Polityka firmy skierowana na bylejakość. Zarobki średnie, brak zwolnień, co jest bardzo korzystne dla leniwych i o bardzo niskich kwalifikacjach. Fachowców można policzyć na palcach jednej ręki, bo który specjalista we Wrocławiu przyjdzie pracować za 3700 netto. Stąd wszystkie specjalistyczne prace wykonywane są przez firmy zewnętrzne, a ze względu na dużą liczbę osób nie nadających się do niczego koszty obsługi spółki przez miasto są astronomiczne. Nie polecam ludziom ambitnym.
To wszytko niestety prawda. Do tego ludzie, którzy źle pracują i szkoda firmie są na najwyższych stawkach bo taki tam funkcjonuje idiotyczny system płać,który opiera sie na stażu, z ktorego nic noe wynika! Do tego zwiazki ,ktore oszukuja mlodych ambitnych i czesto mądrzejszych, a chronia stara (usunięte przez administratora)! Od lat nikt nie chce tego zmienić.! Ciekawe dlaczego?!
Szanowni pasażerowie. Ogarnijcie się trochę. Myślicie, że kierowcy autobusów grają sobie na zajezdni w makao i specjalnie przyjeżdżają opóźnieni tak jak Wy to piszecie nie raz i o 50minut? To nie jest wina wrocławskiego mpk, że akurat wszystkie inwestycje zaczęli robić właśnie pod koniec roku. Stąd się biorą te gigantyczne korki i poznienia. Kierowca nie raz przyjeżdża opóźniony i odmawia sobie zjedzenia kanapki abyście Wy ludzie mogli dojechać do celu. Każdy polak patrzy tylko na siebie aby jemu było dobrze, a resztę ma w (usunięte przez administratora) Ciekawy jestem jakby tak któryś z Was wsiadł do autobusu lub tramwaju jakie były opóźnienia xD Pozdrawiam wrocławskich kierowców MPK.
Po podwyżce 1 kwietnia z doświadczeniem ponad rok dostałem aneks na 5900 brutto podstawy wynagrodzenia. Nowi pracownicy z ulicy nawet tacy co dopiero zrobią prawo jazdy na start dostaną 6000 brutto. Stażowe za doświadczenie spoza MPK w ogłoszeniu zostało zlikwidowane. Odpowiedzcie sobie sami na temat szacunku za doświadczenie i docenienia. Stary 5900, młody 6000. Wypowiedzenie już w drodze na Prusa. Niech biuro robi prawo jazdy i samo sobie wozi.
Wynika to z ogłoszeń, dla nowych 6000 brutto a wielu pracowników obecnych po podwyžce!!! Ma 5800-5900. To też wskazówka dla młodych co ich kiedyś czeka. W starych ogłoszeniach były też różne stawki za przyjście z doświadczeniem z zewnątrz. Teraz się z tego wycofali a ludzie z MPK piszą mówią że stawki stażowe teraz zlikwidowano. Ostatnie zalety MPK jak tak poszły się jechać.
Witam Mam pytanie do MPK. Otrzymałem zaproszenie na szkolenie na motorniczego tramwaju na 14.05. Czy w czasie trwania kursu mogę jeszcze pracować w obecnej pracy? Jaki jest obecnie system pracy motorniczego po kursie?.
Geniuszu. Nie przyszedł do MPK po znajomości ani rodzinie jak większość więc mamy przy kolacji nie spyta. Jak robisz w MPK to wiesz że maile olewają a jak spyta osobiscie to odeślą go 10 razy od drzwi do drzwi i odpowiedzi i tak nie uzyska, za to doświadczy zwłaszcza na Prusa zdumienia pań za biurkami, że (uwaga sarkazm na podstawie doświadczeń w traktowaniu i interakcji) jak tak prymitywna i nieskomplikowana istota jak kierujący pojazdem/kandydat potrafi o coś inteligentnie zapytać a już nie daj borze szumiący napisać mejla. Niestety rzadko kiedy ktoś rezygnuje z jakiejkolwiek pracy żeby iść prowadzić tramwaj/autobus, bo mniej prestiżowej roboty niż wożenie ludzi po Wrocławiu raczej nie ma. W wielu biurowych zarabia się trochę mniej ale nie patrzą na człowieka jak na (usunięte przez administratora) i przegrywa.
Po podwyżce 1 kwietnia z doświadczeniem ponad rok dostałem aneks na 5900 brutto podstawy wynagrodzenia. Nowi pracownicy z ulicy nawet tacy co dopiero zrobią prawo jazdy na start dostaną 6000 brutto. Stażowe za doświadczenie spoza MPK w ogłoszeniu zostało zlikwidowane. Odpowiedzcie sobie sami na temat szacunku za doświadczenie i docenienia. Stary 5900, młody 6000. Wypowiedzenie już w drodze na Prusa. Niech biuro robi prawo jazdy i samo sobie wozi.
Masz kolego 100% racji, te ostatnie podwyżki to jakaś kpina :/ nie dziwię Ci się, że jesteś zdenerwowany. Widać lepiej firmie zatrudniać nowe osoby bez doświadczenia niż dać dobrym, sprawdzonym i doświadczonym pracownikom. Śmiech na sali…. Dziwi mnie tylko skąd ciągle biorą nie nowi kandydaci na te kursy.
Podwyżka a raczej jej widełki uderzyły nie w tych co kombinują,tylko w tych co potrzebowali pomocy. W tych pracowników którym przytrafiło się nieszczęście zachorowania na dłuższy okres. Dostając 80% z podstawy bez tych wytluszczonych i dużą czcionką pisanych dodatków. Tych którzy wrócili do pracy spodkala piękna nagroda w postaci mniejszej podwyżki wynagrodzenia.
Nie tylko, krótko mówiąc stawka wszystkich których chcą nakłonić do odejścia jest NIŻSZA niż oferowana w ogłoszeniach nowym. Dawno się mówiło na Prusa że ludzie ze stażowym kosztują ich za dużo, taniej przeszkolić 24 letniego barmana z mc albo kasjerkę z żabki na kierowcę niż płacić za doświadczenie. Nawiasem patrząc po ogłoszeniu o naborze zlikwidowali podwyżki stawki za doświadczenie. Dyspozytor wysyla maile że pilnie potrzebni kierowcy "z wolnego" na dziś i jutro, nawiasem to ich ulubiony zwrot bo terminu "z wolnego" nie ma w kodeksie a planista ma w obowiązkach "optymalizację czasu pracy" więc ma obowiązek!!! wciskać wolne za zrobione nadgodziny komu się da żeby nie płacić ekstra. Tymczasem polecam eksperyment: zadzwoń do 2-3 firm jeżdzących tutaj linie miejskie i podmiejskie. Nie ma wolnych etatów! Co najwyżej zlecenie czy dorobienie sobie kilkanaście godzin a na pełny wymiar trzeba sobie poczekać. Wiesz czemu? Bo ucieczki z MPK i to doświadczonych połatały prywaciarzom dziury.
Faktycznie podwyżki nie za wielkie.To myślisz że nowy pracownik dostanie na start więcej? Chce właśnie aplikować na kierowce autobusu i z tego co widziałem prócz podstawy zapewniają premię absencyjną i świąteczną. Podobno można też skorzystać z nieoprocentowanej pożyczki w KZP a to by mi pasowało. Są jeszcze jakieś inne dodatki?
Wynika to z ogłoszeń, dla nowych 6000 brutto a wielu pracowników obecnych po podwyžce!!! Ma 5800-5900. To też wskazówka dla młodych co ich kiedyś czeka. W starych ogłoszeniach były też różne stawki za przyjście z doświadczeniem z zewnątrz. Teraz się z tego wycofali a ludzie z MPK piszą mówią że stawki stażowe teraz zlikwidowano. Ostatnie zalety MPK jak tak poszły się jechać.
W piątek 18 kwietnia 2024r wsiadłem na Ksiąźu Dużym do autobusu nr. 134 i byłem w szoku jak można w tak brudnym autobusem wozić pasażerów. Ten autobus chyba nie był myty od nowości. Ściany pod szybami były czarne z brudu. (usunięte przez administratora)
Nowy prezes zrezygnował z własnych pracowników sprzątajacych i wziąl firmę zewnętrzną. Widać efekty.
Witam. Planuję się zatrudnić w MPK jako motorniczy tramwaju. Mógłby ktoś się wypowiedzieć jak wygląda zatrudnienie i zarobki dla świeżo upieczonego motorniczego? Jak wyglądają premie frekwencyjne i stażowe?
Miejsce pracy tragiczne, atmosfera wśród pracowników tak gęsta , że można zawiesić siekierę, chodzą skarżą, szczególnie Kamila z księgowości, osoby są obłudne i fałszywe. Nie polecam i odradzam wszystkim, Przyjmowanie pracowników po znajomości i nepotyzm na porządku dziennym,
Hmmm, ciekawe. Jestem tu, bo interesuje mnie stanowisko specjalisty ds wizualnych. Oferta jest dawna więc nie widać treści, ale chętnie dopytam o atmosferę. Czy to ona jest taka nieciekawa w całym biurze, czy w konkretnym dziale? Wgl firma organizuje jakieś integracji aby atmosferę poprawić?
nie ma żadnych integracji, ja pisze o swoim dziale, ale w innych nie jest lepiej, firma bylejaka,a pretenduje do bycia super korpo, relacji brak chyba ze mocno zawodowe i nastawione na wynik, a nie na fajną prace, kierownictwo nie zna nawet systemów- to o czymś świadczy;// ludzie z ulicy zatrudniani bez pojecia, a rekrutacja porażka, na stanowisku sie potem okazuje ze robisz rzeczy ponizej kompetencji- nie polecam ludziom ambitnym i fajnym- omijac szerokim lukiem
Mam pytanie do obecnych kierowców czy jest możliwość dogadania się z drugim kierowcą żeby wymieniać się sam przy zmianie, czy MPK organizuję jakiś transport pracowników?
Nie ma takiej opcji, jest to wręcz tępione. Transportu nie organizują, możesz sobie wykupić bilet roczny za oplatą 29 zł za miesiąc. Z plusów na bazie autobusowej wszystkie zmiany albo prawie wszystkie są na trasie bezpośrednich autobusów w rejon bazy np JP2, Kwiska czy FAT
Jako nowy musisz przepracować kilka lat żeby dostać stałego zmiennika. Jak dostaniesz to loteria. Młodych przeważnie nie stać na dojazdy autami jak w innych firmach, jeżdżą rowerami albo autobusami na bilecie pracowniczym.
Większość jedzie rano autem na zajezdnię i autobusami wraca pasażerem pod zajezdnię po auto
Witam Mam pytanie do MPK oraz byłych i obecnych kierowców. Chciałabym się zatrudnić jako kierowca autobusu. Jaki jest system pracy w MPK, czy można się dogadać tylko na dwurazowki np ? Czy lepiej da się dogadać u przewoźnika w mobilisie?
Dwurazówki tylko po rodzinie / po znajomości. Jak przychodzisz z ulicy obcy zapomnij na kilkanaście lat.
mogli byście napisać w rozkładzie jazdy że połowa autobusów nie jeździ wogule
(usunięte przez administratora)
Jak najbardziej jestem na wypowiedzenie dziękuję nie wiem dla czego muszę tu przepracować jeszcze 3 miesiące?
Dobrze Cię zrozumiałem, że wypowiedziano Ci umowę o pracę, no chyba, że to była Twoja inicjatywa? Możesz się podzielić powodami tej sytuacji? Chcę wiedzieć za co tu można stracić pracę lub z jakich powodów można stracić zainteresowanie dalszym jej wykonywaniem?
Ja również złożyłem wypowiedzenie po 3 latach lojalki i każą mi przepracować 3 miesiące....wyśmiałem z tego powodu kierownika, który o tym fakcie mnie poinformował z uśmiechem na twarzy . Tak więc w mojej odpowiedzi musiałem rozchorować się na cały miesiąc;) po miesiacu już nie wracam i zwyczajnie porzucam tą nie do końca normalna firmę. Pozdrawiam wszystkich , którzy nie chcą tu jezdzic ;)
Ja porzucenie zrobiłem. Poszedłem ma ciężarówkę i mam spokój, pieniądze lepsze i od poniedziałku do piątku. Pozdro kierowców MPK
Jeżeli poprosisz o porozumienie to zawsze zaproponują 3 miesiące bo porozumienie stron jest dobrowolne. Jeżeli złożysz wypowiedzenie a nie prośbę o porozumienie musisz dostać taki okres jak w kodeksie pracy, więc jak z kodeksu jest miesiąc to będzie miesiąc.
Witam Mam pytanie do obecnych i byłych kierowców. Czy jest możliwość dogadania sie żeby podjechać na zmianę z swoim samochodem lub po zmianie na zajezdnia autem zmiennika? Czy lepiej mocnymi do pracy ?
Ciekawe, że na swojej stronie mają oferte pracy dla Kontrolera Biletów. Ale nie napisali, że trzeba być gotowym do pracy w weekendy czy święta. Wiecie, czy faktycznie w te dni się nie pracuje? Czy po prostu nie ma o tym mowy w ogłoszeniu bo ktoś zapomniał?
Ten jeden weekend pracujący to na miesiąc, tak? Wiem, że głupie pytanie, ale wolę się upewnić :). I tak chyba teraz nie ma naboru na kontrolera, bo widziałem, że szukają tylko kierowcy. A szkoda, bo jako kontroler szukam pracy.
Proponuję wysłać CV, pójść na rozmowę i tam wszystkiego się dowiesz. Z tego co wiem, są przyjęcia na kontrolerów.
Jesteś młody, zdolny, wykształcony, ambitny?...to nie jest praca dla ciebie! Wąsaty janusz cię zakatuje, będziesz robił za siebie, za niego i dwóch innych znajomych królika. Awanse tylko da swoich, więc zastanów się dobrze kolego!
Jest aż tak źle? Na stronie maja sporo ofert i chciałem wysłać CV ale wiadomo nie chciałbym robić za nikogo tylko za siebie. Interesuje mnie posada elektromechanika i na początku nie liczę na awans. Z czasem żeby dostać się wyżej trzeba mieć znajomości? Ciężka praca nie wystarczy?
Pan kierowca swój prywatny rower przewozi w miejscu przeznaczonym dla wózków. Po zauważeniu, że robię zdjęcie roweru podszedł w celu przestawienia go o 5 cm, oczywiście źle zabezpieczony rower całą drogę zagrażał bezpieczeństwu mojemu wciśniętemu w róg wózkowi z moim dzieckiem. Czy takie zachowanie kierowcy jest prawidłowe? Kierowca miał szczęście, że na następnych przystankach nie wsiadła druga osoba z wózkiem. Rower został przez kierowcę wyprowadzony na którymś przystanku i przypięty do barierek.
Dzień dobry chciałabym opisać dzisiejsza sytacje która miała miejsce w dzisiejszym kursie o nr 8423 w autobusie numer D o godz około 8.30 w okolicach przystanku Psie Pole Pani o krótkich włosach, blond włosach w sposób chamski zwróciła mi uwagę, na dodatek obrażając. Zachowanie skandaliczne i oburzające.
A chodzi o pasażerkę? Czy kierowniczkę autobusu (vel kierowczynię)? Bo chyba pracownicy MPK są odpowiednio szkoleni lub instruowani pod kątem traktowania pasażerów? Trudno mi sobie wyobrazić, żeby bez powodu zwracali komuś uwagę, zwłaszcza "w chamski sposób". No właśnie, a co było powodem tego zwrócenia uwagi?
Czy firma Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. udziela pożyczek pracowniczych? Na jakie dodatkowe wsparcie może liczyć pracownik?
Na swojej stronie MPK Wrocław oferuje bezpłatne szkolenia dla kandydatów na kierowców. Co ciekawe, w ogłoszeniu jest spora lista benefitów. Czy faktycznie uczestnicy kursów mogą liczyć np. na bilety na komunikację miejską albo pożyczki na preferencyjnych warunkach?
Bilety za opłatą 25 zł na miesiąc (inne firmy we Wrocławiu bez opłat), pozyczki tylko dla całych rodzin pracujących w MPK bo trzeba mieć 2 żyrantów na mieszkaniówkę 30 tys. zł 0%, kto obcemu tyle podżeruje.
(usunięte przez administratora)
Ich uczą na szkoleniach ze pasazer dobiegający jest pasażerem następnego autobusu i jak w ciągu godziny jest jeszcze autobus w tym samym kierunku mają jechać więc większość ich tak zrobi
No nie, ma to sens w dużym miescie bo jak na 20 przystankach poczeka na kogos pol minuty to ma juz 10 w plecy.
W tym przewoźniku pracują ludzie niekompetentni. Niemalże każdy kierowca czy tramwaju czy autobusu specjalnie zamknie ci drzwi przed nosem. Należy o ch zwolnić.
Takie mają wytyczne jak są wozy w tym samym kierunku żeby nie opóźniać. Chyba cyferki w tabelkach się liczą, nie ty.
Pracując w MPK Wrocław doświadczyłem licznych problemów organizacyjnych, częste opóźnienia w planowaniu tras i niewystarczające wsparcie ze strony przełożonych. Komunikacja między zespołami pozostawia wiele do życzenia, co wpływa negatywnie na efektywność pracy. Dodatkowo, warunki pracy nie zawsze są odpowiednio dostosowane, co może wpływać na komfort zatrudnionych. Dodatkowo, brak odpowiednio długich przerw w trakcie pracy w MPK Wrocław stanowi istotny problem, negatywnie wpływając na zdolność pracowników do regeneracji oraz utrzymania pełnej koncentracji podczas wykonywania obowiązków. Warto zauważyć, że braki w funkcjonowaniu MPK Wrocław powinny być skutecznie monitorowane i regulowane przez odpowiednie służby nadzoru, krokodyli jednakże doświadczenia wskazują na pewne niedociągnięcia w tym zakresie, co dodatkowo utrudnia poprawę warunków pracy i usprawnienie działalności przedsiębiorstwa.odradzam nawet wrogowi
Podsumowanie konkretne widzę. Napiszesz w jaki sposób brak komunikacji między zespołami przeszkadzał Ci w codziennej pracy? Napiszesz, ile tu przysługuje pracownikowi przerwy do zregenerowania sił? I czy jest w firmie przestrzeń do komunikowania problemów oraz próba ich rozwiązywania?
Na ich stronie widzę informację, że oferują bezpłatne szkolenie m.in. dla motorniczych, a po nim gwarantują nawet zatrudnienie. Podpowiecie jakie warunki pracy oferują w takim przypadku? Ile stawka może wynosić i czy są jakiekolwiek dodatki do pensji obecnie? I co do grafiku to zdarza się, że jest zmieniany na ostatnią chwilę?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 87.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 40, z czego 6 to opinie pozytywne, 22 to opinie negatywne, a 12 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.