Jak urządzić miejsce do pracy w domu? Konieczność wykonywania pracy zdalnie podczas pandemii koronawirusa sprawia, że musimy jeszcze raz przemyśleć naszą domową przestrzeń. Jak zorganizować sobie wygodne i spokojne miejsce do pracy? Mamy kilka podpowiedzi.

Miejsce do pracy w domu – ważny aspekt pracy zdalnej

Praca „z domu” nie musi być mniej wydajna! Wiele osób chwali sobie efektywność w pracy zdalnej, zaoszczędzony na dojazdach do pracy czas oraz możliwość swobodniejszego stroju. A i lodówka pełna i blisko… Ważne jest jednak odpowiedzenie sobie na pytanie, jak urządzić miejsce do pracy w domu tak, abyśmy mogli pracować efektywnie i w spokoju. Jeśli osób pracujących zdalnie mamy w prywatnej przestrzeni więcej, wyzwanie staje się większe.

Jak znaleźć ciche miejsce do pracy i tak podzielić przestrzeń, aby zadbać również o strefę do odpoczynku po zakończeniu dnia pracy? Mamy dla Was kilka porad, jak zrobić to mądrze. Wbrew pozorom nie potrzebujecie do tego kilkupokojowego apartamentu – wystarczy dobrze urządzony pokój do pracy w domu!

Tzw. home office może być przyjemny i znacząco wpłynąć na poprawę waszych wyników w pracy. Wystarczy, że zorganizujecie sobie miejsce wykonywania pracy w domu tak, aby móc się skupić.

Miejsce wykonywania pracy w domu: sypialnia, a może oddzielny pokój do pracy?

Idealnym rozwiązaniem byłoby wygospodarowanie na miejsce pracy w domu osobnego pokoju. Jeśli jesteście jedyną osobą pracującą zdalnie w mieszkaniu, sprawa powinna być prosta. W pokoju waszego dziecka stoi puste biurko, podczas gdy jest ono w szkole? To właśnie tam możecie zaaranżować przestrzeń na kształt domowego biura. Ważne, aby nie była to Wasza sypialnia, czy kanapa w domowym salonie.

Dlaczego? Jak podkreślają eksperci, praca zdalna wymaga od nas nieco większego wysiłku, jeśli chodzi o rozdzielenie życia prywatnego od zawodowego i przestawienia się na “tryb pracy”. Miejsce do pracy w domu odgrywa tu ogromną rolę! Jeśli pracę rozpoczynacie w szlafroku z łóżka, w którym dopiero co się obudziliście, ciężej będzie się Wam skupić.

Idealne miejsce do pracy w domu, to właśnie klasyczny zestaw – biurko i (najlepiej) ergonomiczny fotel. Na biurku łatwiej będzie nam też uporządkować potrzebne do pracy dokumenty. Podobnie jak w biurowej przestrzeni, open space, możecie naklejać na nim karteczki z przypomnieniami oraz położyć sobie telefon pod ręką.

Jesteście dumnymi posiadaczami luksusu przydomowego ogrodu? Praca na świeżym powietrzu może być niezłym pomysłem, ale najpierw jednak koniecznie sprawdźcie, czy przy lekkim oddaleniu od routera Wasza sieć WiFi nadal dobrze daje sobie radę. Nie chcecie przecież testować tego dopiero podczas “calla”, kiedy z ważnych ogłoszeń przełożonego będziecie słyszeć jedynie co trzecie słowo… dlatego dużo lepszym rozwiązaniem będzie pokój do pracy w domu. Pracując z balkonu czy ogrodu warto skupić uwagę na obowiązkach, a nie np. opalaniu się. Podziękujecie sobie za to wieczorem, kiedy nie będziecie musieli poświęcać czasu na niedokończone projekty. Bycie produktywnym i skupionym sprawi, że szybko nie będziecie musieli szukać innej pracy.

Jak urządzić pokój do pracy w domu?

Miejsce wykonywania pracy z domu powinno jak najbardziej przypominać warunki znane Wam z biura. Tylko tak będziecie pracować zdalnie równie efektywnie. Zalecana cisza! Duża rodzina lub partner odbywający akurat dosyć głośne zebranie zespołu w pokoju obok? Słuchawki z redukcją hałasu lub stopery do uszu mogą okazać się bardzo użyteczne w takich sytuacjach. 

Jak urządzić miejsce do pracy tak, aby się nie rozpraszać? Nie polecamy włączonego w tle telewizora lub pracy w kuchni pełnej kuszących przekąsek. Dodatkowo możliwość wyjścia do niej “na przerwę” pozwoli Wam zachować naturalny rytm pracy. 

Podobnie jest z organizacją przestrzeni, w której zrelaksujecie się po pełnym obowiązków dniu pracy. Pokój do pracy w domu powinien być stosownie odseparowany od tego, w którym będziecie odpoczywać wieczorem. Na tej samej kanapie siedzicie zgarbieni z laptopem podczas calla, by wieczorem wygodnie oglądać z niej serial? Szybko może okazać się, że sami zgubicie się w tym, ile czasu przeznaczacie na pracę, a ile na odpoczynek. A stąd już tylko krok do zaburzenia tzw. work – life balance, którego istotną rolę w zwiększaniu naszej produktywności w pracy psychologowie podkreślają od lat. Warto zastosować się do powyższych porad, aby tego uniknąć oraz znaleźć swoje idealne miejsce do pracy w domu!

Oceń artykuł
0/5 (0)