MZA

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 407 ocen.

Opinie o MZA

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie MZA

Marian

Mam pytanie. Może znajdzie się tu jakiś prawnik i odpowie. Czy osoby które pracują na tym samym stanowisku; mają ten sam staż pracy mogą mieć inną stawkę zaszeregowania za tą samą pracę?

M.z.a
@Krysia 19.11.2017 08:25
Nie szukaj odpowiedzi tutaj, nie ten poziom wiedzy i wyksztalcenia. Masz formularz elektroniczny do wypelnienia na stronie Pans...

A od kiedy to PIP ma wplyw na wynagrodzenie?oczywiscie jest tu mowa o podstawie widniejacej na umowie o prace.

hydrogumonapawarka
@Krysia 19.11.2017 08:25
Nie szukaj odpowiedzi tutaj, nie ten poziom wiedzy i wyksztalcenia. Masz formularz elektroniczny do wypelnienia na stronie Pans...

Szukaj namaszczonych wiedzą kurierów. Oni są przecież na ulicach tytanami intelektu. O ile jest zasilanie)))))))) Od razu widać że pan Krysia ma wbity adres na stałe , tam gdzie składa kable)))) I co?

Leonardo

co myślą w MZA o wpiśie Donalda Tusca Alarm! Ostry spór z Ukrainą, izolacja w Unii Europejskiej, odejście od rządów prawa i niezawiłości sądów, atak na sektor pozarządowy i wolne media - strategia PiS czy plan Kremla? Zbyt podobne, by spać spokojnie.

dens

Kiedy Pan Zbigniew Ziobro wprowadzi kary więzienia za lewe tarczki lub jazdę na magnesie ,bez karty Kierowcy nie wspomnę tak na początek zawiasy 2/3 Recydywa ze 3 lata Więzienia

Wilfrid

Jak zaczną płacić 5k podstawy + uczciwie rozliczna premia to można będzie pomyśleć. Na tą chwilę jest to robota dla desperatów. Olbrzymie braki kadrowe mówią same za siebie. Oczywiście dziadki ze związków zawodowych mają się świetnie. Patologia i obciach. Za niewiele mniejsze pieniądze można iść do supermarketu albo na Ciecia parkingowego. I prestiż większy.

heheszek
@Lierowca 13.11.2017 16:30
5600 NETTO plus wszelkie dodatki plus premia regulaminowa i w tedy będą mieć kierowców a puki co będą braki bo zażąda nie kwapi...

kto nie chce podnieść penisa????

heszek2
@heheszek 16.11.2017 23:16
kto nie chce podnieść penisa????

Ha ha ha

TW

Czy regulamin obowiazujacy kierowce MZA zabrania prowadzenia autobusu w masce antysmogowej?

ratatata
@TW 17.11.2017 12:15
Czy regulamin obowiazujacy kierowce MZA zabrania prowadzenia autobusu w masce antysmogowej?

Przecież masz klimatyzację wraz z filtrem cząstek stałych. Ta maseczka to jest kolejny wymysł lemingów by wydrenować kieszeń czytaczy samo nakręcających się forów internetowych gdzie lajki robią za oklaski i poparcie. To dojdzie do tego że trzeba będzie niebawem jeździć w ruskiej masce p-gaz?

AntyMZA

Praca bardzo ciężka ale nie chodzi tu o samo prowadzenie autobusu bo tu to i małpe by nauczył i by pojechała autobusem. Praca jest ciężka ale wykańczają dodatkowe rzeczy typu: -korki na mieście -ciągłe i częste zmiany tras i objazdy -(usunięte przez administratora) zachowanie innych kierowców osobówek,którzy mają kierowców autobusów w głębokim poważaniu przez co wpychają się przed autobus,wymuszają pierwszeństwo,zajeżdżają drogę itp. -za długie zmiany po 9-10 godzin samej pracy na linii,a gdzie jeszcze dojazd do pracy,powrót do domu to czasem wychodzi 12godzin -napięte niektóre rozkłady jazdy do granic możliwości,w których nie można się wyrobić nawet czasem o godzinie 21-22 kiedy skończą się już godziny szczytu -wiecznie ze wszystkiego niezadowoleni pasażerowie(a to za zimno,a to za gorąco w autobusie,a to kierowca się spóźnił,a to nie chce sprzedać biletu,a to jedzie za wolno,a to jedzie za szybko,za bardzo szarpie itd,itp) -brudne kabiny w autobusach,że aż się nieprzyjemnie robi wchodząc nieraz do takiej jednej z drugą -no i marne zarobki jak za tak odpowiedzialna prace bo 3200zł - 3500zł to można niedługo będzie zarobić na kasie w biedronce. I najgorsze że firma nic z tym nie robi Robota dla ludzi o mocnych nerwach tylko wiem,że wielu tak nie daje rady zbyt długo i przychodzą pojeżdżą trochę i uciekają bo mają dosyć,a dodatkowo nie widzą szans na polepszenie się warunków pracy.

Ktomozezostackurierem,cotka?
@Stefan 14.11.2017 22:33
Prosta piłka - (usunięte przez administratora) wyjdź na ring, ustaw się ze mną na pojedynek... jeśli jesteś mocny w paluchu, to...

Proszę bardzo dzisiaj godz 14,05 Pętla Aleksandrów. Wszystkie miękkie kurierskie rurki zapraszam. Ciekaw jestem kto wam ćwierć mózgi rękę rozbuja? Dodam jeszcze by to uatrakcyjnić do nowego roku kierowca prawdopodobnie będzie miał stawkę brutto 4800 plus premia, czego wszystkim roznosicielom paczek bez jajek polecam . Oczywiście uwadze gdyż są za mięccy by jeździć po Warszawie. Co widać i czuć patrząc na ich zdezolowany i zaśmiardły tabor))))))

M.z.a
@Ktomozezostackurierem,cotka? 15.11.2017 12:06
Proszę bardzo dzisiaj godz 14,05 Pętla Aleksandrów. Wszystkie miękkie kurierskie rurki zapraszam. Ciekaw jestem kto wam...

Ta kwota4800 to chyba pod pierwiastkiem trzeciego stopnia:)masz kolego fantazje

Bialy Kolnierzyk

Poziom tego forum swiadczy jak latwo jest zarzadzac kierowcami w mza. Malpy rzeczywiscie sa inteligietniejsze i bardziej zorganizowane w stadzie. No coz wczoraj oralo sie pole a dzisiaj kierowca.

Aleluja i do przodu
@Bialy Kolnierzyk 14.11.2017 21:24
Poziom tego forum swiadczy jak latwo jest zarzadzac kierowcami w mza. Malpy rzeczywiscie sa inteligietniejsze i bardziej zorgan...

Jeszcze latwiej zostac pracownikem w firmie kurierskiej.Prawo B zdane w malolepszej miejscowosci,zakupiona na wiejskim bazarku nawigacja,wynajete z kolezkami spod jednej wsi mieszkanie,umowa?smiciowa i hajda podbijac stolyce.wystarcczy popatrzec na fizys kuriera,czar PGR sie przypomina.Zwiazki? Parnerskie,bo o zawodowych tam nikt nie slyszal.Zal pupe sciska,syf i rozpacz

fgdfghdfghdfg

Piszcie do Ministra Błaszczaka zrobi POrządek z

kierowca

Witam, chciałbym napisać coś dobrego o tej firmie i to zrobię ale niestety nie do końca tak będzie bo po prostu byłbym nierzetelny w opisie ....owszem pensja na czas, jeśli za przywilej można uznać to że opłacają składki chorobowe i odprowadzają podatek to zgadza się tak robią, możesz zarobić nawet ponad 4 tyś na rękę ale tylko przy dobrej liczbie godzin nadliczbowych i to najlepiej wyrobionych w dni świąteczne ponieważ naliczają się wtedy tzw: "setki". W tej firmie dużo złego wprowadza sam zarząd spółki a do tego wtórują mu związki zawodowe których jest około 12 co już jest patologią ponieważ bardziej niż o dobro pracownika walczą o jakieś bzdury między sobą ciągle się kłócąc. Zarząd tworzą najczęściej ludzie, jak to bywa w spółkach miejskich, z nadania politycznego najczęściej nawet nie siedzieli w autobusie nawet jako pasażer, mają wywalone na zwykłych kierowców bo i tak jak zmieni się prezydent miasta to doskonale wiedzą że pożegnają się ze swoimi stołkami! Nie będę wymieniał z nazwiska bo nie o to chodzi ale pracujący doskonale znają takich "kierowników" czy "prezesów".!! Związki zawodowe fakt nie wszystkie ale jednak ramie w ramie z zarządem podpisały nie korzystny regulamin wynagradzania kierowców i po części pracowników biurowych!!!! W żadnej firmie nie spotkałem się aby za jedno uchybienie ukarać pracownika trzykrotnie!!!!!!! Aby dostać podwyżkę 200brutto musisz przepracować bezbłędnie 2 lata, niby ok no ale pozostaje pewne ale.... jeśli będziesz miał wpadkę nawet drobną jak brak prawidłowej dekoracji wozu (tablica liniowa) lub "brygadówki" zapomnisz włożyć (taka mała cyfra pod szybą z przodu) zostanie Ci zabrana część podkreślam część premii którą dostaję się co miesiąc w kwocie 600pln, dodatkowo nie dostaniesz premii rocznej której i tak kwota nie jest nigdy określona i zostajesz pozbawiony prawa do podwyżki po upływie dwóch lat!!! Czyli trzy kary za to samo przewinienie!! Kierowcy którzy nie mieli wpadki i mają szansę na premie roczna bądź przeszeregowanie do wyższej stawki nawet jak są chorzy to przychodzą i wożą ludzi, rozumiem każdy potrzebuję pieniędzy ale że chory kierowca wprowadza zagrożenie i to zarząd ma w (usunięte przez administratora) ale pewnie do czasu poważnego wypadku z ludźmi !!!! Nic ich nie nauczył kolega który zemdlał i wjechał w słup na ulicy Jana Pawła w centrum powodując duże obrażenia pasażerów! dzięki Bogu nie dojechał do mostu!!! Idziesz na zwolnienie też dostajesz trzy razy w plecy od firmy, choć niektórzy faktycznie walą w kulki i chodzą na lewe zwolnienia nie twierdze że nie. Także jeśli masz końskie zdrowie i jesteś bardzo dyspozycyjny to fakt zarobisz więcej niż u innych przewoźników ale zawsze coś kosztem czegoś, o godzinach pracy nie pisze bo jaki to ma sens to są autobusy i chyba jak szukasz tu roboty to nie dostaniesz pracy w godzinach 8-16 to logiczne i nie ma co się rozczulać. Boli również że zarządu takiej niby poważnej firmy z tradycjami nie stać na karty multisportu a jak już zaproponowali kiedyś to za ....140PLN ! litości! I nie zapisujcie się jak tu przyjdziecie do związków zawodowych, przewodniczący najczęściej pamietający poprzedni ustrój wolą sie układać i pilnować stołka niż walczyć o to do czego są powołani. Za dużo jeszcze w tej firmie pozostało komunizmu niestety!!!

TW
@kierowca 09.11.2017 14:12
Witam, chciałbym napisać coś dobrego o tej firmie i to zrobię ale niestety nie do końca tak będzie bo po prostu byłbym nierzete...

Nie liczmy ze zarobimy duzo tylko wtedy jak bedziemy przychodzic z wolnego, jest to bardzo odpowiedzialna praca i jest zle wynagradzana a wina spoczywa na zwiazkach zawodowych to one podpisaly z zarzadem umowe i wtedy nas kierowcow sprzedaly .Zwiazki to osoby ktore my wybieramy i ktorym zaufalismy powinny nas godnie reprezentowac a nie zalatwiac swoje prywatne interesy.

Xxxx
@TW 09.11.2017 21:28
Nie liczmy ze zarobimy duzo tylko wtedy jak bedziemy przychodzic z wolnego, jest to bardzo odpowiedzialna praca i jest zle wyn...

Popieram dlatego jeżeli ktoś jeszcze płaci tym darmozjadom niech się jak najszybciej wypisze. Szkoda Twojego Hajsu.

MLODY

Cztery dni poklei zmiany po prawie 11 godzin jeden dzien przerwy i znowu 10.50 min przy 9 godzine jazdy po stolicy czuje sie jak zombi czy to ma byc bezpieczna komunikacja miejska.

M.z.a
@MLODY 10.11.2017 11:37
Cztery dni poklei zmiany po prawie 11 godzin jeden dzien przerwy i znowu 10.50 min przy 9 godzine jazdy po stolicy czuje sie j...

Tak firma dba o pracownika.kierownik gdyby tyle pracowal to bylby taki zmeczony ze tylko duza premia by go uspokoila:)a ty kolego pracuj i nie marudz

Artur
@MLODY 10.11.2017 11:37
Cztery dni poklei zmiany po prawie 11 godzin jeden dzien przerwy i znowu 10.50 min przy 9 godzine jazdy po stolicy czuje sie j...

To normalka... drugie chiny to mało powiedziane, z roku na rok jest tylko gorzej. Życzę temu przewoźnikowi samych najgorszych rzeczy, by kompletnie nie mieli już ludzi do pracy i sam zarząd z chorymi związkami zaczął siadać za fajerę :)))

Nick z Bemowa

Totalny Kołchoz... Nie płacone za wyjazdy, wjazdy, tankowania. Robota dla białych Czarnuchów. Emeryci ciągną do końca (trudno się dziwić) młodzi uciekają po pierwszej wypłacie. Jak umiesz jeździć i korzystać z mózgu - zapomnij o KM. Poszukaj czegoś innego. Zarobisz miesięcznie 3-4 X tyle bez całowania w tyłek przygłupów z dyrekcji i eunuchów z pseudo związków. Te właśnie eunuszki żyją z wypłat pracodawcy i waszych składek. Patologia do kwadratu.

TW
@Nick z Bemowa 08.11.2017 22:53
Totalny Kołchoz... Nie płacone za wyjazdy, wjazdy, tankowania. Robota dla białych Czarnuchów. Emeryci ciągną do końca (trudno s...

Po pierwszej wyplacie to sie nie zorjentujesz co to za robota, masz motywacje jestes na okresie probnym.Dopiero po roku zauwazasz jak sie obsuwasz intelektualnie, spolecznie i fizycznie ale nadal zarobione 3200 przy nominale trzyma cie w tej firmie, jak bys potrafil zarobic 2500 netto przy tych samych godzinach to juz dawno bys sie zwolnil.

anonymous

Tak jednym zdaniem- Dyrekcja i kadra zarządzająca i cala ta struktura KM w Warszawie czuje sie jak soltys czyli: wysoko siedzi, najedzona i za nic nie odpowiada

kancelaria sprawiedliwości
@anonymous 09.11.2017 08:25
Tak jednym zdaniem- Dyrekcja i kadra zarządzająca i cala ta struktura KM w Warszawie czuje sie jak soltys czyli: wysoko siedzi,...

Niestety ale patologia co do zarobków wzięła się ze szczytu/byłej władzy/ ktoś ubzdurał sobie teorie ze Polacy mogą konkurować na rynku EU kosztami pracy. Stąd zauważcie jaki krzyk paniczy /TvN/ że porozumienie dot pracowników delegowanych/min Kierowców/ bije w rynek pracownika. Jak ich wszystkich boli że inne Kraje przy okazji strachu przed dumpingiem cenowym wprowadzają minimalną stawkę dla przejeżdżających i pracujących w danym kraju. Tylko u nas myśli się że za miskę ryżu i pasztetową ludzie będą tyrać po dziesięć godzin dziennie. Popierajmy wprowadzenie minimalnej stawki płacowej dla Kierowców wszelkiej maści do wysokości 25PLN netto!!!!! za godzinę pracy. Niech Polscy biznesmeni nauczą się jak w Niemczech szacunku oraz godnego traktowania Pracownika. Powinno się zarabiać za pracę tyle by spokojnie życ do końca miesiąca i mieć na odłożenie na ciężkie czasy. Bo każdy musi liczyć się z chorobami zawodowymi i co wtedy? noga, dupa brama i śmietnik?

nigdy więcej komunikacji miejs

Dajcie na luz z tą robotą wstajesz o 3 w nocy zmiany po mieście 14 godzin jesteś poza domem, weekend wolny hahaha skończysz o 1 w nocy śpisz w sobotę do 12 w niedzielę spać o 20 robota na 3 rano , no i tłum na PACE ciągle niezadowolony Pomyłka

heheszek
@Tomek 07.11.2017 11:23
Włączysz klimatyzację - źle, wyłączysz - źle, włączysz ogrzewanie - źle, wyłączysz - źle, otworzysz szyberdachy - źle, zamknies...

właśnie o czym Ty piszesz?wszystkie tego typu żale od pasażerów sa bezpodstawne jesli jestes w porządku. masz wbita klime i jest włączona niech piszę skargę że za zimno. ja pier**le nie dziwie sie że sie zwalniacie bo psycha wam siada jak nie umiecie sie obronić, chlopcy do bicia :-)

Tomek
@heheszek 07.11.2017 16:19
właśnie o czym Ty piszesz?wszystkie tego typu żale od pasażerów sa bezpodstawne jesli jestes w porządku. masz wbita klime i je...

Bezpodstawne ale do kierownika pupe musisz ruszyć by wyjaśnić głupoty pisane przez pasażerów, nawet te najbardziej żenujące i pokręcone, ba wiele razy widziałem też, że pracownik był ściągany specjalnie z linii danego dnia z drugiego krańca miasta by napisać w raporcie "dana sytuacja nie miała miejsca" a następnie wrócić na godzinę z powrotem na linię... może liczą iż wyjaśnisz to tak by stracić premię, przyznasz się do czegoś czego nie zrobiłeś ale pasażer miał rację (bo wedle ztm zawsze ma), takie łamanie psychy. W wielu innych normalnych firmach przewozowych spam bot odpisuje na takie idiotyczne skargi/mejle ale nie tu. Tu kara musi być dla normalnie pracującego i wykonującego swoje obowiązki pracownika.

nie nie

Patologia na Pace i w Biurze MZA raczej BuRAKOWIE Tłum pasażerów domaga się przestrzegania przepisów. Szkoda że ta dzicz nie robi tego na przejściach dla pieszych mając czerwone światło. Polecam dw Wileński do obserwacji. Słoikowe gamonie maja we krwi że autobus jest raz na godzinę i widzą c go na przystanku dziko do niega pądzą nie patrząc na nic. i taki dzikus dostał telefon z kamerką, szuka sensacji i czuję sie stróżem prawa. geatuluje gamoństwa

wunderwaffe
@nie nie 04.11.2017 21:41
Patologia na Pace i w Biurze MZA raczej BuRAKOWIE Tłum pasażerów domaga się przestrzegania przepisów. Szkoda że ta dzicz nie...

Nie sposób się z tobą nie zgodzić. Ale przepisy tak samo dotyczą nas wszystkich słoików również. Złota zasada zawarta w regulaminie-PASAŻER JEST TO OSOBA OCZEKUJĄCA NA PRZYSTANKU-KONIEC KROPKA. Pasażer dobiegający jest klientem następnego kursu. Można zjeżdżać na pomarańczowym-gdyż nie można wyłożyć wszystkich podczas hamowania. Niech sobie robią foty i filmy-w razie czego idziesz do sądu i wyjaśniasz konieczność manewru.. Jesteś osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo nie zaś patologia z zumem w aparacie.Ty podejmujesz decyzję, Ty stajesz przed prokuratorem. Zazwyczaj patologia ucieka zostawiając Ciebie samego.Zatem? Masz mieć głęboko zdanie kibiców z dala, karzesz im przeczytać naklęjkę na szybie kabiny i pójść do biura na końcu autobusu. W razie czego wzywasz Strażników tylko nie przez szczekaczkę bo tam to raczej zbyt wielu ci nie pomorze. Po prostu musisz być odpowiedzialny i nie bać się głupów i tyle. Jeżeli masz wsparcie nawet w jednym pasażerze już jesteś wygrany. Zatem nie możesz być chamem musisz jedynie być bezwzględny w egzekwowaniu regulaminu . Czasem szkolenie przydałoby się niektórym Panom z CR, jak wspierać Kierowcę.Gdyż niektórym ze strachu przed działaniem gacie z tyłka przed ekranem spadają.

Arek
@wunderwaffe 05.11.2017 12:14
Nie sposób się z tobą nie zgodzić. Ale przepisy tak samo dotyczą nas wszystkich słoików również. Złota zasada...

Super takich ludzi brakuje

Bialy Kolnierzyk

Co wy gamonie chcecie, jestescie bez wyksztalcenia a jezeli nawet cos wam sie kiedys udalo skonczyc to teraz juz potraficie tylko cisnac pedal. Trzeba was trzymac za facjate i czasem cos podac zebyscie merdali ogonkiem, jak sie nie podoba to mozesz dostac taki grafik ze bedziesz piszczal jak dziewica i grzeczny bedziesz.

ROBOKOP
@Tomek 07.11.2017 11:12
Ostatnie zdanie potwierdza tylko fakt dlaczego po 6 latach pracy złożyłem wypowiedzenie. Miłego dnia.

Pozno zrozumiales ze tylko przejechane wozokilometry sie licza.Kierowca czlowiek tu nie ma znaczenia, jezeli jestes karany finansowo za to ze musisz pojsc na L4 bo przeciez odpowiadasz za zycie to co to wyjasniac.

visitor
@Bialy Kolnierzyk 07.11.2017 09:57
Co wy gamonie chcecie, jestescie bez wyksztalcenia a jezeli nawet cos wam sie kiedys udalo skonczyc to teraz juz potraficie tyl...

Po kiego tu zaglądasz durniu w bialym kolnierzyku, tylko stac cie na takie wypociny? Mocny w gębie pajacyk, Powiedz tak komus w realu to ci ten kołnierzyk w morde wepchnie

nie nie

Patologia na Pace i w Biurze MZA raczej BuRAKOWIE Tłum pasażerów domaga się przestrzegania przepisów. Szkoda że ta dzicz nie robi tego na przejściach dla pieszych mając czerwone światło. Polecam dw Wileński do obserwacji. Słoikowe gamonie maja we krwi że autobus jest raz na godzinę i widzą c go na przystanku dziko do niega pądzą nie patrząc na nic. i taki dzikus dostał telefon z kamerką, szuka sensacji i czuję sie stróżem prawa. geatuluje gamoństwa

QBEK

DNO Z MUŁEM jakiego dawno nie widzieliście, kadra zarządzająca to pochodna związkowców lub spadochroniarze z PO, "znajomi królika" którzy nie znają realiów rynku i przede wszystkim nie liczą się z ludźmi. Dla nich pracownik to nr służbowy. Zarządzanie polega na stwierdzeniu "jakoś to będzie".

Złoty

Złoty 1. Nie wiem co wy chcecie od mza kasa dobra (odłozyć można) tabor jest bardzo dobry (nie to co kiedyś lewary) Premie są i to nie małe pieniądze no dla nie podpadziochów . Jak się nie podoba to do łopaty gamonie ! Stalowa górą ,pozdrawiam.

Heniek
@Złoty 03.11.2017 05:35
Złoty 1. Nie wiem co wy chcecie od mza kasa dobra (odłozyć można) tabor jest bardzo dobry (nie to co kiedyś lewary) Premie są i...

Szczególnie Jelcze ze Stalowej(tabor doskonały:-)) .Faktycznie jeśli pracowałeś wcześniej w gminnym PKS-e i jezdziłeś 30 letnim autosanem to 20 letni Jelcz jest dla Ciebie bardzo dobrym autobusem. Masz skalę porównawczą . Takich właśnie jak Ty MZA potrzebuje .

Paweł
@Heniek 03.11.2017 09:14
Szczególnie Jelcze ze Stalowej(tabor doskonały:-)) .Faktycznie jeśli pracowałeś wcześniej w gminnym PKS-e i jezdziłeś 30 letnim...

Ten Złoty to chyba złote dziecko MZA :-)). Tabor jest też wyjątkowo brudny w środku. Do wozów, które walają się bez właścicieli, do szoferki nawet nie ma co podchodzić bez kompletu 20 sztuk ściereczek do rąk.

Pablo

Póki zarobki nie będą chociaż takie jak w TW to ludzi nie będą mieli, ciekawe co będzie po nowym roku jak z nowym kontraktem odchodzi również na emeryturę wielu kierowców. Każdy młody kandydat woli składać kwity na tramwaje, lepsze pieniądze za podobną pracę, kurs ogólnie tańszy a z odrobiną szczęścia i zaangażowania kurs za połowę ceny czyli za lekko ponad 3000. MZA nie jest złe ale nie za taką kasę, hajs jest zdecydowanie za mały. 4300 brutto? 3800 brutto jest teraz w lidlu , gdzie odpowiadasz za drożdżówki a nie za cały autobus ludzi. I do tego masz wszystkie święta wolne ;)

TW
@doda 20.10.2017 09:08
Rzeczywiście [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] muju. Posługujesz się bliżej nie znanym wiejskim slangiem znamio...

Mamy demokracje, kazdy ma prawo do swojej opini i jej wyrazana.Po co komentowac czyjas, napisz swoje uwagi, podziekuj moze ktos to przeczyta.

twtw
@Pracownik TW 28.10.2017 03:27
Kolego w TW tez wcale kolorowo nie jest. Na dzien dobry dostajesz 3700 brutto z czego 290 zł netto zabieraja za kurs przez pi...

Opłaty za kurs nie odliczaj bo to cena za szkolenie, jak sam mówiłeś przy dobrych wiatrach będzie ona wynosiła 3500, kurs kat. D kosztuje ok 8000 razem z kwalifikacją, po roku pracy w Tramwajach (mam znajomych więc wiem) ok 4000 na ręke bierzesz przy nominale, o czym w mza możesz tylko pomarzyć, premię oczywiście możesz stracić, ale tak jest wszędzie, tam przynajmniej jest z czego rwać.

TW

50 groszy nagrody(netto czy brutto) za kazda godzine przepracowana w od 1 lis 2016 do 31paz 2017

anty wyzysk
@TW 26.10.2017 12:25
50 groszy nagrody(netto czy brutto) za kazda godzine przepracowana w od 1 lis 2016 do 31paz 2017

wychodzi 0,39 netto. Czyli średnio przy 9-10 godzinach i średnio 22 dniach pracujących w miesiącu przez rok można liczyć za rok na około 1000 na rękę. Ale trzeba pamiętać ,że nie można było być na l4 ,bo wtedy nagroda będzie równa zero złotych :-)

TW
@anty wyzysk 26.10.2017 13:24
wychodzi 0,39 netto. Czyli średnio przy 9-10 godzinach i średnio 22 dniach pracujących w miesiącu przez rok można liczyć za rok...

800 zl netto masz wyjasnienie na facebook mza solidarnosc, nagroda dla wszystkich pracownikow mza

heheszek

achtung!! achtung!! zapraszamy wszystkich chętnych kierowców do popracowania z dnia wolnego. do obsady linie cmentarne. mile widziani są wszyscy kierowcy!!! szturmem Panowie i Panie

anty wyzysk
@heheszek 25.10.2017 22:54
achtung!! achtung!! zapraszamy wszystkich chętnych kierowców do popracowania z dnia wolnego. do obsady linie cmentarne. mile wi...

W tym kołchozie pracy zwanym MZA ,,(usunięte przez administratora) pracy " nie brakuje. Kołchoz to przecież chluba PRL-u :-) Za psie pieniądze ale ku chwale zarządu i prezesa :-)

Driver MZA

Najważniejszy w tej pracy jest krawat! :-D Obowiązkowo należy go nosić bo bez krawata ani rusz i autobus nie pojedzie :-D

Old driver
@Driver MZA 24.10.2017 20:53
Najważniejszy w tej pracy jest krawat! :-D Obowiązkowo należy go nosić bo bez krawata ani rusz i autobus nie pojedzie :-D...

Tak, kierowca w krawacie jest mniej awanturujący się. Do czego nam ten krawat potrzebny? Chyba żeby ktoś za niego złapał i wyjechał sierpowym. Dalej bzdury są ważniejsze niż poważne sprawy ale cóż widać że to bardzo ważne dla firmy - ważne bo odwracają uwagę a o to chodzi

MLODY

Licza sie tylko przejechane wozokilometry, pracownik jest tyko nieznanym numerem do karania.

związekkierowców
@MLODY 25.10.2017 09:00
Licza sie tylko przejechane wozokilometry, pracownik jest tyko nieznanym numerem do karania.

E tam, teraz zmiękła rurka, nawet na Woronicza. Widząc że wojskowym drylem można jedynie wymusić odejście Kierowców których jest teraz brak. Braki się pogłębią i ta zajezdnia gdzie będzie normalnie ma jedynie szansę na zrobienie planu. Zresztą popatrzcie się na . Ilu dyżurnych widzicie? dawniej bywało po dwudziestu, teraz? Teraz to jest na razie obiecywanie, zobaczymy na koniec roku konkrety. Konkretów nie będzie związki powinny swoim członkom dać wytyczne dotyczące pracy z wolnego.

Klawi

Chodzą jakieś famy (pewnie famy) o podwyżkach od nowego roku, ktoś coś wie? ;)

chujumuju
@Klawi 23.10.2017 00:19
Chodzą jakieś famy (pewnie famy) o podwyżkach od nowego roku, ktoś coś wie? ;)

Ta, ZTM łaskawie da ci stówkę jednorazowo. Komunikaty o łasce/nie lasce/ pańskiej wiszą po zajezdniach. Tu jak nie dostaniesz na pasku to możesz potraktować jak plotę.

TW
@Klawi 23.10.2017 00:19
Chodzą jakieś famy (pewnie famy) o podwyżkach od nowego roku, ktoś coś wie? ;)

Co dwa lata jest podwyzka o 200 brutto.Mozesz liczyc tylko na 3700 brutto bo premia uznaniowa jest tak niepewna jak praca sapera. Odkladaj na leczenie:kregoslup, nerwica,hemoroidy,uklad trawienny,nadcisnienie itd.

ROBOCOP

Zamiast sie przepychac to wymyslcie jak walczyc o poprawe zarobkow kierowcow autobusow miejskich w Wawie. Jak sobie radzicie z nerwica ktora jest czescia tego zawodu i dlaczego pracodawca nie oferuje doplat do kart multisportu skoro kazdy wie jak wazny jest stan psychofizyczny kierowcy autobusu.

pitupitu
@ROBOCOP 20.10.2017 10:51
Zamiast sie przepychac to wymyslcie jak walczyc o poprawe zarobkow kierowcow autobusow miejskich w Wawie. Jak sobie radzicie z...

Krok w przód zrobił Grodzisk. Kierowca dojeżdża do Zajezdni zostawia za bramą autobus. Pojazd odbierają pracownicy zaplecza+tankują+robią OC. Kierowca nie musi się martwić godzinną kolejką do OC i Stację paliw. Tak powinno być u nas-nie jest. Fakt że grodzio robi krok do przodu ale też dwa w tył. Kara za minutowe przyspieszenie to podobno 150pln na Kierowcę. Niby można zarobić ale też można i stracić jak w totolotku

Potejto
@pitupitu 22.10.2017 12:21
Krok w przód zrobił Grodzisk. Kierowca dojeżdża do Zajezdni zostawia za bramą autobus. Pojazd odbierają pracownicy zaple...

grodzio robi tylko teraz żeby nagarnąć ludzi, czekajcie jeszcze do maja/do lata a juz na 100% do momentu az sie serwis skończy :D

Gaw

Ferdek to jeszcze napisz ile ten młody przejeździe godziny żeby te 4,5 tyś zarobić? Z moich obliczeń wychodzi około 200. Pod warunkiem że w danym miesiącu limit był 160. Ale może mnie oświeci przecież na pasku który ci czytał było to napisane. A może pomyliłeś rubrykę i była to kwota naliczenia brutto, a nie przelew ROR. Jak tak dobrze zarabia się na r_4 co miesiąc to super

G9
@TW 09.10.2017 22:42
Mlody jestes i masz dodatku za paliwo 200zl ? Ciekawe i to bardzo bo kierowcy ktorzy jezdza na dobrych wozach tyle nie maja....

Kolego pracuje od 6 miesięcy i za każdym razem mam min.150 zł dodatku za paliwo a dostaje myślę nie najlepsze wozy na zajezdni

ER2
@G9 18.10.2017 22:57
Kolego pracuje od 6 miesięcy i za każdym razem mam min.150 zł dodatku za paliwo a dostaje myślę nie najlepsze wozy na zajezdni...

Również dostaję różne i różniste i nie zszedłem poniżej stówy. Co dziwniejsze aplikowałem do różnych lokalnych firm komunikacyjnych dostaję telefony. Na pytanie czy dostanę więcej za nominał godzin niż w MZA otrzymuję odpowiedź że za nominał niestety nie. Popatrzcie się Koledzy na oferty pracy w stolicy dla Kierowców/internet-portale pracuj/. Tam się przewoźnicy prywatni biją o Kierowców. Biją ale stawek nie podniosą ponad to co daje MZA. Ogólnie MZA jest najlepszym pracodawcą w Mazowieckim. Zaraz napiszą dewianci że pewnie jestem związkowcem. Buhahaha, niech sobie piszą, matematyki nie oszukają. Co do przerw 15 minut zawsze ci z CR da, natomiast u Dyspozytora na krańcach musisz się prosić. To mały minus przy wielu plusach, dodatnich. No może minusem jest to że Marlena nie robi drugiego śniadania dla linii długich)))))

MLODY

Moje piersze dwa tygodnie zlecialy! Przychodzilem do pracy 30 do 40 minut wczesniej przed wymaganym czasem z grafiku pracy bo stres mnie rozwalal ze nie wyjade na czas, moze pozniej bedzie lepiej ale widze ze nie ja jeden tak zaczynam. Nie rozumiem jeszcze tych rozkladow na liniach ze przez korki nie robie przerwy tak jak jest napisane i musze kombinowac zeby wpisac jakas bzdure ze niby mialem 15 min, jak dzwonilem o pauze to nie byli zadowoleni. Te nierealne w czasie korkow rozklady zawsze takie byly?

Pomocny
@MLODY 18.10.2017 13:41
Moje piersze dwa tygodnie zlecialy! Przychodzilem do pracy 30 do 40 minut wczesniej przed wymaganym czasem z grafiku pracy bo s...

Robisz 15 stkę i koniec wpisujesz w kartę obowiąkowa przerwa i koniec nic nic musisz kombinować

heheszek
@MLODY 18.10.2017 13:41
Moje piersze dwa tygodnie zlecialy! Przychodzilem do pracy 30 do 40 minut wczesniej przed wymaganym czasem z grafiku pracy bo s...

jeśli wpisujesz w kartę 15 minut przerwy, tzn tak wpisujesz przyjazd na kraniec żebyś miał 15 minut do wyjazdu z kranca to falszyjesz dane. nie wiem czy wiesz ale w sterowniku zapisuję się wszystko. W razie kontroli to Ty będziesz miał dudupe mokrą a CR nie ma prawa Ci odmówić przerwy ustawowej, oni o tym wiedzą.

gagatek

Skoro piszesz ,,waszego,, to znaczy że jesteś spoza. Wniosek czy chcesz się odgryźć, czy żal ci [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] ciska gdyż wywalono cię na zbity pysk. Jeszcze raz tu znajdują się opinie na temat MZA i jego pracowników nie zaś książka życzeń i zażaleń. MY jak to napisałeś- damy sobie radę. Natomiast kibic z dala niech się nie wpie...la. Sądy sprawiedliwości społecznej były za Stalina. Jeżeli chcesz miałczeć przenieś się na forum dalekowschodnie nie zaś na MZA, gdzie rozmawiamy o swojej pracy nie zaś rozważamy twoje żale.. Idź poobserwuj sobie inne fora .

gagatek
@obserwator 18.10.2017 09:50
Kupili za Twoje i moje pieniądze. Bo to my składamy się z naszych podatków na utrzymanie tego komunistycznego tworu zwanego MZA...

O ty w ząbek czesana łachudro. Moi dziadkowie Urodzili się i mieszkali na Kruczej wtedy to jeszcze twoi po drzewach chodzili a ty z jajka na jajko przeskakiwałeś. Nie jestem chlubą MZA tylko sam dla siebie a z takimi czereśniakami jak ty nie ma co gadać. Piszę w swoim imieniu i swoim imieniu mogę cię opierdzielać. Chlubo Pierdziszewa. Jak ktoś ma słabiutką i niziutką samoocenę podpiera się lub odwołuje do autorytetów. Miętka rurko z różą w du..ie Wróć na swoje drzewo rodzinne w Pierdziszewie. Tam się odizolujesz od forum MZA. Po co tobie kabina skoro nawet do podcierania tyłka nie używasz papieru tylko liścia.

obserwator
@gagatek 18.10.2017 12:09
O ty w ząbek czesana łachudro. Moi dziadkowie Urodzili się i mieszkali na Kruczej wtedy to jeszcze twoi po drzewach...

Zabolało kakao ,,warszawiaku od siedmiu bolesci " :-). To ,ze Krucza nie jest tylko w Warszawie to pewnie tez nie wiesz. Twoja Krucza pewnie była na skrzyżowaniu z Bocianią nieopodal Sroczej. Tam właśnie miałeś spędy rodzinne przy oborze i kurniku dziadka :-) A pierwsze przejazdy wiejskim ,,autobusem" robiłeś furmanką po błotnistych ulicach robiąc slalom miedzy krowimi odchodami. Na Twój widok wieś płakała ze smiechu widząc idiotę który jeżdżąc furmanką udaje autobus. Nie to ,ze ciebie wieśniaku odizolowali w kabinie to jeszcze ją uszczelniono abyś swądu ze swoich tygodniowych gaci nie roznosił po autobusie . Dziwić się ,ze fotele kierowcy capia mając takiego pseudo warszawiaka za fajerą który pierwsze kroki stawiał wokół obory dziadka.

Maciek

nie jeździjcie nie dorabiajcie kołchoz wyzysk oszukują was i okradają. TYLKO CIEKAWE ILE GODZIN W MIESIĄCU PRZEPRACOWUJĄ W GRODZIU CY W MOBILISKU :)

obserwator

Czemu nikt z Waszego kochanego MZA nie poniesie konsekwencji za zamówienie Ursusów które nie mieszczą się na myjce na R1 (nie znali wysokości Ursusa )? Kto poniesie konsekwencje ,ze nie można ładować Ursusa na ładowarkach z których korzystają Solarisy na mieście(niekompatybilne z tymi od Solarisów). To jest przykład głąbów siedzących w MZA na których utrzymanie łożycie kasę, a oni jak święte krowy są nie do ruszenia. Wy jak np wdacie się w awanturę ze słojem korporacyjnym możecie stracić pracę, czy nawet jak kierowca lekko popychał żula na wschodnim ,czy inny nie rozłożył podestu dla wózka. Traktują Was jak śmieci. Tamci z biura nie do ruszenia. Ile tak będziecie dawali sobą pomiatać? Pewnie jeszcze premię biurokracja z MZA zgarnie za wspaniałe przygotowanie wymagań przetargowych... PRL-wski twór - i dziwić się ,że nie ma chętnych w nim pracować.

Tomek

Posiadanie swojego wozu też nie jest takie piękne, jest duża liczba kierowców, która wóz ma tylko przypisany w systemie bo autobus wala się po wszystkich innych rękach gdzie po 2 tygodniach dostajesz go na 1 dzień by tylko posprzątać. Sytuacje gdzie jest dwóch kierowców przy dyspozytorni i jeden z nich ma wóz na stanie przypisany a dostaje inny wóz na calaka zaś gość obok jego sprzęt na dodatek i już jest piękny początek dnia plus super chęci do dalszej pracy. Inna sytuacja - idziesz do roboty, dochodzisz już do bramy zakładu i nagle twój wózek wyjeżdża na linie a ty zostajesz na obcym sprzęcie jak na skoczka. Takie rzeczy to norma tutaj a rozmowa z dyspozytorami nic nie daje podobnie jak z kierownictwem, szkoda nawet zachodu i marnowania swojego czasu.

ratata
@Tomek 14.10.2017 22:27
Posiadanie swojego wozu też nie jest takie piękne, jest duża liczba kierowców, która wóz ma tylko przypisany w systemie bo auto...

Dodaj jeszcze że każdy z wozów ma swoje narowy. Jednemu załącza się błąd przy wygiętym przegubem drugiemu niektóre przyciski otwierania z ciepłego nie działają/awantura/. Trzeciemu wylatuje system NovaMedia. Gdy jeździsz swoim a wiesz dokładnie jakie ma wady i jak go szybko zresetować i uruchomić to jest połowa sukcesu. Dyspozytorzy wiedząc że wóz jest zadbany oraz usterki są usunięte szybciutko z rana dają go krzykaczom,kolegom i marudom ty zaś popylasz wozem nie zadbanym, gdzie małolaty nawet szyb nie umyją nie mówiąc o porządku i syfie wewnątrz kabiny. Czasem nie wiedzą gdzie się płyn do spryskiwacza dolewa,, kierowcy spod Grójca,,./ nie mówiąc o AD i płynie do chłodnicy. No chyba że ,,zmiennik,, rano weźmie i awanturą wymusi wóz, wtedy inna inszość..

ISS

Tylko że dziadki wymierają lub odchodzą na emeryturę a młodzi nie przychodzą. Lepiej zrobić C+E niż się użerać za śmieszne pieniądze. Nawet w turystyce, gdzie zarabia się nieporównywalnie więcej i gdzie młodzi mają dużo większe możliwości (język, brak zobowiązań rodzinnych) brakuje ludzi na potęgę. Urzędy pracy bardzo zredukowały kat. D i pracodawcy z roku na rok będą mieli coraz większe problemy. I dobrze. Poczekamy - zobaczymy. Na dzień dzisiejszy komunikacja miejska to jedna wielka pomyłka. Niezależnie od nazwy firmy. Świeżak może iść i poćwiczyć jazdę rozbijając trochę złomów albo dziadek się zatrudni i pół roku L4.

TW

Co wy panowie chcieliscie sie dorobic? Czego chcecie sie dorobic?

Walki

Robota dla desperatów lub tych którzy muszą codziennie pilnować żony w domu. Patologia taka sama jak u innych prywaciarzy. Na Włościańskiej bajerują jak mogą ale po pierwszej wypłacie ludzie uciekają. W Warszawie na obecną chwilę nie ma przyzwoitej firmy w komunikacji miejskiej. Lepiej poszukać czegoś innego. Po 2 latach właśnie się rozliczam z R4 i zapominam o komunikacji. Nawet nie próbujcie interesować się taką pracą.

TW
@heheszek 13.10.2017 14:27
czemu nie da rady do emerytury?? ilu kierowców jest w wieku emerytalnym w firmie?? jakoś dają radę. o jakim ciśnieniu mówisz??...

Dziadki musza dociagnac do emerytury bo juz nic innego nie potrafia tylko cisnac pedal, swiat sie zmienia oni juz sie nie odnajda w nowoczesnej gospodarce.

menelaopeta

Sugerujesz że skoro Oni wygrają to i inne grupy zawodowe również. Nie zapominaj że jeszcze jesteśmy spółką miejską. Nie zapominaj że władze miejskie nie są przedstawicielami obecnej władzy. Nie zapominaj że POprzednicy czyli liberałowie zamykali Polskie przedsiębiorstwa jako mało konkurencyjne i twierdzili że możemy konkurować tanią siłą roboczą, stąd niechęć do podnoszenia płac a co za tym idzie obniżenia kosztów pracy. Nie zapominaj że lekarze co byś nie mówił są lepiej wykształceni niż nasza grupa zawodowa, stad łatwo mogą się ze sobą porozumieć. Idź na zajezdnię co jeden to inne zdanie. Gdzie porozumienie ponad podziałami? Daleko w lesie. Kiedy razem możemy zastrajkować o podwyżkę. Obawiam się że nigdy i dlatego jesteśmy traktowani jako słaba grupa wpływu. Do tego związki które każdy ma inne zdanie Dziel i rządź, a ty Kierowco mądrzej patrząc się na mądrzejszych od siebie l rezydentów.

Old driver

Problem z nie rosnącymi zarobkami jest bardzo prosty i wiecznie trwający- PRZYCHODZENIE DO PRACY Z WOLNEGO- tak to główna przyczyna , dzięki temu jakoś plan wychodzi a młodsi kierowcy zarabjają trochę więcej. To błędne koło toczy się i póki będzie toczyć to nie wiele się zmieni w kwestii płacy. Sytuacja patowa, ja rozumiem że każdy chce zarobić więcej to oczywiste ale postępując tak dalej nic nie zmieni się bo zarząd nie będzie widział potrzeby podnoszenia zarobków bo po co i w dodatku sam nic nie musi robić. Prosta i skuteczna metoda , sami paradoksalnie utrzymujemy słabe zarobki . Chore to

świeżak
@Old driver 11.10.2017 11:44
Problem z nie rosnącymi zarobkami jest bardzo prosty i wiecznie trwający- PRZYCHODZENIE DO PRACY Z WOLNEGO- tak to główna przy...

Moze masz i trochę racji ale daj mi tą kase z własnej kieszeni co sobie dorobie chodząc z wolnego i opłać mi rachunki to w moj wolny dzien spotkam się nawet z Toba na piwo

Old driver
@świeżak 11.10.2017 22:26
Moze masz i trochę racji ale daj mi tą kase z własnej kieszeni co sobie dorobie chodząc z wolnego i opłać mi rachunki to w moj...

Rachunki trzeba placic ja Ciebie tez rozumiem, wiec pisze ze to bledne kolo jest i do niczego dobrego nie doprowadzi. A tu chodzi o to zeby zarobic dobrze za dobrą prace w nominale godzin miesiecznych, a nie tyrac jak wół i zabierac sobie zdrowie, jesli jestes mlodym czlowiekiem to masz duzo tego zdrowia jeszcze co nie znaczy że trzeba nim szastac na prawo i lewo , tak postępując sobie tez nie poniesiesz zarobkow

MLODY

Tak rozumujac ze jak chcesz zarobic to musisz pracowac z wolnego to nawet w ochronie mozna zarobic 3000 tys. majac 11 dyzurow i odpowiedzialnosc inna, mandatow nie dostaniesz.

Różyc
@MLODY 10.10.2017 16:23
Tak rozumujac ze jak chcesz zarobic to musisz pracowac z wolnego to nawet w ochronie mozna zarobic 3000 tys. majac 11 dyzurow i...

To zatrudnij się w ochronie, po co komentujesz. Dostałeś informację nie pasuje droga wolna. Być może tylko chodziło ci o to by na tym forum przysrać jako ,,młody,,, . Zawsze masz dwie możliwości

heheszek
@Różyc 11.10.2017 07:33
To zatrudnij się w ochronie, po co komentujesz. Dostałeś informację nie pasuje droga wolna. Być może tylko chodziło...

ja od początku mówię, albo pracujesz albo nie pracujesz. wolisz pracować w ochronie to pracuj w ochronie. po co wywalać 8kafli na prawko? pewnie żeby zarobić te 3 tyś to trzeba w domu być gościem. PS (dla niedowiarka) za wrzesień za paliwo 250zl, wiem nie uwierzysz ;-)

OLGIERD

Ferdek, co ty dzieciaku bredzisz??? jakie 4500 do ręki, przy podstawie 4300 brutto???? młody stażem kierowca netto co miesiąc może liczyć na około 3200, żeby dostać 4500 netto musiał by 4x (albo 5x) latać z wolnego. Więc pytam jak, gdzie i kiedy? Który kierownik na zakładzie mza by na to pozwolił? nawet przy takich brakach kadrowych jak obecnie? No który? ŻADEN!!! Druga sprawa że przy dodatkowych czterech (pięciu) dniach jesteś jak z krzyża zdjęty, taki KAMIKAZE za kierownicą. Trzecia sprawa po jakiego grzyba jezdzić z wolnego, a pozniej płakać że mało zarabiamy??? i buntować do strajku!!! Wystarczy nie jezdzić z wolnego, to taka forma protestu. Od czerwca tego roku nie ma kto pracować, są braki na każdym oddziale. A co to kierowcę obchodzi, że plan nie wychodzi? Niech stoją te piękne wypasione wozy na placu; wolne to wolne! Jak w czasie pracy z wolnego powinie Ci się noga (kolizja lub nikomu jie zyczę wypadek) to kierownik nie powie trudno stało, zatuszujemy się sprawę, tylko będzie karał, karał i karał. Nie ma znaczenia czy masz 2 lata stażu czy 22. Tak wygląda tu praca. Co do pracodawcy dla potencjalnych przyszłych pracowników jest, tak: kasa na koncie zawsze na czas, wozy raczej ok, mundur służbowy jest ale jakość mierna, co do ZFŚS jest bardzo okrojony (wezmiesz dofinansowanie do wczasów nie dostaniesz karpiowego - zasługa związków) dofinansowanie do koloni i zimowisk dla dzieci 2x w roku, bilet wolnej jazdy ZTM dla ciebie i dziecka chyba że dostaje w szkole; opieka medyczna w ATTIS tam robisz też badania do pracy i okresowe; kwalifikacja okresowa na koszt pracodawcy w ośrodku mza. Atmosfera zależy od oddziału na moim jest ok. I UWAGA MŁODZI NOWI lub PRZYSZLI PRACOWNICY OLEJCIE ZWIĄKI KAŻDE!!!!!!!!!!!!

TW
@ferdek 08.10.2017 19:58
Oczywiście, wzrok mnie omylił. Pomyliłem się łaskawe sobiepanki i żeby nie było poprosiłem starszego od siebie Kolegę...

Chlopie nie osmieszaj sie, chociaz zebys prawde pisal a Ty rowniez glupoty sprzedajesz.Jaka 13 pensje Mza placi? W zeszlym roku bylo 1000zl netto jezeli nigdy nie byles chory, miales wszystkie premie miesieczne, nie brales na zadanie itd. bardzo trudno jest to zrobic bo chociaz kierowcy nie zapominajmy ze tez jestesmy ludzmi. Za prace zgodnie z grafikiem godzin i cala premia miesieczna tylko 3200 na reke, czy wy wszyscy myslicie ze kazdy kierowca ma przydzielony woz i oszczednosci na paliwie.

ferdek
@TW 09.10.2017 10:19
Chlopie nie osmieszaj sie, chociaz zebys prawde pisal a Ty rowniez glupoty sprzedajesz.Jaka 13 pensje Mza placi? W zeszlym rok...

Oczywiście gdy ktoś ma inne zdanie to hejtujemy. Hejtują pieski spod Ursusa? Nie napisałem pitbule o sobie, gdyż ja lecę po przeciętnym zarobku 3500 netto. Ja nie mam pętli bankowej na szyi, nie muszę też śmigać w turystyce. Swoje zarobiłem i nie jestem żadnym przydupasem Zarządu, Pisał jeden hejter z drugim jak to mu źle w MZA, jakie to koszmary się dzieją, pisali też jaka to piękna i wspaniała robota jest w Ursusie-bezproblemowa i bezstresowa. Jak ktoś im pokazał że dla chcących są też możliwości zarobku nagle pojechali po mnie. Z resztą mnie to wali, zupełnie jak głodne kawałki słoików narzekających na ,,przycinkę drzwiami,, lub na to że czekali a im się drzwi nie otworzyły, tylko się światełko zapaliło na zielono. Zatem ,,pocałujta w d ę wójta,, A naganiacze spod Ursusa i turystyki mieszajcie u siebie w tyłku kisiel, przenieście się z forum pod Dworzec Zachodni i tam wciskajcie kit na bieżąco. nieobeznanym w realiach przyjezdnym. Tam se wprowadzajcie ,,rodzinną atmosferę z zarobkami po 2300,,

TW

Myslalem ze chociaz bede mial na reke 3500 zl miesiecznie za jazde w MZA niestety wychodzi tylko 3200 do 3300 zalezy od dodatkow, wiecej sie nie zarobi.

ferdek
@TW 08.10.2017 12:56
Myslalem ze chociaz bede mial na reke 3500 zl miesiecznie za jazde w MZA niestety wychodzi tylko 3200 do 3300 zalezy od dodatko...

Jeżeli poświęcasz się i potrzebujesz kasy to z godzinami+paliwo+dodatki za święto= 4500. Pewnie nie wierzysz? Popytaj się kolegów co potrzebują kasy i chodzą z wolnego w granicach prawa dochodzisz do tej kwoty. Jeżeli jeździsz w dzień- zwolnienie-kara+ to rzeczywiście nie da się przeskoczyć 3200. Czyli pensji ajencyjnej z dodatkami))))))

Rafał
@ferdek 08.10.2017 13:39
Jeżeli poświęcasz się i potrzebujesz kasy to z godzinami+paliwo+dodatki za święto= 4500. Pewnie nie wierzysz? Popytaj...

Że ile? 4500 na ręke? przecież oni nie dają żadnych dodatków za święto od lat, podobnie za pracę z wolnego, za paliwo też robi się ochłap a nie pieniądz, godzin jakiś dużych też nie zrobisz bo zaraz w systemie będziesz na czerwono się świecił. Te 4500 to chyba u elity pupilków kierowniczych bo normalny kierowca nie przesiąknięty syfiastym kolesiostwem, dennymi dzisiejszymi związkami i wpychaniem się w rozmaite tyłki zarobi tyle ile napisał TW.

Robson

MZA zmienia ludzi.. NA ZŁE. Życie towarzyskie i rodzinne? Zapomnij. Nikt Cie nie bedzie szanował. Nie pozdrawiam

Różyc
@MLODY 05.10.2017 20:00
Z calym szacunkiem ale opowiadasz bzdury.Jezeli tylko taka robore miales w zyciu to Cie rozumiem i wspolczuje....

Szacunek zyskujesz pracą i godnością osobistą, małolepsze co to boi się odezwać do Pasażera . Trzeba być wyedukowanym, czytać książki i mieć horyzonty. Jeżeli nie potrafisz rozmawiać i sklecić zdania po polsku gdyż boisz się samego siebie, wybacz to ja tobie mogę współczuć. Każdy przymuł przenicuje Cię na druga stronę, =zamknij się w szoferce + załóż słuchawki na uszy+zasłoń kamerkę+ naklej sobie gazetkę na drzwi ,poczujesz się wtedy mniej onieśmielony, trema minie i dane ci będzie naciskać na pedały bez szczękościsku i skurczy))) Lękliwa i strachliwa ta młodzież a co będzie gdy wystartują do ciebie z awanturką? Mięknie rurka? oj Mięknie Kierowca z bombowca

heheszek
@Różyc 06.10.2017 11:15
Szacunek zyskujesz pracą i godnością osobistą, małolepsze co to boi się odezwać do Pasażera . Trzeba być wyedukowanym,...

pamiętaj że ostatecznością kierowcy jest brnąć w awanturę, Ty masz jechać nie dyskutować. pasażer wszystkie swoje żale niech przelewa na skargi do ztmu a Ty z nim nie dyskutuj. jeśli nic nie zrobiłeś ze skargi się wybronisz. moze to o tobie pisali w klaksonie ze Cię stlukli. poćwicz jednak te rozmowy na zabkowskiej ;-)

Złoty 1

Złoty 1 . Pozdrawiam kolegów i nie tylko biuro ,zaplecze ,kolezanki . W MZA jest dobrze ale tylko na Stalowej . Oj lubicie narzekać !!! Praca i płaca dobra i to na tyle !

kierowca

Zacznijmy od początku to nie jest forum dla osób pracujących w turystyce i innych instytucjach, dziękujemy za podzielenie się informacją o zarobkach. Proszę nie odpisywać takim osobom i nie wdawać się w dyskusję . Tu ludzie wchodzą , żeby dowiedzieć się o zarobkach i specyfice pracy w mza takie jest założenie go work. Pracownicy firmy wchodzą , żeby zobaczyć co się dzieje. Więc jeszcze raz dziękujemy wszystkim spoza branży i już wszyscy wiemy , że jesteśmy słoikami , którzy europy nie znają ( jak wam tak dobrze to po co wchodzicie na forum mza) Ja też pracowałem w innych firmach i nie staram się tu o tym opowiadać. Na razie pracuje w mza i nie ukrywam szukam cały czas pracy nie konkretnie jako kierowca ale skupiam się tu i na tym. A więc. Pisałem już wcześniej o tym i nie tylko ja mianowicie o podstawowym łamaniu praw ( przerwy, pętle ,ekspedytor , pasażerowie) Ostatnio była mowa o podwyżce wiele osób ,których pytałem na pętlach była tego pewna teraz cisza co się stało, druga sprawa znowu te grafiki z dodatkami jakiś był czas spokój teraz znowu. Jest kryzys z pracownikami wiele osób się zwalnia a oni nadal pod górę . Zastanówmy się: to spółka kiedyś budżetowa miasta przekształcona w spółkę prawa cywilnego ,która jednak jest uzależniona od miasta i nie chodzi mi o co roczną kasę dla miasta(dywidenda) a o to , że jednak we władzach jest tam przedstawiciel Warszawy co pewnie nie wszyscy wiedzą . Jaki jest cel tych działań? ( kto nie wyrobi planu mza, kto wtedy miał władze a kto tym zarządzał) Kolejne pytanie i tu jestem totalnym laikiem jak prawnie można założyć kolejny związek zawodowy ? I ile osób było by chętnych na zrobienie coś dobrego ? Pytam bo samemu raz , że mi się nie chce dwa myślę , że na takie rzeczy mało osób ma jaja. Nie jestem specjalistą od związków ale łamanie przerw , obsługa pasażerów , podciąganie autobusów , chodzenie do ekspedytora w czasie przerwy na dmuchanie w alko i podbijanie kart to wiarygodny dowód na łamanie prawa aż dziw ,że nikt nie wyciągnął z tego kasy . Mogę pisać powieściowe epitety ,że na pewno ktoś się znajdzie . Zapewniam Was , że oni to dobrze wiedzą i śmieją się z nas , że tego nie robimy mało tego mają już na to kasę . Z doświadczenia wiem też , że nawet najgłupsze posty tu wpisywane są czytane przez naszych pracodawców. Jeśli ktoś zainteresowany to proszę na priv krzys84@onet.eu

menelaopeta
@kierowca 05.10.2017 04:18
Zacznijmy od początku to nie jest forum dla osób pracujących w turystyce i innych instytucjach, dziękujemy za podzielenie się...

Ciekawe i nie głupie to co napisałeś. Pozwól się chwilkę zastanowić. Jeden warunek co do związków. Muszą one by być wiarygodnymi mieć siedzibę poza MZA. Nie czerpać mimo że jest to kuszące , dopłat od pracodawcy oraz skupiać nie tylko pracowników MZA lecz tych Kierowców z KM którzy tego zechcą. Mieć środki na tzw przeżycie ciężkiego okresu oraz na pomoc prawną/ być może zacząć współpracę z Kancelarią Sprawiedliwości Społecznej/. Ogólnie trzeba mieć teraz środki na prawnika który doradzi jak takie związki mają funkcjonować by być niezależne. Statut zaakceptowany przez założycieli to podstawa. Na to potrzeba kasy oraz założycieli którzy taką kasę na początek wyłożą. Ja jestem za. I nie chodzi tu o to by mieszać pracodawcy i kłaść kłody pod nogi tylko o to byśmy mogli bez uszczerbku dla firmy walczyć o swoje prawa i bronić naszych przyszłych członków przed atakami ZTM-skargi i kary, nadużywanie ustawy o czasie pracy, wprowadzenie tacho do autobusów oraz karanie za zwolnienia lekarskie/nie chodzi o patologie, mamy przecież swoje przychodnie i zwolnienia z nich powinny być honorowane tak by nie obdzierać z premii/ Musimy też mieć środki na pomoc prawną dla Kierowców. Tematy można by mnożyć ale ja podpisuje się pod związkami jak najbardziej, jeszcze warunek kadencja jednego przewodniczącego nie może przekroczyć czterech lat łącznie tak by nie było to sposobem na życie na związkowym etacie.

MLODY
@menelaopeta 05.10.2017 07:52
Ciekawe i nie głupie to co napisałeś. Pozwól się chwilkę zastanowić. Jeden warunek co do związków. Muszą one by być wi...

Czytajac Twoj wpis mam rozumiec ze jezeli bede na zwolnieniu lekarskim to zostane ukarany?

MLODY

Czy to prawda ze kierowca musi przychodzic wczesniej do pracy w swoim wolnym czasie zeby wyjechac na miasto wozem. Kierowcy podobno nie sa w stanie przygotowac auto w przewidzianych minutach do wyjazdu. Ile bede musial byc wczesniej jako mlody kierowca w pracy jak zaczne jezdzic w MZA i czy starzy kierowcy maja na to sposob?

Marian
@Banan 14.10.2017 19:31
Ale jak ktoś załóżmy nie ma tej aplikacji i telefonu to jak zlokalizować autobus?.Na dyspozytornii jest jakiś wyświetlacz który...

jest telewizor na którym jest wyświetlany szkic całej zajezdni po wpisaniu numeru taborowego pokazuje przybliżoną lokalizacje autobusu do kilku metrów

TW
@banan 14.10.2017 18:23
Najmocniej przepraszam,że jestem taki upierdliwy ale musicie mi to w końcu dokładnie wyjaśnić.Przysięgam że ostatni raz pytam i...

W stolicy na stawce 3700 plus 600 premii masz na reke 3200 do 3300 netto z dodatkiem nocnym i swiatecznym przy zmianach 2 tygodnie na rano i 2 na popoludnie. Pewnie sa kierowcy co maja na stale wozy i dobre linie to dorobia miedzy 100 a 200zl na paliwie ale to wybrancy.

Esteta

praca w MZA w trzech słowach ...brud,smród i ubóstwo! Kabiny w autobusach jak i niektórzy kierowcy usyfione,że aż wstyd. Firma krawaty karze nosić,a niektórzy kierowcy mają usyfione spodnie że aż się one świecą z brudu. No ale czego wymagać jak w mundurach służbowych niektórzy chodzą w niedziele do kościoła albo z kobitą na zakupy. Smród w tych kabinach,że szkoda gadać,a kierowcy mają poprzydzielane wozy na stałe-więc widać jakie fleje pracują,że nie potrafią zadbać o swoje miejsce pracy. Ubóstwo w spółce totalne-brak możliwości załatwienia czegokolwiek aby kierowcy było lepiej,brak szans na podwyżkę,brak szacunku ze strony pasażerów podczas pracy na mieście,brak szacunku ze strony kierowców osobówek,brak szacunku u dyspozytorów,osób robiących grafiki i kierownictwa. Jak tu ktoś już dobrze napisał jesteś tam tylko "numerem służbowym" który zostaje Ci nadany i masz nabijać wozokilometry bo tylko one liczą się w tej firmie. Ciągły stres,wieczne skargi lub ochrzan na mieście bezpośrednio od niezadowolonych pasażerów,rozkłady napięte do granic możliwości,że ciężko się w nich wyrobić,wiecznie przemęczony człowiek chodzi,bo albo wstajesz o 2:00-3:00 w nocy,albo jesteś w domu o 1:00-2:00 w nocy,zmiany za długie bo w większości 3-4 dni po 9-10 godzin,że po zmianie nie masz czasu na normalne życie rodzinne,tylko jedyne o czym marzysz to pójść spać. No i przede wszystkim marne zarobki jak za tak odpowiedzialną prace! Także szału nie ma. To tylko z boku się wydaje fajna praca,że kierowca sobie jedzie i wciska tylko guziki. Kto nie zasmakuje tej pracy od środka,ten nigdy nie zrozumie co znaczy że ta praca to syf. Jeśli kogoś satysfakcjonuje 3200zł-3500zł netto za taką pracę i takie warunki jak opisałem to powodzenia bo MZA tylko czeka na takich ludzi.

heheszek
@Esteta 03.10.2017 12:58
To po co przydzielają te wozy kierowcom,jak przypisany wóz kierowca rzadko widuje? To bez sensu! To kolejny absurd jakich wiel...

Z przypisanymi wozami to prawda że nie raz grafik Ci tak ułoży ze 5 razy w miesiącu widzisz swój wóz i zmiennika. po drugi nie zapominaj że niektóre wozy prawie nie są gaszone, dzień Plus nocny. to fakt że fotele w niektórych cuchna niemiłosiernie ale pomysł ile razy taki fotel był prany. strasznie narzekacie tu a i tak wiekszosc z was nie ma zamiaru sie zwolnić. nigdzie nie ma kokosow. fakt ze mogliby nam trochę lepiej płacić ale podpisując umowę każdy wiedział za jaką stawkę będzie pracował. może będzie lepiej.... kiedyś

MLODY
@Esteta 03.10.2017 12:58
To po co przydzielają te wozy kierowcom,jak przypisany wóz kierowca rzadko widuje? To bez sensu! To kolejny absurd jakich wiel...

Bo jak masz woz to jestes gosc, mozesz sie tak czuc.

Olaf

Puki co jeszcze nie zmuszają do pracy i z tego powodu tak olbrzymie braki kierowców w MZA. Jeżeli dla kogoś zarobki są dobre i jeszcze potrafi odłożyć 500 to tylko pogratulować poziomu życia.

sara
@Olaf 02.10.2017 07:47
Puki co jeszcze nie zmuszają do pracy i z tego powodu tak olbrzymie braki kierowców w MZA. Jeżeli dla kogoś zarobki są dobre i...

Dobrze napisane

Złoty 1

Nie wiem dlaczego takie negatywne opinie piszecie . Praca jak praca nie ma nic na sile a jak się nie podoba to nikt nikogo bie zmusza do jazdy. Kasa jest Ok nie rozumiem jak nie można miesięcznie odłożyć 500 zł . Polecam . I pozdrawiam obecnego kierownika i kolegów

ROBOCOP

Czy karanie finansowe kierowcy jest zgodne z prawem pracy? Zarzad MZA do chwili obecnej nie uznaje zwolnien lekarskich do podwyzki czy jest to temat do Rzecznika Praw Obywatela? Związek poruszał temat indywidualnych podwyżek dla kierowców autobusów (w wyniku oceny). Prawo do podwyżki po dwóch nienagannych latach pracy zostaje utrzymane. Związek negocjuje następujące zasady dotyczące uprawnienia do podwyżki: zmiana kryteriów, która zaliczy do 15 dni zwolnienia lekarskiego kierowcy autobusowego – tak do nagrody rocznej jak też do uprawnień, do uzyskania podwyżki po dwóch nienagannych latach pracy. Zarząd Spółki zgadza się na usankcjonowania do 14 dni zwolnienia lekarskiego (choroby), lecz nie wyraża zgody, by owe dni mógł kierowca wykorzystać w maksymalnie 3 okresach chorobowych w roku, - Zarząd akceptuje maksymalnie 14 dni zwolnienia lekarskiego w roku, lecz jednorazowo.

ROBOCOP
@Bolek kierowca 01.10.2017 11:18
Jesli Twoja miesieczna premia w sklali roku nie bedzie zgadzac sie o 1 zloty to jestes bez premii i podwyzki. Pracuje 4 rok 3 l...

Tylko kierowcy autobusow wiedza jak ciezka i odpowiedzialna jest praca kierowcy w takim miescie jak stolica. Kadra kierownicza nigdy tego nie zrozumie, powtarza tylko slogany.

MLODY
@ROBOCOP 30.09.2017 11:46
Czy karanie finansowe kierowcy jest zgodne z prawem pracy? Zarzad MZA do chwili obecnej nie uznaje zwolnien lekarskich do podwy...

Jak to nie mozesz sie nigdy zle poczuc czy zachorowac? Masz jezdzic wozic ludzi podczas choroby?

Tow. Wiesław

Nowe hasło wymyślili: "Twórz z nami historię komunikacji miejskiej"... Praca dla miłośników i desperatów...

Olaf

Hehehe 2 lata temu mza stanęło nad przepaścią. Wtedy olałem tą robotę. Widzę, że potem zrobiło krok w przód. Dobra firma dla tych co odebrali prawko 3 miechy temu i dla tych co idą na emeryturkę za 3 miechy. Resztę trudno zrozumieć.

Witold

Zgadzam się. Ponieważ ogłoszenie jest wystawiane non stop od 2 lat to sam się chciałem przekonać jak to wygląda od środka. Miałem taką chwilę w życiu, że chciałem pospać w domu i odpocząć od Chińczyków i zachodniej Europy. Wytrzymałem niecałe 2 miesiące. Żenada. Ch [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] i kamieni kupa. Jak to mówił przygłup z PO. Totalny wyzysk. Frajerzy robią za niewolników. Nikt się nie upomni o kasę za niezbędną z winy firmy godzinę przed wyjazdem (niezbędną, żeby opuścić teren) i 2 godziny czekania na tankowanie. MZA bierze kasę za ich pracę do kieszeni. Jakieś chore układy premiowe, patologia związkowa (tu akurat nic dziwnego - tak jest wszędzie w Europie). Z "kolegami" z pracy lepiej nie dyskutować - "ja mam wywalone. 2 lata do emerytury. nie będę podskakiwał". Żenada. W dzisiejszych czasach mając "D" umiejętności i praktykę można zarobić rocznie 5 do 10 razy tyle co w komunikacji. Niech dalej płacą za ogłoszenia.

Prot

Dokładnie tak. Masz rację. Tak samo jest w MZA. Identyczne dziadostwo. Numer służbowy przyczepiony czarnuchowi do obroży. I jeszcze pretensje, że chce kasę za pracę. Za kasę jaką proponują nie warto nawet myśleć o tej robocie.

Zostaw opinię o MZA - Warszawa

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie MZA