Dropshipping to coraz częściej wybierany model logistyczny, a sklepy internetowe coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania. Jakie zalety ma dropshipping? Co to właściwie jest i dlaczego przedsiębiorcy, prowadzący działalność w internecie wybierają ten model? Zobacz, jak zacząć i zdecyduj czy warto.

Dropshipping – co to? 

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na dropshipping. Co to jest i dlaczego wzbudza tak duże zainteresowanie? Korzyści płynące z wyboru tego rozwiązania są naprawdę liczne, dlatego sprzedawcy chętnie z niego korzystają. O co dokładnie chodzi? Dropshipping to model logistyczny dedykowany sklepom internetowym, najczęściej jest wybierany przez małe spółki, które chcąc uniknąć sporych kosztów, wybierają tę specyficzną formę dostaw. To również powszechny wybór sprzedawców wielkogabarytowych produktów, które są dostarczane do klientów bezpośrednio od producenta. 

Na czym polega dropshipping?

W celu uproszczenia prowadzenia własnego e-biznesu i skrócenia łańcucha dostaw warto zdecydować się na dropshipping. Co to właściwie jest i na czym polega? Otóż wybierając ten model logistyczny, sprzedawcy przenoszą proces wysyłki zamówionego przez klientów towaru na dostawców i wybrane hurtownie. W związku z tym w momencie zakupu danego produktu w wybranym sklepie internetowym, sprzedawca informuje dostawcę o udanym procesie zakupowym i obliguje go do wysłania towaru pod wskazany adres.

Zastanawiasz się, jak otworzyć biznes z małym kapitałem? To rozwiązanie sprzyja oszczędności wynikającej z braku magazynowania oferowanych w e-sklepie produktów. Podsumowując, przedsiębiorca oferuje na sprzedaż rzeczy, których realnie nie posiada, bowiem są one w hurtowni i u wybranych dostawców. To korzystna forma dla tych, którzy dopiero zaczynają rozkręcać własny biznes i nie chcą generować kosztów związanych z wynajmem magazynu, pakowaniem paczek i planowaniem logistycznym przesyłek.

Dropshipping – jak zacząć?

Redukowanie kosztów związanych z założeniem własnego e-sklepu to największa korzyść, jaką daje dropshipping. Jak zacząć wprowadzać ten model do swojego biznesu krok po kroku? Najważniejsze jest założenie własnej platformy handlowej i tzw. wirtualne zatowarowanie. Po rejestracji swojej działalności należy porozumieć się z wybranymi dostawcami i ustalić zasady współpracy. Warto porównać ceny oferowane przez kilka hurtowni i wybrać najkorzystniejszą opcję.

Następnie za pomocą odpowiednich programów dedykowanych sprzedaży internetowej, będzie można informować wybranego dostawcę o udanej transakcji zakupowej, a on zostanie zobligowany do wysłania towaru pod wskazany adres klienta. Rolą właściciela sklepu internetowego jest promowanie artykułów, nanoszenie towarów do katalogu dostępnego na stronie internetowej i zbieranie zamówień.

Dropshipping – co sprzedawać?

W sieci najlepiej sprzedają się ubrania oraz buty. Jak założyć sklep internetowy z odzieżą? Obecnie wielu przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie i planuje postawić pierwsze kroki w e-commerce, chcąc stosować dropshipping. Czy warto inwestować w tego typu artykuły? Specjaliści twierdzą, że ten model dostawy jest praktyczniejszy dla produktów, które nie charakteryzują się dużą ilością zwrotów. Niestety odzież i buty to najczęściej zwracane towary. Co więc sprzedawać? Aby inkasować korzystne zyski, warto zbadać popyt w danej grupie docelowej i postawić na rzeczy z wysoką marżą.

Dropshipping – zarobki

Jakie zyski notują sklepy internetowe wykorzystujące dropshipping? Zarobki danego sprzedawcy są uzależnione od ilości oraz różnicy w cenach danego towaru. Zyski danego e-biznesu wynikają z różnicy między ceną hurtową produktu a kwotą, jaką zapłaci za zamówienie klient, a więc – ceną detaliczną. 

Ile można zarobić na dropshippingu?

Wysokość marży wpływa na zarobki generowane przez dropshipping. Czy to się opłaca? Kondycja rynku e-commerce w Polsce jest bardzo dobra, jednak sytuacja jest dynamiczna a trendy i zapotrzebowanie klientów stale się zmieniają. Zazwyczaj przedsiębiorcy ustalają sobie marżę w wysokości od 20 do 40 proc. Jednak na to ile zarobią, wpływa ilość zrealizowanych zamówień. Im lepsza reklama firmy w internecie, tym większa szansa na wysokie zarobki i sukces danego sklepu.

Dropshipping – podatki

Dropshipping w Polsce jest opodatkowany, a sposób rozliczenia zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Jeżeli dropshipping realizowany jest na własny rachunek, to zasady rozliczenia opisuje art. 14, ust. 1c ustawy o podatku dochodowym dla osób fizycznych: 

Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 1e, 1h–1j i 1n–1p, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:

1) wystawienia faktury albo

2) uregulowania należności.

Natomiast gdy sprzedawcy są jedynie pośrednikami i nie stają się właścicielami danego towaru to podstawą opodatkowania dropshippingu VAT jest w tym przypadku prowizja od sprzedaży danego produktu.


Szukasz nowego zatrudnienia w Wielkopolsce? Zobacz najnowsze oferty pracy w Poznaniu na GoWork.pl


Dropshipping bez działalności gospodarczej

Od 2018 roku dropshipping bez firmy jest możliwy. W przypadku, gdy sprzedaż produktów nie przekroczy limitu w wysokości 50% wynagrodzenia minimalnego brutto w ciągu miesiąca, to przedsiębiorcy nie są zobligowani do założenia działalności gospodarczej. Biorąc pod uwagę minimalną krajową w 2021 roku, kwota przychodu z dropshippingu nie może przekroczyć 1400 zł brutto w ciągu miesiąca.

Dropshipping czy warto?

Wielu klientów zastanawia się, czy dropshipping jest legalny. Ten model sprzedaży zyskuje coraz większe grono zwolenników, jednak sprzedaż internetowa często wiąże się z oszustwami. Jak uniknąć kłopotów? Decydując się na zakupy w sieci należy przeczytać opinie dotyczące danego e-sklepu i dokładnie zapoznać się z regulaminem opublikowanym na stronie. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na tę formę sprzedaży, powinni skonsultować swoje zamiary z radcą prawnym, dokładnie zapoznać się z obowiązującymi przepisami i zawrzeć pełnoprawną umowę z wybraną hurtownią.

Dropshipping – korzyści

Czy warto podjąć się takiej formy sprzedaży? Korzyści płynące z dropshippingu to przede wszystkim: 

  • zminimalizowanie kosztów magazynowania,
  • łatwy sposób na własny biznes,
  • oszczędność czasu wynikająca z braku pakowania przesyłek,
  • niezależne prowadzenie firmy z dowolnego miejsca,
  • ograniczenie kosztów związanych z wynajmem lokalu i ochroną mienia,
  • szybka dostawa towaru do klientów.

Zalety są liczne, a osoby, które chcą prowadzić własną firmę, a nie mają dużego wkładu własnego i kapitału, mogą zacząć od tej formy współpracy z danym dostawcą. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie sklepu internetowego to duża odpowiedzialność, a zadowolenie klientów powinno być priorytetem wszelkich działań. Konkurencja na rynku e-commerce nieustannie rośnie, dlatego tylko najlepsi mają szansę na osiągnięcie sukcesu w tej dynamicznie rozwijającej się branży.

Oceń artykuł
0/5 (0)