Jakie benefity zapewnia EkoNorm Sp. z o.o.?
Dzień dobry, System benefitów, czyli jak rozumiem elementów wynagradzania pracowników poza wynagrodzeniem podstawowym, obejmuje przede wszystkim wypracowany w poszczególnych działach kwartalny system premiowy. Uznajemy, że najlepszym decydentem, na co mają być przeznaczone dodatkowe środki generowane przez zespół i tym samym firmę, jest sam pracownik. System jest przejrzysty i przewidywalny. Poza tym występują takie elementy jak: - fundusz socjalny, w tym dofinansowanie do urlopów (tzw. wczasy pod gruszą), - pełne finansowanie szkoleń, o które wnioskuje pracownik, - elastyczny czas pracy, - możliwość przyprowadzenia dziecka do pracy w sytuacji losowej.
Czy EkoNorm Sp. z o.o. zapewnia kartę multisportu?
Wiecie może, czy w EkoNorm Sp. z o.o. szukają chętnych na staż?
Dzień dobry, Niestety, z uwagi na obecne, znacząco większe obciążenie Zespołów realizacją bieżących projektów we wszystkich działach, w tym sezonie letnim podjęliśmy decyzję o nieprzystępowaniu do programów stażowych. Po prostu nie jesteśmy w stanie poświęcić czasu stażystom. Jeśli sytuacja ulegnie zmianie, przedstawimy stosowną informację na naszej stronie www.
Jakie godziny pracy obowiązują w EkoNorm Sp. z o.o.?
Dzień dobry, W firmie obowiązuje elastyczny czas pracy. Mamy wśród nas skowronki, startujące o 5 (nie żartuję), ale mamy również pracowników, dla których dobry czas na rozpoczęcie działań służbowych to godz. 10:00. Ale szczyt krzywej Gaussa oscyluje wokół 7:00. Przy realizacjach teamowych/delegacyjnych trzeba się dostosować do rytmu zespołu.
Chciałabym zapytać o jedną rzecz. Ten elastyczny grafik trzeba wcześniej planować czy po prostu o której się człowiek pojawi w biurze to tak pracuje?
Dzień dobry. Swoboda jeśli chodzi o czas startu zależy od działu, w którym się pracuje, a także od stopnia samodzielności w realizacji powierzonych obowiązków. I tak na przykład w dziale monitoringu prace wykonywane są zawsze w zespołach minimum dwuosobowych, co wynika z charakteru projektów i względów bezpieczeństwa. Tym samym ustalenia dotyczące rozpoczęcia działań w danym dniu ustalane są na poziomie team leaderów. Nie było dobrze, gdyby spakowany na wyjazd zespół czekał, kiedy pojawi się ostatnia osoba.. W działach konsultingowych swoboda w tym względzie jest na pewno większa, zwłaszcza na samodzielnych stanowiskach. Tam gdzie potrzebne jest szkolenie lub wsparcie merytoryczne, również lepiej jest, by w jak największym stopniu wykorzystać czas pobytu zwierzchnika w pracy i tym samym z nim najlepiej ustalać rytm dnia. Ale podejście jest generalnie zdroworozsądkowe :) Nie wiem, czy właściwie odpowiedziałem na zadane pytanie, ale jeśli mi się to nie udało, proszę o dodatkowe pytanie "naprowadzające" Pozdrawiam. MŻ
I jeszcze co do tej elastyczności. Czy w sporadycznych, nagłych sytuacjach można wziąć pracę zdalną np. na kilka dni? Nie chodzi mi o hybrydową prace, ale np. jak ktoś czuje się na tyle źle, że nie może iśc do pracy, ale na tyle dobrze by pracować z domu? Jest na to szansa?
Dzień dobry. Od 7-go kwietnia te sprawy rozstrzygnęła za nas wszystkich nowelizacja Ustawy Kodeks Pracy. Jesteśmy na etapie uzgadniania Regulaminu określającego zasady pracy zdalnej. Twoje pytanie dotyczy opcji uwzględnionej przepisami, czyli pracy zdalnej okazjonalnej. W praktyce wspomniana nowelizacja nie wprowadza niczego szczególnie nowego w naszej organizacji, a jedynie formalizuje to zagadnienie. Na co dzień występują wszystkie opcje opisane przepisami: praca zdalna stała, hybrydowa, a w uzasadnionych przypadkach - okazjonalna. Więc odpowiadając na zakończenie najkrócej jak jest to możliwe - tak, jest możliwe uzyskanie zgody na pracę zdalną okazjonalną, po złożeniu właściwego wniosku i uzasadnienia.
Jak szefostwo w EkoNorm Sp. z o.o. traktuje ludzi?
Brzmi zastanawiająco. ;) Chodzi o jakąś elastyczność między stanowiskami czy o co?
Jakie są zarobki na stanowisku laboratoryjnym? Są premie? Jesli tak to co miesiac, co kwartal, co rok...?
Premie naliczane są kwartalnie, po dokonaniu rozliczeń rentowności podległego działu przez menadżera. Tak wyznaczona premia zespołowa wypłacana jest comiesięcznie dla członków zespołu. Zasada ta została złamana jednorazowo, przy rozliczeniu 4 kw.'20 i I kw.'21, kiedy panował pełny rozwój pandemii i w tym przypadku zbilansowano 2 kwartały. Niemniej zespół nawet w tak trudnym dla firmy okresie wypracował wynik premiowy.
Niestety, ale łączenie kwartałów stało się standardem. Pozatym premie z 2 kwartałów są podobnej wielkości jak niegdyś pojedyńczego. Dodatkowo są nieregularne i ciągle z opóźnieniem. Życie kosztuje, a pensje stoją w miejscu.
To słabo. Premie kwartalne podwójne i do tego nieregularne to brzmi tak, jakby w ogóle ich nie było. Macie chociaż jakieś benefity pozapłacowe?
Czyli "wyjątek" stał się regułą. Wystarczy, że pracownik zniknie z pola widzenia np. L4, zwolnienie, dłuższy urlop (macierzyński czy zdrowotny) i o premii za przepracowany okres może zapomnieć.
Chciałem dodać w wątku kilka informacji konkretyzujących zagadnienia w nim poruszone. Tym bardziej, co nieco zaskakujące, w głównej mierze są autorstwa byłych pracowników. Stąd kilka słów komentarza. Niewątpliwie jesteśmy wszyscy, nie tylko EkoNorm, w trzecim roku zdarzeń ekstraordynaryjnych. Zarówno okres pandemii jak i zawirowania geopolityczne na Wschodzie nie wpływają pozytywnie na otoczenie biznesowe. Dla naszej branży ogólne skutki tych wydarzeń są poważne, z uwagi na duży udział w strukturze kosztów takich pozycji jak logistyka czy koszty płac. Dużym problemem w tym okresie były absencje, związane z pandemią, opieką nad dzieckiem (ponad 50% naszego zespołu to Panie), czy długotrwałymi L4. Aż 6 Pań – co cieszy - jest obecnie na urlopach macierzyńskich czy wychowawczych. Obiektywne wskaźniki wskazują na to, że EkoNorm dość dobrze radzi sobie w bieżącej sytuacji. Od roku 2020 nie został zwolniony ani jeden pracownik. Mieliśmy w tym okresie do czynienia z odejściami, co jest naturalne na wolnym rynku pracy. Śledząc losy większości naszych byłych pracowników stwierdzamy z dumą, że świetnie wykorzystują doświadczenia pozyskane w naszej firmie, najczęściej obecnie w trudnym środowisku przemysłowym. Co ważne, najczęściej nie tracimy z nimi kontaktu, utrzymując relacje, a często również – nawiązując współpracę na nowej płaszczyźnie. Patrząc na liczby – od roku 2020 do dziś były to 4 osoby z obszaru analityki i pomiarów oraz 3 z obszaru konsultingu. W tym samym okresie przyjęliśmy do naszego zespołu, łącznie z bieżącą akcją rekrutacyjną, 21 osób. Stan zatrudnienia sięgnął tym samym 70 osób. Nie jest prawdą brak podwyżek wynagrodzeń. Gdyby poziom wynagrodzeń nie dostosowywał się do bieżącej sytuacji rynkowej, mielibyśmy niewątpliwie ujemne saldo wielkości zatrudnienia. Średni poziom pensji w naszej organizacji jest wyższy od wartości prezentowanych przez branżowe portale zajmujące się zbieraniem i analizą wynagrodzeń dla branży ochrony środowiska (+9%). Co więcej, wszyscy nasi pracownicy, bez wyjątku, objęci są umowami o pracę. Co jak się okazuje wcale nie jest oczywiste: kilka osób, które dołączyły do naszego zespołu, prezentowały informacje o braku takich umów u poprzednich pracodawców, wypłatach części wynagrodzeń poza umową lub w krańcowych wypadkach – w ogóle brakiem wypłat wynagrodzeń. Prawdziwą jest informacja o braku wypłat premii za ostatnie 2 kwartały w dwóch z pięciu działów. Wynika to z wydłużonego okresu zatwierdzenia danych, przedstawionych przez Zarząd a stanowiących podstawę do ich wyliczenia, przez menadżerów tych zespołów. Odbyły się już rozmowy ponaglające w tej sprawie. I słusznie ktoś w tym wątku zauważył – tak duże opóźnienia sprawiają, że traci się podstawowy cel narzędzia motywującego, jakim jest premia, przy występowaniu braku wiedzy pracownika co do terminu jej uzyskania, mimo wyasygnowanych już środków firmy na ten typ działań. Cierpliwie czekamy na działania kierowników w tej sprawie. I tu jeszcze jedna uwaga – premie nie mają charakteru uznaniowego, lecz bazują na znanym i wypracowanym algorytmie, funkcjonującym od lat.
Prosiłabym o ustosunkowanie się do sprawy zasygnalizowanej przez Odp. Osoby na L-4, macierzyńskim itp. nie dostają premii?
Premia naliczana jest za wypracowane wyniki kwartalne danego zespołu. O podziale premii decyduje kierownik zespołu. Mogę zakładać, że jeśli zwolnienie lekarskie lub inny rodzaj nieobecności w trakcie okresu rozliczeniowego obejmował znaczący lub pełny okres rozliczeniowy, premia może nie zostać przydzielona lub mieć wymiar proporcjonalny do uzyskanego wyniku. Pani Honorato, zachęcam do złożenia wniosku aplikacyjnego, jeśli zostanie on przyjęty z naszym zainteresowaniem, na zorganizowanym spotkaniu na pewno uzyska Pani więcej szczegółów warunków zatrudnienia. Myślę, że byłaby to lepsza okazja do uzyskania interesujących Panią informacji.
Jaki jest styl zarządzania w EkoNorm Sp. z o.o.?
Jaki dress code obowiązuje w EkoNorm Sp. z o.o.?
Zależny od sytuacji. Nie ma sztywnych reguł. Kiedy masz zaplanowane spotkanie, na pewno prezentować będziesz się inaczej, niż w przypadku wizyty u Klienta w celu inwentaryzacji źródeł emisji czy emitorów. Nie jesteśmy skostniałą organizacją w tym względzie. To cecha tej branży.
Witam, (usunięte przez administratora) są oferty pracy specjalista ds.pomiarów emisji w Rzeszowie i Katowicach, wysłałem CV, moja aplikacja od jakiegoś czasu ma status rozpatrywane, a ogłoszenie jest aktualizowane co jakiś czas. Czy mogę mieć nadzieję, że się do mnie odezwą i zaproszą na rozmowę czy skoro aktualizują ogłoszenie to nie biorą już mojej aplikacji pod uwagę?. Będę wdzięczny za odpowiedź
Dzień dobry, Dziękujemy bardzo za zapytanie. Informujemy, że z uwagi na aktualną, dynamiczną sytuację pandemiczną zdecydowaliśmy o wstrzymaniu działań rekrutacyjnych i obserwowanie bieżących zdarzeń. Niemniej, trwa przegląd zgłoszonych kandydatur i ich kwalifikacja z punktu widzenia potencjalnych potrzeb naszej firmy. Proszę uzbroić się w cierpliwość i obserwować profil i status swojej aplikacji. Liczymy na zrozumienie.
Witam, Czy firma jeszcze rekrutuje na stanowiska wymienione przeze mnie w poście powyżej w Katowicach i Rzeszowie?, ponieważ oferty już są nieaktualne, a status aplikacji wciąż pozostaje niezmieniony. Proszę o odpowiedź Pozdrawiam
Dzień dobry, Informuję, że proces rekrutacyjny dla o/Rzeszów został zakończony w zeszłym tygodniu pozyskaniem nowego pracownika, z czego bardzo się cieszymy. W przypadku centrali firmy proces ten trwa i zostanie zakończony w miesiącu styczniu'21.
Napiszesz coś o warunkach zatrudnienia?
Czy EkoNorm Sp. z o.o. oferuje wszystkim swoim pracownikom umowę o pracę czy jednak należy spodziewać się umowy zlecenia?
Wszyscy pracownicy EkoNorm Sp. z o.o. pracują wyłącznie w oparciu o umowę o pracę. Wykluczamy jakiekolwiek inne formy zatrudnienia. Taką polityką kierowaliśmy się od początku powstania firmy i uważamy, że jest ona właściwa, biorąc pod uwagę wysokospecjalistyczny charakter naszych usług. Współpracę typu B2B realizujemy wyłącznie w zakresie usług księgowych oraz IT.