ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Były Logistyk

Były pracownik

26.07.2023 02:07

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Były Logistykikona wywiad

Pracowałam w tej firmie przez dwa miesiące, co wspominam bardzo źle. Nie życzę takiej pracy największemu wrogowi. Pracodawca nadmiernie kontroluje pracowników, zerkając im w monitor, dopytując ciągle o detale, typu: godzina napisania wiadomości do kierowcy. Ponadto, pracodawca oczekuje, że pracownik będzie - na zawołanie - pokazywał swoje komunikatory na komputerze. Była też taka sytuacja, kiedy ani ja, ani przełożona, nie mogłyśmy dodzwonić się do kierowcy, żeby poinformować go, że załadunek nie odbędzie się wieczorem, tylko rano. Przełożona kazała mi przejść się po wszystkich magazynach i szukać tego kierowcy. Kiedy kierowca oddzwonił, potwierdził, że zmiana godzin załadunku nie stanowi problemu. Okazało się, że nadmierna nadgorliwość przełożonej była zupełnie zbędna. Kiedy indziej kierowca dzwonił do mnie w poniedziałek o godz. 20:51 w związku z czym nie odebrałam - byłam poza godzinami pracy. Oddzwoniłam we wtorek o godz. 8 rano i podczas rozmowy kierowca powiedział, ma ustalony z magazynem załadunek na środę. Przełożona miała do mnie pretensje o to, że powinnam była odebrać telefon w poniedziałek wieczorem, przez co pozyskałabym tę informację od kierowcy zdecydowanie wcześniej. Dla mnie jednak ważne jest poszanowanie mojego czasu wolnego. Miałam też sytuację obowiązkowej pracy w sobotę - od godz. 8:31 do godz. 21:49 - i w niedzielę - od godz. 10:00 do godz. 14:00. Niestety nikt nie potwierdził moich nadgodzin, ponieważ w umowie mam określony czas pracy - od poniedziałku do piątku, od godz. 8 do godz. 16. Tym samym, nie otrzymałam wynagrodzenia za te nadgodziny. Po drugie, cały dział komunikuje się w języku włoskim. Wymagania dotyczące stanowiska nie uwzględniały włoskiego jako obligatoryjnego języka. Czasami miałam wrażenie, że pozostali pracownicy wykorzystują moją nieznajomość języka i rozmawiają o mnie. Nie rozumiałam też, dlaczego używają tego języka, jeśli nie było takiej potrzeby. Nie podobało mi się też podejście Działu kadr do godzin pracy. Najpierw twierdzono, że mogę przyjść do pracy wcześniej, czyli o godz. 7:45 i tym samym wcześniej wyjść, czyli o godz. 15:55, bo miałam autobus o 15:59. A pewnego dnia dostałam reprymendę za „wyjście 5 minut wcześniej”. Poza tym, przychodząc do pracy o godz. 7 rano, nie mogłam włączyć komputera aż do godziny 8 (kiedy to oficjalnie zaczynałam pracę), mimo że byłam już na miejscu.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

Były Logistykikona wywiad

Logistyk.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Były Logistykikona wywiad

Zgodnie z umową, w teorii, tak. A faktycznie, gdy chciałam przez jeden dzień pracować z domu, to przełożona nie wyraziła zgody.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Były Logistykikona wywiad

Zachowania przełożonej, o których wspominam szerzej w tym wywiadzie.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Były Logistykikona wywiad

4000-5000 zł netto, choć jest to niska stawka jak na standardy finansowe na tym stanowisku.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

Były Logistykikona wywiad

Nie. Nigdy w życiu - z powodu zachowań przełożonej.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Były Logistykikona wywiad

Żadnych. Najpierw obiecano mi, że awansuję i zastąpię przełożoną, jednak ta kobieta nie zamierzała zmieniać stanowiska, czy firmy.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Były Logistykikona wywiad

Nie było żadnych szkoleń.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

Były Logistykikona wywiad

Bardzo źle - z powodu zachowań przełożonej, rozmów w języku włoskim (kiedy masz poczucie, że to o tobie rozmawiają) oraz z powodu średniego wieku w firmie (45+). Co do języka włoskiego, postaram się wyjaśnić sytuację. Mieliśmy zespół zakupów i logistyki. Łącznie ze mną to było 5 osób: 3 osoby to Polacy, 1 osoba to Włoch i ja - Ukrainka. Rozumiem, że rozmowy z włoskimi klientami/kierowcami, musiały odbywać się w tym języku, ale po co rozmawiać po włosku między sobą. wewnątrz działu, kiedy obok siedzi osoba nie mówiąca w tym języku?

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Były Logistykikona wywiad

Wprowadzić zmiany w kadrze zarządzającej, w dziale Logistyki.



Mille Sapori Plus Sp. z o.o.
2.6/5 Na podstawie 5 ocen.
  • Zobacz wywiad
  • Kazimierza Gierdziejewskiego 7
    02-495 Warszawa
  • NIP: 5272633791 REGON: 142437942 KRS: 0000361584
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Mille Sapori Plus Sp. z o.o.