Firma Rödl & Partner szukała pracownika na Specjalista Ds. Rekrutacji. Czy ktoś może był tam zatrudniony i opowie o swoich doświadczeniach?
Specjalisty ds. rekrutacji poszukiwaliśmy w 2021 roku. Na ten moment zespół jest w komplecie i nie prowadzimy procesu rekrutacyjnego na to stanowisko.
Czy mozliwa jest praca calkowicie zdalna?
Od maja był wielki powrót do biura na minimum 3 dni w tyg. Praca zdalna została znacząco ograniczona. To był jeden z powodów dla których odeszłam.
A czemu? Po prostu nie miałaś możliwosci pracy stacjonarnej, czy chodzi o coś innego, np. słabą atmosfere w biurze?
Obecnie mamy w firmie model pracy hybrydowej 3 na 2 co oznacza, że maksymalnie 2 dni w tygodniu możemy pracować z domu, a minimum 3 dni w tygodniu z biura, jeżeli oczywiście zakres obowiązków na to pozwala. Przez pierwszych 5 miesięcy pracy preferujemy jednak, aby nowy pracownik przychodził do biura, żeby zapoznać się z zespołem, zadaniami i standardami pracy. Proces wdrożenia przebiega dzięki temu znacznie sprawniej. Jeśli proporcje pracy z domu i z biura miałyby być inne to oczywiście jest to kwestia do ustalenia z przełożonym. Zachowujemy indywidualne podejście do pracowników i podchodzimy elastycznie do różnych sytuacji.
Atmosfera w R&P jest akurat bardzo dobra i pod tym względem mogę firmę z całym sercem polecić. Minusem dla mnie jest ograniczenie pracy zdalnej. Tak jak pisałam - od maja był powrót do biura w modelu min. 3 dni w biurze max 2 dni z domu. ,,Dogadanie się" z przełożonym dawało możliwość pracy w trybie hybrydowym: min.2 dni w biurze i max 3 dni z domu, czyli zyskiwało się maksymalnie 1 dzień więcej pracy z domu. Nie odeszłam tylko przez zwiększenie dni pracy stacjonarnej, ale przez zarobki. Nie jest tajemnicą, że konkurencja za taką samą ilość pracy i obowiązków po prostu płaci więcej. Uważam, że R&P jest świetną pracą na początek "kariery", rozwijającą i w naprawdę dobrej atmosferze (ludzie są super). Natomiast tak jak już wcześniej wspomniano - pracownik ma być przede wszystkim tani. ,,Inwestowanie" w pracownika to co najwyżej wysłanie go na kurs językowy i to by było na tyle.
Staramy się dbać o rozwój pracowników, oferując m.in. liczne szkolenia z umiejętności miękkich jak i zakresów merytorycznych. Jednocześnie wskazujemy, że nie możemy i nie będziemy się odnosić do zasad pracy i wynagradzania stosowanych u konkurencji. Jest nam bardzo miło, za docenienie atmosfery w naszej firmie.
Jaka atmosfera panuje w audycie w Warszawie? Ile biegłych rewidentów pracuje w dziale i czy można liczyć na ich wsparcie? Ile mniej więcej nadgodzin miesięcznie się wyrabia przy założeniu, że posiada się wiedzę niezbędną na danym stanowisku? Czy po dwóch latach pracy możliwy jest awans na wyższe stanowisko?
W Warszawie mamy zespół około 12 osobowy składający się z konsultantów, kierowników projektów oraz biegłych rewidentów. Każdy w zespole może liczyć na wsparcie doświadczonych kolegów i koleżanek. W różnego rodzaju przeprowadzonych badaniach i wywiadach z pracownikami atmosfera jest jednym z najwyżej ocenianych aspektów pracy w naszej organizacji. Sezon w audycie trwa od października do marca/kwietnia. Nadgodziny są ewidencjonowane i odbierane przez pracowników po zakończeniu badań. W organizacji mamy wyznaczone cykliczne spotkania rozwojowe pracowników z przełożonymi. Zależy nam bardzo na tym, aby nasi pracownicy się rozwijali więc mamy wyznaczoną ścieżkę kariery w audycie. Awanse stanowiskowe i finansowe są uzależnione od spełnienia celów rozwojowych i biznesowych. Na wszystkie dodatkowe pytania chętnie odpowiemy podczas spotkania rekrutacyjnego. Zachęcamy do aplikowania: https://roedl.elevato.net/pl/ oraz do indywidualnego kontaktu: gdpr.rekrutacja@roedl.com
Czy pensja w wysokości 9000 w mieście Kraków jest możliwa? Ile zarabiacie, pracując jako Doradca Podatkowy?
Wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od kilku czynników m.in.: posiadanego doświadczenia, kwalifikacji i znajomości języków obcych. Szczegóły warunków zatrudnienia są ustalane w procesie rekrutacyjnym. Zachęcamy do aplikowania na nasze ogłoszenia.
Rozmowa prowadzona bardzo profesjonalnie co bardzo przypadło mi do gustu. Małe sprawdzenie wiedzy i umiejętności, podczas których było trochę stresu ale ostatecznie wszystko poszło po mojej myśli.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Czy w firmie Rödl & Partner praktykowane są premie/nagrody kwartalne/roczne? Na stanowisku Specjalista Ds. Rekrutacji, na które poszukują na Pracuj.pl to dość istotna kwestia.
Obecnie na portalu pracuj.pl nie jest zamieszczone ogłoszenie na stanowisko Specjalisty ds. rekrutacji. Nie prowadzimy obecnie rekrutacji na nowego pracownika w tym obszarze. O szczegółach premiowania informujemy kandydatów podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
W naszej organizacji funkcjonują nagrody jubileuszowe, za określony staż pracy, a poza tym w cyklach rocznych przyznawane są premie uznaniowe. W tym zakresie decyzje podejmuje przełożony pracownika.
Procesy rekrutacyjne przebiegają różnie w zależności od stanowiska i potrzeb przełożonego. Większość spotkań rekrutacyjnych odbywa się obecnie w formie zdalnej i najczęściej jedno spotkanie wystarcza, aby podjąć ostateczną decyzję. Jeśli w danym procesie wiemy, że będzie miał on więcej etapów, czyli na przykład spotkanie on-line i kolejne spotkanie w biurze, to informujemy o tym kandydata. Podczas spotkania sprawdzana jest znajomość języka obcego. Zdarza się jednak, że weryfikację przeprowadzamy telefonicznie, przed spotkaniem, jeżeli ten czynnik jest dla managera kluczowy w danym procesie. Jeśli podczas spotkania stacjonarnego przewidujemy testy sprawdzające wiedzę merytoryczną to również informujemy o tym kandydatów.
tym językiem obcym jest angielski? :-) czy może być jeszcze jakiś inny język?
Pracownicy Rödl & Partner specjalizują się w obsłudze międzynarodowych przedsiębiorstw. Obsługujemy klientów w języku niemieckim i angielskim, dlatego też w procesie rekrutacyjnym bardzo ważna jest dla nas znajomość minimum jednego z tych dwóch języków. Znajomość obu jest dodatkowym atutem. Językami obcymi posługujemy się nie tylko w pracy z klientami, ale również podczas współpracy z koleżankami i kolegami z innych biur Rödl & Partner na świecie. Chcąc zapewnić stały rozwój kompetencji naszym pracownikom oferujemy możliwość nauki języka angielskiego i niemieckiego poprzez kursy grupowe lub platformę e-learningową. W organizacji mamy zespół tłumaczy, który wspiera naszych pracowników w wykonywaniu specjalistycznych tłumaczeń na język niemiecki i angielski.
Są praktykowane premie roczne. Z tym, że dostają je znajomi przełożonego, często pracownicy dowiadują się po fakcie, że premie były i zostały rozdzielone między swoich. Najbardziej niesprawiedliwy system wynagrodzeń z jakim się spotkałem. Nie płacą za nadgodziny, Praca w audycie to porażka, ale od kolegów z kancelarii i księgowości słyszy się podobne opinie.
Premie w naszej organizacji są przyznawane w cyklach rocznych i są uznaniowe. Ostateczną decyzję o przyznaniu premii podejmuje przełożony. Nadgodziny są ewidencjonowane, a pracownicy otrzymują następnie w uzgodnionych terminach czas wolny.
Cześć. Czy ilość pracy na stanowisku starszego konsultanta podatkowego w Rödl&Partner jest porównywalna do big4? Słyszałem różne opinie :/ I jak wygląda kwestia pracy zdalnej - czy można pracować całkowicie z domu czy trzeba stacjonarnie z biura?
Nie pracowałem w Big4, więc nie wiem ile się tam obecnie pracuje. W Roedlu na takim stanowisku natomiast pracuję co do zasady od 8 do 16 albo od 9 do 17. Jak był sezon (np. w listopadzie) to bywało dłużej, ale to były pojedyncze dni, potem się odbierało jako wolne (ja np. odebrałem z 3 takie dnia łącznie za wszystkie nadgodziny w 2021 r.). Przez 3 lata pracy może 2-3 razy siedziałem 10h, no ale kurka wodna to jest doradztwo podatkowe, więc czasem trzeba, jak robisz np. kontrolę UCS-u albo bardzo ważny raport z DD dla Klienta. Pewnie zaraz ktoś napiszę, że robi po 12h i zarabia za mało, ale to w końcu gowork i tu 90% piszących jest / było żle. Zaznaczę, że chodzi o Warszawę. Nie chcę się wypowiadać za inne lokalizacje. Co do pracy zdalnej: To jest kwestia uzgodnień z przełożonym, ale w zasadzie dominuje model hybrydowy (np. 2 dni w biurze, 3 dni w domu). Jak był wyższy poziom zakażeń, to oczywiście można było i 5 dni w domu pracować. Starszy konsultant to w założeniu już ma być samodzielny pracownik, więc jak się dowozi projekty na czas, to można pracować i na plaży / kanapie / ogrodzie 5 dni w tygodniu. Nie pracujemy w końcu w fabryce przy maszynach, tylko klikamy sobie przed komputerem czy laptopem.
To spoko z tą opcją pracy hybrydowej. Czyli ty jestes zadowolony z pracy i stawki w firmie tak? Można w ogóle wraz ze stażem pracy liczyć na podwyżkę czy szybszy awans? Czy do tego długa droga? :D
Obecnie mamy w firmie model pracy hybrydowej 3 na 2 co oznacza, że maksymalnie 2 dni w tygodniu możemy pracować z domu, a minimum 3 dni w tygodniu z biura. Przez pierwszych 5 miesięcy pracy preferujemy jednak, aby nowy pracownik przychodził do biura, żeby zapoznać się z zespołem, zadaniami i standardami pracy. Proces wdrożenia przebiega dzięki temu znacznie sprawniej. Jeśli proporcje pracy z domu i z biura miałyby być inne to oczywiście jest to kwestia do ustalenia z przełożonym. Zachowujemy indywidualne podejście do pracowników i podchodzimy elastycznie do różnych sytuacji.
Jeśli jesteś zainteresowany/zainteresowana pracą w naszej organizacji chętnie opowiemy o ścieżce rozwoju i odpowiemy na pytania. Zapraszamy do kontaktu: gdpr.rekrutacja@roedl.com.
jak na seniora asystenta w audycie zatrudniaja laske, ktora ma pol roku dosiwadczenia jako asystent to niech klienci zastanowia się czy warto plqacic za audyt xd
Nie mamy stanowiska „seniora asystenta” w ścieżce kariery działu Audytu. Prosimy o niewprowadzanie w błąd. Nad poprawnością każdego przeprowadzonego badania czuwają doświadczeni kierownicy projektów oraz biegli rewidenci.
A można prosić w takim razie o informację na jakie stanowiska aktualnie rekrutujecie?
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi ogłoszeniami na stronie: https://roedl.elevato.net/pl/
Potwierdzam. Tani pracownik, rodzinna atmosfera. Praca dobra na chwile albo jak wpisujesz się w schemat. Duża rotacja.
Wynagrodzenie jest ustalane z kandydatem przed rozpoczęciem pracy. Podczas cyklicznych spotkań pracownik ma możliwość ustalenia z przełożonym planu rozwoju oraz ścieżki kariery zawodowej. Awanse stanowiskowe i wzrost wynagrodzenia są uzależnione od realizacji celów rozwojowych i biznesowych.
Czy nowo zatrudnione osoby w Rödl & Partner otrzymują od pierwszych dni umowę o pracę?
Tak, w naszej organizacji nowym pracownikom w pierwszej kolejności proponujemy umowę o pracę na czas określony min. 5 miesięcy. Kolejna umowa jest już zazwyczaj na czas nieokreślony, ale ostateczną decyzję podejmuje przełożony wraz z pracownikiem.
Witam, z ciekawości chciałabym się zapytać o biuro w Poznaniu. Jestem księgową wewnętrzna (firmy produkcyjne , pełna księgowość , pełne kadry, kontrole PIP nie są mi straszne :), ISO, zadania - projekty specjalne), natomiast nie sporządzam aktualnie deklaracji VAT CIT (robi to główna księgowa ). Mam spokojną pracę i adekwatne zarobki, ale czuje że się nie rozwijam z takim tempem jaki chce (główna księgowa nie dzieli się wiedzą bo chyba się jej nie chce). Na co mogłabym liczyć w takiej firmie gdybym aplikowała? jeżeli chodzi o języki to czytam faktury niemieckie i paragony natomiast nie powiem że mówię po niemiecku, język angielski poziom A2+ biorę raz w tygodniu lekcje .
Absolutnie nie warto. Jeśli chodzi Ci po głowie zamiana firmy produkcyjnej na doradczą, to weź pod uwagę firmy big4. Tam przynajmniej dostaniesz sensowne wynagrodzenie i jakiś mocny punkt w CV. W Rödl dostaniesz marne grosze, a natłok roboty taki sam jak w big4.
W pełni popieram wcześniejsze opinie. Zarobki marne, pracy dużo, organizacja zerowa, wymagania kosmiczne a w zamian nic. Podrzędne korporacje na start dają absolwentom lepsze warunki, w tym benefity. Naprawdę nie wiem co kieruje kadrą zarządzającą
hej a próbowaliście z kimś pogadać o tym zarządzaniu? może warto wyjść naprzeciw i pomóc im wdrożyć jakieś nowe pomysły?
Tam pewne rzeczy są nie do przeskoczenia, poczytaj wszystkie opinie, najważniejszy jest zysk a pracownik jest traktowany przedmiotowo, nie chcesz pracować, trudno będzie ktoś inny na Twoje miejsce-takie mają podejście.
Niestety nie zawsze mamy wpływ na rotację. Zależy nam, aby pracownicy zostawali z nami jak najdłużej. Spotkania rekrutacyjne zazwyczaj odbywają się bezpośrednio z przełożonym oraz z rekruterem. Przekazywana jest podczas nich informacja o zakresie obowiązków oraz o pakiecie benefitów, które oferujemy pracownikom od pierwszego dnia pracy. Każdy kandydat ma możliwość zadania pytań, na które chętnie odpowiadamy. Zapraszamy do kontaktu jeśli pojawiają się pytania przed złożeniem aplikacji gdpr.rekrutacja@roedl.com.
Pracuję w Rödl & Partner od ponad 10 lat i uważam, że Twoja opinia jest krzywdząca. Firma zdaje sobie sprawę, jak trudno pozyskać dobrych pracowników i na pewno nie kieruje się taką zasadą, ze na moje miejsce z łatwością znajdzie kogoś innego.
A czy jest opcja żeby dostać umowę na czas nieokreślony? Chyba stabilność zatrudnienia jakoś wplywa na to?? Czy nie? Tak mi się od zawsze wydawało, kto by się zwalniał ze stałej pracy na rzecz niepewnego
W naszej organizacji pierwszą umowę proponujemy na czas określony, kolejna umowa jest już zazwyczaj na czas nieokreślony, ale ostateczną decyzję podejmuje przełożony wraz z pracownikiem.
Zarzadzanie firma (usunięte przez administratora) zamordyzm, tajne wynagrodzenia, dyskrymimacja w zarobkach. Nie jest ważne to co ktoś umie, czy jakie ma dosw. Tutaj najważniejsze jest to, aby pracownik był po prostu tani. Nie pasuje to spadaj. Miejsce bez przyszłości, dobre na chwilę dla zdobycia jakiegoś dosw.
Zgadzam się z opinią. Zarobki bardzo niesprawiedliwe, pracownicy z doświadczeniem nie są doceniani.
No dobrze, ale nie napisałaś ile płacą. Bo mam nadzieję że więcej niż najniższa krajowa. Można ubiegać się o premie czy jakbym się zatrudnił to dostane tylko gołą wypłatę?
Wynagrodzenie niewiele lepsze od minimalnej. Premia? Wolne zarty. Cuz, że wgl jest wypłata
Wynagrodzenie jest uzależnione od posiadanego doświadczenia, umiejętności, kompetencji oraz oczywiście zajmowanego stanowiska. Jest ono uzgadniane indywidualnie z kandydatem jeszcze przed zawarciem umowy o pracę. Więcej informacji na temat składowych wynagrodzenia i częstotliwości jego zmiany chętnie udzielimy podczas spotkania rekrutacyjnego.
Drodzy Użytkownicy serwisu, byli, obecni oraz potencjalni Pracownicy naszej firmy! Chcemy aktywnie prowadzić z Wami dialog, odpowiadać na Wasze pytania i rozwiewać wątpliwości. Zależy nam, aby być dla Was partnerem do rozmowy i przekazywać Wam rzetelne informacje. Szanujemy wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Te pierwsze pokazują obszary cenione przez naszych pracowników, natomiast te drugie wskazują tematy, które wymagają naszej uwagi. Niezależnie od Waszej opinii, najważniejszy dla nas jest wzajemny szacunek, dlatego nie będziemy odpowiadać na komentarze, które swoją treścią odbiegają od ogólnych zasad wypowiedzi w mediach społecznościowych oraz regulaminu serwisu. Jeśli rozważacie udział w procesie rekrutacyjnym i macie pytania dotyczące naszej firmy, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za rekrutację poprzez e-mail: gdpr.rekrutacja@roedl.com. Nasza organizacja jest obecna na rynku polskim od 30 lat i posiada swoje biura w sześciu lokalizacjach. Z każdym rokiem rozwijamy się i wdrażamy nowe rozwiązania, zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Jeśli chcecie sprawdzić, jak działa nasza firma, czym się kierujemy, jakie mamy wartości i co oferujemy pracownikom, zachęcamy do zaaplikowania. Podczas spotkania będziecie mogli zadać wszystkie pytania, które Was nurtują, poznać swojego bezpośredniego przełożonego i wyrobić swoje własne zdanie na temat naszej firmy. Pozdrawiamy Rödl & Partner w Polsce
Jakie są warunki zatrudnienia w Rödl & Partner?
Oferują umowę o pracę. Najpierw na czas określony a potem nieokreślony. O ile ktoś chce zostać po okresie próbnym w tej firmie a wcześniej nie pozbędą sie go w dziwnych okolicznościach :D
Doprawdy? Może moja wcześniejsza wypowiedź mogła być potraktowana z przymrużeniem oka, ale chyba żadnemu z wieloletnich pracowników, którzy z dnia na dzień stracili pracę nie było do śmiechu. Niestety każdy oddział może "pochwalić się" podobnymi historiami. Nepotyzm i dziwne relacje międzyludzkie, tak można opisać firmę
@Ada jeżeli ktoś traci pracę to nie bez przyczyny. W chwili obecnej kiedy jest rynek pracownika to zapewne nie zwalnia sie dobrego pracownika, a raczej osoby, które ciągnać musi zespół i na nie zarobić. Skoro cię zwolniono to nie bez przyczyny.....
To nie mnie zwolniono. W tej zalosnej firmie pracowalam niespelna rok, glownie z tego powodu, ze w tym czasie bylam swiadkiem jak potraktowano dwojke pracownikow z 20letnim stazem. Nowy pracownik nie powinien widziec takich rzeczy, pomijajac fakt, ze takie zachowania nie powinny byc traktowane. W obu przypadkach wplyw na zwolnienie mialy osobiste relacje i protekcja nowych ulubiencow, dla ktorych trzeba bylo zrobic miejsce kosztem innych.Obie osoby byly na stanowisku TL. Nie jest nowoscia, ze posrod polskich oddzialow sa te ktore graja pierwsze skrzypce i takie, ktore maja podporzadkowac sie a potrzeby ich pracownikow nie sa respektowane. Poczytaj wczesniejsze opinie. Takie rzeczy naprawde dzieja sie w tej firmie. Rotacja jest ogromna. Wciaz oglaszane sa rekrutacje na te same stanowiska. Przypadek? Nie. Ludzie zatrudniaja sie i jak zlapia rozeznanie jak dziala firma to odchodza. Trwa to srednio rok. Nie polecam. Szkoda czasu na takiego pracodawce. Tam nie ma pojecia rynku pracownika.
Beznadziejne. Ilość pracy taka sama, jak w B4. Płace poniżej rynkowych. Ogólnie pranie mózgu dla młodych osób zaczynających tam pracę.
We wszystkich oddziałach jest tak samo beznadziejnie? Z wpisów tutaj wnioskuje, że najgorszy Poznań. A jak to wygląda w Warszawie?
Jak wygląda podstawa wynagrodzenia w Rödl & Partner?
Nie ma żadnych premii, jest dodatek kawowy w wysokości 60 zł ew możesz to wydać na basen czy siłownie. Ogólnie nie polecam chyba, że marzysz o pracy niczym z serialu "zbuntowany anioł" .
Chcesz przez to powiedzieć, że jednym z "benefitów" oferowanych przez firmę jest możliwość skorzystania z ekspresu do kawy...? Myślałam, że czasy gdy do miejsca pracy należało nosić własną kawę/herbatę i butelkowaną wodę minęły już dawno temu ale chyba pewne firmy zatrzymały się w czasie lub ruszyły niewiele do przodu w porównaniu z konkurencją. Czy dodatek toaletowy w postaci 5 listków papieru toaletowego też istnieje? Przepraszam ze uszczypliwość, ale pomimo że nie pracuje w R&P kilka lat ta firma nie przestaje mnie zaskakiwać
Jakie zarobki na praktykach w audycie?
Audyt Warszawa Komentarz kieruję bardziej do osób, które dopiero studiują lub nigdy w audycie nie pracowały. Takich głównie warszawski audyt poszukuje. W ostatnich latach przyjmowani byli głównie młodsi konsultanci. Tak naprawdę ocenić firmę jest dość ciężko, bo wszystkie wady o których piszę to problemy raczej całej branży, więc każdy kto rozważa zatrudnienie się w Roedlu powinien na początku zastanowić się czy audyt w ogóle jest dla niego. Plusy: -bardzo dobra atmosfera w dziale, nie czujesz się jak w typowym "korpo", brak wyścigu szczurów, czujesz się jak członek zespołu,(usunięte przez administratora) -niezłe możliwości awansu. Jak się starasz to nie gnijesz na młodszym konsultancie 10 lat; -biegłe aktywnie działające na audycie, pracownik nie czuje się pozostawiony sam sobie (różnie to bywa w tej branży); -dość wysoka etyka biegłych. Jak masz urlop lub L4 nikt Cię nie prześladuje i nie namawia do pracy (Ja wiem, że dla człowieka co studiuje i nigdy nie pracował to może brzmieć jak argument rodem z lat 20 poprzedniego stulecia, a nie XXI wieku i czasów rozwiniętej etyki i prawa pracy, ale różne rzeczy się słyszało z innych firm, niekoniecznie z audytu i to nie tylko prowadzonych przez tak zwanych "januszy biznesu"); -elastyczne możliwości robienia nadgodzin. Pracy jest bardzo dużo i trzeba ją wykonać w określonym terminie, ale nikt nie każe siedzieć u klienta do 21, zazwyczaj wychodzi się od klienta o 16-17. Nadgodzin dużo, ale możesz je sobie sam planować, jak wolisz to siedzisz do 20, jak wolisz robisz przerwę i siadasz o 22 albo pracujesz w sobotę. Racjonalnych nadgodzin nikt nie kwestionuje; -klienci na poziomie (oczywiście nie wszyscy). Z większością klientów współpraca przebiega bezproblemowo i kulturalnie, raczej chce się do nich wracać; -naprawdę można się dużo nauczyć, zarówno jeśli chodzi o umiejętności "twarde", jak i "miękkie". Raczej nie robisz tego samego cały rok. Sporo jest wyzwań, szczególnie na początku, ale czujesz, że się rozwijasz; Minusy Minusy wynikają raczej z problemów całej branży. Wymagania z każdym rokiem są coraz wyższe i pracy coraz więcej, a podwyżki cen za audyt raczej inflacyjne co sprowadza się do tego, że spółka żeby nie ponosić strat musi nakładać na pracowników coraz więcej obowiązków, bo zatrudnienia nie można zwiększyć. Sezon jest długi i o ile okres październik-grudzień jest jeszcze w miarę spokojny to od stycznia przynajmniej do końca kwietnia pracuje się co najmniej 12 godzin dziennie i bywa nerwowo, bo natłok pracy jest ogromy, a terminy gonią. Wymagania ciągle rosną, a duża konkurencja na rynku raczej uniemożliwia znaczące podnoszenie cen co prowadzi do tego, że ta praca jest coraz cięższa. Dość irytującym zjawiskiem jest fakt, że w tej branży często można odnieść wrażenie, że od klienta, który często słono płaci za usługę, którą dla niego wykonujesz, ważniejsza jest państwowa instytucja nadzorcza i jej wymagania (to może irytować jeśli nie czujesz do instytucji państwowych zbyt dużego szacunku). To zdecydowanie nie jest praca dla osób słabych psychicznie i takich, które nie chcą pracować więcej niż 8 godzin. Trzeba dużo siedzieć, bywa nerwowo, a czasem trafi się klient, dla którego poświęcasz mnóstwo czasu, angażujesz się przez 2 tygodnie, a on Cię olewa i nie odpowiada, a gdy przychodzi termin potwierdzenia danych nagle się budzi o 15, że musisz mu tego samego dnia zatwierdzić sprawozdanie, no i wtedy czujesz się jakby Ci ktoś napluł w twarz. No, ale to typowe raczej przy pracy z klientem, gdy konkurencja na rynku jest duża. Ogólnie, jak chcesz się dużo nauczyć i masz wystarczająco mocną psychikę to polecam. Super ludzie i fajne doświadczenie.
Na jakie zarobki może liczyć doradca podatkowy z ok. 7-letnim stażem zawodowym ? Pozdrawiam, Grzegorz
Byłabym zdziwiona gdyby nie zarobił dla firmy tych 15-18 tys. złotych, przy obecnych stawkach na rynku w branży doradczej. To jest wartość jednej, porządnej opinii np. zakresu prawa międzynarodowego. W Roedl'u dobrze jest zacząć od dobrej stawki, właściwej umowy i ustalenia wszystkich szczegółów na samym początku, później wynegocjowanie lepszych warunków będzie bardzo, ale to bardzo trudne (nie mówię, że niemożliwe). A stawka o której mówisz to dolny kwartyl wynagrodzeń na stanowisku doradcy podatkowego w dużej firmie obsługującej głównie projekty transgraniczne.
Chyba żartujesz.... na obecnym rynku usług doradczych średnia stawka godzinowa za świadczenie usług doradztwa podatkowego przez zwykłą kancelarię "no name" to ok. 350-450 zł i mowa o kancelariach "no name", a nie firmach posiadających już jednak sporą renomę (w tym na rynku międzynarodowym), jak Roedl. Natomiast stawka obsługi korporacyjnej średniej firmy działającej w Polsce z kapitałem zagranicznym przez polski oddział firmy doradczej zaliczonej do tzw, "second tier" to ok. 180 - 200 EUR za 1h pracy (obie informacje z autopsji).
Niedawno miałam rozmowe przez telefon, Pani zadzowniła niespodziewanie w trakcie gdy byłam na zakupach i zapytała czy moge poswiecic jej 10 minut na rozmowe ws. pracy. odpowiedziałam, że tak bo co mam odpowiedziec rekruterowi. Zaznaczam , ze kompletnie nie byłam przygotowana, zwłaszcza gdy człowiek wysyla milion cv i ktos pyta ciebie nieprzygotowanego czym się zajmujesz. Pani była miła ale co z tego, jak nie bylam w stanie sie zaprezentowac tak jak bym tego chciala. Mowila , ze sie skontaktuje ze mna do konca tyogdnia i zong. Realia polskie sa takie , ze wymagania sa z kapelusza, placa mało i jeszcze dzwonia bez zapowiedzi. nie polecam ! żenada
Wydaje mi się, że obarcza Pani winą za swój brak asertywności rekrutera. Rekruterzy to w większości normalni ludzie i nie spotkałem się z sytuacją, że kogoś skreślono, bo nie mógł w danej chwili rozmawiać. Wystarczyło poprosić o telefon za godzinę
Czy osoba z 4-letnim doswiadczeniem w audycie, aplikujaca na stanowisko seniora moze liczyc na 10k brutto na UoP?
W Krakowie szukają kogoś na stanowisko księgowej. Prośba o podzielenie się opinią jak wygląda tam praca w księgowości. Zarobki, atmosfera, praca itp. Będę wdzięczna za opinie.
Najgorsze miejsce pracy w mojej karierze. Brak profesjonalizmu (osoba kierująca audytem z tytułem BR przy pytaniu o zmiany przepisów kazała mi sprawdzić sobie samemu, bo od tego jest infor.pl). Atmosfera fatalna - jedna osoba na audycie miała „grypę żołądkowa” ze stresu i odeszła po tygodniu. Dwie kolejne informowały ze wytrzymają jeszcze maksymalnie 2 miesiące. Brak wsparcia, brak jasnych procedur, brak szacunku do pracowników, nerwowo, za dużo pracy, brak zalet.
Przykro czytać, ponieważ to niestety prawda i jak widzę nic nie zmieniło się na przestrzeni lat. Odszedłem 7 lat temu. Najlepsza decyzja w karierze zawodowej
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Rödl & Partner?
Zobacz opinie na temat firmy Rödl & Partner tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 27.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Rödl & Partner?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 9, z czego 1 to opinie pozytywne, 6 to opinie negatywne, a 2 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Rödl & Partner?
Kandydaci do pracy w Rödl & Partner napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.