Ekipa Friza rządziła polskim Internetem. Kto należy do tej najpopularniejszej grupy influencerów? Ich zarobki rosły wraz ze stale zwiększającą się liczbą fanów. Zobacz, jaka jest historia Ekipy Friza i poznaj przedstawicieli tego największego projektu w sieci.

Ekipa Friza

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_79610863_wesoli-przyjaciele-przechwalaj%C4%85cy-si%C4%99-swoimi-telefonami-kom%C3%B3rkowymi.html

Historia Ekipy Friza

Najpopularniejsza w kraju Ekipa zadebiutowała na platformie YouTube w sierpniu 2018 roku i od tego czasu sukcesywnie dążyła do realizacji wcześniej wyznaczonych celów. Założycielem tego nietuzinkowego projektu i osobą, która stanowi trzon Ekipy, jest Friz, którego doświadczenie i popularność w Internecie znacząco wpłynęły na ogólny sukces całego projektu.

Kto jest w Ekipie Friza, czyli jednego z największych polskich influencerów? Najbardziej znany YouTuber w kraju zebrał grono swoich najlepszych przyjaciół i zamieszkał z nimi w jednym domu. Gdyby nie zaangażowanie każdego z jej członków, osiągnięcie tak spektakularnego wyniku byłoby niemożliwe. Chociaż patrząc na wyniki i kolejne rekordy wyświetleń Karola Friza Wiśniewskiego nie ma rzeczy niemożliwych, jak sam przyznaje, to właśnie dzięki wsparciu swoich przyjaciół i rodziny udało mu się zostać numerem 1 na YouTube.

Kto jest w Ekipie Friza?

Cała Ekipa Friza była do niedawna na świeczniku, a życie najpopularniejszych influencerów śledziło codziennie kilka milionów osób. Ich zasięgi były ogromne, a obserwatorów na Instagramie każdego dnia przybywało. Dlaczego? Ich wyraziste osobowości i odmienne charaktery sprawiły, że trafili do odbiorców zarówno jako Ekipa, jak i indywidualni twórcy.

Skład tworzyło jedenaście młodych osób, o różnych zainteresowaniach, jednak razem tworzyli zgraną paczkę przyjaciół, której przygody z zainteresowaniem śledziło kilka milionów ludzi. Cztery dziewczyny i siedmiu młodych mężczyzn tworzyło paczkę, do której chciałby dołączyć niejeden polski nastolatek!


Sprawdź też artykuł: Influencer – Kim jest? Ile zarabia? Czy warto inwestować w influencer marketing?


Ekipa Friza podbiła polski Internet

Czego się nie dotkną, zamieniają w złoto i wiele tysięcy złotych. Zgrana grupa przyjaciół, która wie jak poruszać się po polskim Internecie i kreuje trendy? Ekipa Friza to było coś więcej niż youtubowy projekt, to marka, której członkowie mają największe zasięgi w sieci i apetyt na wielkie sukcesy. Zawód – YouTuber to poważne zajęcie, które może przynieść milionowe dochody. Najlepiej wie o tym Friz, który razem ze swoimi przyjaciółmi tworzył najpopularniejsze treści w polskim Internecie. Jaka jest historia Ekipy i na czym polegał jej fenomen? Fani, którzy oglądali perypetie paczki zgranych przyjaciół, utożsamiają się z nimi i czują się częścią tego owocnego projektu.

Dom Ekipy Friza

Młodzi influencerzy, czyli członkowie Ekipy Friza zdecydowali się razem zamieszkać i spędzali wspólnie każdy dzień. Dom Friza i Ekipy zamieszkiwali:

1. Karol Friz Wiśniewski – założyciel Ekipy, najpopularniejszy YouTuber w Polsce.

2. Weronika Wersow Sowa – numer 1 wśród kobiecych marek osobistych w kraju, prywatnie dziewczyna Friza.

3. Wujek Łuki (Łukasz Wojtyca) – manager całej Ekipy.

4. Marta „Murcix” Błoch – youtuberka i influencerka.

5. „Mini Majk” (Mateusz Krzyżanowski) – youtuber i infleuncer, brał udział w popularnej gali Fame MMA.

6. Piotr „Nowciax” Nowak – fotograf i youtuber.

7. Kasia „Fusialka” Bożek – youtuberka, tiktokerka i gamerka.

8. „Poczciwy Krzychu” (Kamil Chwastek) – youtuber, który odpowiada za aspekt logistyczny i zaopatrzeniowy Ekipy.

9. Jakub „Patec” Patecki – youtuber i influencer.

10. Marcysia Ryskala – influencerka i youtuberka.

11. Mateusz „Tromba” Trąbka – youtuber, prywatnie chłopak Marcysi.

Prywatnie wszyscy członkowie byli dobrymi przyjaciółmi, w paczce były trzy pary: Friz i Wersow, Wujek Łuki i Fusialka oraz Tromba i Marcysia. W domu mieszkały również zwierzęta m.in. pies, kot, węże, pająki i żółwie.

Zdjęcie Ekipy Friza:

Jedenastka zgranych przyjaciół to młodzi ludzie, którzy swoją pasją i stylem życia zarażają miliony obserwujących. Jak wyglądają najpopularniejsi youtuberzy w kraju? Zdjęcie Ekipy Friza pokazuje, że jej członkowie to pełni energii młodzi ludzie, którzy swoją pasję do Social Mediów i radość z nagrywania filmików zamienili w pracę i bardzo dobry biznes.


Może Cię zainteresować: Jak założyć bloga i zarabiać na tym?


EKIPA Holding S. A. – sukces w wielu branżach

Idąc za ciosem popularności Ekipy, stworzona została grupa kapitałowa EKIPA Holding, która ma dostarczać rozrywkę na różnych płaszczyznach. Największe udziały posiada w niej Friz (41.21%) i Łukasz Wojtyca (19.68%). Stała analiza branży sprawiła, że w skład spółki matki wchodzą mniejsze spółki wyspecjalizowane w różnej tematyce. Oto one:

Ekipa Management

To firma produkcyjna, zatrudniająca operatorów, a także montażystów i osoby od tworzenia kontentu. Jej główne zadanie polega na dostarczaniu jakościowych treści. Specjalnością spółki Ekipa Management jest tworzenie nowych trendów na rynku związanym z YouTube, a dzięki stosowaniu innowacyjnych pomysłów od wielu lat jest liderem w swojej branży.

GGBay

Spółka wchodząca w skład Ekipa Holding S.A. GGBay jest producentem i wydawcą gier mobilnych. Pracuje nad w pełni autorską produkcją gry mobilnej “My Dino Friend” dostosowanej do IOS i Androida. Spółka skupia się na współpracy z partnerami zewnętrznymi w tworzeniu nowych tytułów i projektów.

Ekipa Investments

Spółka inwestuje również w wiele podmiotów m.in. w podmioty z branży nowych technologii, mediów, szeroko pojętej rozrywki oraz e-commerce. Dostarczając kapitał, spółka wspiera młodych przedsiębiorców w wyborze najlepszego kierunku rozwoju.

EKIPATONOSI

Ta część grupy zajmuje się konfekcją odzieży i akcesoriów z wysokiej jakości materiałów. Do jej zadań należy projektowanie, produkowanie, a następnie wysyłka produktów z różnych sklepów internetowych np. ekipatonosi.pl, czy genzie.store. W obrębie działalności spółki znajduje się jeden stacjonarny punkt sprzedaży w Parku Rozrywki ENERGYLANDIA, który jest jej strategicznym partnerem. Ponadto produkuje asortyment dla wielu influencerów.

Pozostałe spółki wchodzące w skład spółki matki to LANIAKEA PICTURES (produkcja filmowa i wydawnicza), Kraków Football Kings (promowanie i popularyzacja footballu amerykańskiego), BRAINCHILD (obsługa księgowa całej Grupy Kapitałowej) i The ESSA Company (wprowadza na rynek marki i produkty w szerokim zakresie branży FMCG z podmiotami z branży influencerskiej).

Ile zarabia Ekipa Friza?

Spora popularność przynosi sowite wynagrodzenie. Ile zarabia Ekipa Friza? Ich kontrakty reklamowe opiewają na wiele tysięcy złotych. Oprócz wspólnych projektów, członkowie Ekipy mieli również indywidualne konta w Social Mediach, gdzie obserwują ich miliony. Dobre zasięgi sprzyjają kolejnym kampaniom, a produkty polecane przez Ekipę sprzedawały się w mgnieniu oka.

Oprócz działań komercyjnych grupa ma własny sklep: EKIPATONOSI. Popularni YouTuberzy sprzedają tam zaprojektowane przez siebie ubrania i akcesoria. Ekipa to marka, która dawno wyszła poza sferę youtubową. Nawiązując współpracę z firmą Koral, sprzedawali Lody Ekipy, na które popyt przerósł najśmielsze oczekiwania producentów.

Friz pod koniec kwietnia 2021 roku poinformował, że miesięczny zysk spółki wyniósł ponad 1 mln złotych netto. Jest to kwota bez zysków ze sprzedaży lodów i płyt, tak więc finalne zarobki Ekipy są jeszcze wyższe.


Przeczytaj również:


Dom Ekipy Friza i plany na przyszłość

Grupa przyjaciół nie zwalniała tempa, nieustannie poszerzając grono swoich odbiorców. Proponowany przez nich rodzaj rozrywki w głównej mierze opierał się na treściach lifestylowych. Youtuberzy chętnie brali udział w przeróżnych wyzwaniach proponowanych przez fanów, relacjonując swoje liczne podróże i dzieląc codziennym życiem z domu Friza i Ekipy.

Z czasem poszerzyli swoją działalność o muzykę i wspólnie nagrali płytę, a krążek można było kupić w ich sklepie internetowym. Udostępniony przez nich teledysk promujący ten projekt, w zaledwie 3 miesiące zebrał prawie 70 mln odsłon. Pierwszy koncert Ekipy również jest już za nami.

Jakie miały być kolejne ruchy influencerów z Ekipy Friza? Najpopularniejsza paczka przyjaciół w kraju już nie raz zaskoczyła Internet swoimi nietuzinkowymi pomysłami. Ekipa w swoich planach wskazywała na kolejne inwestycje i oprócz tworzenia treści na YouTubie chciała skupić się na realizacji strategii biznesowej. Czas jednak weryfikuje plany i w tym przypadku nowe projekty nie powstały, ponieważ konflikt między członkami nabrał niespodziewanych rozmiarów.

Rozpad Ekipy

Założenie przez Karola Wiśniewskiego spółki giełdowej Ekipa Holding S. A. było doskonałym posunięciem biznesowym. Członkowie Ekipy mogli uzyskać dodatkowe źródło dochodów, ponieważ taka spółka skupia się na generowaniu dużych zysków.

Mimo perspektyw, jakie otwierały się przed Ekipą – nie tylko na kanale YouTube, ale i w związku z dziesiątkami pobocznych projektów i inicjatyw biznesowych – influencerzy finalnie nie zdołali znaleźć wspólnego języka.

Dokładne powody, dla których Ekipa Friza się rozpadła nie jest znany, ale jak możemy wywnioskować z zakulisowych doniesień, gra mogła toczyć się o duże pieniądze. Całe wydarzenie wywołało niemałe kontrowersje, szczególnie w sytuacji, w której jeszcze niedawna Ekipa chwaliła się na nagraniu wejściem na giełdę.

Stworzone przez Ekipę filmy co prawda pozostały w Internecie, jednak członkowie Ekipy Friza podzielili się na dwie grupy. U boku Karola Wiśniewskiego pozostała Wersow oraz Wujek Łuki ze swoją partnerką Kasią. Pozostali tworzą aktualnie „Ekipę B”, nie ciesząc się takim zainteresowaniem publiczności jak poprzednio.

Projekt Genzie

Nawet pomimo rozpadu Ekipy, który, jak możemy wywnioskować, nie miał miejsca w szczególnie ciepłych okolicznościach, Karol Wiśniewski nie spoczął na laurach i stworzył nowy projekt o nazwie „Genzie”. Projekt został poprzedzony przez autorskie reality-show, które miało za zadanie wyłonić spośród uczestników osoby, które najbardziej nadają się na influencerów. Jak widać, mimo że Friz jest nadal związany ze spółką Ekipa Holding, szuka możliwości rozwoju i zarobku.

Aktualnie członkowie Genzie tworzą treści odpowiadające tematycznie tym, które tworzyli członkowie pierwszej Ekipy. Ich wyniki i stale rosnąca popularność pokazują, że pomysł był strzałem w dziesiątkę.

Plany Friza? Bajka dla najmłodszych

Friz, znany influencer i lider Ekipy, konsekwentnie rozwija swoje projekty biznesowe, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty i pomysły. Po ogromnym sukcesie lodów Ekipy, które powstały we współpracy z marką Koral, przyszłość tej współpracy wygląda równie obiecująco. W 2023 roku pojawiły się nowe smaki lodów – „Chmurka” i „Burza” – które zdobyły uznanie konsumentów, choć media już nie rozpisywały się o nich tak intensywnie, jak przy premierze pierwszej serii. Relacje między Ekipą a Koralem stały się bardziej partnerskie, co może zaowocować kolejnymi ciekawymi projektami.

Jednak to nie jedyny kierunek, w jakim zmierza Ekipa. Karol „Friz” Wiśniewski zapowiedział, że pracuje nad bajką dla najmłodszych dzieci. Projekt, który jest na ostatniej prostej, został zainspirowany nowym etapem życia Friza i jego partnerki Wersow. Choć szczegóły są owiane tajemnicą, wiadomo, że bajka ma być jednym z wielu przedsięwzięć skierowanych do różnych grup wiekowych – od dzieci po młodych dorosłych.

Równolegle Ekipa rozwija swoją ofertę w branży FMCG. Najnowszy produkt, nad którym pracują, będzie skierowany do aktywnych fizycznie młodych dorosłych i ma być bardziej zdrowy niż dotychczasowe propozycje. Dzięki różnorodności projektów Friz i jego zespół udowadniają, że potrafią zaskakiwać swoich odbiorców, niezależnie od ich wieku czy zainteresowań.

Czy powrót Ekipy jest możliwy?

Jak donosi Michał Rychlik, raper, streamer i niegdyś również youtuber, znany szerszej publiczności jak Young Multi, sytuacja w relacjach pomiędzy najbliższymi „ekipowiczami” Friza, a tymi, którzy postanowili się od niego odłączyć, może ulec ociepleniu.

Po wielu miesiącach rozłąki i milczenia, wszyscy influencerzy – poza Mini Majkiem – ponownie zaobserwowali swoje profile na Instagramach, co choć wydaje się drobnostką, w świecie internetowych celebrytów można odczytywać jako bardzo ważny gest.

Jak zmienił się skład Ekipy Friza na przestrzeni lat?

Ekipa Friza przeszła wiele zmian personalnych od momentu swojego powstania. Początkowo był to niewielki zespół twórców związanych z Karolem „Frizem” Wiśniewskim, który stopniowo rozrastał się i zdobywał coraz większą popularność. Członkowie Ekipy nie tylko nagrywali wspólne filmy, ale także angażowali się w różne projekty biznesowe, jak linie odzieżowe, muzyka czy reklamy.

Z czasem niektórzy członkowie zdecydowali się na rozwój własnych kanałów, co doprowadziło do ich odejścia z zespołu. Mimo że skład Ekipy ulegał zmianom, nadal pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych kolektywów w polskim internecie.

Jak wygląda model biznesowy Ekipy Friza?

Ekipa Friza (spółka akcyjna Ekipa Holding) nie zarabia jedynie na reklamach z YouTube’a. Ich źródła dochodu są znacznie bardziej rozbudowane, obejmując:

  • Współprace z markami – kontrakty reklamowe przynoszą znaczną część ich dochodów.

  • Sprzedaż odzieży i gadżetów – marka odzieżowa Ekipy cieszy się dużą popularnością.

  • Działalność muzyczna – piosenki Ekipy generują milionowe wyświetlenia i przychody z tantiem.

  • Inwestycje w biznesy gastronomiczne i nieruchomości – niektórzy członkowie zainwestowali w branżę gastronomiczną oraz zakup luksusowych nieruchomości.

Dzięki dywersyfikacji dochodów, członkowie Ekipy Friza zarabiają znacznie więcej niż przeciętni youtuberzy.

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_144558521_professional-camera-on-a-tripod-on-a-red-background-record-videos-and-photos-for-your-blog-reportage.html

Oceń artykuł
3.7/5 (3)