Miniaturka
Piotr Broniarczyk
Grupa Okazje Sp. z o.o.
Absolwent kierunku Informatyka w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim oraz Uniwersytetu Zarządzania w Mannheim w Niemczech. Wraz z Magdaleną Kobusińską jest założycielem porównywarki cen Okazje.info. Od 2007 roku jako CEO Okazje.info zajmuje się kreowaniem strategii rozwoju firmy, budowaniem jej wizji i misji. Prywatnie fan sportu: koszykówki, jazdy na nartach, gry w tenisa.

Grupa Okazje Sp. z o.o.

Grupa Okazje.info jest jednym z liderów polskiego rynku e-commerce. W jej skład wchodzą 4 serwisy odwiedzane miesięcznie przez ponad 6 mln internautów, generujących 16 mln odsłon. Głównym filarem grupy jest porównywarka cen Okazje.info, plasująca się w pierwszej trójce porównywarek w Polsce. Grupa Okazje.info to także funkcjonalne wyszukiwarki zakupów dopasowane do potrzeb określonych grup docelowych – YouShop, YouHome oraz YouStyle. W 2014 roku do grona serwisów dołączył Rabatuj.pl oferujący internautom rabaty, promocje, wyprzedaże i inne formy zniżek na e-zakupy.

Jaki był kluczowy moment w firmie i kiedy nastąpił?

Myślę, że było to zajęcie drugiego miejsca w badaniu Megapanel PBI/Gemius za październik i listopad 2013. Od tego momentu wkroczyliśmy do pierwszej ligi porównywarek cen w Polsce. Znaleźliśmy się zaraz za Grupą Allegro, a przed porównywarkami Skapiec.pl i Nokaut.pl. Dzięki tak dobremu wynikowi upewniliśmy się, że nasza praca zmierza we właściwym kierunku. Zobaczyliśmy również, że konkurencja zaczęła nas doceniać i bacznie obserwować.

 

Z jakich produktów, usługi są Państwo najbardziej dumni?

Jest to z pewnością porówynwarka cen Okazje.info. To nasz pierwszy i najbardziej rozpoznawalny produkt. Dopasowując naszą ofertę do potrzeb określonych grup docelowych, stworzyliśmy również trzy wyszukiwarki zakupów: YouShop, YouHome oraz YouStyle. W 2014 roku do grona naszych serwisów dołączył Rabatuj.pl, który oferuje internautom rabaty, promocje, wyprzedaże i inne formy zniżek na e-zakupy. Podsumowując: umożliwiamy naszym użytkownikom porównywanie cen, dostarczamy atrakcyjne promocje, inspirujemy do zakupów, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo tych zakupów i wiarygodne opinie na temat produktów.

Które z działów Państwa firmy zatrudniają najwięcej pracowników?

Głównie w dziale handlowym, zarządzania kontentem, IT i marketingu.

 

Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku, na jakie stanowiska najczęściej?

W ciągu roku przeprowadzamy 5-10 rekrutacji. W naszej firmie najliczniejszy jest dział odpowiedzialny za kontent na serwisie. Osoby, które w nim pracują zajmują się między innymi zarządzaniem katalogami produktów, integracją sklepów, zarządzaniem informacjami o produktach i ofertach, czy aktualizowaniem informacji w serwisie. Wielu pracowników zatrudniamy również w dziale IT oraz dziale handlowym i marketingu. Te trzy działy to główne obszary działań naszej firmy, i do nich najczęściej rekrutujemy nowe osoby.

Gdzie najlepiej szukać informacji o Państwa aktualnych rekrutacjach?

Nasze ogłoszenia o pracę najczęściej ukazują się w serwisach internetowych ku temu dedykowanych. Warto szukać ich także na stronie korporacyjnej naszej grupy. Tam potencjalny kandydat znajdzie wszystkie aktualne oferty pracy i niezbędne informacje o naszej firmie.

 

Nasz użytkownik pyta: jak wygląda rozmowa rekrutacyjna? Czy są na niej jakieś zadania?

Rekrutacja składa się zazwyczaj z dwóch etapów. Podczas pierwszego przeprowadzana jest rozmowa kwalifikacyjna oraz prosimy kandydata o wykonanie jednego, dodatkowego zadania w domu. Jeśli pierwszy etap zakończył się powodzeniem, zapraszamy kandydata na kolejne spotkanie i prosimy o wykonanie jednego lub dwóch dodatkowych zadań. Dotyczą one obszarów, którymi na co dzień będzie zajmował się nowy pracownik.

 

Użytkownik pyta: jestem studentem studiów zaocznych, czy jest możliwość dostosowania grafiku?

Jak najbardziej jest taka możliwość. Do naszych studiujących pracowników podchodzimy indywidualnie i ustalamy grafik, który nie koliduje z ich zajęciami. Ponadto w firmie obowiązują elastyczne godziny przyjścia do pracy. Można na przykład pracować od 8:00 do 16:00 lub od 9:00 do 17:00. Pracownik sam ustala jak mu wygodniej i może zmieniać porę w zależności od dnia.

Użytkownik chciałby wiedzieć: czy firma zapewnia szkolenia? Czy jest możliwość kariery?

Nowy pracownik przechodzi szkolenie wprowadzające i stanowiskowe. Struktura naszej organizacji jak najbardziej pozwala na awans. Każdy dział składa się z kilku szczebli, dzięki czemu każdy pracownik ma duże możliwości i szanse na rozwój swojej kariery.

 

Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?

Prowadzimy staże, między innymi w ramach programu „Młodzi w Łodzi”, który zachęca młodych ludzi do związania swojej przyszłości z miastem, z którego sami się wywodzimy i w którym znajduje się siedziba naszej firmy. Cyklicznie współpracujemy również z łódzkimi uczelniami w tym zakresie. Z racji na specyfikę branży, w której działamy, w naszej grupie zatrudnionych jest wiele osób poniżej 30 roku życia. Nie boimy się braku doświadczenia u naszych nowych pracowników. Najważniejsza jest dla nas gotowość do nauki, pozytywna energia i motywacja.

 

Jak wygląda ścieżka rozwoju nowo zatrudnionego pracownika?

Początek pracy nowozatrudnionej osoby to przede wszystkim czas szkoleń i proces wdrażania w obowiązki. Nowy pracownik uzyskuje wsparcie od bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Hierarchia w firmie Okazje.info jest kilkustopniowa, co daje naszym pracownikom duże możliwości i szanse na awans. Doceniamy przede wszystkim osoby ambitne i twórcze, takie które wychodzą z własną inicjatywą i z czasem stają się samodzielne w kierowaniu projektami czy swoimi zespołami.

Jak budujecie wizerunek pracodawcy w Internecie?

Dla potencjalnych, ale też obecnych pracowników, z pewnością najlepszą wizytówką firmy jest sam serwis Okazje.info i nasza strona korporacyjna. Dokładamy wszelkich starań, by była ona jak najbardziej funkcjonalna i zawierała wiele cennych informacji. Ponadto prowadzimy działania komunikacyjne w różnorodnych mediach – także w Internecie. Mają one na celu pokazanie naszych osiągnięć, wyników, ciekawych analiz, które regularnie przeprowadzamy. To dla potencjalnego kandydata dowód na to, że stale się rozwijamy i mamy mnóstwo ciekawych pomysłów.

 

Jakie są główne wyzwania dla Państwa branży?

Bardzo dynamiczny rozwój handlu w Internecie sprawie, że rynek bardzo szybko ewoluuje. Z tego powodu największym wyzwaniem jest dla nas szybkie reagowanie na zmiany oraz dotrzymywanie tempa, czy nawet bycie cały czas o jeden krok przed konkurencją. Chcemy być innowacyjni oraz jak najlepiej i najszybciej odpowiadać na potrzeby użytkowników. 

Dlaczego warto pracować w Okazje.info?

E-commerce to bardzo ciekawa i perspektywiczna branża, która daje ogromne możliwości rozwoju i podnoszenia kompetencji. W Okazje.info pracują specjaliści różnych dziedzin, dzięki czemu wszyscy nieustannie uczymy się od siebie nawzajem. Nie narzucamy ścieżki, ale oferujemy elastyczny rozwój kwalifikacji. Wspieramy ciekawe inicjatywy naszych pracowników, cenimy samodzielność i otwartą komunikację, która pozwala na zrozumienie potrzeb innych w środowisku pracy.

Dziękuję za rozmowę.

Grupa Okazje Sp. z o.o.
2.6/5 Na podstawie 66 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Grupa Okazje Sp. z o.o.