Empik S.A.

1.8 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Empik S.A.

Marry-Lin
Były pracownik

Praca za dosłownie śmieszne pieniądze. Starałam się o cały etat miałam 3/4 , zredukowali mi na 1/2.:-[ Obowiązków jest od groma. Wypłata tego nie rekompensuje. Mocny nacisk na sprzedaż dodatkową przy kasie czyli wciskanie ludziom tego czego nie potrzebują. Plus Empik Premium. Za takie dodatkowe dosprzedaże dostaję się groszowe "wynagrodzenie " o premiach dla pracowników na święta....cóż 50zl ... jest naprawdę cynizmem. Gdzie w eko oknach dostaje się tysiące zł. Niemniej jednak wyzysk i wykorzystywanie pracownika do różnych dodatkowych prac za "uśmiech i zadowolenie szefa" jest dużo. Nikomu nie polecam pracy w tej firmie. Pracownik jest nie doceniany i traktowany jak najniższa kasta. Przykre....ale takie są realia.

Łkkkk
Pracownik

Praca w centrali to nieludzka harówka. W dodatku może zarząd niech przyjrzy się pracy menadżerów, niektóre gwiazdy robią co chcą, nie wywiązują się że swoich obowiązków zwalając zadania na swoich podwładnych i są ponad wszelkimi zasadami, a marketplace niech wezmie pod lupe pracę mniejszych menadżerów i ich zachowanie bo to są jaja. Cierpią na tym inne działy i zespoły.

premia
Pracownik

Czy dla was też to jest po prostu ŚMIESZNE juz nawet nie smutne, po prostu śmieszne, że ciśnienie na sprzedaż premium jest tak gigantyczne tymczasem premia za wykonanie celu to jest (usunięte przez administratora)STO ZŁOTYCH (100 PLN, podaje w walucie bo omnibus tego wymaga). 100 zł.

Mrówka
Były pracownik
@premia

To i tak dużo, bo są salony gdzie dostajesz CZTERDZIEŚCI ZŁOTYCH BRUTTO! Bo PH reszta bierze dla siebie mimo że nie sprzeda ani jednej sztuki bo nie stoi na kasie

Dj Panda
Kandydat
 Pytanie

Jakie wynagrodzenie proponuja nowemu pracownikowi na start ? Pytanie retoryczne - najnizsza krajowa czy nie ?

No
Pracownik
@Dj Panda

Najniższą I na podwyżkę nie licz bo pracownicy z doświadczeniem zarabiają tyle samo

Anka
Były pracownik
@Dj Panda

A nawet jeszcze mniej, jeśli są starsi i muszą płacić wszystkie podatki i zasiłki.

Analityk
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Etapy: 1. CV 2. Krótka rozmowa przez telefon z miłą panią z HR odnośnie doświadczenia zawodowego i kompetencji (ok. 20 minut) 3. Test kompetencji SHL z zakresu zdolności ogólnych i rozumowania (online) (około 1-1.5h) 4. Rozmowa z potencjalną przełożoną - przyjemna rozmowa z wieloma pytaniami branżowymi, omówieniem kompetencji, doświadczenia oraz planów zawodowych. W drugiej części duży zestaw szablonowych pytań HRowych. (online) (czas 2-2.5h) 5. Test umiejętności twardych - koniecznie live, przewidywane 1.5h - i tutaj problem, gdyż proponowanym terminem był kolejny dzień (z uwagi na koniec miesiąca - kwestia szybszego wypowiedzenia). Po poinformowaniu, że nie mam możliwości podejść do rozmowy w tym terminie padła wspaniałomyślna deklaracja od pani z HR (innej niż w punkcie 2.), że propozycja innego terminu spotkania zostanie przesłana mailowo, by mogło się ono odbyć na początku przyszłego miesiąca. Jednak na deklaracji się skończyło - nie przyszedł ani mail, ani żadna informacja o tym, że firma Empik nie jest jednak zainteresowana aplikacją, którą​ do niedawna zainteresowana była. Samo ogłoszenie zaś ponownie pojawiło się w sieci. Reasumując: kilka godzin prywatnego czasu spożytkowane na poddanie się kilku etapom procesu rekrutacyjnego okazało się zbyt małym ładunkiem zaangażowania, by firma Empik wywiązała się z własnych deklaracji/wróciła do kandydata z informacją zwrotną. Jest to dla mnie mocny zawód, zważywszy na f​akt utożsamiania firmy Empik z pewną kulturą. Stanowczo również pogorszyło to obraz tej firmy w moich oczach.

Pytania

j.w.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Na szczęście były pracownik
Były pracownik

Nie polecam pracy tam. Na umowie doradca klienta a obowiązki jakby się było co najmniej zastępca dyrektora. Pensja to najniższa krajowa- trzy próby prośby o podwyżkę i żadna się nie udała. Premia za premium śmieszna i nie warta takiego poświęcania się. Premia za plan czy było zrobione 5% więcej czy 30% to zawsze taka sama, więc też nie ma sensu się starać wystarczy o kilka złotych więcej zrobić i odpuścić temat.

BarKa
Pracownik
 Pytanie
@Na szczęście były pracownik

sama prawda... osoba która dopiero przychodzi do pracy i osoba która wszystko ogarnia np prowadzi zmiane, mają taką samą stawkę...czy Wy też musicie podpisywac oświadczenie, ze nie chcecie pracowac na umowe o prace??

Ph
Pracownik
@BarKa

Takie oświadczenie jest niestosowne poza sytuacją kiedy ktoś faktycznie nie może pracować na UoP bo każdego miesiąca ma inną ilość godzin lub przerwy e zatrudnieniu itd. Praca w empiku z punkty widzenia prawa pracy pracy to stosunek pracy. Jeżeli pracujecie na UZ to poza kilkoma wyjątkami może być problem przy kontroli. Mandat + opłacenie zaległych składek ZUS może grozić. Odpowiedzialność PH i wy. Empikowi nic do tego.

2
byly pracownik
Były pracownik
 Pytanie
@Ph

Empikowi nic do tego? Ciekawe pod czyja franczyzą jest sklep, polecam się zapoznać z prawem o tym. Kara, śmieszne, Empik w łapę dawał Sanepidowi jak był COVID a regionalni biegali i mówili, żeby wpuszczać powyżej limitu osób na sklepie, a na samą UZ o charakterze UOP pracuje prawie połowa Polaków.

Patrycja
Pracownik
@byly pracownik

Wszystko by się zgadzało tylko partnerzy w empiku nie są franczyzobiorcami. Wszystkich nieprawidłowości na linii pracownik, a Ph empik się wyprze i za żadne nie odpowie.

Anka
Były pracownik
 Pytanie
@Na szczęście były pracownik

Oni po prostu wykorzystują naiwność młodych ludzi, do zabiegania o wyższe procenciki w tabelkach, tworząc równocześnie toksyczną atmosferę wśród pracowników. Starsi stażem i na UoP wiedzieli, że jest to marchewka na kiju, która z czasem zmieniała się na sam kij do poganiania. Za to młodsi, woleli siedzieć pół dnia na kasie, nic nie robić na salonie, a tylko rywalizować między sobą. Nigdy nie zapomnę, kiedy miałam ostrą debatę z PH na temat punkcików i wyników, oraz o podwyżkach dla pracowników. Co dostałam w odpowiedzi od współpracownika? "Przecież godziłaś się na takie warunki pracy, podpisując umowę. Ja wolę dodatkowe 50 zł więcej, niż podwyżkę, bo i tak jestem na chwilę". No więc tak, po części sami pracownicy na śmieciówkach nieco rozbisurmanili pracodawców, do chorych praktyk. I w ten sposób empik pozbył się wartościowych pracowników.

Pracownik
Pracownik
 Pytanie

Problem Empiku jest jeden: awansuje ludzi, którzy pracują w tej firmie od samego początku. Zaczynali od pracy w salonie i awansowali przez naście lat na różne stanowiska. Może w niektórych działach ma to sens np. Handlowy. Ale czy można być ekspertem od social media, csr czy hr pracując tylko w Empiku? Nie i dlatego w tej firmie źle się dzieje, bo na cele firmy pracują osoby, które myślą że coś wiedzą, no ale nie wiedzą. Nie mogą się równać z osobami z innych firm.

1
Hania
Pracownik
@Pracownik

Zapomniałeś jeszcze o pracownikach z logistyki lub pr i esg. Też przecież w jednej firmie całej życie.

lotek
Pracownik
@Pracownik

Jest w centrali dużo nowych osób z różnych firm ale co z tego jak ich nikt nie chce słuchać bo zarząd wie najlepiej, dlatego każdy kto ma inna opinie jest usuwany tak czy inaczej. Empik chce rozgrywać karty ale to jest sen , technologia jest na takim poziomie jak w latach 80

Szkoda
Pracownik
@lotek

Mnie jest szkoda tych ludzi. Widziałam kilka wpisów niżej, ze ktoś się bardzo cieszył jak zaczynał. Ze właśnie sadził, ze to taka firma z duszą, ze ta kultura to taki seksi wątek, z którego można zrobić cuda. Nikt nie widzi z zewnątrz, jak to wyglada naprawdę. Ci ludzie przychodzą i po pierwszych dniach i tygodniach maja nietęgie miny. Już dwie takie osoby spotkałam. Widziałam przestrach w oczach i takie „co ja zrobiłem / zrobiłam” … Wiadomo, ze nikt się do tego uczucia nie przyzna otwarcie, każdy się od razu zaczyna bać rzeczy podstawowych takich jak to, ze zostanie bez pracy, bez pieniędzy i z dziura w CV. Myśle, ze na rekrutacjach tez są sprzedawane historie, które maja mało wspólnego z prawda. Także dobra rada - nie aplikujcie, nie wierzcie w żadne piękne historie. Na pewno nie w historie o swobodzie działania.

Kss staz
Pracownik
@Pracownik

Nie zgodzę się. Wiekszosc teraz PH czy nawet SM i DM to ludzie z zewnątrz. Co właśnie doprowadza do sytuacji że nie ogarniają empiku i przychodzą z korpo tabelki wyrabiać. Sam miałem kilka sytuacji że w moim salonie szkolił się nowy PH i po 3 miechach i tak nic nie ogarniał. Wielu pracowników z kompetencjami którzy pracują lata nie są w stanie przeskoczyć na kierownika, bo wszyscy ich już znają i ich nie lubią to niech się nie pcha ku górze. Znam sytuacje gdzie gość po roku jest kierownikiem a inna osoba po 15 latach starszym Doradca Klienta.

Michał
Pracownik
@Pracownik

Jestem za awansem osób nowych którym się chce pracować i bardzo są zmotywowani są super kierownikami i firma ma pożytek .a nie te stare osoby co po 15 lat siedzą i nic naprawdę nie potrafią tylko narzekają na firmę .

Niedoceniony
Pracownik
@Pracownik

Niestety starzy pracownicy też nie są docenani, ani awansowani. Pracowałem w salonach, teraz w centrLi już 6 lat i chociaż były rozmowy z szwfem o dalszym rozwoju to stoje w miejscu już 6 rok... Tyle co z juniora awansowałem na mida... I to po okresie próbnym jakoś nie cały rok.... Nie ma tu możluwości rozwoju... Niestety. Trzeba szukać czegoś nowego

Anka
Były pracownik
@Pracownik

Zarząd specjalnie nie chce awansować ludzi starszych stażem, ponieważ wiedzą, że to by oznaczało zmiany - w głównej mierze zmiany na lepsze, żeby nie było. Osoby na wysokich szczeblach tak się umościły w swoim gniazdku, że już są wręcz oderwani od rzeczywistości i nie widzą szerszej perspektywy, poza swoje tabelki w exelu. Siedzą w empiku od kilkunastu lat i zamiast uaktualnić swoją organizację pracy, to wolą się trzymać utartych korpo schematów z lat '90 i bazują na punkcikach, tabelkach i wykorzystywaniu naiwności młodych studentów, którzy są wytresowani do wyścigu szczurów. A jeśli pojawi się "roszczeniowa" czarna owca, to najwyżej się ją zwolni. Starsi stażem się nawet szczycą, iż zasuwają w organizacji tyle lat, tylko nie wiedzą, że przez takie podejście zamykają się na świat z zewnątrz i potem powstają takie projekciki w stylu "Empik Premium" (czy jak to tam dzisiaj się nazywa). :P Niby wzorują się na zachodnich markach, ale tam jest nie do pomyślenia, aby pracownik (nawet na wyższych szczeblach), mógł przepracować pół życia tylko w jednej firmie. Same szkolenia nie są też innowacyjne i niekorzystne na rynku pracy, bo dotyczą tylko i wyłącznie empika.

annana
Inne

Już 2x robię zamówienie na kilkaset złotych, a jednak firma nie potrafi dostarczyć go we wskazanym przez siebie terminie. Obsługa tragiczna i Pan na czacie nawet nie raczył odpisać na zapytanie o status zamówienia tylko zamknął czas. 3x dzwoniłam i dopytywałam się o zamówienie a na koniec dostarczą je po terminie do paczkomatu i nikt go nie odbierze. Po 3 dniach roboczych musialam zadzwonić i upomnieć się o wysyłkę. Okazało się, że jeszcze nie nastąpiła. Tragedia Wyjeżdzamy na urlop i prosilam o przekierowanie zamówienia lub ponowne wysłanie w innym termienie (zależało mi na nim) ale firma tego nie może zrobić. Okropne ignorowanie i na koniec zwrócą mi pewnie za ok 2tyg pieniądze na saldo empik ale zostaje bez produktów na których mi zależało. ODRADZAM

22
Andzia
Pracownik
@annana

Bo ciężko przyznać się do błędu, kobietka nie potrafi czytać ze zrozumieniem "Forum Pracowników" Jeżeli w taki sam sposób składała zamówienia co tą skargę to już chyba wiem czemu nie były zrealizowane jak chciała. Pewnie czegoś nie doczytała, albo zamówiła w przedsprzedaż a winny zawsze sklep

DScientist
Kandydat

W tym roku przechodziłem rekrutację do zespołu Data Science w Empiku. Moje odczucia nie są niestety pozytywne. Rekrutacja składała się z 3 etapów: 1. Rozmowa poznawcza. Typowe pytanie o doświadczenie, motywację, umiejeności. Myślę, że przeszła całkiem dobrze. 2. Po tygodniu otrzymałem zadanie rekrutacyjne, na które miałem kolejny tydzień. Zadanie było dość obszerne i składało się z wykonania analiz zakupionych produktów, przeprowadzenie testów AB i wyciągnięcie wniosków. Po wysłaniu zadania i po oczekiwaniu około 3 tygodnii (!) otrzymałem zaproszenie na 3 etap. Był to okres majówki, zatem mogłem wybaczyć długie oczekiwanie na odpowiedź, lecz i tak był on zdecydowanie za długi. 3. Ostatni etap dotyczył omówienia wykonanego zadania i rozmowy z członkami zespołu DS. Po tej rozmowie miałem oczekiwać na feedback znowu kolejny tydzień. Takiej odpowiedzi nie otrzymałem do dzisiaj, mimo iż kontaktowałem się z zespołem HR, który zapewniał mnie, że otrzymam odpowiedź. Straciłem dużo czasu i nerwów podczas tej rekrutacji. Niestety nie mogę polecić zespołu i procesu rekrutującego.

Pracownik
Pracownik
 Pytanie

Widzieliście wyniki finansowe za 2022? Większe dochody? A gdzie premia dla pracowników? Zabraliście ją nam.

Elo
Były pracownik
 Pytanie
@Pracownik

Jaka premia, za ujemny bilans i stratę? :D Premię to masz taką jaką na stałe sobie wynegocjujesz i zapiszesz w umowie o pracę itd. Uznaniowo to możesz jedynie wypowiedzenie otrzymać.

2
Ola
Były pracownik
@Elo

Jeśli wyrobisz plan to premie są, dodatkowo co miesiąc są premie za wydane paczki, tylko bierze je dla siebie PH. Koszulki doprosić się nie możesz, bo są drogie, więc masz jedna na te upalne dni, oczywiście jak zostanie zamówiona to i tak pracownik za nią zapłacić, bo PH odciągnie ci z premii. O wodzie, która powinna być zapewniona przez PH -zapomnij.

Xd
Pracownik
@Ola

Uparliście się na te salony. Spoko wy nie dostajecie, ale centrala też nie. Tylko wybrańcy. Nie tylko w salonach jest źle, centrala też patrzy na lody na tarasie za które moglibyśmy mieć normalne pensje lub premie. Skoro firma takie dobre wyniki ma to czemu nie wypłaciła nam premii

1
To mój nick
Inne
@Pracownik

Wyniki za 2022 widać w Centrali. Remont biura, taras widokowy na PKIN oraz DJ i party na otwarcie wspomnianego tarasu. Dodatkowo klima aż (usunięte przez administratora)stają oraz lody dla ochłody. Nie wspominając już o zdjęciach z pilatesu czy innego modnego rozciągania na tarasie.

Salon
Pracownik
@Xd

Zapraszamy do pracy w salonie wtedy zobaczysz jak tu wygląda praca ile procesów jest do zrobienia bo poszczególne działy centrali nie potrafią ze sobą współpracować. Zobaczysz jak pracownicy są traktowani przez ph - wiecznie mało źle.nie usłyszysz dobrego słowa a ty masz chodzić z uśmiechem

-_-
Były pracownik
 Pytanie

Odpowiedź jest prosta. Jak zrobić żeby nie wypłacać premii pracownikom ? Podnies progi premii ? Za dobrze im idzie? Podnieś cenę empik premium. Bank! Szach mat!

To mój nick
Inne

Bardziej mi chodziło o fakt, że u Was w salonach nie ma klimy bo koszty, nie ma koszulek bo koszty, natomiast w Centrali inny świat. Latem chłodno, zimą ciepło. Plus te wszystkie dodatki typu lody, imprezy, zajęcia na tarasie itp.

Pracownik
Były pracownik
 Pytanie

Jak poinformowała Grupa Empik, jej przychody w 2022 roku zwiększyły się do o 15,5 proc. do poziomu 2,46 mld zł, a wartość obrotu GMV o 22 proc. do poziomu 2,85 mld zł. Kanał online przekroczył 50 proc. udziałów w sprzedaży grupy. W 2022 roku wyniki finansowe wszystkich spółek z Grupy uległy znaczącej poprawie. Zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów, mimo wymagającej sytuacji na rynku i szeregu niekorzystnych czynników, wywołanych m.in. wybuchem wojny w Ukrainie, inflacją i wzrostami cen energii - ale pieniędzy na premie dla pracowników nie mieliście (usunięte przez administratora)

Groszek
Były pracownik
 Pytanie

W Empiku pracowałam od 2015 roku. Średni salon gdzieś na wschodzie Polski. Pamietam, że od zawsze było to moim marzeniem, aż w końcu się udało. Na początku praca była prawdziwą przyjemnością- różnorodny asortyment, na bieżąco z nowościami, codziennie inni ludzie, możliwość szlifowania wiedzy ze swojego działu, ciągle coś ciekawego się działo. Wskaźniki praktycznie nie były wymagane, sprzedało się dziennie 3 umbrelle to spoko, jak nic to nic się nie działo. Nie było premium. Towaru było tyle, że spokojnie wystarczało i miejsca i czasu żeby go rozłożyć. Był czas żeby rzetelnie doradzić klientom czy to prezent czy po prostu dobrą książkę. Wtedy nienawidziliśmy instytucji tajemniczego klienta, teraz z perspektywy czasu widać, że to było tylko preludium koszmaru. Nie umiem umiejscowić w czasie kiedy dokładnie rozpoczęły się zmiany, czy to wtedy gdy Jej Magnificencja objęła rządy czy jakiś czas później ale z czasem weszło rzeczywiste egzekwowanie wyników, codzienne spowiadanie się z tego, ile czego się sprzedało, ciśnięcie na umbrellę, w końcu pojawiło się premium. I wtedy zaczęło się na całego. (usunięte przez administratora)w czystej postaci, krzyki, straszenie zwolnieniem bo „jak wy nie będziecie wyrabiać to się znajdzie ktoś to będzie!”, wprowadzanie „planów naprawczych” dla najsłabszych pracowników, wpisywanie do tabeli swoich wyników godzina po godzinie a na koniec dnia porównywanie wyników między pracownikami. Dopóki jednak była premia to wszystko było do zniesienia. Początek covidu był idealnym czasem dla zarządu żeby zabrać pracownikom premie i już nigdy ich nie przywrócić. Pierwszy miesiąc mówiono nam, że spoko nie ciśniemy na wyniki bo i tak nie ma klientów ale premie zabieramy do odwołania. Problem zaczął się po ok 3 miesiącach kiedy premie nadal nie wróciły, za to wróciły wyniki, wskaźniki i wyniki od wskaźników. Od początku 2020 roku pracownicy Empiku codziennie są mobbingowani w pracy, ciśnięci na wyniki, które muszą wyrabiać ZA DARMO, bo premie jak zniknęły tak nigdy nie wróciły. PODOBNO istnieje jakaś mityczna premia za Premium ale nie wiem czy ktokolwiek ją na koncie zobaczył, a może jest tak szczątkowa, że się jej nie odczuwało. Z miesiąca na miesiąc było coraz bardziej wesoło, jednak sytuacja geopolityczna pozwoliła zarządowi i „mądrym głowom” rozhulać się na całego. Zakaz używania klimatyzacji- pod pretekstem oszczędności, w lecie w długich spodniach i nierzadko w jednej koszulce na pracownika (bo więcej firma nie miała) z potem płynącym po plecach już od pierwszych minut pracy, natomiast w zimie telepiąc się z zimna, zakładając pod empikową koszulkę kilka warstw odzieży- w swojej bluzie chodzić nie można, a polar był jeden lub dwa na 7 osób, wiecznie brudny co jest w sumie zrozumiałe. Także jak miałeś szczęście to mogłeś sie ogrzać tym brudnym polarem. Kierownictwo nie zapewniło wody dla pracowników w lecie ani cieplej odzieży w zimie. Nie muszę wspominać o tym, że podczas pracy nie można nawet na sekundę usiąść bo „góra” wychodzi z założenia, ze siedzący pracownik ma gdzieś pracę. Była sytuacja, że regionalny zrobił zdjęcie zza witryny pracownikowi (niepełnosprawnemu), który oparł się na chwilę o krzesło i wysłał to do PH, do DMa i czort wie gdzie jeszcze. Także byliśmy nie tylko podglądani przez 24 kamery na sklepie ale również przez kierownictwo „na żywo”. Czy to zgodne z prawem? Śmiem wątpić. Zakaz włączania światła przed otwarciem sklepu- rozkładanie towaru praktycznie po ciemku, zmywanie podłogi po ciemku, oczywiście nadal pod pretekstem oszczędności. Z miesiąca na miesiąc, z dnia na dzień góra wymyślała coraz to nowe rzeczy, mające na celu pognębić pracowników, którzy jakby nie było są filarem tej firmy i dzięki nim Empik w ogóle ma obroty. A klienci, krzyczący, opluwający, okropni roszczeniowi ludzie, codziennie te same świry wpadające po jedną gazetę, którzy zostawiajac w Empiku 10 zł mają się za bogów to temat na osobną książkę. Ktoś kiedyś zapytał pracownika Empiku czy może potrzebuje pomocy psychologa, spotkania, rozmowy? Również śmiem wątpić. A więc przy akompaniamencie szargania przez klientów, z potem płynącym po plecach w okresie letnim, wyrabiając wyniki ZA DARMO toczy się życie szeregowych pracowników najbardziej renomowanej księgarni w Polsce. Wymyślanie bzdurnych promocji, ustawianie IH tak, że nie sposób jej zrobić w jeden dzień a jednocześnie zakaz robienia jej wcześniej niż we wtorek wieczorem, żenujące konkursy dla pracowników gdzie do wygrania jest 50 zł za pierwsze miejsce. A gdy PH zapytany o powrót premii za wskaźniki rozłożył ręce i powiedział ze pieniądze leżą na chodniku a my się nie chcemy po nie schylić (vide żałosne konkursy) to chyba o czymś świadczy. CD

2
Misia
Były pracownik

Uważam, że dopóki znajdzie się choćby jeden jeleń, który będzie miał zamydlone oczy tą mityczną premią i będzie sprzedawał Premium jak głupi to nic się w tej firmie nie zmieni. Bo zawsze ktoś pokaże, że MOŻNA. Także szkoda zdrowia, fizycznego i psychicznego, lepiej odejść i znaleźć normalną pracę.

MM
Były pracownik

Kiedyś myślałam, że wszyscy "okłamują" Panią Prezes przez sztuczne malowanie trawy na zielono, przez co później myśli, że jest tak pięknie i kolorowo w firmie. Ale kiedy usłyszałam, że zakwestionowała słuszność dawania premii za EP, bo przecież każdy powinien wiedzieć, że to działa na korzyść obrotu sklepu (bo klient EP robi częściej zakupy), przestałam wierzyć, że jest super babką. Może powiem to, czego nikt w CO chyba na głos nie mówi - ludzie mają screeny appki. Z jednego kodu korzysta pewnie cała rodzina i pół osiedla (nie mówiąc o tym, że kod z appki lata po internecie) - ot takie częste zakupy robi klient EP. Tak więc słupki są sztucznie podkręcane z każdej strony. Może to zarząd zszokuje, ale pracownik nie pracuje dla idei - każdy przychodzi, żeby zarobić. Nie da się dawać coraz wyższych progów bez jakiejkolwiek premii za to.

Pracownik
Pracownik

Wszystkich by nie wyrzucili. Ale PH zapłaciłby karę a teraz to nie ma za bardzo z czego.

Poinformowany
Pracownik

Zgadza się, założyciele funduszu i osoby zarządzające to Słowacy i Czesi, jest to fundusz private equity, natomiast tożsamość inwestorów nie jest jawna. Być może tą kwestią zainteresują się w końcu dziennikarze śledczy, temat jest arcyciekawy. Uważam, że warto byłoby podrążyć skąd osoba prywatna, nie posiadająca majątku, czy dochodów, pozwalającego na przejęcie wiekszościowego pakietu udziałów spółki, nagle to robi (a chodzi o bagatela, szacowany 1 mld zł) :) Oraz dlaczego dzieje sie to zaraz po tym, i w tempie błyskawicznym, gdy sankcjami zostają objęte inne firmy działające od lat w Polsce.

Poinformowany
Pracownik
 Pytanie

Osoby zakładające i zarządzające tym funduszem to rzeczywiście Czesi i Słowacy, natomiast jest to fundusz private equity, tożsamość inwestorów nie jest jawna. Dla działalności i kontaktów w Rosji kluczowa jest na pewno osoba Slava Bochkareva, oraz inwestycje, którymi już sie nie chwala (bo nie są zbyt wygodne, lepiej pochwalić się teraz pomoca dla Ukrainy). Temat jest arcyciekawy i dobrze byłoby zainteresować nim dziennikarzy śledczych. Poza tym nie zastanawia was, skąd osoba prywatna, nie posiadająca majątku, ani dochodów, na poziomie pozwalającym przejąc pakiet większościowy spółki (szacowany na 1 mld zł), kupuje go jak "książke na wakacje"? Dzieje się to w tempie błyskawicznym, w okresie, gdy inne firmy na terenie Polski zostają zamknięte, właśnie przez sankcje.

1
Procownik
Pracownik

Cieszcie się że nie znacie prawdziwej wersji strategii tylko to co na slajdach widzicie... Niedługo liczba sklepów znacznie spadnie. Dyr IT ma taką ciekawą cechę, że rozmawia na teamach i przełącza się pomiędzy urządzeniami i screenami. Czasem jak się zagapi to widać jego inne konwersacje z innymi Ludźmierz. Dużo ciekawych informacji można tam nie raz poczytać. Nie raz to widzialam:(

Groszek
Były pracownik
 Pytanie
@Groszek

CD Z drugiej strony Jej Magnificencja na okładce Forbesa (który jak nigdy musiał stać na topce prasowej- ciekawe czemu?), piękne zdjęcia z centrali na MyEmpik, cudowna otoczka firmy przekazywana do mediów, reklamy w radio, w tv, w gazetach, miliony zł wydawane na gale, eventy dla „mądrych głów z góry”, poczęstunki, wyjazdy. Podczas gdy pracownicy bez zapewnionej wody, bez klimy, po ciemku, z wiecznym poczuciem z tylu głowy ze „jak nie wciśniesz dzisiaj 5 czekolad to cię wywalą”? Nie raz była sytuacja, ze trzeba było samemu dokupować umbrellę aby tylko spinały się wyniki i nie trzeba było słuchać krzyków. Już wiadomo na co idą „oszczędności?” Już wiadomo czemu Pani Prezes, podczas gdy inni kupują sobie na wakacje książkę, ona wykupiła pół Empiku (ha ha)? Ten sklep z kulturą niewiele już ma wspólnego, nie ma czasu na obejrzenie nowości, nie ma czasu na zapoznanie się z asortymentem, nie ma czasu na rozmowę z klientem. Liczy się tylko wynik, wynik i jeszcze raz WYNIK. A pracownik jest tylko numerem w tabeli, bez honoru, bez godności, wypełniający korpo tabelki i patrzący czy więcej ludzi zidentyfikował za pomocą karty czy aplikacji. Chodzący po sklepie z tym dramatycznym tabletem i zbierający pełne politowania spojrzenia klientów, gdy nikogo przy kasie a kasjer każe Ci się obsługiwać tabletem, wtf? Dzwonki wprowadzone przy nowootwartych kasach samoobsługowych. Chcieliście tam na górze jeszcze bardziej upodlić pracowników? To wam się udało. Ciekawe kiedy każecie im z tymi tabletami, upoconym, z wiecznie dzwoniącym dzwonkiem, tańczyć kankana na środku sklepu? O zarobkach nie wspomnę bo jest to najniższa krajowa, niezależnie od stanowiska i bez możliwości podwyżki. Drodzy, jeśli chcecie oszczędzić sobie stresów, jeśli nie chcecie skończyć na terapii u psychoterapeuty, jeśli chcecie GODNIE zarabiać, jeśli chcecie być doceniani w pracy a nie codziennie słyszeć ze jest źle, źle, źle, mało, ZA MAŁO!! To nie idźcie do Empiku. Jeśli nie chcecie z płaczem wracać do domu i myśleć jak wielką kupą jesteście bo sprzedaliście za mało umbrelli- nie pchajcie się w to. Pozdrawiam serdecznie i życzę Empikowi przepotężnej karmy, która z czasem napewno wróci.

Rysiek
Pracownik
 Pytanie

Czy centrala zdaje sobie sprawę, że zabija sklepy stacjonarne? Nie jestesmy w stanie konkurować z empik.com gdzie ceny książek są 40% niższe. Codziennie wielu klientów rezygnuje z zakupów u nas myśląc, że ceny są takie jak na empik.com. Dochodzi już do sytuacji, że klienci wiedzą, jakie są tam ceny i chcą żebyśmy im zamówili. I zamawiamy choć mamy dany produkt na sklepie. A nic z tego nie mamy bo to nie wchodzi w obrót sklepu. Potem plany nie zrobione, cięcia kosztów itd

Be
Pracownik
@Rysiek

To nie zamawiajcie. niech klienci się w końcu nauczą samodzielności skoro chcą mieć taniej!! Dość wykorzystywania pracowników jako (usunięte przez administratora) od wszystkiego. Zamówić im książkę, policzyć ile to jest -90% od ceny, myśleć za nich nawet trzeba bo nic nie czytają.

1
ja
Pracownik
@Be

I do tego pretensje klientów, że w sklepie stacjonarnym, nie ma basenów ogrodowych , bo "na stronie przecież są". Do tego ciągłe tłumaczenie dlaczego nie mogą jakiegoś towaru zamówić do salonu i zapłacić za niego kartą podarunkową (towary z marketplace).

Bo
Pracownik
 Pytanie
@ja

Zapomniałbym! „Ale jak to?! Nie mogę tu obejrzeć mopa vileda? To po co macie to na stronie?!?!” I zastanawiasz się czy jesteś w ukrytej kamerze czy ci (usunięte przez administratora)tak na serio. A na „szkoleniach” które robili ludzie z tej samej ukrytej kamery? Klient przyszedł obejrzeć kosiarkę? Świetnie, w zamian zaproponuj mu książkę o trawnikach! A co dla kogoś kto koniecznie chce kupić towar, który jest tylko na internecie? Czekam na wasze kreatywne odpowiedzi, kochani! I słuchałeś jak pracownicy prześcigają się w wymyślaniu coraz to lepszych propozycji od czapy, tylko żeby zadowolić panią szkoleniowiec, a których to propozycji nigdy nie wprowadzą w życie bo musieliby założyć nos klauna.

Kinga
Były pracownik
@Be

Z tego co kojarzę to salony są rozliczanie z tego ile zamówień dla klientów złożą. Przynajmniej w okresie świątecznym tak było.

EmpikPlace- best team ever
Pracownik

Miałem okazję spedzić chwilę w tej firmie. Ofertę z empiku traktowałem jako jeden z etapów kariery. Z perspektywy czasu - mój największy błąd. Problemem jest sama organizacja, taka pseudo korporacja po konsultingu. Wszystkie wypowiedzi przełożonych z angielskimi slowami i banalną psychologiczną otoczką- są jednak pozbawione merytoryki. Najgorsze że przełożeni w tym swoim mokrym śnie o potędze empiku zapominają o szacunku, szczerości i uczciwości. Podsumowując- nie polecam tej pracy nikomu, bo wg mnie cześć zachowań przełożonych powinna kończyć się na drodze prawnej. Szkoda, bo firma potencjał ma ogromny, ale nawet najlepszego samolotu nie poprowadzi pijany student. Kończąc optymistycznie- obecnie jest ogromna rotacja, świetni fachowcy rzucają papierami, a pokazuje to, że coraz mniej osób poniżej szczebla dyrektorskiego chce podpisywać się pod tymi bezmyślnymi działaniami.

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Zuzanna
Pracownik
 Pytanie

Jesteś PH? Pracuje w empiku od 2 lat, planuje zrezygnować, bo widzę, że jest bardzo niestabilnie. Tym bardziej, że ponoć planują kolejne cięcia. Co się dzieje z tą firmą?

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Kasia
Pracownik

Nikt tego nie powinien podpisać. Ja nie mam zamiaru. Już i tak rozglądałam się za czymś innym więc teraz dobry moment, żeby zrezygnować. Nie dość że warunki coraz gorsze to jeszcze chcą naszą rodzinę pociągać do odpowiedzialności za sklep.

Marzena
Pracownik

Jak jesteś PH to lepiej przeczytaj nową umowę która będzie obowiązywać od lipca. 16.06 przyszła na maila. Jak ktoś to podpisze to jest największy jeleń w lesie.

Hahaha
Pracownik

Nie co było tylko co jest. Każdy Partner Handlowy dostał na swój mail nową umowę od lipca. Przeczytaj sobie punkt po punkcie i się dowiesz.

Gość
Pracownik

Dla znaczącej liczby sklepów obniżenie etatyzacji, więcej kar dla PH i inne zapisy które zabezpieczają empik, a nakładają obowiązki na PH.

byly pracownik
Były pracownik

Widzę, że nikt tego tu nigdzie nie napisał jeszcze, więc ja zrobię. Serdecznie pozdrawiam dział HR, który po wielu skargach na regionalnego łysego z Pomorza (kto wie ten wie) zamiast go zwolnić po prostu przeniósł go do innego działu :). W sumie nie powinno to dziwić patrząc na politykę firmy. A dla reszty nie z Pomorza - jak jeszcze nie wiecie to Empik zamierza wprowadzić zmiany jednoosobowe, a jak PH chce więcej to musi dopłacić. Także pracownicy, przygotujcie się na zwolnienia w lipcu. Ludzie ciągle gadają o Żabce jak to się tam źle pracuje, ale dla mnie Empik już od dawna idzie tą samą drogą. Jeszcze trochę a też będą głównie na czarno zatrudniać albo robić każdego właścicielem, żeby mogło być w niedzielę otwarte.

@pracownik
Inne

Nieustanne parcie na sprzedaż umbrelli i premium, gdzie za to pierwsze nie dostaje się złamanego centa, z jednoczesnym podnoszeniem progów premiowych. Nieustanne przygany za niskie wyniki - umbrella za nisko, za mało premium, dosprzedaż, do tego medalia na poziomie najlepiej 100%, bo tylko to wszystkich świętych satysfakcjonuje. Pracownicy wiecznie zmęczeni, kierownictwo również. Rotacja ogromna, kiedy trafi się ktoś dobry, to ucieka po 3-5 miesiącach, bo robią z niego maszynkę do robienia wyników. Nierzadko ta jedna osoba pracuje na wynik całego sklepu, razem z paroma innymi osobami, a premię - jeśli się pojawi - dostają wszyscy. Dyrektorzy regionalni litości nie mają, tylko parcie na wyniki, telefony i wiadomości na teamsach/mailach. To się odbija na szefostwie, co z kolei odbija się na kierownictwie i pracownikach. No ale najważniejsze, że można sobie zrobić galę bestsellerów z gwiazdeczkami

Makaron
Pracownik

Rano praca po ciemku, bo nie wolno włączać wszystkich świateł, w ciągu dnia w salonie tempteratura dochodzi do 27-28 stopni, bo nie wolno włączać klimatyzacji. A na nogach musisz stać caaały czas. Do pierwszego omdlenia lub innej tragedii :)

Misia
Były pracownik
@Makaron

Pamiętaj o tym, że kobiety mają zakaz zakładania spodenek/spódnic krótszych niż do kolan także cały dzień w tym upale w długich spodniach :)

Misia
Były pracownik
@Makaron

Napiszę jeszcze raz komentarz bo oczywiście został usunięty :) Nie zapominaj o tym, że kobiety mają zakaz noszenia spodenek/spódnic krótszych niż do kolan. Także w tym upale w długich spodniach- pozdro :)

Zaluje
Były pracownik
 Pytanie

Żałuję pracy w Empiku, uważam że zmarnowałam ostatnie 2.5 roku będąc tutaj. Słaba kasa, nierynkowa, zero benefitow, a do tego praca z menadżerami, którzy nie znają się na swojej pracy. Awanse - trzeba wiedzieć do kogo się podlizać i z kim trzymać. Wystarczy spojrzeć na awanse w logistyce, marketingu czy esg (którego w Empiku nie ma). Biuro- tragiczne warunki, chociaż teraz wielka atrakcje jest taras, to reszta przypomina bałagan i ruderę. Szkolenia? Na zewnętrzne nie pójdziesz, wewnętrzne ciągle ta sama tematyka. Premie dla wybrańców, reszta usłyszała ze jej nie będzie. Możecie kasować, ale mam zapisany ten komentarz i będę go publikować, żeby inny otworzyli oczy.

Praca w Empiku to mój błąd życ
Były pracownik
 Pytanie

Żałuję że tu pracowałam i zmarnowałam tyle czasu. Kasa- minimalna, zerowe benefity, a do tego ludzie którzy na niczym się nie znają a awansują na menadżerów nie mając pojęcia o swojej roli. (usunięte przez administratora)

Zostaw merytoryczną opinię o Empik S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Empik S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Empik S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 273.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Empik S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 218, z czego 4 to opinie pozytywne, 166 to opinie negatywne, a 48 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Empik S.A.?

    Kandydaci do pracy w Empik S.A. napisali 10 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Empik S.A.
Przejdź do nowych opinii