Obowiązki w pracy w obsłudze klienta w Lublinie
Osoby zajmujące się kompleksową obsługą klientów w Lublinie mogą wykonywać bardzo różnorodne zadania. Wszystko dlatego, że z obsługą klienta ma się do czynienia w wielu branżach. Jednak zwykle, niezależnie od tego, czy jest to np. kelnerowanie czy doradzanie w sprawach podatkowych, obowiązki pracownika związanego z obsługą klienta polegają głównie na rozwiązywaniu trudności, które ktoś mu zgłasza oraz zaspokajaniu potrzeb klientów.
Zakres obowiązków często obejmuje również m.in. utrzymywanie długotrwałych i pozytywnych relacji z klientami. W niektórych branżach konieczna jest także analiza konkurencji. Miejsce pracy osób pracujących z klientami to często m.in. sektor sprzedaży. Możliwa jest tu również praca zdalna, świadczona nawet dla firm, których siedzibą są takie miasta jak Poznań czy Warszawa. Specjalista ds. obsługi klienta, który pracuje w sposób zdalny, komunikuje się m.in. za pomocą e-maili, czatów czy komunikatorów video.
Jego podstawowym narzędziem pracy zwykle wciąż jest jednak telefon i komputer. Nie stawia się w biurze, lecz działa z własnego mieszkania. Taka osoba odpowiedzialna jest np. za połączenia przychodzące, sporadyczne wykonywanie połączeń wychodzących, wprowadzanie danych do systemu oraz diagnozowanie i rozwiązywanie przyjętych zgłoszeń, np. technicznych. Dbanie o klienta oznacza także zapewnienie mu gotowych rozwiązań w sprawach związanych z rejestracją, zakupem, doradztwem itd.
Jaki jest idealny kandydat do pracy w obsłudze klienta w Lublinie?
Jeśli na co dzień wspierasz klientów, doskonale wiesz, że nie zawsze są oni mili. Ciągły kontakt z drugim człowiekiem potrafi być też bardzo męczący. Wszystko to sprawia, że praca w obsłudze klienta w Lublinie może stanowić obciążenie, także psychiczne. Dlatego każdy z kandydatów, który chce zatrudnić się jako specjalista ds. obsługi klienta lub na pokrewnym stanowisku, musi posiadać zestaw kompetencji miękkich, które ułatwią mu wykonywanie jego zadań.
To cechy często ważniejsze nawet od doświadczenia. Jeśli lubisz znajdować najlepsze rozwiązania i masz podejście, że "wszystko da się zrobić", to obsługa klienta może być miejscem dla Ciebie. Wiele ofert pracy z Lublina i okolic wskazuje również m.in. na rozwiniętą komunikatywność, cierpliwość, wysoką kulturę osobistą czy asertywność. W bardziej wyspecjalizowanych branżach, takich jak np. ochrona zdrowia czy finanse, pracodawcy oczekują konkretnej wiedzy. Przydaje się tu doświadczenie lub kierunkowe studia wyższe.
Jeśli w Twojej pracy obecna jest obsługa połączeń przychodzących, dobrze jeśli masz miły głos i doskonałą dykcję — klienci doceniają te cechy u pracowników zdalnych. Ponadto w branży coraz powszechniejsza jest nie tylko obsługa klientów polskojęzycznych, ale również osób zza granicy. Dlatego też firmy z Lublina poszukują kandydatów angielskojęzycznych, a nawet władających także innymi językami obcymi.
Oferty pracy w obsłudze klienta z Lublina — czy jest ich dużo?
Jednym z miast, których strukturę zatrudnienia tworzy głównie sektor usługowy, jest właśnie Lublin. Praca w obsłudze klienta często wiąże się z takimi dziedzinami jak m.in. handel, naprawa pojazdów, transport, zakwaterowania czy gastronomia, a to właśnie one grupują w mieście nieco ponad jedną czwartą wszystkich funkcjonujących tu pracowników. Takie dane Głównego Urzędu Statystycznego potwierdzają, że stabilna umowa o pracę w obsłudze klienta w Lublinie jest jak najbardziej możliwa do zgarnięcia.
Badanie "Barometru Zawodów" podpowiada także, że w 2023 roku najwięcej ofert pracy z Lublina w obsłudze klienta czeka zwłaszcza na: specjalistów z różnych obszarów technologii informatycznych, pracowników technicznych, kierowców, pracowników ochrony zdrowia, nauczycieli, pracowników gastronomicznych, pracowników związanych z księgowością, pracowników sprzedaży i poligrafii oraz finansistów.
Praca w obsłudze klienta w Lublinie a średnie zarobki w mieście
Około 6,5 tys. zł brutto miesięcznie to średnia kwota przeciętnych zarobków, jaką swoim mieszkańcom oferuje, według danych Głównego Urzędu Statystycznego na marzec 2023 roku, Lublin. Specjalista ds. obsługi klienta, który zajmuje stanowisko juniorskie, w skali całego kraju pobiera wynagrodzenie równe 4,6 tys. zł brutto miesięcznie — tak wynika natomiast z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak.
Specjalista ds. obsługi klienta średniego szczebla może liczyć przeciętnie na 5,1 tys. zł brutto miesięcznie, a starszy specjalista na około 700 zł więcej. Przyznawane stawki są jednak bardzo indywidualną kwestią. Pracownicy różnią się przecież między sobą, m.in. posiadanym doświadczeniem czy umiejętnościami. Sama branża także jest bardzo szeroka i wynagrodzenia oferowane np. w gastronomii nie odpowiadają temu, ile zarabia się w obsłudze klienta w banku. Wpływ na grubość portfela pracownika ma nawet dokładna lokalizacja jego firmy.
Oferty pracy w obsłudze klienta w Lublinie — jak ich szukać w Internecie?
Oferty pracy w obsłudze klienta z Lublina czy okolic czekają głównie w Internecie. To dziś najpowszechniejsze medium wymiany informacji pomiędzy pracodawcami a pracownikami. Szukając zatrudnienia, warto zatem przeglądać największe portale z ogłoszeniami, takie jak GoWork.pl. Ta strona ma znaczącą przewagę nad podobnymi witrynami. Jest nią forum, na którym byli i obecni pracownicy tysięcy firm z całego kraju wystawiają opinie swoim firmom.
Z pierwszej ręki można dowiedzieć się tu m.in. tego, jak w danym przedsiębiorstwie przebiega rekrutacja, jakie są zarobki, jaka panuje atmosfera w zespole itd. Rynek pracy w Lublinie należy do pracownika. Każdy kandydat może się zatem skupić na tym, aby wybrać jak najlepszą ofertę. Warto robić to w oparciu o opinie, jakie znajdziemy na forum GoWork.pl. Sama strona z ogłoszeniami także zapewnia kilka bardzo przydatnych funkcji.
Jedną z nich jest możliwość wyświetlania ofert w zależności od tego, jakiej dotyczą lokalizacji, stanowiska lub branży, typu umowy, formy etatu, trybu zatrudnienia (np. praca zdalna) czy widełek wynagrodzenia. Każdy użytkownik GoWork.pl może zapisać wybrane ogłoszenia w prywatnym koszyku, a dzięki multi aplikowaniu, także przesłać swoje CV na nie wszystkie, wyłącznie za pomocą jednego kliknięcia. Ofert pracy w Lublinie w obsłudze klienta szukaj z GoWork.pl, jeśli zależy Ci na szybkim i wygodnym znalezieniu naprawdę dobrej posady.
Oferty pracy w obsłudze klienta w Lublinie z Urzędu Pracy
W Lublinie działa Miejski Urząd Pracy. Znajduje się on przy ul. Niecałej 14 i oferuje swoją pomoc wszystkim bezrobotnym mieszkańcom miasta. Do placówki możesz udać się niezależnie od tego, czy pracy szukasz dopiero kilka tygodni czy już długie miesiące. Pracownicy urzędu znajdą formę wsparcia odpowiednią dla Ciebie.
Być może wystarczy samo udostępnienie bazy ofert pracy, z jakimi do urzędu zgłaszają się lokalni pracodawcy. Wielu z nich nie korzysta z portali internetowych, by znaleźć pracownika, tylko pozyskuje kandydatów właśnie za pośrednictwem Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie. Często jest to bardzo opłacalne dla obu stron, bo pracodawca otrzymuje środki, które zmniejszą jego koszty stworzenia miejsca pracy, a osoba bezrobotna zyskuje zatrudnienie.
Inne formy pomocy, jakich możesz się spodziewać, to np. kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje czy konsultacje z profesjonalnymi doradcami zawodowymi. O pełnej ofercie Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie przeczytasz na stronie muplublin.praca.gov.pl. Możesz także zadzwonić pod numer: 81 466 52 00.