Witam. Jak aktualnie wygląda sytuacja w FCA? Planowane są jakieś przyjęcia na montera? Słyszałem, że niezłe cięcia pracowników były.
Dzisiaj dowiadujesz się, że masz tydzień wolnego ponieważ zakład na cały rok rozplanował ci kiedy je masz , po czym dowiadujesz się, że jednak pracujesz , ale tylko cztery dni , z tego kilka dni gdzie indziej , i tak sam nie wiesz w końcu gdzie pracujesz i kiedy
To co firma wyprawia z ludzmi w ostatnich tygodniach to jakas kpina zwolnienia, przesuniecia stanowisk moze jak sie ktos decydowal na obrobke, utr czy magazyn to miał jakis konkretny powód zeby sie niepchac na montarz a tu taka niespodzianka szczerze niepolecam pracy w FCA , lepiej sie dwa razy zastanowić zanim komus przyjdzie do glowy skladac tu swoje cv,jesli o mnie chodzi to juz szukam czegoś zastępczego bo niewarto czasu tracić.
Czy aktualnie są przyjęcia na montera? Jeżeli nie to kiedy będą?
Jakich pytań można się spodziewać na rozmowie rekrutacyjnej w firmie FCA Powertrain Poland Sp. z o.o.?
Pytań? xD Nie, to nie ten rodzaj firmy. Jak jeszcze były przyjęcia to brali każdego kto zgodził się pracować za zaproponowaną stawkę.
![logo firmy](http://www.gowork.pl/media/cache/company_logo_profile_square_80/uploads/company_profile_image/0/3/1/031bbbeedb09d26ddc58fa0460773cbd.png)
![logo firmy](http://www.gowork.pl/media/cache/company_logo_profile_square_80/uploads/company_profile_image/0/1/8/01812e4733e0866b73bf4e67560217bf.png)
![logo firmy](http://www.gowork.pl/media/cache/company_logo_profile_square_80/uploads/company_profile_image/2/f/c/2fcd31c8f7168ffadb6eb11f8ef253ee.jpg)
![logo firmy](http://www.gowork.pl/media/cache/company_logo_profile_square_80/uploads/company_profile_image/c/9/1/c91cedd9b87c8481be9c24fe7cd09296.png)
Czy są przyjęcia na produkcje i cnc? Gdzie można wysłać CV?
Tutaj nie wiadomo o co chodzi ,z dnia na dzień dowiadujesz się, że jutro robisz a po jutrze, że już nie , na CNC , będziesz miał 5 maszyn pod sobą ,nauczysz się to pójdziesz uczyć się na inne , kiedy wrócisz na stare to już będziesz wiedział tyle co na początku a produkcja musi iść , będą zje...ki i tyle ,kasa 2500 bez soboty
Dzisiaj Fiat podziękował wszystkim pracownikom pracującym przez posrednika, więc chyba nie ma przyjęć. Ale pracę generalnie polecam jeżeli ktoś chce żyć w ciągłym stresie i bez perspektyw na przyszłość :)
A jaka umowa jest proponowana nowym pracownikom na start i czy po jakimś czasie można się spodziewać umowy o pracę na czas nieokreślony? Fajnie by było móc liczyć na stabilne zatrudnienie w firmie. Czy ktoś kto dobrze się spisuje ma na to szansę?
Umowa przez Adecco co miesiąc i tyle , nawet jeżeli dostaniesz przez firmę na stałe to w firmie tej pracuje mnóstwo osób, które po kilkanaście lat pracowały w Tychach ,tak więc nikt ci nie zagwarantuje pracy w Bielsku , zakład w każdej chwili może przenieść cię na inną halę lub do Tychów, transport zapewniają ,autobus i korki na DK1 czekają ps zarobki na montażu bo tam pracują tylko kobiety są niższe niż na obróbce , czyli niewiele większe niż najniższa krajowa
Pracodawca jakim jest FCA Powertrain, to świetna recepta na ciężkie czasy! Ja jako wieloletni pracownik, mając takiego pracodawcę nie boję się o przyszłość w dobie pandemii, choć obecnie pracy jest mało a wielu współpracowników zostało wysłanych na urlopy postojowe. Jest to jednak spodziewana rzecz. Czasami od nieustannych żądań płacowych ważniejsze jest utrzymanie swojej posady i zrozumienie działań firmy, która także chce naszego dobra, a "dobra" to nie tylko rzeczy materialne jak pieniądze.
Jak to jest prawdziwa opinia to podaj imię i nazwisko. Chciałbym o tym porozmawiać:) xD
Kolejne miesiące w kryzysie mijają, a FCA Powertrain zdaje egzamin jako odpowiedzialny pracodawca! Mimo braku zamówień nikt nie traci pracy, kończy się jedynie na urlopach postojowych które są oczywiście płatne. Przyszłość w obecnych czasach jest niepewna, wielu ludzi traci pracę a przedsiębiorcy wpadają w długi lub co gorsza bankrutują. Nikt nie jest w stanie przewidzieć tego co będzie, jednak zrównoważona polityka firmy napawa nadzieją na lepszą przyszłość. Obecne działania jednego ze związków zawodowych w mojej opinii nie są zbyt korzystne, bezwarunkowe żądania wzrostu wynagrodzeń bez uwzględnienia potrzeb i sytuacji pracodawcy może wpłynąć negatywnie na ogólną kondycję przedsiębiorstwa. Należy sobie zadać pytanie, czy nie byłoby bardziej uzasadnione poczekać z takimi roszczeniami na lepsze czasy, kiedy kryzys pandemiczny się skończy? Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
Repo weźcie się do roboty zamiast 8 godzin na dzień z kolegami opowiadać co było co jest i co będzie....
Witam, czy są przyjęcia do utrzymania ruchu? Słyszałem, że praca w UR na Fiacie to najtańsza forma zdobycia szkoleń i doświadczenia jeżeli ktoś jest zaraz po szkole czy studiach. Prawda to? Jeżeli chodzi o automatyka to na jakie widełki zarobków można liczyć i jak pensja rośnie w miarę zdobywania szkoleń i lat pracy?
kiedyś to może było utrzymanie ruchu... teraz to sie tam chodzi tylko po hali w kółko bez celu na spacery albo sterczy przy stacji jak przysłowiowe widły...jak trzeba żeby coś zrobili to wiecznie zwalają na brak części albo że brak pieniędzy... także patrząc z boku na nich to ja nie polecam pracy tam...
Przyjęć nie ma z tego co wiem na razie. Firma faktycznie wysyła pracowników na szkolenia po podpisaniu tzw. lojalki i warto zaraz po przyjęciu pojechać na co się da, żeby szybciej minął czas obowiązywania umowy. Widełki dla elektronika, (bo tak się tutaj nazywa to stanowisko), to okolice 2500 netto, chociaż nie wiem, może zależy to od działu, ja piszę z perspektywy obróbki. Pensja w miarę upływu czasu nie rośnie, co parę lat wrzuca 50 groszy brutto do stawki i tyle, ile wywalczysz na początku tyle będziesz mieć. A bić się nie ma o co.
2500 netto dla elektronika w takiej fabryce z takim stopniem skomplikowania? Albo kłamiesz, albo robią tam niezbyt dobrze poinformowani ludzie, którzy nie wiedzą, że obecnie stawki są przynajmniej 1000 większe :D W każdym razie czekam aż się zaczną przyjęcia, aż się przejdę na rozmowę żeby usłyszeć to na własne uszy :D
Pracuje już ponad rok na montażu i widzę, że pracują tam właśnie mało poinformowani ludzie o czymkolwiek, mało wiedzą, nic nie robią tylko chodzą w te i nazad. Nowa linia już stoi dość długo i ciągle się coś psuje, a oni tylko przyjdą, machną jakąś prowizorkę i polecą dalej. Chyba nie na tym to polega, ale no cuż, widocznie mają zadużo pieniendzy. Mam nadzieje że nowy dyrektor się tym zajmie i trochę ich utemperuje
Jeżeli nie zależy Ci bardzo na zarobkach to polecam bo można zdobyć fajne doświadczenie, dość nowoczesne maszyny, roboty, sterowniki, różne systemy wizyjne, różne protokoły komunikacyjne itp. Jest to dobre zaplecze dla Twojego kolejnego pracodawcy bo w FCA przyszłości nie ma. Oni w ogóle nie inwestują w pracowników, ile wywalczysz na początku to za tyle będziesz pracował kolejne lata bez względu na liczbę szkoleń i staż, a wywalczyć możesz ok 2500 i jeszcze usłyszysz żeby się tym nie chwalić bo to jest tak bardzo dużo. Więc jeżeli traktujesz to tylko jako przystanek to ok, kolejny pracodawca myślę że to doceni i na start z wiedzą z fiata dostaniesz 2x tyle.
Niestety to jest smutne ale prawdziwe. po 10 latach będziesz zarabiał około 3 tyś. Jak chcesz więcej to musisz wszystkie soboty przepracować czyli 4 dni wolne masz w miesiącu...
Uważajcie bo te wszystkie pozytywne opinie pisze p. (usunięte przez administratora)z HR, żeby przyciągnąć ludzi. Tak naprawdę gdyby we fiacie było tak cudownie to by nie szukali pracowników. Zamówienia spadły i dyrekcja wykorzystując covid zmniejszyła pensje o 20%, szkoda że wszystkim tylko nie sobie. Przez ostatnie 10 lat była tylko 1 podwyżka i teraz płacą mniej niż inni. W obiecanki nie wierzcie bo fiat ma gdzieś pracowników liczy się tylko wynik a ludzi traktuję się jak roboli.
Dało się jeszcze zejść z tej pensji o 30 procent? Przecież to już wychodzi stawka godzinowa poniżej minimalnej krajowej. Pisze tu też o pracownikach z wieloletnim stażem. Jak chcesz posiedzieć i pogadać z kolegami to praca będzie dla Ciebie OK jednak jak myślisz żeby zarobić powyżej średniej krajowej to szukajcie dalej
Ktoś wie czemu Powertrain wstrzymał zatrudnianie pracowników przez Adecco na tą nową linię? Podobno do stycznia musza obsadzić 120 miejsc, a nagle przerwali przyjmowanie pracowników...
Wprost ci nikt nie powie, bo to by źle wyglądało na tle Fiata jako perfekcyjnego pracodawcy i zbawcy narodu. Lecz nie brak opinii, że okazało się, że pracownicy tymczasowi za stawkę najniższą za jaką ktokolwiek chciałby przyjść do pracy, nie angażują się odpowiednio w pracę tak jak to sobie niektórzy wymarzyli. Innymi słowy, nie całują Fiata po rękach tylko po prostu porzucają pracę bez uprzedzenia po tym jak zobaczą jak ta praca tak na prawdę wygląda na tle innych zakładów w okolicy.
Jakiś czas temu byłem na rozmowie na stanowisko elektronika, pieniądze które oferują to jedna kwestia którą przemilcze, ale zakres obowiązków jaki mi przedstawiono to jakiś ponury żart. Nawet gdyby oferowali chociaż stawkę średnią dla tego stanowiska, to i tak byłoby tego zbyt wiele. Jak jest coś od wszystkiego to jest do niczego.
Też się chętnie tego dowiem. Oby niedoszły elektronik szybko odpowiedział. A Ty sam rozważasz podjęcie pracy w FCA Powertrain? Musisz mi koniecznie dać znać!
Stawka którą proponowali to w sumie 22 złote brutto. Zakres obowiązków mówiąc w dużym skrócie obejmował wszystko co jest zasilane energią elektryczną: PLC, roboty, systemy wizyjne (skanery i kamery), napędy, falowniki, komunikacja protokołami Profibus i Profinet, do tego wszelkie sterowania stycznikowe, diagnostyka i naprawy elektroniki i elektryki w szafach sterowniczych. Czyli brak jakiegokolwiek podziału na automatyk-elektronik-elektryk tylko człowiek orkiestra. Stawka jako tako na początek jest do przełknięcia dla kogoś bez jakiegokolwiek doświadczenia, zależy jeszcze jak szybko później dostaje się podwyżki. Ja wybrałem inną propozycję pracy.
Firma śmiechu warta. Wolą więcej płacić nowym pracownikom, niż zatrzymać wykwalifikowaną kadrę. Polityka jak najmniejszych kosztów pracy ostatnio zebrała żniwo, kiedy odkryto ukryty magazyn części zamiennych z diesla poza zakładem. Na pokładzie tego Titanica na mostku bal trwa w najlepsze, mimo, że w ładowni już pełno wody. A może jest coś o czym nie wiemy? Czy zakład ostoi się po fuzji z PSA?
Jeżeli ktoś jest chętny do pracy to śmiało, obecnie Fiat przez pośrednika oferuje więcej niż mają ludzie zatrudnieni bezpośrednio przez firmę :) Tak firma dba o finanse swoich podopiecznych, nie straci się oszczędności w czasach kryzysu, jeżeli się tych oszczędności w ogóle mieć nie będzie. Niestety podobno manewr z odejściem z firmy i przejściem pod pośrednika jest niemożliwy.
Wszystkim chętnym do pracy przypomnę sytuację z przed 2 lat kiedy obiecano mi pracę w UR. Zwolniłem się u poprzedniego pracodawcy i dzień przed zatrudnieniem zadzwonili do mnie z HR że nie ma etatów bo dyrektor wstrzymał. Na pytanie "co mam teraz zrobić?" Otrzymałem odpowiedź że to nie ich sprawa. Zostałem na lodzie bez pracy z żoną i małym dzieckiem na wychowaniu. I jak się później okazało to nie była pierwsza taka sytuacja. Na szczęście dzięki znajomościom znalazłem gdzieś indziej pracę. Dla mnie jak słyszę o fiacie to mam gęsią skórkę na plecach jak to sobie przypomnę. Także uważajcie wszyscy, a jak już coś to podpisujcie umowę zanim się zwolnicie.
Witam jak wygląda praca operatora na linii automatycznej? Czy są nadgodziny? Jakiś dodatek do wczasów lub w święta?
Praca jak każda inna. Fiat już dawno stracił renomę. W innych firmach lepiej zarobisz. Praca nie jest zła. . Teraz to wszystkie soboty robocze i nadgodziny non stop. Jest i premia świąteczna i wczasy. Szkoda tylko, że żeby zarobić przyzwoicie to trzeba soboty robić. Szkoda.
Czy ktoś już był na rozmowie na stanowisko elektronika? Jakie widełki oferują?
Polecam prace w SUR osobom chcącym rozwijać się, porobić szkolenia by po czasie szukać lepiej płatnej pracy. Zarobki elektronika to ok 2400 na obróbce i o jakąkolwiek podwyżkę ciężko. Jeżeli jesteś osobą ambitna ten zakład sprowadzi cie na ziemię, nie ważne jak pracujesz, jakie masz kwalifikacje wykształcenie itd nie zostanie to dostrzeżone i docenione (z obserwacji mogę stwierdzić że osoby starające się, z umiejętnościami i papierkami zarabiają najmniej). Ogólnie zakład idealny dla ściemniaczy dlatego jeżeli nie zależy ci na dużych zarobkach ale łatwej lekkiej pracy bardziej polecam stanowisko operatora na obróbce - zarobki porównywalne a praca polega na zmierzeniu kilku elementów na zmiane i przesiedzeniu na stołku pod wpływem %%% z przerwami na "dawanie sobie w gaz" oczywiście (kierownictwo udaje że nie widzi). Skrajnie pozytywne opinie na temat tego zakładu ewidentnie wypisywane przez Panie z HR. Ja osobiście uważam ze zakład dla określonej grupy społecznej dlatego moja ocena neutralna chociaż sam zaczynam rozglądać się za inną pracą.
Zauważyłam, że znowu pojawiły się ogłoszenia o pracę do Fiata. Chciałam tylko przypomnieć sytuację z czerwca zeszłego roku, gdzie prawie 60 osób dostało telefon kilka dni przed rozpoczęciem pracy, że jednak przyjęcia zostały wstrzymane i nici z zatrudnienia. Mialam już nawet badania okresowe zrobione, z poprzedniej pracy się zwolniłam i zostałam na lodzie. Warto wziąć to pod uwagę i się zastanowić czy ta firma to dobry pracodawca na takie niepewne czasy, bo jednak zmiana pracy obecnie to zawsze ryzyko, że po okresie próbnym nie przedłuża umowy.
Ludzie dajcie se spokój, tracicie czas na wylewanie żali w internecie a tymczasem produkcja leci na 3 zmiany. Zakład teraz przez 10 lat będzie wychodził z kryzysu, więc zapomnijcie o podwyżkach, ale zawsze możecie liczyć na kolejny nowy szmaciany dach przed firmą, coby sobie postać przed pracą jak szlachta. Po postoju znowu się zacznie poganianie batem, straszenie zwolnieniem a ludzie i tak dalej będą tu robić. Każdy ma własny rozum i jeżeli będzie chciał to się zwolni, szkoda nerwów na wojny w internecie.
Zdecydowanie polecam pracę w FCA Powertrain. Pracuje na obszarze montażu silnika diesla już 10 lat, były wzloty i upadki, jednak firma niezmiennie dba o pracowników, aby zapewnić im dobry byt. Praca lekka, nie trzeba się namęczyć, pensja jak za taką pracę rewelacyjna, do tego premie.
Diesel i spokojna praca? Człowieku takie bajki to sobie możesz opowiadać na konkursie fantastyki literackiej własnego autorstwa, róbcie tak dalej a zapoznacie się z efektem Streisand.
Każda firma jest dobra dla dobrego i sumiennego pracownika. Może trzeba zweryfikować swoje działania w pracy?
Zgadza się, FCA Powertrain to wielka i poważna firma która doskonale opłaca swoich pracowników, a tych wartościowych tym bardziej. Negatywne opinie pochodzą prawdopodobnie od frustratów którzy chcieliby brać pieniądze za nic. Jeżeli wam tam tak źle to dlaczego się po prostu nie zwolnicie?
Przepracowałem w FCA kilka lat na trochę wyższym stanowisku niż wkręcacz śrubek, ciągła walka o podwyżki zawsze kończyła się co najwyżej na obietnicach bez względu na umiejętności, wykształcenie, staż czy też zaangażowanie, wszyscy zarabiają równie śmieszne pieniądze. Jakoś konkurencyjne firmy potrafią docenić fachowców i godnie ich wynagrodzić. Temu od kilku lat tam nie pracuję i nikomu nie polecę tan pracy na specjalistycznych stanowiskach. Może faktycznie dla osób dla których jest to alternatywa do pracy w sklepie czy w innych obozach produkcyjnych jest to może i dobry wybór bo jednak przy lekkiej i czystej pracy można zarobić troszkę ponad minimalną krajową. Specjalistów chcących godnie zarabiać określa Pani frustrarami i pyta czemu się nie zwolnią..... Z tego co wiem to coraz więcej takich osób właśnie dostrzega, że Fiat to już wcale nie jest taki topowy za jakiego się uważa i zmienia pracę odchodząc do konkurencyjnych firm automotiv, których w Bielsku i okolicach nie brakuje, a które doceniają specjalistów w danej branży. Pozdrawiam i proszę nie siać propagandy jak to FCA doskonale opłaca pracowników.
Drogi były pracowniku, więc po kilku latach pracy gdzie indziej, postanowiłeś wydać opinię o FCA Powertrain? Podpierasz się zatem jakimiś mglistymi wspomnieniami z przeszłości i próbujesz zniechęcić innych do pracy? Nie byłeś doceniany bo widocznie na to nie zasługiwałeś, a wszystkich pracowników nie znałeś żeby mówić w ich imieniu. Wystarczy poczytać opinie innych pracowników, obecnych przede wszystkim.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w FCA Powertrain Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy FCA Powertrain Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 37.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w FCA Powertrain Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 28, z czego 8 to opinie pozytywne, 12 to opinie negatywne, a 8 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!