Wywiad z Katarzyna Kociubińska z Euro-Części Wózki Widłowe Bogdan Kociubiński


Miniaturka
Katarzyna Kociubińska
Euro-Części Wózki Widłowe Bogdan Kociubiński

Jakie narzędzia marketingowe stosują Państwo do budowania marki swojej firmy?

Strategia marketingowa firmy opiera się głównie o środki wykorzystywane w Internecie. Pozycjonujemy stronę firmową po wielu frazach, korzystamy z kampanii reklamowych (m.in z wykorzystaniem Adwords w Google), Wychodzimy również naprzeciw klientom wyszukując potencjalne firmy zainteresowane naszymi towarami. W tym celu kontaktujemy się z przedstawicielami firm i przedstawiamy naszą ofertę w rozmowie telefonicznej.
 

Jaka są przewidywania rozwojowe Państwa firmy?

Na razie nie ma planów poszerzania oferty chociaż nie zamykamy się na nowe rynki zbytu. Nigdy nie wiadomo, co przyniesie „jutro”.
 

Jakie są wyznaczniki poza finansowego funkcjonowania Państwa firmy?

Jesteśmy przekonani, że odpowiedni dobór kadry pracowniczej stanowi podstawę sukcesu firmy. Pracownicy stanowią o wartości przedsiębiorstwa. Do dziś przestrzegamy tych samych zasad, które pomogły nam w budowie firmy i dzięki którym staliśmy się wiarygodnym partnerem w biznesie.
 
  • Doświadczeni pracownicy i Etyka - Największą wartością firmy są pracownicy. Dzięki ich otwartości, pracowitości i zaangażowaniu, nasi klienci obsługiwani są na wysokim poziomie. Wymagamy od siebie i innych przestrzegania najwyższych standardów etycznych, a także dbamy o najwyższą jakość naszych produktów i obsługi.
     
  • Eksperci - Chcąc być ekspertem w sprzedaży części zamiennych, wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów oraz staramy się zmierzać z ich problemami, które napotykają w użytkowaniu wózków widłowych.
     
  • Wyniki - Dążymy do ciągłej poprawy wyników, uważnie oceniamy rezultaty naszej pracy i pilnujemy, aby nigdy nie zostały naruszone zasady etyki oraz szacunku dla ludzi.
     
  • Uczciwość w biznesie - Kierujemy się zasadami etycznego i uczciwego postępowania w biznesie. Zostaliśmy uznani za firmę wiarygodną pod względem organizacyjnym i finansowym. Uczestniczymy w programie Rzetelna Firma od wielu lat.
  •  

    Jak wygląda i na czym polega praca w Państwa firmie?

    Wbrew pozorom zawód handlowca jest bardzo wymagający. Od profesjonalnego sprzedawcy oczekuje się między innymi: kultury osobistej, wiedzy o produkcie, oraz osobowości charakteryzującej się wysoką motywacją osiągnięć. Poszukując pracownika do naszego działu handlowego zwracamy szczególną uwagę na to, czy kandydat pasuje do zespołu. Zatrudnienie kogoś, kto będzie miał negatywny wpływ na resztę pracowników, jest posunięciem negatywnym ponieważ można popsuć relacje w zespole, wywołać konflikty, zniszczyć motywację do działania. W dalszej kolejności liczy się doświadczenie ogólne w sprzedaży, a następnie zwracamy uwagę na czynniki osobowościowe. Zdarza się jednak tak, że bez doświadczenia można dostać u nas etat, kiedy dana osoba przedstawia szczególne predyspozycje do pracy i rokuje nadzieje na przyszłość. Sprzedawca w swojej pracy musi wykazać się odpornością na stres, umiejętnością zarządzania czasem, automotywacją do pracy oraz zdolnościami interpersonalnymi. W swoich obowiązkach musi kontaktować się z różnymi osobami, które są mniej lub bardziej miłe, które płacą faktury w terminie lub nie, które dokonują zakupu lub tego nie robią. W jednym dniu można doznać wielu porażek, czasem upokorzeń. Dlatego tak ważna jest tutaj motywacja do pracy i osobowość sprzedawcy, który nie ugina się pod ciężarem trudności. Są jednak takie osoby, które wybierają zawód sprzedawcy, ponieważ naprawdę lubią wyzwania stawiane w tej pracy. Lubią kontakt z ludźmi, lubią pomagać ludziom w rozwiązywaniu ich problemów. Praca handlowca może dać wiele satysfakcji, pod warunkiem, że klienta traktuje się jako cel sam w sobie, a nie środek do celu. Tylko tacy ludzie osiągają sukcesy, dzięki umiejętności budowania długotrwałych relacji z klientami.
     

    W jaki sposób Państwa firma poza finansowo wynagradza i motywuje swoich pracowników? 

    Pracownicy rozliczani są indywidualnie, w zależności od osiąganych sukcesów. Firma na wyraźny akces ze strony pracowników organizuje spotkania integracyjne, które miały charakter aktywnego wypoczynku.
     
     

    Czym odznaczają się Państwo wśród konkurencji na rynku w swojej branży?

    Przede wszystkim nasza firma ma skłonność do działania i trzymanie się blisko klienta, poznanie jego preferencji i zaspokajanie ich potrzeb. Wydajność dzięki ludziom, wytworzenie u wszystkich
    pracowników świadomości, że ich możliwie jak najlepsza praca ma zasadnicze znaczenie i że będą mieli udział w korzyściach, wynikających z sukcesu firmy. Bezpośredni kontakt, motywacja przez
    wartości - naleganie, aby pracownicy trzymali się blisko podstawowej działalności firmy. Trzymamy się swojej specjalności, pozostajemy w dziedzinie, na której firma zna się najlepiej.
    Prosta struktura funkcjonowania firmy. Jednoczesna dyscyplina i swoboda: tworzenie klimatu, w którym oddaniu podstawowym wartościom firmy towarzyszy tolerancja wobec wszystkich pracowników, którzy przyjmują te wartości za swoje.
     

    Jak rekrutują Państwo pracowników?

    Mamy trzy etapy rekrutacji: ogłoszenie, wstępna selekcja na podstawie przesłanego CV, rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi osobami.
     

    W jaki sposób wspierają Państwo studentów i młode osoby na rynku pracy?

    Jeśli nie przeszkadza im to w ukończeniu studiów to jak najbardziej zatrudniamy również studentów. Czas pracy w firmie jest w tych samych godzinach co zajęcia na uczelni i myślę, że
    praca kolidowałaby ze studiami. Inaczej sprawa się ma gdy student ma przerwę, np. urlop dziekański. Wówczas jak najbardziej tak, nawet ostatnio zatrudnialiśmy studenta.
    Natomiast w zakresie staży mamy spore doświadczenie. Rokrocznie organizujemy staże dla absolwentów oraz osób bez doświadczenia. Większość z nich została zatrudniona w firmie na umowy o pracę. Część z nich nadal związanych jest z firmą.
     

    Korzystają Państwoz usług zewnętrznych specjalistów w ramach outsourcingu?

    Tak, korzystamy z outsourcingu w zakresie księgowości, serwisu i napraw wózków widłowych oraz usług porządkowych.
     

    Czy umożliwiają Państwo swoim pracownikom pracę na odległość?

    Jest możliwa. W celu uruchomienia pracy zdalnej uruchomiony został w zeszłym roku serwer oraz infrastruktura VPN.
     
     

    Jakich specjalistów zatrudniacie Państwo najczęściej i jakie umiejętności powinni posiadać?

    Przede wszystkim poszukujemy handlowców. Nie dyskryminujemy nikogo, każdy może być potencjalnym kandydatem. Najważniejszą cechą potencjalnego pracownika (jeśli nie jest on doświadczonym handlowcem) jest umiejętność przyswajania wiedzy i stosowania jej w praktyce.
    Euro-Części Wózki Widłowe Bogdan Kociubiński
    1.7/5 Na podstawie 17 ocen.
    gemius

    Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

    Ranking Użytkownicy
    (real users)
    1. GoWork.pl 3 634 470
    2. Pracuj.pl 3 137 130
    3. LinkedIn 3 035 232
    4. Olx.pl 2 564 298
    Euro-Części Wózki Widłowe Bogdan Kociubiński