logo Grupa Okazje Sp. z o.o.

Grupa Okazje Sp. z o.o.

Łódź

Wywiadu udzielił:
Piotr Broniarczyk
Prezes Zarządu Grupa Okazje Sp. z o.o.
Absolwent kierunku Informatyka w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim oraz Uniwersytetu Zarządzania w Mannheim w Niemczech. Wraz z Magdaleną Kobusińską jest założycielem porównywarki cen Okazje.info. Od 2007 roku jako CEO Okazje.info zajmuje się kreowaniem strategii rozwoju firmy, budowaniem jej wizji i misji. Prywatnie fan sportu: koszykówki, jazdy na nartach, gry w tenisa.
Grupa Okazje Sp. z o.o.
Liczba pracowników: 50
Rok założenia: 2007
Adres:
Al. Tadeusza Kościuszki 23/25
90-418 Łódź
Branże:
  • Programowanie - E-commerce
O firmie:
Grupa Okazje.info jest jednym z liderów polskiego rynku e-commerce. W jej skład wchodzą 4 serwisy odwiedzane miesięcznie przez ponad 6 mln internautów, generujących 16 mln odsłon. Głównym filarem grupy jest porównywarka cen Okazje.info, plasująca się w pierwszej trójce porównywarek w Polsce. Grupa Okazje.info to także funkcjonalne wyszukiwarki zakupów dopasowane do potrzeb określonych grup docelowych – YouShop, YouHome oraz YouStyle. W 2014 roku do grona serwisów dołączył Rabatuj.pl oferujący internautom rabaty, promocje, wyprzedaże i inne formy zniżek na e-zakupy.

Absolwent kierunku Informatyka w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim oraz Uniwersytetu Zarządzania w Mannheim w Niemczech. Wraz z Magdaleną Kobusińską jest założycielem porównywarki cen Okazje.info. Od 2007 roku jako CEO Okazje.info zajmuje się kreowaniem strategii rozwoju firmy, budowaniem jej wizji i misji. Prywatnie fan sportu: koszykówki, jazdy na nartach, gry w tenisa.

Jaki był kluczowy moment w firmie i kiedy nastąpił?
Myślę, że było to zajęcie drugiego miejsca w badaniu Megapanel PBI/Gemius za październik i listopad 2013. Od tego momentu wkroczyliśmy do pierwszej ligi porównywarek cen w Polsce. Znaleźliśmy się zaraz za Grupą Allegro, a przed porównywarkami Skapiec.pl i Nokaut.pl. Dzięki tak dobremu wynikowi upewniliśmy się, że nasza praca zmierza we właściwym kierunku. Zobaczyliśmy również, że konkurencja zaczęła nas doceniać i bacznie obserwować.
 
 
 
Z jakich produktów, usługi są Państwo najbardziej dumni?
Jest to z pewnością porówynwarka cen Okazje.info. To nasz pierwszy i najbardziej rozpoznawalny produkt.  Dopasowując naszą ofertę do potrzeb określonych grup docelowych, stworzyliśmy również trzy wyszukiwarki zakupów: YouShop, YouHome oraz YouStyle. W 2014 roku do grona naszych serwisów dołączył Rabatuj.pl, który oferuje internautom rabaty, promocje, wyprzedaże i inne formy zniżek na e-zakupy. Podsumowując: umożliwiamy naszym użytkownikom porównywanie cen, dostarczamy atrakcyjne promocje, inspirujemy do zakupów, zapewniając jednocześnie  bezpieczeństwo tych zakupów i wiarygodne opinie na temat produktów.
 
Które z działów Państwa firmy zatrudniają najwięcej pracowników?
Głównie w dziale handlowym, zarządzania kontentem, IT i marketingu.
 
Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku, na jakie stanowiska najczęściej?
W ciągu roku przeprowadzamy 5-10 rekrutacji.  W naszej firmie najliczniejszy jest dział odpowiedzialny za kontent na serwisie. Osoby, które w nim pracują zajmują się między innymi zarządzaniem katalogami produktów, integracją sklepów, zarządzaniem informacjami o produktach i ofertach, czy aktualizowaniem informacji w serwisie. Wielu pracowników zatrudniamy również w dziale IT oraz dziale handlowym i marketingu. Te trzy działy to główne obszary działań naszej firmy, i do nich najczęściej rekrutujemy nowe osoby.
 
 
 
Gdzie najlepiej szukać informacji o Państwa aktualnych rekrutacjach?
Nasze ogłoszenia o pracę najczęściej ukazują się w serwisach internetowych ku temu dedykowanych. Warto szukać ich także na stronie korporacyjnej naszej grupy. Tam potencjalny kandydat znajdzie wszystkie aktualne oferty pracy i niezbędne informacje o naszej firmie. 
 
Nasz użytkownik <Ala> pyta: jak wygląda rozmowa rekrutacyjna? Czy są na niej jakieś zadania?
Rekrutacja składa się zazwyczaj z dwóch etapów. Podczas pierwszego przeprowadzana jest rozmowa kwalifikacyjna oraz prosimy kandydata o wykonanie jednego, dodatkowego zadania w domu. Jeśli pierwszy etap zakończył się powodzeniem, zapraszamy  kandydata na kolejne spotkanie i prosimy  o wykonanie jednego lub dwóch dodatkowych zadań. Dotyczą one obszarów, którymi na co dzień będzie zajmował się nowy pracownik.
 
 
 
Użytkownik <Robert> pyta: jestem studentem studiów zaocznych, czy jest możliwość dostosowania grafiku?
Jak najbardziej jest taka możliwość. Do naszych studiujących pracowników podchodzimy indywidualnie i ustalamy grafik, który nie koliduje z ich zajęciami. Ponadto w firmie obowiązują elastyczne godziny przyjścia do pracy. Można na przykład pracować od 8:00 do 16:00 lub od 9:00 do 17:00. Pracownik sam ustala jak mu wygodniej i może zmieniać porę w zależności od dnia. 
 
Użytkownik <Dominik> chciałby wiedzieć: czy firma zapewnia szkolenia? Czy jest możliwość kariery?
Nowy pracownik przechodzi szkolenie wprowadzające i stanowiskowe. Struktura naszej organizacji jak najbardziej pozwala na awans. Każdy dział składa się z kilku szczebli, dzięki czemu każdy pracownik ma duże możliwości i szanse na rozwój swojej kariery.
 
 
 
Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?
Prowadzimy staże, między innymi w ramach programu „Młodzi w Łodzi”, który zachęca młodych ludzi do związania swojej przyszłości z miastem, z którego sami się wywodzimy i w którym znajduje się siedziba naszej firmy. Cyklicznie współpracujemy również z łódzkimi uczelniami w tym zakresie. Z racji na specyfikę branży, w której działamy, w naszej grupie zatrudnionych jest wiele osób poniżej 30 roku życia. Nie boimy się braku doświadczenia u naszych nowych pracowników. Najważniejsza jest dla nas gotowość do nauki, pozytywna energia i motywacja. 
 
Jak wygląda ścieżka rozwoju nowo zatrudnionego pracownika?
Początek pracy nowozatrudnionej osoby to przede wszystkim czas szkoleń i proces wdrażania w obowiązki. Nowy pracownik uzyskuje wsparcie od bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Hierarchia w firmie Okazje.info jest kilkustopniowa, co daje naszym pracownikom duże możliwości i szanse na awans. Doceniamy przede wszystkim osoby ambitne i twórcze, takie które wychodzą z własną inicjatywą i z czasem stają się samodzielne w kierowaniu projektami czy swoimi zespołami.
 
 
Jak budujecie wizerunek pracodawcy w Internecie?
Dla potencjalnych, ale też obecnych pracowników, z pewnością najlepszą wizytówką firmy jest sam serwis Okazje.info i nasza strona korporacyjna. Dokładamy wszelkich starań, by była ona jak najbardziej funkcjonalna i zawierała wiele cennych informacji. Ponadto prowadzimy działania komunikacyjne w różnorodnych mediach – także w Internecie. Mają one na celu pokazanie naszych osiągnięć, wyników, ciekawych analiz, które regularnie przeprowadzamy. To dla potencjalnego kandydata dowód na to, że stale się rozwijamy i mamy mnóstwo ciekawych pomysłów. 
 
Jakie są główne wyzwania dla Państwa branży?
Bardzo dynamiczny rozwój handlu w Internecie sprawie, że rynek bardzo szybko ewoluuje. Z tego powodu największym wyzwaniem jest dla nas szybkie reagowanie na zmiany oraz dotrzymywanie tempa, czy nawet bycie cały czas o jeden krok przed konkurencją. Chcemy być innowacyjni oraz jak najlepiej i najszybciej odpowiadać na potrzeby użytkowników. 
 
 
 
Dlaczego warto pracować w Okazje.info?
E-commerce to bardzo ciekawa i perspektywiczna branża, która daje ogromne możliwości rozwoju i podnoszenia kompetencji. W Okazje.info pracują specjaliści różnych dziedzin, dzięki czemu wszyscy nieustannie uczymy się od siebie nawzajem. Nie narzucamy ścieżki, ale oferujemy elastyczny rozwój kwalifikacji. Wspieramy ciekawe inicjatywy naszych pracowników, cenimy samodzielność i otwartą komunikację, która pozwala na zrozumienie potrzeb innych w środowisku pracy.
 
 
 
 
Dziękujemy za rozmowę!