Zastanówcie się czy chcecie pracować w firmie, w której PM nie pozwala rozmawiać z kolegami z zespołu inaczej niż przez chat bo klient może to źle odebrać. Rozumiecie, że pytacie się o coś, więc czegoś nie wiecie, więc jesteście nieprofesjonalni. Taki "mindset" prezentuje większość kadry zarządzającej w BLS, która uczepiła się stołków praktycznie na samym początku i nie ma tu żadnego mechanizmu korygującego, więc nic się nie poprawia. Jeśli w jednym projekcie cały zespół zwolnił się przez żenujące zachowanie PM'a i klient zagroził zerwaniem kontraktu, przeniesiono PM'a do innego zespołu, w którym było dokładnie to samo. Moim zdaniem ci ludzie są nie do końca zrównoważeni, nikogo nie obrażając, ale po prostu muszą mieć ogromne problemy emocjonalne, że tak się zachowują. Brak poczucia własnej wartości, kompleksy - manifestowane głównie agresją, krzykiem i molestowaniem psychicznym. Nie polecam pracy w tej firmie nikomu.
To jest typowo narcystyczny mindset: "O nic nie pytam, bo wszystko wiem". O jakimkolwiek korekcie własnego zachowanie nie ma mowy, to przyczyn wszelkich niepowodzeń szukają na zewnątrz (oni są przecież perfekcyjni - mit o narcyzie). Bluesoft to sami narcyzi, zapatrzone w siebie ciołki.
Firma stosuje segregację sanitarną na imprezach. Wstyd
Wstyd? Chyba dla osoby, która coś takiego napisała a nie dla firmy, która dba o zdrowie swoich pracowników! I w ogóle co to za język? Teraz dbanie o zdrowie nazywa się segregacją?
Czy zdarzają się nadgodziny w Bluesoft?
Pytanie powinno brzmieć czy zdarza się brak nadgodzin. Praca czasami 14 godzinna, mój rekord to 20 i doba bez czasu na posiłek inny niż kawa i woda. Proponuje zapytać się na rozmowie rekrutera jak wygląda sprawa nadgodzin, ciekaw jestem jakie bajeczki wymyślą. Pewnie „ wiesz, są różne projekty...”
Bluesoft jest spółką, która współpracuje z dużą liczbą konsultantów w różnych obszarach i technologiach. Jak w każdej tego typu organizacji znajdują się lepsze i gorsze projekty. To samo się tyczy PM'ów i struktur do których się przynależy. W moim przypadku ogólny rozrachunek jest na plus, rzeczy które cenie to: * Atmosfera rozwoju i dzielenia się wiedzą * Project menadżerzy, którzy chcą spełniać moje potrzeby projektowe. Oczywiście, kontrakt okresowy z danym klientem trzeba wypełnić, ale jest możliwość przeskoczenia do innego klienta/ projektu, ja z niej skorzystałem * Brak przestojów, gdy projekt nawet niespodziewanie się kończy z powodu klienta to BSF szybko znajduje nowe miejsce dla konsultanta :) * Dofinansowania do kursów, certyfikatów. Prawdą jest, że podpisuje się dwuletnią lojalkę, jeżeli wcześniej skończy się współpracę to trzeba zapłacić taki stosunek ceny jak okres przepracowany podzielony na dwa lata * Nie najgorszy sprzęt do pracy To co mi przeszkadza w pracy to: * Może zdarzyć się nieciekawy projekt * Konsultanci, którzy lubują się we wzorcu "encja na twarz i pchasz"...
Czy karta sportowa i medyczna jest bezpłatna?
a ok dzięki. jest tu coś jeszcze do czego trzeba się dopłacać czy raczej całą resztę załatwia już sam pracodawca? na warunki zatrudnienia to jakie można obecnie liczyć? są jakieś plany na kolejny rok?
A Ty tak pół roku czekałaś na odpowiedź w sprawie benefitów? To takie ważne? Jak nie weźmiesz żadnych benefitów, to do niczego nie trzeba dopłacać (trzeba się dopłacać? dziwna konstrukcja językowa). Wyślij CV i się przekonaj jak jest!
Ok, namówiłeś. To na dzień dzisiejszy ile się czeka na odp od wysłania papierów? Sam proces rekrutacji to ile może dni trwać tak na oko do podpisania umowy?
Czy Bluesoft oferuje wszystkim swoim pracownikom umowę o pracę, czy jednak należy spodziewać się umowy zlecenia?
Nie polecam aplikowanai do tej formy, aplikowałem jako (usunięte przez administratora).(usunięte przez administratora) czyli osoba która przeprowadzała ze mną rekrutację nie dość że nie przyszła wogóle na spotkanie to dopiero po 3 godzinach odpisała na maila aby umówić się na następny dzień. Rozmowa rekrutacyjna również do udanych nie należała. Praktycznie całą rozmowę musiałem prowadzić ja (kandydat) a podejście (usunięte przez administratora) było wręcz szydercze.
po prawie roku moge powiedziec ze mi sie podoba, co prawda mam doswiadczenie tylko w jednym projekcie, ale musze powiedziec ze naprawde konkretni ludzie, zero pitolenia, sporo luzu. Nowe technologie - Azure w moim przypadku, projekt greenfield, wiec nie ma grzebania sie w starym g..nie. Oczywiscie ze tarcia tez sie zdarzaja, albo jakies zmieny koncepcji albo czekanie na klienta, ktory nie moze sie zdecydowac sie co do wymagan, natomiast widac ze kazdy sie stara jakos isc do przodu. W porownaniu do korpa w ktorym siedzialem wczesniej to niebo i ziemia. Tam scrumy potrafily trwac godzine i nic z nich nie wynikalo, (usunięte przez administratora) do tego kultura promujaca (usunięte przez administratora)i sciemniaczy, przerost formy nad trescia, papierkologia (usunięte przez administratora), nie w Blusofcie. Czekanie na dostep 3 tygodnie, bo 16 osob musi dac approvala? Tutaj nic takiego nie ma, wiekszosc spraw administracyjncyh jest zalatwiana od reki. Moj bezposredni manager sam byl developerem, wiec od razu sie czuje, ze jest jakas nic porozumienia. Do tego nieograniczona praca zdalna (albo z biura jak ktos woli). Z wad to jest malo miejsc parkingowych w parkingu podziemnym i czasem trzeba zaplacic za parkomat. Przyjmne nowe biuro. Support IT na miejscu, wiec nie trzeba pisac ticketa do Rajesha w Bombaju i czekac tydzien na odpowiedz. Takze jesli chodzi o kulture i ogolnie atmosfere w pracy to polecam. Z wad no to projekty sa glownie polskie, wiec o tzn. miedzynarodowym srodowisku pracy mozna zapomniec. Natomiast kto co lubi. Jest elastycznie, wiec zawsze mozna cos robic druga lapa jak komus brakuje wrazen czy angielskiego w pracy.
Wygląda to na super opis. Mnie zaciekawiło to biuro nowoczesne. Czy to jest open space, gdzie wszyscy razem siedzą, czy są też pomieszczenia, aby można było w mniejszym gronie pracować? Jakaś kantyna/stołówka do zjedzenia jest?

To ciekawe, że Wasza dyskusja zakończyła się w erze pandemii, a era inflacji nie doczekała się nowego wątku. Jak widzę, firma nie wpisuje się w tradycję branży i nie podaje widełek w ogłoszeniach. Ktoś naświetli mi stawki dla juniora rzeźbiącego w Javie? Please...
Hmm.. zerknij tutaj https://nofluffjobs.com/pl/job/junior-java-developer-bluesoft-remote-np3pqmm7 Z tego co widzę firma komunikuje widełki.
Insider info: te widełki są tylko po to, żeby testować rynek - realnie zaniżą twoje umiejętności po rozmowie oraz zaproponują niższą stawkę
To jest nieprawda. Podawane widełki są realne i można je podczas rozmowy wynegocjować. Może w Twoim przypadku realnie miałaś za niskie kwalifikacje na proponowane widełki i stad niższa propozycja? W moim przypadku wszystko się sprawdziło.
Pracuję w tej firmie poniżej roku. Większości przedstawionych w tym wątku negatywnych opinii nie mogę potwierdzić na podstawie mojego doświadczenia. Firma jest jednak bardzo duża, pracownicy rozproszeni, więc pewnie i doświadczenia mogą być bardzo różne. Z moich obserwacji aktualnie firma aktywnie stara się poprawiać satysfakcję pracowników. Zaskoczyło mnie jak wiele spotkanych w firmie osób, w tym developerów, pracuje tam już wiele lat (nie jest rzadkością ponad 10). Jednym z wymienionych powodów jest możliwość zmiany projektu / technologii ze względu na wielkość firmy. Ludzie nie narzekają też na płace. Z przełożonymi można normalnie porozmawiać, dostaję feedback i interesują się moją opinią. Część osób jest zachęcana do pracy w nadgodzinach, inni pracują po 8 godzin. Firma terminowo płaci. Preferowane są umowy B2B, uop są raczej wyjątkiem, co może być minusem. Prawie wszyscy pracują hybrydowo, w praktyce to jednak bardziej praca zdalna. Atmosfera w firmie jest dobra. Proces rekrutacji i wdrożenia u mnie był szybki i sprawny. Z nowych benefitów niebawem ma się pojawić dostęp do platformy coursera :-) Dotąd jeśli chodzi o szkolenia oferta dotyczyła jedynie nauki języków oraz certyfikatów chmurowych.
No to faktycznie dla osoby jeszcze młodej w firmie to te warunki mogą wyglądać ok. widzisz z większością negatywów się nie zgadzasz, to tak dla pewności, który z nich ewentualnie jest prawdziwy według Ciebie?
Wiecie, czy Bluesoft udostępnia laptop i telefon do pracy zdalnej?
Firma stosuje segregację sanitarną na imprezach. Wstyd
Wstyd? Chyba dla osoby, która coś takiego napisała a nie dla firmy, która dba o zdrowie swoich pracowników! I w ogóle co to za język? Teraz dbanie o zdrowie nazywa się segregacją?
Ta cała firma to wstyd. Ciekawe czy któryś z managementu poradziłby sobie w jakiejś prawdziwej firmie IT - szczerze wątpię. Także cieszcie się póki karuzela się kręci, bo jak spadniecie z rowerka to może trzeba będzie za 2k brutto pracować ;)
Firma dba o zdrowie swoich pracowników i stosuje się obowiązujących regulacji prawnych. Sytuacja pandemiczna nie jest dla nikogo łatwa, ale na pewno byłaby dużo gorsza, gdyby nie weryfikowano testów oraz certyfikatów na jednak duzej imprezie.
Gdyż nie ma podstaw prawnych do stosowania segregacji sanitarnej, a rozporządzeniami można się podetrzeć.
Wstyd czytać te wypociny nieudacznika, zamiast płakać jak to wszędzie źle może weź się do pracy.
Bardzo mi się podobają takie komentarze, bo jak są takie negatywne to od razu powodują, że ja się zapalam i sprawdzam. Oczywiście mogę się mylić, bo jeszcze z nimi nie pracowałem (jestem w procesie teraz) i sprawdziłem sobie LinkedIn... https://www.linkedin.com/in/marcinpodkowa/ https://www.linkedin.com/in/%C5%82ukaszbober/ https://www.linkedin.com/in/pawe%C5%82-%C5%BCurawski-bb002271/ https://www.linkedin.com/in/marcin-str%C3%B3%C5%BCa%C5%84ski-51b8421/ kolesie, którzy budowali swoje doświadczenie przez lata, w różnych firmach i wątpię, żeby zarabiali 2k gdzieś ;) Chyba, że Ci jakiś PM nie podpasował, ale to bym tego z kadrą menadżerską nie wiązał...
Bardzo przepraszam, ale nie rozumiem. Jeden gość wrzuca komentarz czysto hejterski sugerując, że pracują w firmie same słabiaki. Ty podrzucasz w odpowiedzi linki do profili LinkedIn osób, które przeszły do firmy Bluesoft z firm, które outsourcesują się w Bluesoft. Ergo, te osoby mogły przejść w ramach optymalizacji kosztów tych firm - co zresztą w przypadku Orange kiedyś było bardzo popularne. Nie wiem jak dowodzić to ma wysokich kompetencji. Szczególnie na specyficznych infrastrukturowych projektach...
To jak to jest z tymi nadgodzinami? Wszyscy zgadzacie się, ze jest ich sporo, ktoś wspomniał ze są dobrze płatne :D O ile więcej niż normalna stawka godzinowa?
Czy zdarzają się nadgodziny w Bluesoft?
Pytanie powinno brzmieć czy zdarza się brak nadgodzin. Praca czasami 14 godzinna, mój rekord to 20 i doba bez czasu na posiłek inny niż kawa i woda. Proponuje zapytać się na rozmowie rekrutera jak wygląda sprawa nadgodzin, ciekaw jestem jakie bajeczki wymyślą. Pewnie „ wiesz, są różne projekty...”
Brałem udział łącznie w 3 projektach i w żadnym nie było nakazu klepania jakiś nadgodzin. Oczywiście zdarzają sie sytuacje że pracowało się 12-14 godzin ale cóż... taka branża ;)
Pracuje w firmie od 5 lat; praca dla różnych klientów i w przeróżnych projektach. W żadnym nigdy nikt nie nakazywał aby pracować po godzinach. Sytuacja jest wręcz odwrotna, przełożeni i managerowie dbają o work-life balance i jeśli widzą, że ktoś robi nadgodziny zachęcają do odpoczynku, urlopu, etc. Oczywiście, jak to bywa w tej branży, nadgodziny w projektach mogą się zdarzyć, ale nie ma przymusu aby je robić.
Tak, tak, managerowie zachęcają do odpoczynku i work life balance xD plują w twarz to mów, że deszcz pada :) Wstydu nie macie blusofciaki
A co jeżeli taka osoba asertywnie odmówi pracy w nadgodzinach? rozwiążą kontrakt przy pierwszej nadarzającej się okazji i zatrudnią następnego wspolpracownika-ofiarę gotową go większych "poświeceń" dla firmy?
Zwolnienie? Raczej nie, są lepsze sposoby. Jak jest jedna asertywna osoba i cały zespół przychodzi w soboty i zostaje na nadgodziny to jak myślisz, jaka jest atmosfera w zespole :) kto jest winny, komu się nie chce, kto się obija ? Powiedzmy w ten sposób - są bardzo delikatne sposoby "motywowania" takiego pracownika. Np. przepytywanie z każdej zgłoszonej godziny - czemu rozwiązywanie tego ticketa zajęło 2h a nie 1,5 i takie tam :) Generalnie spoko, polecam doświadczenie :)
Tia i mają kurcze koło tysiąca ludzi i są firmą, w której w obecnym świecie pracuje się po 14 godzin i wszyscy się na to godzą :D
Powiem tak, poniewaz maja tysiąc osob to sa rozne teamy i wszytsko zalezy jak tafisz, u mnie pracujemy po 8h, a ew nadgodziny sa dla chętnych, nie chcesz, nie wierz ;)
Ale co, boli Cię, że ludzie pracujący z firmie mówią jak to czują? Myślisz, że dostają premię za komentarze na tym jakże obrazotwórczym portalu :)
Bluesoft jest spółką, która współpracuje z dużą liczbą konsultantów w różnych obszarach i technologiach. Jak w każdej tego typu organizacji znajdują się lepsze i gorsze projekty. To samo się tyczy PM'ów i struktur do których się przynależy. W moim przypadku ogólny rozrachunek jest na plus, rzeczy które cenie to: * Atmosfera rozwoju i dzielenia się wiedzą * Project menadżerzy, którzy chcą spełniać moje potrzeby projektowe. Oczywiście, kontrakt okresowy z danym klientem trzeba wypełnić, ale jest możliwość przeskoczenia do innego klienta/ projektu, ja z niej skorzystałem * Brak przestojów, gdy projekt nawet niespodziewanie się kończy z powodu klienta to BSF szybko znajduje nowe miejsce dla konsultanta :) * Dofinansowania do kursów, certyfikatów. Prawdą jest, że podpisuje się dwuletnią lojalkę, jeżeli wcześniej skończy się współpracę to trzeba zapłacić taki stosunek ceny jak okres przepracowany podzielony na dwa lata * Nie najgorszy sprzęt do pracy To co mi przeszkadza w pracy to: * Może zdarzyć się nieciekawy projekt * Konsultanci, którzy lubują się we wzorcu "encja na twarz i pchasz"...
nie polecam, firma potrafi obiecać bonusy za wykonanie pewnych zadań i po ich wykonaniu wykręcać się od zapłaty. do dziś nie dostałem swojej zapłaty za coś, za co firma skasowała ładne pieniądze...
Ale jak to? Miałeś coś obiecane i firma się nie wywiązała a Ty tak? Przecież to łatwo udowodnić i odzyskać swoje pieniądze. Napisz proszę coś więcej, z chęcią podejmę się wystąpienia w Twoim imieniu w sądzie.
nie wiem jak wygląda praca w tej firmie natomiast proces rekrutacji woła o pomstę do nieba. Pani rekruterka znalazłszy mój profil na linku umówiła spotkanie i rozmowę techniczna z seniorem. przyznam, ze rozmowa była ciężka i na 50% pytań nie odpowiedziałem. Na koniec tej rozmowy się okazało, ze oferta była napisana jak na junior-mid developera a szukają tak naprawdę seniora, mniejsza o to. Nie pierwszy i nie ostatni raz udało/nie udało się przejść rozmowy o prace. Na spotkaniu pani poinformowała, ze odpowiedz pojawi się w przeciągu 3 dni. Nie mam z tym samego problemu bo wiem jaka będzie decyzja. Dziwne dla mnie jest to, ze nie dostałem decyzji oraz prowadząca zablokowała mój możliwy kontakt z nią dostęp na wspomnianym LinkedIn :) . Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Od razu zaznaczam, ze nie miałem żadnych złych intencji i nie było jakichkolwiek zgrzytów podczas rozmowy :)
W tej firemce dev to jedynie faktura. Na konwenanse nie tracą czasu. Więc samo ich traktujcie, jak odchodzicie.
Czy firma Bluesoft kieruje się zasadą równości w płacach kobiet i mężczyzn? Chodzi o równorzędne stanowiska.
Zero feedbacku po rozmowie rekrutacyjnej. Widać, że te wszystkie, liczne negatywne opinie to czysta prawda :)
Czy osoby bez doświadczenia mają szansę na zatrudnienie w Bluesoft?
Też widziałam je i wydaje mi się że dobrze wyjaśniają co to. Niejasne jest dla mnie jedno, jest mowa o pieniądzach ale raczej w sekcji poświęconej temu co to będzie jak już dzięki szkółce dostaniesz się do BS. A w trakcie? Jakieś płatności są? @Kazimierz, liczę na Twoją pomoc.
Tak, szkółki są normalnie płatne w rozliczeniu godzinowym (godziny nauki/robienia zadań). Po szkółce, jeśli obie strony są zainteresowane, można zostać przyjętym do Bluesoft. Przy czym nie mylcie braku doświadczenia z brakiem wiedzy informatycznej ;)
Próbuję to ogarnąć, ale chodzi Ci o wiedzę teoretyczną tak? Bo przecież nie wynikającą z doświadczenia, skoro mam je dopiero nabywać. Enyway, płaca w szkółce wystarczy na przeżycie? ;)
Tak, teoretyczna, szkolna. Znajomość programowania w jakimś języku, algorytmów itp. „Wystarczy na przeżycie” to chyba dość subiektywne potrzeby, ale szkółka to tylko 3 miesiące potem jest już możliwość pracy.
A ogólnie za tą szkółkę płacą czy nie? Tak z ciekawości? I ile godzinn dziennie trzeba się w niej pojawiać aby to co potrzebne ogarnąć?
sprawdz w ogłoszeniach, wszytsko jest napisane. Szkółki są płatne, 120 godzin miesięcznie czyli pewnie 6 godzin dziennie
Zastanówcie się czy chcecie pracować w firmie, w której PM nie pozwala rozmawiać z kolegami z zespołu inaczej niż przez chat bo klient może to źle odebrać. Rozumiecie, że pytacie się o coś, więc czegoś nie wiecie, więc jesteście nieprofesjonalni. Taki "mindset" prezentuje większość kadry zarządzającej w BLS, która uczepiła się stołków praktycznie na samym początku i nie ma tu żadnego mechanizmu korygującego, więc nic się nie poprawia. Jeśli w jednym projekcie cały zespół zwolnił się przez żenujące zachowanie PM'a i klient zagroził zerwaniem kontraktu, przeniesiono PM'a do innego zespołu, w którym było dokładnie to samo. Moim zdaniem ci ludzie są nie do końca zrównoważeni, nikogo nie obrażając, ale po prostu muszą mieć ogromne problemy emocjonalne, że tak się zachowują. Brak poczucia własnej wartości, kompleksy - manifestowane głównie agresją, krzykiem i molestowaniem psychicznym. Nie polecam pracy w tej firmie nikomu.
To jest typowo narcystyczny mindset: "O nic nie pytam, bo wszystko wiem". O jakimkolwiek korekcie własnego zachowanie nie ma mowy, to przyczyn wszelkich niepowodzeń szukają na zewnątrz (oni są przecież perfekcyjni - mit o narcyzie). Bluesoft to sami narcyzi, zapatrzone w siebie ciołki.
Faktycznie, potwierdza się co kolega pisze. Kontraktor z tej spółki prezentował tego typu zachowanie. Na pytanie o aspekty projektu odpowiadał i faktycznie pomógł ale potem donosił na menagera, podważając moje kompetencje, co spowodowało duże konsekwencje.
Witam. Mam ofertę od BlueSoftu. Może ktoś z was podać Imię i pierwszą literę nazwiska, lub same inicjały? Chcę się wystrzegać tego typu sutuacji
No większych bzdur nie słyszałem a pracuję w BlueSoft 8 lat, najlepsza firma w jakiej pracowałem dlatego tak długo tu jestem. Polecam wszystkim inteligentnym osobą które chcą zarabiać i się rozwijać, niestety czasem się zdarza że osoby nic nie wnoszą ale za to mają większe wymagania niż inni i z tego powodu są sfrustrowani i piszą takie głupoty.
To jaka jest prawda jak to negujesz???
Nie polecam, słaba atmosfera (usunięte przez administratora)
Witam Ile oferują za staż do akademii na programistę?
Najczęściej jest wszystko pozytywnie podczas rozmowy kwalifikacyjnej słodzą i takiem tam nakłanianie do podjęcia współpracy ale jak już rozpoczniesz swoją przygodę z tą firmą to sytuacja odwraca się o 180 stopni. Najgorzej jest pójść i powiedzieć co Ciebie boli bo wtedy stajesz się wrogiem zajebistości. Czy można skończyć współpracę i odciąć się od tych ludzi? Gorzej jak spotkasz się z krzywdzącą opinią na swój temat od ludzi którzą mają ją od swoich znajomych z firmy BlueSoft, wtedy zdajesz sobie sprawę że smród się może jeszcze długo ciągnąć.
Wrogiem zajebistości też się stajesz, jeśli, po dwóch miesiącach, trzech sam zrezygnujesz. Mi d-pę obrabiali jeszcze długo, więc naprawdę rozumiem o czym piszesz. Jeżeli po tych komentarzach, ktoś tam pójdzie pracować (przy tej ilości ofert na rynku), to coś z nim ostro nie halo.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Bluesoft?
Zobacz opinie na temat firmy Bluesoft tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 15.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Bluesoft?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 8, z czego 3 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 2 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Bluesoft?
Kandydaci do pracy w Bluesoft napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.