praca dla osoby kreatywnej

Osoby kreatywne poprawiają jakość naszego życia, dzięki ciągłej chęci rozwoju i tworzeniu innowacyjnych koncepcji. Kreatywność obecnie pożądana jest nie tylko w kulturze, lecz także w biznesie. Wychodzenie poza narzucone schematy stało się modne i jest przydatne w rozwijaniu marki. Sprawdź, dlaczego kreatywność w pracy jest ważna oraz dowiedz się, jaka praca dla osoby kreatywnej będzie najlepsza.

Co to jest kreatywność w pracy?

Wiele osób zastanawia się, co to jest kreatywność w pracy. Najprościej rzecz ujmując, to nieszablonowe myślenie i innowacyjne pomysły, które pozytywnie wpływają na rozwoju biznesu. W wielu aktualnych ofertach pracy możemy dostrzec, że jedną z głównych cech osobowych wymaganych od kandydatów jest kreatywność. Przykłady kreatywności, której poszukują pracodawcy to przede wszystkim nieszablonowe myślenie i zdolności twórcze. Kreatywność i innowacyjność są niezbędne, aby przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało i zmierzało do sukcesu. Pracownicy zmotywowani do działania, chętni do wprowadzania zmian oraz nastawieni na osiąganie wysoko umiejscowionych celów, są najbardziej pożądani.

Cechy osoby kreatywnej

Jakie są najbardziej charakterystyczne cechy osób kreatywnych? Wbrew pozorom, kreatywność nie zawsze idzie w parze z talentem artystycznym. Jej przejawami są za to nieszablonowe myślenie, innowacyjne pomysły, umiejętność rozwiązywanie problemów, zdolność do znajdowania inspiracji w wielu miejscach, otwartość na doświadczenia, wrażliwość, sumienność oraz precyzja. 

kreatywność w pracy

Praca dla osoby kreatywnej  – propozycje

Osoby kreatywne pomagają tworzyć spójny i ciekawy wizerunek firmy – wymyślają slogany reklamowe, kreują efektowne grafiki, piszą angażujące treści. Zawody, które wymagają kreatywnych predyspozycji nieustannie się rozwijają i już dziś mówimy o istnieniu tzw. „klasy kreatywnej”, która w przyszłości bez wątpienia będzie jeszcze bardziej zyskiwała na znaczeniu. W gruncie rzeczy w każdej pracy wymagana jest pewna doza kreatywności, jednak istnieje grupa zawodów, w których umiejętności twórcze i nieszablonowe myślenie są po prostu niezbędne. Jaka praca dla osoby kreatywnej będzie najlepsza? Spójrzmy na poniższe przykłady kreatywnych zawodów:

  • Graphic Designer – osoba pracująca na tym stanowisku na co dzień odpowiedzialna jest za tworzenie grafik i animacji. Graficy projektują także banery reklamowe, ulotki oraz okładki książek i czasopism. Bez wątpienia żaden grafik nie może narzekać na rutynę czy brak możliwości dania upustu swojej kreatywności. Praca w tym zawodzie to prawdziwy strzał w dziesiątkę dla każdego, kto posiada zmysł estetyczny oraz zdolności twórcze;
  • PR Specialist – zakres zadań specjalisty PR obejmuje wiele dziedzin, dlatego zawód ten wymaga dużej elastyczności i chęci do działania. Do podstawowych obowiązków pracownika na tym stanowisku należy: planowanie i realizowanie strategii komunikacji, tworzenie i aktualizacja baz mediów oraz klientów firmy, organizacja konferencji i wydarzeń firmowych, obmyślanie działań z zakresu komunikacji w social mediach. W pracy PR specialist potrzebne są niezliczone pokłady kreatywności oraz wysoko rozwinięte umiejętności nawiązywania relacji interpersonalnych;
  • Copywriter twórca różnego rodzaju tekstów reklamowych: sloganów, artykułów, scenariuszy reklam, ulotek, opisów katalogowych, ogłoszeń. Kreatywność w pracy copywritera jest niezbędna. Przyda mu się także lekkie pióro, łatwość wyrażania myśli, wyczucie konwencji oraz giętkość językowa. Copywriterzy najczęściej pracują w agencjach marketingowych lub jako freelancerzy. Wykształcenie osoby odpowiedzialnej za tworzenie contentu nie ma dużego znaczenia – w tej profesji najbardziej liczy się wrodzony talent oraz podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez szlifowanie warsztatu;
  • Social Media Specialistzapotrzebowanie na specjalistów do spraw social media z roku na rok wzrasta, gdyż trudno wyobrazić sobie współcześnie firmę, która nie istnieje w mediach społecznościowych. Praca kreatywna na tym stanowisku polega na tworzeniu contentu w social mediach. Specjalistom social media przydaje się także wiedza z zakresu marketingu, reklamy,  public relations, a także psychologii i socjologii. Media społecznościowe są bardzo dynamiczne i nieustannie się zmieniają, zatem Social Media Specialist ciągle pogłębia swoje umiejętności, monitoruje działania konkurencji i jest na bieżąco z najnowszymi trendami w komunikacji online;
  • Bloger/Vlogerwie, jak przyciągnąć i zaciekawić swoich odbiorców. Nierzadko może pochwalić się także wiedzą ekspercką. Blogerzy i vlogerzy współpracują z reklamodawcami, ponieważ skupiają wokół siebie społeczność, która ceni opinię ulubionych influencerów. W tych zawodach kreatywność to podstawa – bez ciekawych pomysłów i angażujących treści nie dałoby się zaciekawić swoich fanów. Blogi lub vlogi zazwyczaj powstają z chęci do dzielenia się własną pasją, lecz popularni blogerzy/vlogerzy po pewnym czasie są w stanie zarobić naprawdę imponujące sumy pieniędzy dzięki swojej kreatywnej pracy.

A czy Ty marzysz o kreatywnej pracy? Napisz w komentarzu, który zawód interesuje Cię najbardziej!