Praca jak w typowej gastronomii, robisz wszystko. Nie masz określonych obowiązków. Przez to, że pracujesz z produktami krótkoterminowymi, musisz klientom sprzedawać rzeczy z poprzedniego dnia jako dzisiejsze. Jeżeli chodzi o ubrania pracownicze to najpierw jest szukanie ubrań po byłych pracownikach, a następnie zamawianie. Księgowość to rodzina szefostwa, a co za tym idzie jak masz pytanie do kadrowej to najpierw trafia do tzw kierowniczki regionalnej , jeśli ona nie zna odpowiedzi na zadane pytanie to szuka odpowiedzi w internecie :) pełen profesjonalizm. Prawda jest też taka, że przy zatrudnianiu tak jak to ktoś ładnie opisał w innym komentarzu szukają ludzi bez własnego zdania, podatnych na manipulacje , bo takimi najłatwiej zarządzać. Pracuje tam wiele osób , które kompletnie nie mają doświadczenia i pojęcia co robią. Kilka słów o kierownicze regionalnej - razem z innymi pracownikami byliśmy świadkami "humorków" owej Pani. Ciągłe sugestie dotyczące pracowników , bo owa Pani posiada zainteresowanie głęboko pojętą psychologią, niestety nie da się tego słuchać. Kierowniczka we włosach rozpuszczonych nachyla się nad produktami , które układa - Pani Ulu to nie pokaz mody i czas najwyższy podejść profesjonalnie do wykonywanych obowiązków , bo mając oczekiwania wobec pracowników to najpierw trzeba dawać przykład :) Pani "kierowniczka regionalna" zarządza cukierniami na śląsku oraz dolnym śląsku, więc nie polecam pracy z tą osobą. Generalnie posiadając doświadczenie w pracy z różnymi kierownikami regionalnymi muszę stwierdzić , że ta Pani to dla mnie osobiście to najmniejszy autorytet w całej mojej karierze. Myślę, ze jest to osoba, która pewnie przez kolejne 10 czy 20 lat będzie pracować dla Kafeny , bo tak jest wygodnie :))
Czy rotacja pracowników w Kafena Sp. z o.o. na Project Manager jest duża? Znowu ukazało się ogłoszenie 1 listopada na Pracuj.pl. Czy to pracownicy odchodzą z firmy, czy są zwalniani?
Z uwagi na sam charakter pracy w Cukierni Sowa, praca tam jest łatwa, przyjemna i raczej niestresująca, oczywiście w granicach zrozumienia pracy z klientem w gastronomii, która sama w sobie ma pewne charakterystyczne wady. Taką samą aurę można poczuć, będąc w Bydgoszczy, wśród osób tworzących tę cukiernię. To samo tyczy się kierowników poszczególnych punktów (w szczególności Legionów, Szperka i Bosmana), którzy świetnie wykonują swoją pracę i inspirują do działania. Uwagi można mieć jedynie do ogólnie pojętego kierownictwa i systemu zarządzania pracownikami w firmie Kafena. To niestety ten etap współpracy powoduje, że atmosfera staje się stresująca. Faktem jest, że szefostwu/kierownictwu zależy na roli większych i silniejszych, dlatego zatrudniani pracownicy często nie grzeszą kompetencjami, a mają być posłuszni i wykonywać zadania. Niestety, logika i efektywność, czy szeroko pojęta ergonomia pracy tutaj nie występują. Podczas zmiany sprzedawca nie powinien siedzieć, nie ma nawet miejsca do tego przeznaczonego. Na widok szefowej i menadżerki natychmiast każdy na zmianie drętwieje i zaczyna zamiatać czystą podłogę (przy wizycie szefa atmosfera tak nie wygląda) i udawać, że jest bardzo zajęty mimo, że w naprawdę wielu momentach praca wymaga od pracownika tylko "bycia" i czekania na obsłużenie klientów lub ewentualnych prac porządkowych. Spóźnienie się na zmianę 2 minuty jest niedopuszczalne i karygodne. Pracownik powinien być w pracy przed czasem, żeby zdążyć przebrać się w fartuch i zalogować się na kasie. To są już elementy pracy, a nie życia pracownika, i nikt tych 10 minut dziennie nie powinien poświęcać za darmo (wystarczy prosta matematyka aby zrozumieć, że przy takim systemie, w ciągu roku pracy pracownik około 30 godzin pracuje za darmo). Wiele zadań nakazanych z góry nie ma sensu, są pracochłonne, a jednocześnie nieefektywne. Nie bardzo jest zezwolenie na jakiekolwiek zmiany z perspektywy pracownika. Ma być tak, bo tak mówią wyżej, i lepiej nie pytać o nic. Do tego dochodzi najniższa krajowa, straszenie zwolnieniem, (usunięte przez administratora) zasady w stylu "kontrola podstawą zaufania" (jest to cytat słów pani menadżer), a nad tym wszystkim ma pojawiać się uśmiech na twarzy i przemiła obsługa na wysokim poziomie, bo takimi standardami szczyci się Cukiernia Sowa. To trudne do wykonania dla osób, które cenią sobie wolność i życie dla pasji. Praca przypomina bardziej fabrykę i kontrolowanie strachem (a przynajmniej takimi metodami inspirują się wyżej), a tak wcale nie musi być. W końcu to praca w cukierni - miejscu, do którego ludzie przychodzą, żeby przeżyć miłe doznania i spędzić czas z dobrą kawą i pysznymi ciastami, dlatego warto nad tym popracować. Wystarczy uwierzyć, że zadowolony i wypoczęty pracownik, to efektywny i bezproblemowy pracownik, a to taka załoga w lokalu gastronomicznym przyciąga klientów, a tym samym pieniądze i dobrą renomę.
Czy w Kafena Sp. z o.o. obowiązuje nienormowany czas pracy? Czy Project Manager umożliwia pracę zdalną? Jest ogłoszenie z 1 listopada na Pracuj.pl.
Kafena to jeden z franczyzobiorców sieci Sowa.. Jakis czas temu byłem na rozmowie kwalifikacyjnej na kierownika placówki w Gdańskiej Osowie. Niestety, Pani kierownik regionu (blondynka ok 45 lat, ok 170 cm wzrostu) przestraszyła się moich pomysłów, popartych doświadczeniem dużych planów budżetowych. uświadomienie Pani, że dla mnie ta praca byłaby powrotem do czasów przedszkola to dało tylko wniosek taki, że kierowniczka woli zatrudniać tłuków i grzać sobie ciepłe miejsce niż kierować się na rozwój. Niestety wniosek o podwyżkę skutkuje wypowiedzeniem (wypowiedź jednej z kierowniczej placówki) , bo to dobra metoda na ukrycie dziur w planie. A praca, jak praca-Dla tłuka w sam raz :) mam nadzieję, że ktoś z szefostwa to przeczyta i chociaż weźmie pod uwagę, że nie tedy droga do kasy :)
Jak obecnie wyglądają zarobki w Kafenie? Ile wynosi podstawowe wynagrodzenie? I czy wliczane są do miesięcznej pensji jakieś premie czy inne dodatki?
Czy są benefity dla pracowników?
Jak patrzę na to puste forum to jedyna myśl mi przychodzi, że dobrze wam się pracuje.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Kafena Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Kafena Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 2.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Kafena Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 2, z czego 0 to opinie pozytywne, 1 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!