Wywiad udzielony przez użytkownika Były Logistyk
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Pracowałam w tej firmie przez dwa miesiące, co wspominam bardzo źle. Nie życzę takiej pracy największemu wrogowi. Pracodawca nadmiernie kontroluje pracowników, zerkając im w monitor, dopytując ciągle o detale, typu: godzina napisania wiadomości do kierowcy. Ponadto, pracodawca oczekuje, że pracownik będzie - na zawołanie - pokazywał swoje komunikatory na komputerze. Była też taka sytuacja, kiedy ani ja, ani przełożona, nie mogłyśmy dodzwonić się do kierowcy, żeby poinformować go, że załadunek nie odbędzie się wieczorem, tylko rano. Przełożona kazała mi przejść się po wszystkich magazynach i szukać tego kierowcy. Kiedy kierowca oddzwonił, potwierdził, że zmiana godzin załadunku nie stanowi problemu. Okazało się, że nadmierna nadgorliwość przełożonej była zupełnie zbędna. Kiedy indziej kierowca dzwonił do mnie w poniedziałek o godz. 20:51 w związku z czym nie odebrałam - byłam poza godzinami pracy. Oddzwoniłam we wtorek o godz. 8 rano i podczas rozmowy kierowca powiedział, ma ustalony z magazynem załadunek na środę. Przełożona miała do mnie pretensje o to, że powinnam była odebrać telefon w poniedziałek wieczorem, przez co pozyskałabym tę informację od kierowcy zdecydowanie wcześniej. Dla mnie jednak ważne jest poszanowanie mojego czasu wolnego. Miałam też sytuację obowiązkowej pracy w sobotę - od godz. 8:31 do godz. 21:49 - i w niedzielę - od godz. 10:00 do godz. 14:00. Niestety nikt nie potwierdził moich nadgodzin, ponieważ w umowie mam określony czas pracy - od poniedziałku do piątku, od godz. 8 do godz. 16. Tym samym, nie otrzymałam wynagrodzenia za te nadgodziny. Po drugie, cały dział komunikuje się w języku włoskim. Wymagania dotyczące stanowiska nie uwzględniały włoskiego jako obligatoryjnego języka. Czasami miałam wrażenie, że pozostali pracownicy wykorzystują moją nieznajomość języka i rozmawiają o mnie. Nie rozumiałam też, dlaczego używają tego języka, jeśli nie było takiej potrzeby. Nie podobało mi się też podejście Działu kadr do godzin pracy. Najpierw twierdzono, że mogę przyjść do pracy wcześniej, czyli o godz. 7:45 i tym samym wcześniej wyjść, czyli o godz. 15:55, bo miałam autobus o 15:59. A pewnego dnia dostałam reprymendę za „wyjście 5 minut wcześniej”. Poza tym, przychodząc do pracy o godz. 7 rano, nie mogłam włączyć komputera aż do godziny 8 (kiedy to oficjalnie zaczynałam pracę), mimo że byłam już na miejscu.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?
Logistyk.
Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?
Zgodnie z umową, w teorii, tak. A faktycznie, gdy chciałam przez jeden dzień pracować z domu, to przełożona nie wyraziła zgody.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?
Zachowania przełożonej, o których wspominam szerzej w tym wywiadzie.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?
4000-5000 zł netto, choć jest to niska stawka jak na standardy finansowe na tym stanowisku.
Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź
Nie. Nigdy w życiu - z powodu zachowań przełożonej.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Żadnych. Najpierw obiecano mi, że awansuję i zastąpię przełożoną, jednak ta kobieta nie zamierzała zmieniać stanowiska, czy firmy.
Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?
Nie było żadnych szkoleń.
Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?
Bardzo źle - z powodu zachowań przełożonej, rozmów w języku włoskim (kiedy masz poczucie, że to o tobie rozmawiają) oraz z powodu średniego wieku w firmie (45+). Co do języka włoskiego, postaram się wyjaśnić sytuację. Mieliśmy zespół zakupów i logistyki. Łącznie ze mną to było 5 osób: 3 osoby to Polacy, 1 osoba to Włoch i ja - Ukrainka. Rozumiem, że rozmowy z włoskimi klientami/kierowcami, musiały odbywać się w tym języku, ale po co rozmawiać po włosku między sobą. wewnątrz działu, kiedy obok siedzi osoba nie mówiąca w tym języku?
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Wprowadzić zmiany w kadrze zarządzającej, w dziale Logistyki.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy