zmiany instrukcji handlowej, inwentaryzacje, reklamacje klientów, zwroty do centrali, zwroty dla dostawców zewnętrznych, zwroty prasy, pilnowanie złodziei, czasem posprzątanie jeśli masz czas, zmiany kolekcji, szkolenie nowych pracowników(rotacja niesamowita, uciekają po tygodniu), ilość towaru przekraczająca wielokrotnie możliwości salonu i wiele niespodzianek od centrali jak akcja z kolekcją świąteczną.-90% To tak pokrótce. Ja się pytam, gdzie w tym wszystkim jest KLIENT i skupinie na jego obsłudze(gdzie z tyłu głowy masz milion zadań za, które jesteś rozliczany. Ta praca nigdy nie była łatwa, ale chodziło się do niej z uśmiechem i chęciami, ostatnio tylko stres i płacz po nocach, przykre ale prawdziwe!

Kulka
Pracownik
@Lu

Potwierdzam i to za najniższą krajową...

Mysza
Pracownik
@Kulka

W przyszłym tygodniu i tak pewnie salony partnerskie usłyszą o tym, że zostają im ścięte etaty. Ludzie ciężko pracują, a Ci jeszcze kombinują przy pieniądzach. W salonach regularnych niby podniesione wynagrodzenia przez wzrost minimalnej ale nie można normalnie wypłacać tylko kombinacje z wyrównywaniem w następnych miesiącach. Najlepsze jest to, że jak ktoś zrobi premie to wyrównania dostanie mniej. Już nie mówiąc o tym, że zmniejszyli wysokość pieniędzy za premie. Ciekawe na jakim stanowisku sprzedażowym usłyszycie, że w okolicy 100 zł wynosi premia miesięczna. Śmiech na sali. Zmiany w zasadach bezpieczeństwa i montaż kas samoobsługowych to jasny sygnał że dążą do tego, żeby było jak najwięcej zmian gdzie się jest w sklepie w pojedynkę. Bardzo ciekawe kto zrobi wszystkie procesy jakie salony mają do wykonania. I raz dwa będzie telefon albo mail z ponagleniem i tłumaczeniem się. (usunięte przez administratora) Wizerunek na zewnątrz nijak się na do tego jak ta firma działa. Jak się widzi jakąkolwiek kampanię rekrutacyjną to człowiekowi wstyd jak (usunięte przez administratora) kandydatów. Po obejrzeniu wrzutek do socjal media to aż się płakać chce jak widzę że pieniądze wydawane są na coś takiego, a w salonach nawet świateł nie można wszystkich włączyć bo oszczędzanie i się pracuję jak kret. W naszym dystrykcie pod koniec roku odeszło kilku doświadczonych KSS. Obecnie z którym nie rozmawiam to też się zastanawiają "co ja tu jeszcze robię". Wyraźnie już jest przegrzanie. Ja też już zdecydowałam, że na wiosnę odchodzę. Was zachęcam by również mieć odwagę.

Ada
Były pracownik
@Była pracownica

Takich zwolnień juz było wcześniej, kierowników którzy pracowali od wielu lat, mających doświadczenie i serce do tej firmy. Powód ten sam a nowi którzy przychodzą na ich miejsce nie wnoszą nic nowego. Nie wytrzymują nawet roku ale maja jedna wieka zaletę dla niedouczonego regionalnego są tani i „ (usunięte przez administratora) łatwo nimi manipulować a gdy orientują sie że dokładają do interesu i defa kto po opłaceniu wszyskich zobowiązań nie zostaje im nawet najniższa krajowa próbują negocjować umowę to im się mówi pa pa...

Była pracownica
Były pracownik
@Ada

Wiem o tym bardzo dobrze.. dziś słyszy się o kolejnych zwolnieniach z długim stażem.. Empik robi czystki wśród doświadczonych pracowników. Oby ktoś grubo beknął za to.. a żeby rok 2023 był rokiem upadku tej firmy, bo są na doskonałej drodze..

Była pracownica
Były pracownik
@Lu

To nie jest już ten sam Empik co 20 lat temu.. Z roku na rok coraz gorzej. Coraz więcej pracy, a coraz mniej kasy. Faktycznie etaty poucinali. (usunięte przez administratora) my, że pokazujemy, że można. Człowiek staje na głowie, żeby się ze wszystkim wyrobić, bo strach, czy kolejna nie będę do odstrzału. To chore.. Ciekawe co zrobią, kiedy zabraknie im ludzi do pracy, bo o dobrego pracownika dzisiaj w cholerę ciężko i nie raz zdarzało się, że dopełniałam etaty nic z tego nie mając, bo ludzie rezygnowali z dnia na dzień.. i wcale im się nie dziwię tyrać za najniższą krajową, bo nie stać nas na więcej.. po opłaceniu ZUSów i wszystkiego DYREKTOROWI salonu zostaje 3500 zł na rękę ! Śmiech na sali.. To już jest (usunięte przez administratora) koncentracyjny.

Ada
Były pracownik
@Była pracownica

Odchorowałam prace dla tej firmy, dokładnie rok nic nie robiłam ( stać mnie na to, a nawet zastanawiałam się czy nie iść z nimi na wojnę sądową- środki są, skrzynkę mailowa mam skopiowana i kilka interesujących rozmowę tel z regionalnym i tymi z Loss, też) ale doszłam do wniosku że szkoda mi zdrowia na nich. Świat jest piękniejszy, są normalne firmy gdzie człowieka uczciwie traktują, pracuje sie 8 godzin, normalny urlop bez trzesiawki czy akurat audyt nie wpadnie itp itd. Życzę powodzenia na Empiku świat sie nie kończy. A zaglądam na to forum z ciekawości czy już ta firma padła. Zapewne znamy się. Ta firma odciska piętno na psychice i w normalnym świecie zawodowym na początku trudno się odnaleźć. Do tej pory dziwię sie że mam tak normalnie bez ciśnienia a i kasa dużo lepsza niż Dyrektorska empikowa.

luiza
Pracownik
 Pytanie
@Była pracownica

a śmiechem na sali nie jest to, że KSS zarabia tyle samo co zupełnie nowa osoba, która nic jeszcze nie umie??? i zgadzam się, jest coraz gorzej na dzien dobry słyszysz że mamy słabe wynik, mało ep, umbrelli, słaba konwersja i dosprzedaż itd

luiza
Pracownik
 Pytanie
@Mysza

u nas już nawet klienci narzekają, że jest za ciemno i nic nie widzą... co do oszczędności to szlag człowieka trafia jak w radioweźle leci reklama gali bestsellerów w 5gwiazdkowym hotelu... to w końcu jak? firma oszczedza? czy się bawi na bogato?

xXx
Pracownik
@luiza

Aby centralka mogła się bawić to muszą oszczędzać. Tania siła robocza ma pracować za najniższą krajową, najlepiej z latarkami, bo trzeba zorganizować gale i wychwalać się jaki to empik jest cudowny. Pracownicy są traktowani coraz gorzej, mobbing to w tej firmie to codzienność. Wiecznie jesteś zastraszany, że jak nie zrobisz ep i umbrelli to na twoje miejsce przyjdą inni którzy będą robić.

1
Elvis
Pracownik
@xXx

Nawet dobre inicjatywy są w stu procentach odbierane negatywnie przez to jaka jest sytuacja w salonach. Na myempik czy na LinkedIn można czasem zobaczyć różnego rodzaju aktywności jakie są podejmowane w CO. Dla przykładu niedawno minione święta. W biurze tworzyli różnego rodzaju dekoracje, wprowadzali świąteczny klimat. W salonie często nie idzie nie nawet na przerwę bo tyle jest pracy. Nie wiem czy wam partnerzy handlowi przekazali ale jak pracujecie w sklepach które dobrze sprzedają premium tak jak ten w którym pracuję (pierwsza i druga grupa) to od lutego dostaniecie mniej pieniędzy za realizację tego celu premiowego. Żenada.

Jadzia
Pracownik
 Pytanie
@Elvis

Na zewnątrz co chwila chwalą się jakąś nagrodą za marketplace/e-commerce, a o jakiejkolwiek nagrodzie z zakresu hr ktoś słyszał? Jedyne co to opinia osób które nie pracują w empiku jak oceniają firmę jako potencjalnego pracodawcę. I to jeszcze nawet nie wysoka lokata. Nic dziwnego. Każdy kto przepracuje tu chociaż miesiąc już wie co jest co. Przedstawiciel pracowników powołany podczas covid tylko po to żeby podpisać ugodę o wypłacaniu 80% wynagrodzenia. Ktoś słyszał żeby zrobił cokolwiek innego? Badanie zadowolenia skurczone do kilku pytań miało być cykliczne. I gdzie jest kolejna tura? W zespole HRu to chyba już trzecia rotacja będzie ekipy. Chyba tylko jedna z HRBP została i szefowa trenerów. Nikt się tymi tematami nie interesuje. Jedyny język jaki jest używany to więcej więcej więcej, pieniądze pieniądze pieniądze.

Nick
Były pracownik
@luiza

Gdy to jest osobą do 26 roku życia to często dostaje więcej niż kss.

Mo
Były pracownik
 Pytanie
@Jadzia

Przecież sama Jej Magnificencja Pani Prezes Tego (usunięte przez administratora) powiedziała w wywiadzie dla Forbesa, że jej dewiza to „szybciej” i pracownicy doskonale to wiedzą, więc czego oczekiwać? Z resztą cały ten wywiad opierał się rozmowie o pieniądzach- „inni na wakacje kupują sobie książkę a pani kupiła połowę Empiku” ha ha ha, boki zrywać.

Szybki
Pracownik
@Mo

Wszyscy rozumiemy że w dzisiejszych czasach firmy muszą rozwijać się szybko bo inaczej tracą kontakt z konkurencją. Niestety masz racje. W salonach jest tak, że masz pracować szybciej i więcej. Więcej obowiązków coraz mniejsze załogi. Nie ma czasu na handlowanie i klienta. Nie ma czasu i miejsca na jakikolwiek margines na którym mogłoby pojawić się chociaż trochę zadowolenia z pracy.

luiza
Pracownik
@Mo

dokładniej to było "szybciej, mocniej, więcej"... wszystko się zgadza

Ewtu
Pracownik
@Marcin

Na zewnątrz piękny PR, bestsellery Empiku i jak to firma sprzedaje kulturę. A naprawdę to nikogo to nie obchodzi. Firma książki traktuje dokładnie tak jak by sprzedawała ziemniaki.

Hm
Pracownik
 Pytanie

Ważne ze wywiad w Forbsie z Panią prezes był i było się czym pochwalić ze firma się rozrasta, ale do czasu, w końcu runie ten magiczny domek z kart. Zachłanność ludzi u góry doprowadzi te firmę do upadku, bo po co dać ludziom godziwe warunki, żeby zostali na lata i stali się ekspertami w swoich działach, lepiej rzucić kilku studentów, którzy zanim ogarną wszystkie te systemy, procesy i cały ten ogrom pracy, po prostu odejdą, choćby do biedronki czy żabki, bo tam przynajmniej dostaną umowę o prace i jakieś godne warunki. Czy zdrowy rozsądek powróci? Czy zaczną lecieć głowy u góry jak Pani prezes zobaczy ze wyniki są co raz gorsze i firma przestaje się tak szybko rozwijać? Zobaczymy co wtedy wszyscy dyrektorzy i inni tego pokroju ludzie zrobią, wtedy się pośmiejemy :)))

mkpl
Pracownik

dział w który pani prezes tak mocno chce rozwijać, chciałby bardzo serdecznie ją pozdrowić za podręcznikowe motywowanie pracowników. Zabrana premia i brak poczucia stabilności mam nadzieję, że odbiję się to na przyszłych wynikach, a i mam nadzieję, że bestsellery wypalą i zepną się finansowo ;)

Szary
Pracownik
@mkpl

Zachęcacie swoich kolegów do wyrażania opinii. Jedyne co interesuje zarząd to hajs i wizerunek na zewnątrz. Reszta się nie liczy. Jak zacznie być głośniej o tym co się dzieje to jest jakakolwiek szansa na refleksję. Inaczej dalej będą zwolnienia, redukcja etatów, zabieranie premii, mobbing i praca ponad siły.

On
Pracownik
@Szary

W salonach jest tak od dawna i nikogo to nie obchodzi.

Pracownik
Pracownik

Zabranie premii za poprzedni rok to gwóźdź (do trumny) do tego co ostatnio dzieje się w Empiku

Analityk
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Etapy: 1. CV 2. Krótka rozmowa przez telefon z miłą panią z HR odnośnie doświadczenia zawodowego i kompetencji (ok. 20 minut) 3. Test kompetencji SHL z zakresu zdolności ogólnych i rozumowania (online) (około 1-1.5h) 4. Rozmowa z potencjalną przełożoną - przyjemna rozmowa z wieloma pytaniami branżowymi, omówieniem kompetencji, doświadczenia oraz planów zawodowych. W drugiej części duży zestaw szablonowych pytań HRowych. (online) (czas 2-2.5h) 5. Test umiejętności twardych - koniecznie live, przewidywane 1.5h - i tutaj problem, gdyż proponowanym terminem był kolejny dzień (z uwagi na koniec miesiąca - kwestia szybszego wypowiedzenia). Po poinformowaniu, że nie mam możliwości podejść do rozmowy w tym terminie padła wspaniałomyślna deklaracja od pani z HR (innej niż w punkcie 2.), że propozycja innego terminu spotkania zostanie przesłana mailowo, by mogło się ono odbyć na początku przyszłego miesiąca. Jednak na deklaracji się skończyło - nie przyszedł ani mail, ani żadna informacja o tym, że firma Empik nie jest jednak zainteresowana aplikacją, którą​ do niedawna zainteresowana była. Samo ogłoszenie zaś ponownie pojawiło się w sieci. Reasumując: kilka godzin prywatnego czasu spożytkowane na poddanie się kilku etapom procesu rekrutacyjnego okazało się zbyt małym ładunkiem zaangażowania, by firma Empik wywiązała się z własnych deklaracji/wróciła do kandydata z informacją zwrotną. Jest to dla mnie mocny zawód, zważywszy na f​akt utożsamiania firmy Empik z pewną kulturą. Stanowczo również pogorszyło to obraz tej firmy w moich oczach.

Pytania

j.w.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
CarolIne
Pracownik
 Pytanie

hmm ciekawe kto zwyciezy na jutrzejszej gali bestsellerów?? smiech na sali jeszcze do konca namawiali ludzi na głosowanie a od 2 tygodni w salonach materialy marketingowe (usunięte przez administratora) i innymi ;)

Empik-owiec
Pracownik
@CarolIne

Zgodnie z obecną polityką, bestsellerem moze okazac sie muszla klozetowa, flaki wołowe w rosole albo golonka wieprzowa w puszce z wyselekcjonowanej oferty empik.com. Wszystko w temacie...

Pracownik
Pracownik

Nas poinformowano, że nie będzie w tym roku premii. Chodzi o biuro w Centrali. Czas szukać czegoś nowego

Grażyna
Inne
@Pracownik

A czy premia była zapisana w umowie ? Czy tylko wymieniona w ogłoszeniu o pracę jako oferta firmy?

Japas
Pracownik
@Pracownik

We wszystkich komunikatach informacja, że firma jest w dobrej sytuacji finansowej. Na konferencji tyle było mówione o tym, że wszystko się spina a w zderzeniu z rzeczywistością lipa. Albo firma ledwo daje radę albo pod pretekstem kryzysu tną ine się da, a kto ma zarobić ten zarobi. Chciałbym żeby to wynikało z faktycznych problemów bo przynajmniej byłoby to obiektywne. Niestety mam już tak mało zaufania do tej firmy, że nie zdziwię się jak to ta druga opcja.

Ech
Pracownik
@Japas

Oprócz braku premii kolejne zwolnienia. Na korytarzach usłyszałam o kilku osobach. Pytanie czy to wszyscy. Nam się mówi że i kryzys i że stabilna sytuacja co jest tak śmieszne że czuję że robia z nas głupków.

pracownik
Pracownik
@Pracownik

Do wyniku zabrakło bardzo mało... nie wierzę, że nie dało się go dociągnąć "różnymi mechanizmami"... ale.. wtedy trzeba by wypłacić ludziom premie w pełnym wymiarze.. a tak... cóż... mamy lekkie niedowiezienie wyniku... więc mamy oszczędność. Kto chce zacząć tu pracować... musi być na prawdę odważny albo zdesperowany (zwłaszcza w handlówce czy IT).

prac HQ
Pracownik
@pracownik

Zwolnienia ida powoli, żeby nie miały znamion "grupowego". wtedy trzeba płacić dodatkowe odprawy. Na razie "pod nóż" ida managerowie, potem byc może kolejny szczebel. Prym wiedzie zespół handlowy i IT. Wyrzuca się pracownikow z wieloletnim stażem. Ja też wylatuję ale to z innego powodu. Mówiłam prawdę dyrektorowi IT w oczy. Prawda jest czasem bolesna. Ja odczułam to na sobie ale ja nie pozwalam sobie na takie traktowanie. Nowy szef it to czlowiek bez kultury i wszelkich hamulcow. potrafi wysmiewac sie publicznie z innych pracownikow swojego departamentu. Wytykać ich wady i obrażać, nazywając to swoim specyficznym poczuciem humoru. przez ostatnie miesiące rozsypał cześć zespołów IT. ludzie się tu źle czują i boją. niedlugo zacznie się masowy eksodus. Informacje osob z poprzednich firm potwierdzają, że tam zachowywał się tak samo. Dobra rada - jeśli jesteś z IT i z jakiegoś powodu chciesz pracować w Empik - poczekaj na zmianę dyrektora :)

3
Sztaba
Pracownik
@prac HQ

W dziale less prevention też zwolnienia. Dział gdzie nawet nie wiem czy pracuje 10 osób. Kasy nie ma i to widać. Każda mniejsza naprawa czy to IT czy budowlana czeka lub jest rozciągana w czasie. Jak sklep może działać bez czegoś to nikt nie będzie kombinował żeby to robić. Zaraz pokazują służbowe telefony, laptopy i samochody i miech ludzie swoich używają. Jestem gotów uwierzyć w taki absurd. Dobra mina do złej gdy. Żadnej informacji do pracowników i udawanie, że wszystko git.

Niepopularne decyzje
Pracownik
@prac HQ

Dobrze ze Ewa przewietrzyla szeregi. Czesci osob nalezalo sie od dawna. Decyzja w kilku przypadkach spozniona o lata.

Romek
Pracownik
 Pytanie

Czy coś wiadomo kiedy doładują nasze karty rabatowe? Zostały one wyzerowane, a nie pojawił się nowy limit. U nas nikt nic nie wie.

luiza
Pracownik
@Romek

może w ramach oszczędności zlikwidują rabaty pracownicze... jak się okazuje ostatnio w tej firmie wszystko jest możliwe ;)

Lama
Pracownik
@luiza

Są doładowane.

Kik
Kandydat
 Pytanie

Do którego każdego miesiąca wpływa pensja?

Gość
Pracownik
@Kik

Do tego do którego masz napisane w umowie jeżeli jesteś w sklepie partnerskim. Jak w sklepie regularnym na UoP to do ostatniego dnia miesiąca, jak na UZ to najczęściej do 20ego.

były pracownik
Były pracownik
 Pytanie

Nikomu nie polecam pracy. W kółko słyszy się tylko o empik premium, umbrelli, dosprzedaży do paczek i wyrabianiu paragonów na mobilce. Co można za to dostać? tak naprawdę nic. Nawet za grudzień, w którym jest mnóstwo pracy, obowiązków, stresu można dostać co najwyżej 100zł jak dobrze pójdzie. Gdyby za tymi wszystkimi wymaganiami szły jakieś realne premie to jeszcze miałoby to jakiś sens. Jednak jedyne na co można tu liczyć to wieczne niezadowolenie, stres, wypominanie, że sprzedało się za mało. A przy tym wszystkim trzeba chodzić z wiecznym uśmiechem na twarzy bo nie daj boże jeszcze wleci negatywna medalia.

Kamila
Pracownik
@były pracownik

W naszym salonie jeszcze zabrali pół etatu. Jestem załamana. Bardzo fajną mamy ekipę ale będę musiała odejść gdzieś gdzie nie ma takiego nawału pracy. To już jest nie do zniesienia. Jak widzę że w innych sklepach jest większa obsada i do tego po kilka kas samoobsługowych to mnie szlag trafia, że u nas każdy lata z jęzorem, a pieniądze takie same.

Renata
Inne
@Kamila

i to perspektywy totalnie żadnej nie ma na rozwój od strony technicznej itp? nie było ani rozmów ani niczego? bo jeśli hajs ten sam a macie porównanie z innymi miejscami to trudno się dziwić, że motywacja może spaść. czyli rotacja nie przeszkadza mimo wszystko i u was zawsze chętny na pracę się znajdzie, żeby te podstawowe braki uzupełnić jakoś? jakim sposobem?

pracownica
Były pracownik
 Problem

Pracę w Empiku wspominam źle. Praca dla ludzi bez własnego zdania, którzy potrafią wciskać kit ludziom, (bo tym jest to całe premium i umbrella), oraz potrafią być maszynkami do zarabiania pieniędzy. Nie liczy się dobry kontakt z klientem, jakość obsługi czy szybkość działania, tylko % w tabelce i wyniki. "Motywacją" w pseudo walce o wyniki, mają być premie - żeby salon je otrzymał należałoby sprzedać nieprawdopodobne ilości abonamentów, których zwyczajnie nie ma komu proponować. Uczą chamstwa i braku kultury. Ktoś przyjdzie kupić długopis? Odeślij go do kasy samoobsługowej, bo wyniki nie będą się zgadzały. Patrzenie na ręce pracownikom, co i czy w ogóle sprzedajesz. Na posprzątanie salonu nie ma nawet czasu, podłoga była u mnie myta raz w przeciągu 2 miesięcy, bo przecież są rzeczy ważniejsze, co z tego, że jest taki (usunięte przez administratora) że ciężko jest pomóc klientowi coś znaleźć. Nie ma mowy o elastyczności grafiku, jest niestabilność, jak już tu ktoś wcześniej napisał. Ciągłe zmiany popołudniowe, siedzisz do 21:15 po czym następna zmiana jest na 6. Na zmiany poranne mogą liczyć tylko kierownicy (usunięte przez administratora) Atmosfera jest w porządku, dopóki jesteś posłuszny i nie odstajesz od reszty w kwestii sprzedaży. Nie polecam nikomu tego miejsca, już lepiej zatrudnić się w fast foodzie, zrobić to co do Ciebie należy, niż wciskać ludziom (usunięte przez administratora) i bawić się w handlowca.

Olaf
Były pracownik

Wszystkim, którzy zastanawuają się nad pracą w firmie Empik radzę na rozmowie kwalifikacyjnej spytać ile jest etatów na cały salon, który bardzo często otwarty jest w godzinach 9-21 i sobie przeliczyć. Teraz jest tak nowy pracowniku, że po paru dniach i krótkim i pozornym przeszkoleniu, mozesz zostaniesz sam! Ktoś się rozchoruje, nie ma kto go zastąpić, ktos pójdzie na urlop to samo, a jak zechce Ci się przypadkiem siku, to co poprosisz klientów, żeby wyszli bo masz potrzebę, niby można ale ja nie słyszałem o takim przypadku.

k
Kandydat
 Pytanie

Empik rekrutuje na junior facility manager ? ktoś coś wie więcej jak to wygląda tam ? jakieś opinie ?

Gruby
Pracownik
@k

Nie idź. Będziesz (usunięte przez administratora) gościa o wątpliwych manierach który jeszcze nikomu nigdy w niczym nie pomógł i najchętniej pozostałby tam gdzie jego mentalność czyli wczesne lata 90.

slay
Były pracownik

Pracowałam w empiku przez grudzień na umowie zlecenie. Kierowniczka na rozmowie kwalifikacyjnej zapewniała, że praca jest na dłuższy okres, a od stycznia przeszłabym na umowę o pracę, nie do końca rozumiem po co skoro od początku potrzebowała tylko kogoś na jeden miesiąc. Praca sama w sobie była całkiem przyjemna, ale tylko ze względu na ekipę, z którą pracowałam (bardzo mili i pomocni ludzie). Ogromny nacisk na sprzedaż umbrelli i empik premium, co w ogóle nie przekłada się na zarobki. Pensja to najniższa krajowa, a o premii można pomarzyć.

Smiech na sali
Były pracownik
 Pytanie

Tylko salony tutaj piszą, a przecież w centrali teraz dzieje się ciekawie. Ile głów już poleciało?

Tryb
Pracownik
@Smiech na sali

Pracownicy magazynu piszą na empik sochaczew, a nie Warszawa. Tam też różne cyrki.

1
KajMan
Pracownik
@Smiech na sali

w centrali nie mają czasu na siedzenie na tym forum, bo musza dla nas wymyslac nowe niespodzianki,,, np dzisiaj rano wprowadzili zmiany w IH ;)

Kandydatka
Kandydat
 Pytanie
@Smiech na sali

To będzie kolejne Shopee?

Renata
Inne
@KajMan

napiszesz coś więcej n temat tych wspomnianych zmian? mają coś jeszcze w planach, ogłaszali już? wyżej też jest jakaś wzmianka na temat cyrków... co się dzieje?

KajMan
Pracownik
@Renata

jak pracujesz na salonie to wiesz o co chodzi, a jak w centrali to tym bardziej

Były pracownik
Były pracownik

Przed podjęciem pracy, poniżej przeczytałam, ze kadra kierownicza nie szkoli nowych pracowników. Zdziwiłam się i pomyślałam, ze to jakiś żart, lecz niestety sama tego doświadczyłam. Pracowałam w jednej z większych sieciówek w Polsce, gdzie standardy pracy pozostawiały wiele do życzenia, ale nowy pracownik musiał być w 100% przeszkolony. Natomiast w pierwszym dniu pracy w Empik pokazano mi tylko raz jak obsługiwać kasę, wytłumaczono, ze sprzedaż premium i umbreli jest wymagana, pomimo tego, ze nie nauczono jakichkolwiek technik sprzedaży. Do wszystkiego trzeba było dochodzić samemu, gdzie mając porównanie z poprzednia firma, praca w Empik jest monotonna i nie ma tysiąca zadań na raz do wykonania. Nie wspomnę już o tym, ze oprócz zadowolenia kierownika nie otrzyma się kompletnie nic, jeśli wyniki umbreli i premium będą satysfakcjonujące, a codzienny nacisk na to powoduje, ze pracownik ze stresem zmierza do pracy. Nie polecam, bo na dłuższa metę mozna wykończyć się psychicznie.

Anonim
Były pracownik
 Pytanie

Każdemu kto choć rozważa aplikację o pracę w Empiku stanowczo to odradzam. W moim przypadku zaczęło się zupełnie normalnie. Pracodawca podczas rozmowy kwalifikacyjnej był miły, chociaż niejednokrotnie byłam straszona, że praca na salonie to ciężka praca fizyczna. Mimo wszystko stwierdziłam, że jestem gotowa się tego podjąć, gdyż praca fizyczna mi niestraszna. Gdy już zaczęłam pracować problemem okazała się nie rzeczona praca fizyczna, a stopniowo nasilająca się każdego dnia przemoc psychiczna ze strony pracodawcy. Począwszy od wypominania mi, że pracuję za wolno, chociaż nikt nie nauczył mnie jak efektywniej rozkładać dostawy z książkami na półkach, po wypominanie mi dzień w dzień, że jestem beznadziejnym pracownikiem, bo nie wychodzi mi sprzedaż umbrelli i Empik Premium (technik sprzedażowych też nikt mnie nie uczył, miałam wyciągać wnioski z obserwacji starszych pracowników). O wyjaśnianiu czegokolwiek nie było mowy. Kolejna sprawa to grafik. Grafik, który był nawet kilkakrotnie zmieniany po udostępnieniu już "ostateczej" wersji. Bywało nawet tak, że zmiany zachodziły w ciągu miesiąca i o tym, że mam przyjść na inną godzinę lub pracować dłużej dowiadywałam się dzień przed. Przeglądając opinie innych pracowników na tej stronie kilka razy mignęły mi pytania o zarobki i premie. Obydwa te aspekty są śmiechu warte. Pensje są możliwie najniższe, a żeby uzyskać premię za umbrellę lub Premium trzeba wyrobić niemal niemożliwe do zrealizowania progi sprzedaży powyższych. Mój pracodawca wielokrotnie powtarzał mi, że wynagrodzenia są tak niskie, ponieważ nie stać go na pracowników, a sam nawet nic nie zarabia na prowadzeniu salonu. Dziwnym trafem pieniądze na wizytacje dyrektorów regionalnych kontrolujących zwykłych salonowych pracowników jakoś się znajdowały. Z dyrektorami regionalnymi również wiąże się ciekawa historia. Raz się zdarzyło, że wizytacja przypadła na dzień zmiany promocji. Moim zadaniem było zebranie książek z półki i zastąpienie ich innymi, wobec czego przez jakiś moment na owej półce były luki. Gdy dyrektor regionalny to zobaczył zapytał dlaczego jest tam pusto. Bo np. wykonywałam swoją pracę? Wydaje mi się, że wymieniłam najważniejsze rzeczy. Gdybym głębiej poszperała zapewne znalazłoby się więcej. W każdym bądź razie zdecydowanie nie polecam pracy w Empiku.

Martita
Były pracownik
@Anonim

Empik powinien straszyć na rozmowach wyrabianiem % do umbrelli i premium a nie pracą fizyczną. Praca fizyczna jest niczym w porównaniu do tego psychicznego nacisku.

111
Były pracownik
@Anonim

100% prawdy. ja swój okres pracy w empiku musiałam przepracować u psychologa. przemoc psychiczna, grożenie zwolnieniem, ekceważenie choroby/ złego samopoczucia, tragiczna organizacja i pomoc w czymkolwiek, kierowniczka mnie upokarzała bo 2 dni zajęło mi skanowanie i układanie wg ceny 1000 zeszytów (byłam nowa i nie miałam całkowicie pojęcia, jak mam to zrobić szybciej, zamiast pomocy otrzymałam krzyki i upokarzanie). szpiegowanie pracowniów, testowanie ich w pracy. codzienna kontrola, czy nie kradniemy. zdarzały mi się ataki paniki w pracy. a to wszystko za najniższą krajową kochani.

Ela
Były pracownik
@Martita

W Empiku jest ogromne parcie na sprzedaż empik premium i sprzedaż produktów z umbrelli.

aaA
Inne
 Pytanie
@Anonim

Czy jestes w stanie opisać swoje obowiązki magazynowe w Empiku? Jakie najczęściej występowały problemy podczas przyjmowania dostaw?

luiza
Pracownik
 Pytanie

Hej empikowe ludki :) i jak tam zdążyliscie pochować świąteczne kolekcje przed klinetami? ?? to co odwala od jakiegoś czasu centrala to porazka :p

Lolis
Były pracownik
 Pytanie
@luiza

Co konkretnie?

Szalon
Pracownik
@luiza

4.01 po 17 info że wszystko co oklejone 1+1 ma wejść jako 90%,dzień później kiedy wydawało się ze już nic się nie wydarzy... ależ skądże godzina 18.45 i szybciutko proszę ściągnąć wszystkie metki 90% z potwierdzeniem wykonania zadania. To istny cyrk, a nie firma prowadząca poważny biznes.

Hiero
Pracownik
@luiza

My zdążyliśmy, bo mamy mały salon, a wszystko prawie wykupili z tych kolekcji… najgorzej było, ze ja miałem dla siebie odłożone pare rzeczy i się spieszyłem, żeby sobie tez coś kupić, a czasu mało, bo 5 minut - a nie chciałem blokować kolejki wtedy kiedy największy ruch był

luiza
Pracownik
@Szalon

robią z nas (usunięte przez administratora)i przy okazji z klientów... centrala chyba jeszcze w sylwestrowym klimacie ;)

luiza
Pracownik
@Hiero

może dlatego dali 5 minut, żeby pracownicy nie zdazyli sobie za duzo kupic, zeby kochany empik nie byl za bardzo stratny.. mam nadzieje, ze Ty zdążyłeś :)

Mati
Pracownik

Bardzo dużo obowiązków, kilka rzeczy naraz do zrobienia. Praca cały czas w ruchu bo nie wolno nawet na chwilę przysiąść (nie ma zresztą żadnych siedzeń dla pracowników na sali sprzedaży). Ciągła presją wyników przez co jest to bardzo stresujące miejsce pracy. Wynagrodzenie bardzo niskie, najniższa krajowa. Nie jest istotne czy lubisz książki czy muzykę, dla firmy nie ma to żadnego znaczenia czy znasz się na tym co sprzedajesz. Najważniejsza jest sprzedaż empik premium i umbrelli. Mnóstwo procedur utrudniających życie pracownikowi. Pracownik nic nie znaczy, o wszystkim decyduje centrala.Taka praca w korpo, ale za najniższą krajową. Z plusów to fajni często współpracownicy i praca z książkami czy muzyką, grami planszowymi.

Było,minęło...
Były pracownik
 Pytanie

Jak czytam,że grafik jest elastyczny to śmiać mi się chce. Co prawda od pól roku nie jestem pracownikiem tej firmy,ale gdy jeszcze tam byłam grafik nie był elastyczny. Był niestabilny. Od początku miesiąca zmieniał się kilka razy, czasem w trakcie zmiany dowiadywałam się,że następnego dnia mam inaczej. Jak u was ze stabilnością grafiku?

2
Pracownik
Pracownik
@Było,minęło...

Nie przesadzaj, w okresie świąt dla nowych pracowników, tych młodszych doradców taki grafik jest.

6
Brak
Były pracownik
@Było,minęło...

PRAWDA

Marta
Były pracownik
@Było,minęło...

Najlepsze, że kiedy pracowałam w Empiku nikt nie mógł zachorować, gdyż grafik był świętością. Przypominam, że umowa zlecenie :)

Było,minęło...
Były pracownik
@Marta

U mnie można było zachorować,tylko rezultatem było to,że osoby które zostały pracowały w ciągu. Ja raz miałam maraton 6 dni pod rząd (w tym niedziela handlowa...)

111
Były pracownik
@Marta

u mnie to samo! z gorączką kazali mi przyjść do pracy :)))))

xyz
Pracownik

Jestem aktualnie na umowie zlecenie na okres świąteczny. Wypłata spóźnia się wszystkim ,,świątecznym" pracownikom już tydzień, powinna być 15 stego (tak jak na umówie) jest 21 i nadal jej nie ma. Jedna wielka masakra i żart.

Martita
Były pracownik
@xyz

Nie wiedziałam, że z tą firmą jest już tak źle. Wypłata może przyjść jeszcze ostatniego dnia miesiąca.

Renata
Inne
@xyz

hej i jak to się zakończyło ostatecznie? którego wpłynęły i jak oni się co do ego odnieśli? ciekawa po prostu jestem wyjaśnienia dlaczego tak się stało, często tak się tu zdarza?

Anna
Były pracownik
@Renata

Nadal nie wypłacili, kierownik miał prawo mieć pretensje że nikt z pracowników "świątecznych" nie podpisał nowej umowy z racji tego że empik nie zapłacił za poprzednią

Zostaw merytoryczną opinię o Empik S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Empik S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Empik S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 274.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Empik S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 218, z czego 4 to opinie pozytywne, 166 to opinie negatywne, a 48 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Empik S.A.?

    Kandydaci do pracy w Empik S.A. napisali 10 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Empik S.A.
Przejdź do nowych opinii