logo SuperDrob

SuperDrob

Karczew

Wywiadu udzieliła:
Magdalena Panasiuk-Krasińska
V-ce Prezes Zarządu ds. Handlu SuperDrob
Ukończyła Szkołę Główną Handlową na Wydziale Handlu Zagranicznego. W latach 1994-1999 pracowała w randze Zastępcy Prezesa Zarządu ds. Sprzedaży i marketingu w ETC Dystrybucja Sp. z o.o. (Generalny dystrybutor Elbrewery Co. Ltd i Browarów Warka). Następnie była Dyrektorem Zarządu w Brok Dystrybucja Warszawa Sp. z o.o. W okresie od 2000 do 2014 roku pełniła funkcję Dyrektora ds. Marketingu i Sprzedaży oraz Prokurenta w Skorpion Security Sp. z o.o. (od 2009 Konsalnet Ochrona Sp. z o.o.). W 2014 rok roku dołączyła do Zarządu SuperDrob. Prywatnie jest mamą trójki dzieci.
SuperDrob
Liczba pracowników: 2053
Rok założenia: 1993
Adres:
ul. Armii Krajowej 80
05-480 Karczew
Branże:
  • Produkcja
  • Sprzedaż

SuperDrob istnieje od 23 lat. Czy w tym czasie, miał miejsce jakiś przełomowy moment, który wytyczył kierunek rozwoju Państwa firmy?

Przełomowym momentem w historii SuperDrob była decyzja pójścia w kierunku produkcji dań przetworzonych z drobiu – convenience food. Pierwszą linię dań gotowych uruchomiliśmy w Łodzi w 2013 roku, podwajając zatrudnienie w zakładzie. Dziś posiadamy już kilka linii produkcji dań gotowych. Na początku było to rozpoczęcie produkcji w ramach zupełnie nowej kategorii, wtedy nieznanej na rynku polskim. Byliśmy pionierami. To pozwoliło nam zmienić myślenie o drobiu, jako takim. Zaczęliśmy traktować drób, nie jako produkt, tylko jako surowiec do zrobienia czegoś więcej. Zależało nam, aby ofertę dla klienta przedstawić w zupełnie nowy sposób. Niewątpliwie to, co nam pomogło, to dobre kontakty na rynkach zagranicznych i ukierunkowanie sprzedaży na te rynki. Tam lokujemy 50% naszej sprzedaży, przede wszystkim w zakresie produktów przetworzonych. Są to głównie rynki europejskie. Choć jesteśmy też aktywni w Azji. W Polsce lokujemy się w pierwszej dziesiątce firm produkcji i przetwórstwa drobiu. Jesteśmy polską spółką akcyjną. Od 2012 r. tworzymy Grupę Kapitałową, w skład której wchodzi 6 spółek zależnych.

Bardzo prężnie działają Państwo na rynkach zagranicznych. Gdzie eksportujecie swoje produkty? Czy macie w planach wejście na nowe rynki?

Eksportujemy głównie na rynki Unii Europejskiej i współpracujemy ze świadomym i wymagającym konsumentem. W ostatnich latach zintensyfikowaliśmy nasze działania w kierunku wejścia na rynki azjatyckie. Byliśmy jedną z 6 firm, które uzyskały akredytacje wejścia na rynek chiński. To wymagało wielu prac, aby otrzymać specjalistyczne certyfikaty i utrzymywać wyznaczone standardy. Naszym kierunkiem rozwoju jest stałe podwyższanie jakości produktów i zaskakiwanie nowościami. Rynek dań gotowych w krajach Europy Zachodniej jest bardzo dojrzały. Europejski klient trafia do sieci handlowej, gdzie każdego dnia przez 365 dni w roku może wybrać inne i niepowtarzające się danie gotowe. W Polsce obserwujemy wiele nowości, ale jeszcze dużo przed nami, aby mówić o dojrzałym rynku dań gotowych.

Czym charakteryzują się Państwa produkty?

Naszą ideą jest przygotowanie produktów „szytych na miarę”. Chcemy, żeby klient, który do nas przychodzi (to głównie - sieci handlowe, sklepy) otrzymał taki produkt, jaki sobie wymarzył. Jesteśmy w stanie dopasować mięsność, panier, kształt, formę, smak, opakowanie. De facto potrafimy wyprodukować wszystko, co tylko można wyprodukować z kurczaka. Działamy w branży spożywczej, jako innowacyjna firma przetwórcza mięsa drobiowego. Nie boimy się wyzwań technologicznych. Dania convenience food to nowy i zróżnicowany rynek w Polsce. Jak się rozwinie rynek dań gotowych, to pokaże najbliższa przyszłość. Warto pamiętać, że dużo zależy od dostępności oferty, jak również promocji drobiu, jako mięsa zdrowego, smacznego i taniego.

W jakich sklepach klienci mogą nabyć Państwa produkty?

Współpracujemy z większością sklepów sieci krajowych. Jesteśmy m.in. w LIDL, Auchan, Carrefour, Kaufland, POLO Market, Makro. Zagraniczni partnerzy to marki – KFC, ICELAND, ALDI, ASDA. W tych sieciach sklepów istniejemy pod marką własną sieci. Bez własnych opakowań, współpracując z daną siecią. Od ponad roku wprowadzamy rebranding marki SuperDrob i możemy się cieszyć nowymi produktami i opakowaniami własnych produktów. Można je kupić w sklepach firmowych SuperDrob. To także okazja dla firmy, aby zaprezentować nową stronę www, obecność w mediach społecznościowych oraz pokazać katalogi handlowe i kreacje reklamowe.

SuperDrob to także duża Grupa Kapitałowa, do której należą m.in. fermy, wylęgarnie drobiu, wytwórnia pasz. Dzięki temu mogą Państwo monitorować cały proces, od jajka do gotowego dania. W jaki sposób dbacie o jakość swoich produktów?

Nasza firma realizuje własny program FAS SuperPartner Integra ® oraz Red Tractor Assurance (system kontroli jakości na rynku brytyjskim). To systemy kontroli jakości, które obejmują cały łańcuch procesów produkcyjnych surowca od jaja i stada reprodukcyjnego, poprzez zakład wylęgowy, fermy brojlerowskie, po transport do ubojni i ubój. Wspomnę też o nowym trendzie podczas zakupów. Część klientów w Polsce wybiera marki polskie, produkujące i inwestujące w naszym kraju. Klienci szukają polskich producentów, korzystając np. z pomocy aplikacji POLA. Nasza firma jest notowana w aplikacji, co pozwala klientom na świadomy wybór polskiego producenta.

Od jakiegoś czasu posiadają Państwo również sieć własnych firmowych sklepów. Planujecie otwarcie kolejnych?

Dziś mamy 10 sklepów firmowych i jesteśmy nastawienie na regularny rozwój sieci. Tu jest cały asortyment naszych produktów. Staramy się, aby klient dobrze czuł się w naszych sklepach, szukamy także dobrych lokalizacji. Lista sklepów firmowych obejmuje m.in. Warszawę, Łódź, Otwock, Karczew. Warto tu wspomnieć, że honorujemy także Kartę Dużej Rodziny, co oznacza 10% zniżki na wszystkie produkty SuperDrob. W tym roku uruchomiliśmy także food truck „Super Kurkę na kółkach”. To mobilna sprzedaż naszych dań gotowych. Wypełniamy lukę dań drobiowych na rynku food truck. Aktualnie pojawiamy się na lokalnych imprezach plenerowych oraz wydarzeniach specjalnych. Food truck pozwala na poruszanie się w całym kraju. To także obecność na targach, eventach.

Przejdźmy do rekrutacji. Jakimi kanałami przebiega ona najczęściej?

W zależności od miejsca pracy, rekrutujemy na różne stanowiska. Pracownicy fizyczni odpowiedzialni za pracę przy dzieleniu i przygotowaniu drobiu są poszukiwani z pomocą Powiatowego Urzędu Pracy. W każdy piątek organizujemy specjalne spotkania dla potencjalnych pracowników. Uczestniczymy także w targach PUP. Pracownicy biurowi trafiają do SuperDrob przede wszystkim przez portale pracy. To główne źródło. Wspiera nas HR business partner, który pomaga wybrać najlepszych kandydatów. Równocześnie publikujemy własne ogłoszenia on-line oraz korzystamy z pomocy pracowników, którzy rekomendują do pracy swoich znajomych i przyjaciół. Rekomendacje są skutecznym sposobem poszukiwania wartościowych pracowników. To także okazja, aby nasi pracownicy byli ambasadorami naszej firmy. Co więcej, spółki zależne Grupy Kapitałowej SuperDrob prowadzą równocześnie własne rekrutacje. Warto odwiedzać strony internetowe tych firm.

Poszukują Państwo zarówno pracowników związanych z marketingiem, jak i pracą w produkcji, czy w Waszych sklepach. Czym różni się rekrutacja na poszczególne stanowiska?

Rekrutacja do działów kreatywnych, np. marketingu wymaga innej prezentacji kandydata. Tu liczymy na przedstawienie portfolio. Nawet CV wygląda inaczej. To ustrukturyzowany życiorys zawodowy. Sprawdzamy osobowość, kompetencje. Rozmowa jest kluczem. Sprawdzamy zapisane doświadczenie zawodowe. Pracodawca szuka zawsze pożądanych cech na konkretne stanowisko. Praca przy przetwórstwie drobiu w Karczewie i Łodzi wymaga dobrego zdrowia i odporności na chłód. To praca z mięsem; nieustannie utrzymuje się wysokie standardy BHP i kontroli weterynaryjnej. Dodatkowo zakłady odwiedzają audytorzy od naszych klientów. To wszystko wymaga zaangażowania i sumienności. Pracownik jest odpowiedzialny za swój dział pracy, co ostatecznie wpływa na jakość produktu finalnego. Stawiamy na pracę zespołową. To praca w systemie zmianowym. W 8-godzinnym dniu pracy. W zależności od działu przetwórstwa, wymagane są szczególne umiejętności. SuperDrob zatrudnia ponad 2000 osób w wielu obszarach. To także fermy, logistyka, chłodnictwo, produkcja opakowań, catering. Pracownicy biurowi powinni odznaczać się zawsze dobrą prezentacją i dbaniem o dobre maniery. Nie mamy dress-codu, jednak staramy się podnosić poziom, aby dobrze się prezentować i być wizytówką firmy.

A atmosfera - czy ona również jest istotna?

Oczywiście, pracujemy nad dobrą atmosferą w miejscu pracy. Każdy pracownik jest przedstawiany innym pracownikom w zespole i całej strukturze firmy. Organizujemy okresowe nieformalne spotkania, np. w czasie świąt czy wyjazdy integracyjne dla konkretnych zespołów. W sklepach firmowych liczy się doświadczenie w handlu. Jakość obsługi klienta i znajomość asortymentu. Prowadzimy szkolenia dla personelu. Każdy sklep otrzymuje duże wsparcie marketingowe od zespołu marketingu SuperDrob. Dbamy o spójny wizerunek, w czym pomaga zespół Public Relations.

Jakie cechy u potencjalnych pracowników są dla Państwa istotne?

Pracownik na produkcji powinien mieć dobre zdrowie. Występuje tam różnica temperatur. Liczy się punktualność, chęć współpracy z mistrzami. Poza tym odpowiedzialność, sumienność i świadomość, że pracujemy przy żywności. Pracownik w sklepie powinien być uczciwy, świadomy tego, że jest ambasadorem firmy, bo to sklep firmowy SuperDrob. Firmujemy swoją osobą działalność naszej firmy. Do pracy w biurze szukamy osób kompetentnych, osób z doświadczeniem ze studiów lub innych miejsc pracy, po kursach i szkoleniach. Cenimy osoby, które mogą wnieść coś nowego do firmy, charakteryzujące się zapałem do pracy. I posiadające chęć bycia członkiem zespołu. Cenimy zarówno doświadczonych pracowników, jak i młode osoby, które dopiero zaczynają swoją karierę. Budujemy mechanizmy mentoringu zawodowego w którym młodsi uczą się od starszych i na odwrót.

Czy zatem współpracujecie z jakąś szkołą?

Tak, mamy dobre doświadczenie w budowaniu współpracy ze szkołami: technikami i szkołami zawodowymi. Zakład w Łodzi prowadzi sprofilowany program pracy z uczniami techników. Dzięki temu młodzież ma okazję uczyć się i odbywać praktyki w zakładzie przetwórstwa drobiu w Łodzi, a SuperDrob dba o wykształcenie specjalistycznej kadry, przyszłych pracowników. W praktyce polega to na tworzeniu specjalistycznych klas patronackich oraz organizowaniu praktyk zawodowych. Praktyki pozwoliły nabyć specjalistyczne umiejętności z zakresu obsługi maszyn i linii produkcyjnej. Współpracujemy z Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Koluszkach – Technikum nr 2 oraz Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 20 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi.

Na jaką formę zatrudnienia mogą liczyć Państwa pracownicy?

Z naszymi pracownikami podpisujemy umowę o pracę oraz gwarantujemy świadczenia pozapłacowe. Firma płaci pensje na czas. Dbamy o zdrowie pracowników: jest przyzakładowa przychodnia oraz oferujemy kartę MultiSport BENEFIT. Każdy pracownik otrzymuje także paczki na święta oraz z okazji jubileuszy np. 5, 10, 15… lat pracy. Prowadzimy również Kasę Zapomogowo-Pożyczkową i cieszący się popularnością Fundusz Mieszkaniowy. Zapewniamy także darmowe bilety do Warszawskiego ZOO dla pracowników i ich rodzin. Oferujemy bezpłatny parking. Ponad 2000 pracowników korzysta z codziennego, bezpłatnego posiłku wydawanego przez nasz catering. Ponadto organizujemy dojazd pracowników do zakładu (dotyczy to wybranej miejscowości). Od ponad roku honorujemy także Kartę Dużej Rodziny, co pozwala zaoszczędzić do 10% na zakupach naszych produktów w sklepach formowych SuperDrob. Sklepy firmowe znajdują się przy zakładach w Karczewie i Łodzi, to wygodne rozwiązanie dla pracowników. Cyklicznie, firma organizuje różne akcje dla pracowników. W ub. roku przekazaliśmy w prezencie ponad 2000 polarów dla pracowników. Angażujemy się w wolontariat, np. na rzecz domów dziecka czy lokalnych eventów – akcja sprzątania pobliskiego lasu.

Są Państwo przedsiębiorstwem, które wspiera regionalne inicjatywy. W jakie wydarzenia się angażujecie?

Współpracujemy z Burmistrzem Karczewa i Starostwem Powiatu Otwockiego w zakresie działań społecznych. Wspieramy m.in.: Dni Karczewa, Noc Muzeów, Półmaraton Wiązowski, pikniki szkolne oraz bierzemy udział we wspólnych inwestycjach w gminie. Równocześnie rozwijamy projekty społeczne w zakładach w Łodzi i planowanej inwestycji w Koluszkach. Wszystkie podatki płacimy w Polsce. Jesteśmy największym płatnikiem podatków w powiecie otwockim. Przyczyniamy się do spadku lokalnego bezrobocia; umożliwiamy legalną pracę obcokrajowcom. Organizujemy międzynarodowy event dla integracji międzynarodowych pracowników (Nepal, Ukraina, Mołdawia). Warto pamiętać, że dzięki pewności współpracy z naszą firmą, wiele firm na rynku może rozwijać się i zarabiać.

Wspieranie lokalnych społeczności odbywa się nie tylko poprzez imprezy. Inwestujecie także w sport i wspieracie potrzebujących.

Dzielimy się zyskiem, pomagając potrzebującym i wspierając rozwijanie talentów. Na stałe współpracujemy z ponad 15 fundacjami, którym cyklicznie i nieodpłatnie dostarczamy nasze produkty. Są to m.in. CARITAS, domy dziecka, domy samotnej matki, Wspólnota Chleb Życia s. Małgorzaty Chmielewskiej, Fundacja PANDA (Warszawskie ZOO), Ośrodek Retro – dla uzależnionych. Szczególnie wspieramy dzieci i młodzież. Angażujemy się w aktywności: sportowe, edukacyjne i społeczne, jak m.in. Wakacyjny Turniej Piłki Nożnej SuperDrob im. Szymona Niuka, Międzynarodowy Turniej Halowy w Piłce Nożnej na AWF, Powiatowe Igrzyska Warsztatów Terapii Zajęciowej w Otwocku, rodzinny wyścig rowerowy „Ojcowie na startʺ. Od wielu lat sponsorujemy kluby sportowe na terenie całego powiatu otwockiego: LKS Mazur Karczew, OKS Start Otwock, MLKS Józefovia Józefów, UKS Strumienie oraz UKS Żagle. Wspieramy akcję honorowego krwiodawstwa. Jesteśmy także partnerem Orszaku Trzech Króli.

Wsparcie nie przechodzi bez echa.

Tak, nasza działalność jest doceniana przez wiele instytucji, o czym świadczą otrzymywane przez nas nagrody i wyróżnienia: np. Filantrop Roku (2015) – Starostwo Otwockie; Ambasador Polskiej Gospodarki (2015, 2016), Biały Listek CSR Polityki (2015, 2013), II miejsce w konkursie Województwo Łódzkie Przyjazne Rodzinie oraz Nagroda CARTIAS „Ubi Caritas” (2016).

Ostatnio dodane oferty pracy przez SuperDrob
Specjalista ds rozliczeń produkcji zobacz ofertę
Magazynier zobacz ofertę
Pracownik produkcji, operator urządzeń zobacz ofertę