Żal patrzeć na to co teraz dzieje się w tej firmie. Gdy tam pracowałem zatrudniano naprawdę elitę kierowców. Na podwójnej obsadzie raczej nikt nie martwił się o to z kim jedzie i czy dojedzie. Brak premii za uszkodzenia w ogóle nikt nie brał pod uwagę, bo na takich wozach uszkodzeń się nie robi. Obiecywano zarobki na poziomie 1000 euro i na obietnicach się skończyło. 90% kierowców zwolniła się i pożegnała z firmą, spora część wykorzystała odprawy za zwolnienie. W tej chwili jak widzę co kierowcy Polskiego Busa robią na autostradach to ręce opadają. Zatrudniają teraz byle kogo, bez doświadczenia byle jeździć. Ich polityka płacowa i lojalnościowa która wszem i wobec oznajmiała wilczy bilet dla tych co odejdą spowodowała że tacy jak ja już tam nie wrócą. Kiedyś zależało firmie by mieć kierowcę autokaru a nie byle kogo, gdyby w pewnym momencie o tym nie zapomniano dalej praca w Polskim Busie byłaby czymś wyjątkowym. Obecnie żaden szanujący się kierowca tam nie wróci tym bardziej że każdy z nas zna języki obce, ma również uprawnienia na ciężarówki. W pewnym momencie firma zapomniała że praca w Polskim Busie to nie zatrudnianie białego murzyna,a partnerska współpraca z zespołem wykwalifikowanych ludzi, którzy za codzienne bycie w domu zgodzą się pracować w prestiżowej firmie za mniejsze ale godne pieniądze. Odradzam pracę w tej firmie, zdecydowanie lepiej poszukać innego zajęcia gdzie rozwiniesz swoje umiejętności i doświadczenie. A tego w Polskim Busie już nikt cię nie nauczy , wielka szkoda. Firma obecnie prezentuje taki sam poziom jak firmy komunikacji miejskiej czy inne firmy krzak obsługujące linie dla Sindbada. A dla zainteresowanych pracą zdradzę 3 triki jak przejść jazdę, nie spiesz się 3 ośkami jedzie się wolno i wolno się przyśpiesza. Zakręty zawsze bierze się wypuszczając mocno przód bo sporo zachodzi, łamanie jest na drugiej osi nie na pierwszej i zawsze patrz w lewe lustro bo plecak Astromegi zawsze wychodzi do 1,5 metra, tak samo góra pietra jak wypuszczasz. Jak przypilnujesz tych 3 elementów lider cię puści. Nie nauczysz się ich nigdy, jeśli nie jechałeś pietrem wcześniej czy jesteś po komunikacji miejskiej. Życzę udanej pracy.
Nareszcie się ktoś wypowiedział rzeczowo. Po swoich doświadczeniach u kilku pracodawców mogę śmiało stwierdzić że na dzień dzisiejszy nie ma się co łudzić na dobrą pracę w kat.D. Wszędzie kombinacje , naginanie przepisów , pauzy 9h w autobusie w trasie lub w pełnym słońcu na parkingu itd. Pracodawcy zamiast zachęcić kierowcę polepszyć warunki socjalne i płacowe to co robią? To człowiek słyszy że jak się nie podoba to drzwi otwarte ja sobie zatrudnię Ukraińca. I to jest tok myślenia polskiego pracodawcy. Żenada. Ja osobiście kończę przygodę z autokarami i proponuje innym szanującym się kierowcą też tak zrobić. Niech Ukraińcy się wykażą. Pozdrawiam.
nie no kolego masakra czy ty masz jakiekolwiek doswiadczenie jako kierowca hahahahahhaha masakra ale powiem ci jedno odkryłes ameryke hahahhahahahhahahahahahahahahahahahahhahaah jaki gosc
jestem kierowcą w grupie Kraków, jeśli ktoś chce się coś więcej dowiedzieć o firmie i pracy chętnie udzielę więcej informacji, dodam że szukają kierowców
Są może jakieś plotki o tym czy firma w ogóle zamierza rozwijać swoje własne linie i nabyć jakieś nowe pojazdy (niektóre z obecnie jeżdżących mimo dosyć niewielu lat wyglądają na wysłużone), czy też może zamierzają oddać swoje linie pewnej niemieckiej firmie i zostać ich podwykonawcą?
Jak ktoś będzie chciał to zawsze znajdzie powód, żeby oskarżyć firmę o wszystko o co tylko się da. Uważam, że przesadzacie z tym naprzeklinaniem. Zawsze można zmienić firmę może gdzieś jest to wymarzone miejsce pracy. Ale dziwnym zbiegiem okoliczności narzekają i dalej pracują.
PolskiBus jest poważnym pracodawcą, zatrudnia ponad 500 pracowników i w porównaniu z tymi kilkoma wypowiedziami można sobie wyrobić zdanie o firmie.!
WItam serdecznie! Mój krótki i skromny post dotyczy trasy Płock>Toruń, otóż autokar Polskiegobusa nigdy nie jest punktualny, baa opoźnienie 10-15 min. jest standardem i trzeba się z tym liczyć. Lepiej wybrać innego przewoźnika. Pozdrawiam, Oluś
Na poczatku chcialem zaznaczyc ze nie staje po zadnej ze stron ale.......wlasnie to ale jest dosc istotne. Oluś czy pracowales lub pracujesz jako kierowca takiego autokaru lub tez innego wiekszego pojazdu poruszajacego sie po autostradach? Hmmmm z wypowiedzi wniosku, ze raczej ten temat jest Ci obcy. A wiec wyjasniam dlaczego dla Ciebie jak i Tobie podobnym. Otoz taki autokar jadac autostrada porusza sie z max predkoscia jaka moze sie poruszac. Ni ch (usunięte przez administratora) nie da sie szybciej ze wzgledow bezpieczenstwa. Wiec jezeli jest zaplanowany czas np 2h na jakiejs trasie to nie zrobi tego w 1.5h chyba ze zlamie prawo. Po drugie jezeli taki "kurs" natrafi na debila na drodze ktory go spowolni to wlasnie to oto opoznienie jest spowodowane debilem na drodze. I aytokar nie ma najzwyczajniej szans tego czasu nadrobic jak jest to mozliwe na autobusie miejskim. Szczerze piszac to sie dziwie i to grubo, ze opoznienie 10-15min naprawde ma znaczenie gdzie w regulaminie jest napisane jak byk, jezeli Twoja podroz jest laczana to musisz zostawic sobie 2h przerwy miedzy jednym a drugim srodkiem transportu. Ja pracuje w firmie gdzie opoznienia 30min do 1h to norma i codziennosc. Nie przeskoczysz robot drogowych ani nie polecisz nad idiotami, zeby byc na czas. Wiec postaraj sie popatrzec na sprawe z innej troche perspektywy. Pozdrawiam
Iro - przestań pisać bzdury - "opóźnienie spowodowane debilem na drodze" jeśli w taki sposób jeździsz, że zawsze idziesz po maxie - to powinieneś mieć zatrzymane prawo jazdy - własnie takie jazdy po maxie na drogach kończą się niewyhamowaniem i uderzeniem w pojazd poprzedzający lub wjazdem do rowu. to własnie się dzieje jeśli nie potrafisz dopasować prędkości do warunków na drodze. rozkłady jazdy są źle ułożone, bo powinny przewidywać dłuższe przerwy przerwy na przystankach, tak, aby kierowca nawet kilka minut postał - zamiast gnać ile się da...
Iro - przestań pisać bzdury - "opóźnienie spowodowane debilem na drodze" jeśli w taki sposób jeździsz, że zawsze idziesz po maxie - to powinieneś mieć zatrzymane prawo jazdy - własnie takie jazdy po maxie na drogach kończą się niewyhamowaniem i uderzeniem w pojazd poprzedzający lub wjazdem do rowu. to własnie się dzieje jeśli nie potrafisz dopasować prędkości do warunków na drodze. rozkłady jazdy są źle ułożone, bo powinny przewidywać dłuższe przerwy przerwy na przystankach, tak, aby kierowca nawet kilka minut postał - zamiast gnać ile się da...
Mnostwo pasazerow nie ma pojecia o nie ktorych czynnikach jazdy autokarem takim jak wlasnie Polski Bus. Z tego co czytam to kierowcy tez sierotki Marysie. Duze tutaj ma znaczenie czy kierowca w ogole otrzymalem jakiekolwiek instrukcje co do zaistnialych sytuacji czy tez zostal pozostawiony losowi. Informacja to podstawa w kontaktach z pasazerami ale jak czytam co jedno lepsze "ziolko". Moze zmienmy tok myslenia I napiszmy co pasazerowie by sobie zyczyli I jak chcieli by byc traktowani przez kierowcow I tak same w druga strone. Co kierowcy moga, co chca a czego by sobie zyczyli w customer service z pasazerami. Ciekawe co wyniknie?
Zawsze zazdrościłam pracy w Souter Holdings. Nie udało mi się przejść przez rekrutację czego bardzo żałuję. Dziwie się jak ludzie ciągle narzekają, po co to robią? Przecież mogą zmienić firmę i po kłopocie!
Wydaje mi sie ze to nasza wada narodowa....bez narzekania to jak bez powietrza. Kierowca w sumie moglby zarabiac wiecej....jak by nie bylo odpowiada prawnie za osoby, ktore przewozi czyz nie??? Stagecoach Manchester to jedna z lepiej platnych prac w UK i na Megabus tez nie ma co narzekac ;)
@iro a Ty jesteś pracownikiem Souter Holdings Poland Sp. z o.o.? Co możesz napisać nam więcej o swoich doświadczeniach? Jakie pozytywy dostrzegasz w pracy, a co według Ciebie wymaga zmiany? Chętnie dowiemy się od Ciebie więcej.
Hanna Nie jestem pracownikiem, nigdy nie bylem i nie wiem czy bede. Aczkolwiek pracowalem dla Megabus Manchester i w dalszym ciagu jestem zatrudniony przez Stagecoach, do ktorego Megabus nalezy. Jezeli chodzi o doswiadczenia w firmie to na zniewazanie pracownika nie ma szans. Jezeli to wystepuje sa zwiazki zawodowe (Unite), ktore zaraz to inwestyguja i prawda wychodzi na wierzch. Jedyne co mnie jak rowniez in ych kierowcow dobija to pasazerowie, ktorzy sa totalnie inni niz w Polsce i nie mam tutaj na mysli innego jezyka urzedowego. Wyplata co tydzien i zgadza sie co do minuty. Jeste system ktory to wszystko monitoruje a sam kierowca ma wglad czy zostalo mu doliczone za opoznienie spowodowane korkiem na drodze np. Mozna by pisac i pisac. Suma sumarum jest "fair".
@ankaskakanka, dziękuję za Twoją opinię. Myślę, że prawie w każdej pracy są jakieś plusy i minusy ;)
Hanno jesli chcesz odpisywac na 200 maili i odbierac 100 telefonow... Nie zapomnij o tym ze 3/4 tel. to pretensje ..Siedzxiec 20 metrow od kierownictwa i marketingu, ktorzy udają że pracuja. Pogonowski bedzie Ci na rece patrzyl tylko uwazaj bo ma bardziej wyregulowane brwi od Ciebie!! AA wiem dane statystyczne hmm bedziesz siedziec i liczyc pasazerow konkurencji na dworzu przez caaaaaly dzień... P.S Pan bogdan wlazil w dupe wlazil i wydept, a na przerwach dalej kielbase z mikrofali pochlania Bleee
@Obecny Aktualnie firma poszukuje kandydatów na stanowiska Konsultanta ds. telefonicznej obsługi Klienta oraz Pracownik do pozyskiwania danych statystycznych. Jakie macie opinie na temat pracy w tej firmie?
Na dzień dzisiejszy kierowca przez pierwsze 3 miesiące 3025 zł brutto plus diety i nadgodziny ( o które trudno ponieważ cała praca dzieli się na pracę i dyżury, pracy na ogół około 140 godzin więc teoretycznie nie robisz nawet nominału plus około 100 godzin dyżurowych które teoretycznie nie są pracą ale spędzasz je w pracy). Po 3 miesiącach dostajesz 250 zł brutto premii która jest zabierana za babola lub zwolnienie lekarskie. Ogólnie firma ok jeśli chodzi o płacenie na czas. Co do pracy to niestety ganiają kierowców jak mogą nie kompetencja lidera warszawskiego aż kole w oczy. Niestety pan Bogdan nie ma zielonego pojęcia o czasie pracy kierowcy czy podstawowych przepisach z prawa pracy. Notorycznie każe wypisywać delegacje niezgodne z prawdą tylko dlatego, że tak każe mu planista a przyklaskuje temu kierownik L.G. Zdarza się że kierowca wcześniej wyjmie kartę bo tak każe Bogdan. Szczególnie często zdarza się łamanie doby pracowniczej. Praca w grupie Warszawa to mordęga szczególnie jeśli wywalą kierowcę na delegacje na 2 lub 3 tygodnie za 30 zł na dzień. Ogólnie nie polecam. Można znaleźć bez problemu prace za podobne pieniądze i z normalnymi ludźmi.
"Byly".... skoro tak zle jest w PB to jak twierdzisz ze mozna dobrze zarobic i z normalnymi ludzmi to moje pytanie jest proste..."gdzie?" Zeby nie bylo to jest powazne pytanie a nie pretensja czy kontra na Twoja opinie powyzej. pozdrawiam
Czy Souter ma aktualnie oferty pracy dla obsługi pasażera? Ile można zarobić i jakie są grafiki pracy?
Jakie sa obecnie zarobki kierowcow na dzien dobry?
Czy są jakieś nowe oferty dla kierowcy autobusu najlepiej w Warszawie? Czy rejon kursów jest odgórnie ustalony, czy to się zmienia? Jakie są stawki ??
to i tak uwazzam jest naprawdę godziwa kwota jak na polskie warunki, a mam nadzieję że Polski Bus wyszedł już kryzysow i walk z konkurencją bo chcę jako kierowca u was pracę dorwać
prawda jest taka że przy 220 godzinach zarobi się 2600 pracowałem tam prawie 2 lata.A teraz zwalniają na potege.nie rozpisuje sie bo nie ma to sensu bezulski to pajac jakich (usunięte przez administratora)
To w końcu jak jest w Polski Busie. Bo można przeczytać ze zwalniają a z drugiej strony na portalach są ogłoszenia o pracę dla kierowcy. Nie chciałbym się zatrudnić a po miesiącu żeby mnie zwolnili. Już sam nie wiem co robić.
Edgar, promocyjne przejazdy tj 4 przejazdy na jednego członka rodziny każdy za 2 zł, odzież jest to najtańszy wyrób szyty pod Warszawą, telefon 5 zł do wykorzystania :) szkolenia? Żarty żadnych szkoleń, jeśli kierowca nie wyszkoli się we własnym zakresie to będzie tyle wiedział i miały takie umieścić jakie wyniósł z kursu na kat D. Więc nie kopiuj cie ogłoszeń tylko po pytajcie u źródła co proponuje Polski Bus. We styczniu zwolnili się kilkunastu kierowców z firmy. Daje do myślenia.
Remake, nie wiem skąd masz takie optymistyczne informacje na temat PB.Bo jakbyś choć jeden dzień przepracował w tej firmie to byś wiedział, że w najbliższych dniach zwolnienia obejmą ludzi z Ostródy, Gdańska, Lublina, Rzeszowa, Łodzi, Wrocławia. Co do rozwoju lini to kolejna bzdura. Rzeź lini właśnie się zaczęła i nie jest to nawet połowa czego już niebawem nie będzie.
Chciałbym przestrzec chętnych kierowców którzy myślą o pracy w Polskim Busie. Trwa zwalnianie 70 osób zatrudnionych na umowy o pracę na czas określony. Niektórzy to nie przepracował 3 miesięcy. Tak właśnie traktuje się ludzi w Polskim Busie którzy często rezygnować z dotychczasowej pracy ma rzecz bociana. A tu taka przykra niespodzianka, bez żadnych wyjaśnień rozwiązują umowę. Przykre.