Też otrzymaliśmy pozytywne rozpatrzenie reklamacji tylko nie rozumiemy czemu zwrot pieniędzy nie następuję przez bardzo długi czas...
Dotyczy parkingu na ulicy Smoluchowskiego 18 w Gdańsku. Na tablicy z regulaminem umieszczonym na terenie parkingu wymienili Państwo aplikacje za pomocą których można opłacić parkowanie. Niestety nie można tego zrobić. Korzystam ze skycash i moBilet. Tego parkingu nie można na nich znaleźć, kiedyś był. To parking gdzie zostawiają samochody pacjenci UCK (szpitala) w Gdńsku. Stojąc w kilkugodzinnej kolejce, której nie można opuścić ze zdziwieniem odkryłem, że nie mogę przedłużyć parkowania. Opuścić kolejki też nie mogłem. Oczywiście wymieżono mi oplatę dodatkową. W tej sytuacji uważam ją za niesprawiedliwą
Nie obsługujemy na przedmiotowym parkingu aplikacji moBilet (nie ma takiego znaku). Można za to na przedmiotowym parkingu bilet zakupić w aplikacjach mobiParking (skycash), ePark, mPay i AnyPark.
Prawda. Ta firma nie jest przyjazna ludziom. Wczoraj tzn 8 lutego 2023 korzystałam z tego parkingu i jeden Pan głośno skarżył się że miał prawidłowo opłacony bilet i umieszczony za szybą a też zastał opłatę karną. A w ogóle to parking przy Smoluchowskiego w Gdańsku tonął w brei śnieżnej. Żeby dojść do parkometru to błoto wlewało się do butów. Jak zobaczyłam ich biuro - jeden pokój bez klamki zewnętrznej w lichym baraku to nasuwa mi się myśł czy to chodzi o jakiejś dziwne operacje pieniędzmi.
Dziękuję bardzo za ekspresowe pozytywne rozpatrzenie mojej reklamacji, którą złożyłem w dniu 2 lutego 2023 r., a już następnego dnia otrzymałem od firmy WEIP z Gdyni odpowiedź. Mam nauczkę, aby przed Stokrotką w Radomiu oraz wszędzie indziej nie zapomnieć pobierać i umieszczać biletu w widocznym miejscu dla kontrolera. Uiściłem opłatę w kwocie 120 złotych za wezwanie, a solidna firma poprosiła mnie o kontakt na adres zwroty@weip.pl w celu uzyskania zwrotu środków.
Cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze sposobu i szybkości obsługi i dziękujemy za dodanie opinii :) O pobieraniu biletów należy pamiętać w przypadku wszystkich parkingów obsługiwanych przez parkomaty niemniej przy sklepach należy zachować szczególną uwagę. Pomimo że są znacznie lepiej oznakowane to kierowcy nieraz nie spodziewają się pod nimi konieczności pobrania biletu bądź są zaaferowani innymi sprawami i są przekonani iż skoro mają pod sklepem bezpłatny czas na zakupy to brak pobrania biletu nie będzie się wiązał z jakimikolwiek konsekwencjami.
wystarczy że wyjdziesz z samochodu a pracownik czający się za rogiem wypisuje ci opłatę dodatkową za brak biletu parkometry nie sprawne a w Wysokim Mazowieckim na nie oznakowanym parkingu bez parkometru wypisują dodatkowe opłaty i reklamacji nie uwzględniają
Zgadzam się absolutnie, ale na plus jest fakt, iż ta Firma jest już na "wylocie" w Wysokiem Mazowieckie, coś tak ptaszki ćwierkają....:)
W odpowiedzi na Pańską opinie pragniemy poinformować, że zadaniem pracowników naszej firmy jest nadzorowanie czy bilet rzeczywiście został zakupiony. Jeżeli dochodzi do sytuacji i parkometr nie działa można to do nas zgłosić podczas próby zakupienia biletu poprzez kontakt telefoniczny. Dokładamy wszelkich starań aby parkingi były oznakowany w jak najbardziej widoczny sposób dla użytkowników parkingów, którymi zarządzamy. Nasi kontrolerzy przed rozpoczęciem kontroli zawsze rozglądają się czy nie ma żadnych klientów przy parkomacie. Samo wystawienie wezwania i zrobienie dokumentacji zdjęciowej również zajmuje kilka minut. Na terenie parkingu w Wysokiem Mazowieckiem stoi 6 parkomatów. W przypadku niesprawności jednego z urządzeń należy skorzystać z innego urządzenia lub aplikacji mobilnych (dostępne są 4 aplikacje mobilne: ePark, Skycash, mPay, Pango). W przypadku awarii klient może również skontaktować się z naszą firmą w celu ustalenia co może zrobić. Awaria jednego urządzenia nie uprawnia do bezpłatnego korzystania z usługi parkingowej. Parking od północnej części szpitala jest oznakowany iż jest wyłącznie dla pracowników szpitala i stoi przed nim zakaz wjazdu pod rygorem opłaty karnej.
Co firma może wiedzieć jak zachowuje się konkretny kontroler? Kontrolerzy rozglądają się, żeby podbiec i włożyć "Opłatę dodatkową", a nie czy ktoś jest przy parkomacie.
Tak samo, bilet skończył ważność i od razu mandat. Akurat brałem udział w konferencji i nie mogłem wykupić kolejnego biletu.
No akurat słaby zbieg okoliczności ale teoretyczne była opcja, żeby już za pierwszym razem na dłużej wykupić?
Bo podobną sytuację miałem przed Uniwersyteckim Centrum Kilnicznym w Gdańsku, na parkingu przy ul. Smoluchowskiego i to praktycznie zaraz po przejęciu przez WEIP obsługi. Jest to bardzo nieuczciwa firma zmuszająca pracowników do nieetycznych działań, żerująca na ludzkiej niewiedzy. Bo jak inaczej określić takie podejście do klienta.
Bilet można kupić zarówno w parkomacie jak i w aplikacjach mobilnych. Jeżeli bilet jest kupowany w parkomacie to trzeba przewidzieć jakiś zapas czasowy, jeżeli jest w aplikacji to można skorzystać z funkcji start - stop. W przypadku kontroli pojazdu też ma on pewną tolerancję i nie wystawia wezwania po 1 czy 3 minutach od zakończonego biletu. Niemniej nie ma możliwości bezpłatnego korzystania z usługi płatnego parkowania.
Prawdopodobnie chodziło o ErgoArenę. Przy małych imprezach jest 6h (10zł dla poj. os.) a przy dużych imprezach czas biletu to 8h (30zł dla poj. os.). Tak jest aktualnie ustalony cennik - zazwyczaj wystarcza w pełni na każdą imprezę / wydarzenie. W parkomatach na tą chwilę można również kupić bilety od razu na dłuższy czas - np. 12h. Być może w niedalekiej przyszłości cennik i sposób opłacania w tym miejscu zostanie zmieniony. Prawdopodobnie Pana sytuacja dotyczyła konferencji infoshare i mieliśmy tylko jedno takie zgłoszenie. To wezwanie zostało anulowane a kwota wezwania zwrócona.
A może pracownicy powinni nadzorować sprawność biletomatów? A może właściwie byłoby postawić szlaban na wjeździe i nie byłoby problemu? Każdy kto chce wjechać kupuje bilet inaczej nie wjedzie. Można odnieść wrażenie, że to jest celowe działanie, więcej można zarobić w obecnej sytuacji. Wymagacie żeby klient sprawdzał biletomaty, dzwonił ze swojego telefonu i informował o niesprawności itd. To jest praca na rzecz firmy WEIP, a za pracę należy się zaplata. Trzeba zatrudnić osobę, która będzie stale sprawdzać sprawność biletomatów itd... Jeżeli podchodzę po bilet, a biletomat jest niesprawny, to strata dla firmy. Tak to powinno wyglądać, a nie że klient ma sobie tak zorganizować żeby zdobyć bilet, bo jak nie to kara.
i po co pisać takie rzeczy? Sama byłam świadkiem niemiłego potraktowania potencjalnych klientów przez Państwa pracownika. Dodam również iż Państwa pracownik wybiórczo dawał mandaty. Jeden samochód mandat, dwa obok nie. To jakiś żart? i niestety Państwa pracownik nie dawał szansy na zakup biletu osobom chcącym to zrobić, od razu zaczął wystawiać mandat. A biletomat jest jednak oddalony od zaparkowanego parkingu. Jestem oburzona i zdegustowana.(usunięte przez administratora) Całą sytuację obserwowałam z pobliskiego auta.
Wtedy nie byłoby kasy z mandatów. A tu niestety wyglada na to, ze zysk jest z nieswiadomych klientow. W naszym miescie parkingi sa za free, no moze jeden platny ale jest szlabam. Tabliczki sa tylko nie na wysokosci wzroku. Nie jest to ok.
Pracownicy nadzorują sprawność parkomatów. Parkomaty są regularnie weryfikowane kilkukrotnie każdego dnia przez system zdalny oraz przez pracowników na miejscu tak aby zapewnić ich ciągłe bezawaryjne działanie. Nie zdarza się sytuacja aby wszystkie urządzenia były niesprawne. Niemniej czasami są chwilowe pojedyncze 'awarie' urządzeń (np. skończy się papier albo zapchają się monety). Nawet jeżeli kierowca natrafi na taką sytuację to ma możliwość i obowiązek skorzystać z jednego z pozostałych sprawnych urządzeń bądź aplikacji mobilnych. Często otrzymywane telefony przez serwis związane z niepoprawnym działaniem urządzeń są w rzeczywistości związane z niepoprawnym korzystaniem przez kierowcę z urządzenia - np. włożeniem kwoty mniejszej niż minimalna wyszczególniona w cenniku i oczekiwaniu, że urządzenie przyjmie ją i wyda bilet. Płatne parkowanie jest usługą polegającą na udostępnianiu nieraz bardzo wartościowych fragmentów działek (np. w centrach miast). Nie jest uzasadnione aby myśleć, że bezpłatne korzystanie z takiej usługi miałoby być 'stratą firmy' - nie opłacanie usługi jest wyłudzeniem (tzw. szalbierstwo) i stąd są stosowane znacznie wyższe opłaty karne aby jak najmniej kierowców podejmowało ryzyko nie opłacenia za usługę. Jeżeli próbowałby Pan skorzystać z takiej 'straty firmy' np. w sklepie z kasą automatyczną, która się zawiesiła to najprawdopodobniej pracownik sklepu podszedłby do sprawy znacznie rygorystyczniej.
W większości dużych miast parkingi w centrum są płatne przy pomocy parkomatów. Jest to rozwiązanie znane prawie wszystkim kierowcom. Niestety nie we wszystkich lokalizacjach stosowanie szlabanu jest możliwe lub sensowne. Oznakowanie stosowane przez naszą firmę jest zawsze znacznie większe niż wymagane prawem. Ma to na celu dobre poinformowanie klienta nawet jeżeli na wjeździe na parking się zagapi. Należy pamiętać iż znaki zgodnie z normami są prawie zawsze powyżej linii wzroku kierowcy - ma to na celu aby nie zahaczyły o nie pojazdy ani piesi.
Firma nie uznała reklamacji mimo że wysłałam zdjęcie biletu. Powołują się na to że bilet nie był umieszczony w widocznym miejscu (mimo że był co widać na ich zdjeciach). Na szczęście UOKiK wydał decyzję w podobnej sprawie o tym że zapis w regulaminie o bilecie w widocznym miejscu narusza dobre praktyki konsumenckie. Jednakże to co robicie to jest już na siłę wyciąganie pieniędzy w dodatku niezgodne z prawem. Mam nadzieję że UOKiK i do Was się dobierze:) Nie pozdrawiam.
UOKiK wydał decyzję (co prawda jeszcze nie prawomocną) wobec innej firmy parkingowej, gdzie wyraził opinię, iż w momencie kiedy ktoś w trakcie reklamacji może udokumentować, że pobrał / zakupił bilet to taka reklamacja zasługuje na uznanie. Też podzielamy zdanie UOKiK w tej kwestii. Zawsze uznajemy reklamacje gdzie ktoś wykaże iż pobrał bilet, który był ważny w trakcie wystawienia wezwania. Aby móc zweryfikować dla jakiego pojazdu był pobrany bilet musi on posiadać numer rejestracyjny. Ewentualnie klient może udowodnić też kto pobrał bilet jeśli został on zakupiony kartą płatniczą. W przypadku biletów nie posiadających numeru rejestracyjnego i zakupionych za gotówkę lub pobranych bezpłatnie to nie dokumentują one dla jakiego pojazdu zostały pobrane ani tego kto je pobrał stąd obligatoryjnie muszą one znajdować się na podszybiu pojazdu.
W takim razie nie powinno być możliwości wydrukowania biletu bez nr rejestracyjnego. I wtedy nie byłoby problemu.
Dziękuję bardzo za pozytywnie rozpatrzoną reklamację. Tak powinno być, że jeśli to pierwszy raz brak biletu parkingowe to klient zostaje pouczony, a nie ukarany. Sprawę szybko rozpatrzono . Mam nadzieję, że wpłacone 120 zł niebawem wróci na moje konto. No i na pewno już będę zawsze pobierać bilet na czas zakupów ????
To odwołanie nawet nie wstrzymuje terminów? To gorzej, niż w polskim systemie (nie)sprawiedliwości.
Przy wielu parkingach reklamacja nie wstrzymuje terminów. Natomiast można uregulować obniżoną opłatę i prócz tego złożyć reklamację. W przypadku uzyskania pozytywnego rozpatrzenia reklamacji opłata jest zwracana. Wpłacenie bądź nie opłaty przed złożeniem / rozpatrzeniem reklamacji nie ma wpływu na sposób rozpatrywania reklamacji.
Pod adresem, Warszawa, pl. Czerwca 1976 1, gdzie zaparkowałem, jest przychodnia lekarska. Byłem tam pierwszy raz, ale, jak się okazało, przyjechałem tam na tyle późno, że nie zauważyłem, iż jest to płatny parking. Ważne było dla mnie, aby zdążyć na termin wizyty lekarskiej, na 11:40, a okazało się, że jest to wprawdzie pod tym samym adresem, co Urząd Dzielnicy Ursus i parking, ale w drugiej, bardzo oddalonej części budynku. O tym dowiedziałem się w punkcie informacyjnym urzędu. Tym bardziej czas na rozglądanie się miałem ograniczony, a mój wiek także ogranicza percepcję. Nawet GPS nie informuje po takiej sytuacji. Dlaczego? Dlatego stało się to, co się stało. To może wg. Was nie ma znaczenia, ale jednak dodam, że wezwanie do opłaty dodatkowej zostało umieszczone w takim miejscu, że trudne było do zauważenia, ponieważ jego widok zasłaniał rejestrator (widać to na Waszym zdjęciu). To oczywiste, że umieszczenie wezwania po stronie pasażera jest dla kierowcy mniej możliwe do zauważenia, niż po stronie kierowcy. Pasażera nie miałem. Byłem sam. Dlatego tego wezwania nie zauważyłem. Czyżby o to właśnie chodziło? Czy to jest w porządku? Dopiero w zupełnie innym miejscu, ktoś powiedział mi, że mam coś za wycieraczką. Gdyby padało, pewnie bym je zgubił, to wezwanie. I co wtedy? Windykacja wobec nieświadomego? Jak wspomniałem, pod tym adresem jest także Urząd Dzielnicy Ursus i trudno sobie wyobrazić, że nie jest to ogólnie dostępny parking dla interesantów/klientów urzędu, załatwiających swoje sprawy. Trudno nie odnieść wrażenia, że jest to, najdelikatniej mówiąc, nielogiczne, aby taki parking był płatny, czy w jakikolwiek sposób reglamentowany. Nie widziałem potrzeby analizowania, ale wydaje mi się, że na tym parkingu żaden inny pojazd nie był zaparkowany. Odniosłem wrażenie, że wszystkie, inne miejsca na tym parkingu były wolne. Ja zaparkowałem w najbliższym, możliwym miejscu od urzędu, tuż przy przeznaczonym dla niepełnosprawnych. Pewnie nie byłoby to możliwe, gdyby parking był oblegany i niezbędna była reglamentacja miejsc parkingowych. Tymczasem taka dodatkowa opłata w wysokości 160 zł. (a tym bardziej 240 zł.), to dla mnie - emeryta (skończyłem już nawet 70 lat), bardzo duży wydatek. Szczególnie, że lekarstwa są drogie, a jednak ich wykupienie jest oczywiście ważniejsze, niż inne wydatki, szczególnie tak niespodziewane. A tak poza wszystkim, nie znam zasad tego rodzaju parkingu. Jeszcze się z tym nie spotkałem. Odwołanie zostało rozpatrzone negatywnie. Bezduszność. Gdy czytam opinie, dochodzę do wniosku, że w podobnych okolicznościach, odwołania bywały rozpatrzone na korzyść klienta.
Dziękujemy za komentarz. Ma Pan rację, wezwanie powinno być włożone po stronie kierowcy. Taką informację mają kontrolerzy pracujący w Warszawie natomiast zostanie im zwrócona ponownie uwaga. Sposób rozpatrzenia reklamacji zależy od wielu czynników.
Złożyłam odwołanie o anulowanie wezwania na brak biletu i muszę przyznać że błyskawicznie otrzymałam pozytywne rozpatrzenie mojej prośby. Dziękuję.
HEJ !!!!! Skoro nie ma szlabanu z pobraniem biletu parkingowego, proponuję podjechać do parkomatu (od razu widać czy czynny) i pobrać bilet, i skończą się te mandaty za DARMOWE minuty. !!!!!!!
Ma Pani rację, w niektórych przypadkach system szlabanowy również jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Takie systemy stosujemy na niektórych parkingach. Natomiast system taki nie zawsze się sprawdza - może on powodować korki na wjeździe / wyjeździe. Ewentualne uszkodzenia szlabanu przez jakiś pojazd mogą tymczasowo blokować ruch. Rozwiązaniem dla Pani jest też korzystanie z aplikacji mobilnych udostępnianych przez naszą firmę na parkingach z parkomatami - aplikacje ePark, mPay, Skycash, AnyPark. Bilety bezpłatne może Pani pobierać w aplikacji ePark - dodatkowo w aplikacji ePark może Pani wpisać kod rabatowy eparkweip aby uzyskać dodatkowe 10zł na kolejne parkowania. Rozwiązaniem które stosujemy też przy niektórych obiektach z bezpłatnym czasem parkowania są tablety na wejściu na których można wpisać numer rejestracyjny pojazdu. Odpowiednie informacje zawsze znajdują się na oznakowaniu. Pozdrawiamy :)
14-11-2022 otrzymałam wezwanie do opłaty dodatkowej na parkingu przy ul. Kotucza w Rybniku .Byłam bardzo przerażona ,gdyż nieszczęsny bilet posiadałam ,ale nie był na podszybiu . Od razu poszukałam parkingowego i pokazałam mu ów nieszczęsny bilet i paragon za zakupy ze sklepu 'Lidl'. Parkingowy doradził mi, abym złożyła reklamację do firmy Weip . Jeszcze tego samego dnia złożyłam reklamację i zaraz otrzymałam potwierdzenie jej przyjęcia ,a po kilku dniach pojawiła się kolejna wiadomość od firmy Weip ,że moja reklamacja została załatwiona pozytywnie z czego bardzo się ucieszyłam . Teraz czekam na zwrot kasy , którą wpłaciłam ,ale jestem pewna , że i to Firma Weip załatwi równie sprawnie .
Pojechałem z żoną do szpitala ( Olesno ) na badania w którym byłem 1 raz. Nie miałem drobnych żeby opłacić bilet, wiec poszedłem do apteki która jest przy wejściu, nie było mnie dosłownie 3 minuty. Podchodząc do auta zobaczyłem mandat. Opłacając bilet drobnymi które uzyskałem w aptece, dowiedziałem się, ze jest możliwość płatności kartą, fajnie że dopiero dowiaduje się o tym jak podejdziesz do parkometru. Nie ma żadnej tabliczki czy znaku, że jest taka możliwość. Po odwołaniu się i wytłumaczeniu wszystkiego oczywiście reklamacja została rozpatrzona negatywnie, co jest według mnie kpiną. Wychodząc ze szpitala byłem świadkiem jak kontroler wypisywał mandat, kobiecie która dosłownie 10sekund wcześniej wyszła z samochodu i przy parkometrze kupowała bilet. Jak widać trzeba chyba parkować przed szpitalem, potem wejść na teren, zakupić bilet i dopiero z biletem wjechać i zaparkować na terenie szpitala. Bo to jest śmiech na sali co ta firma odwala.
Jeżeli szedł Pan rozmienić drobne to skąd Pan miał informację, że nie można płacić banknotami? Dokładne możliwości sposobu płatności za parking są opisane na parkomacie. Na przedmiotowym parkingu może Pan również pobrać bezpłatny bilet z parkomatów na 15 minut i w tym czasie podejść rozmienić pieniądze. Za parking również można zapłacić 4 różnymi aplikacjami mobilnymi. Parkomaty na przedmiotowym parkingu wymagają wpisania numeru rejestracyjnego stąd w przypadku posiadania ważnego biletu z prawidłowym numerem rejestracyjnym takie wezwania są anulowane pomimo braku biletu w pojeździe.
Dzień dobry, Jak sprawdzić, czy moje dane osobowe zostały usunięte po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji. Inspektor zapewnił mnie, że tak, ale pismo było bez jego podpisu. ???
Odpowiedź jest wiążąca natomiast może być nam ciężko pokazać, że czegoś w systemie nie ma ponieważ tego już nie ma..
Dziękuję za szybkie i pozytywne rozpatrzenie mojej sprawy.Można też się telefonicznie skontaktować co jest ułatwieniem dla starszych osób.Pozdrawiam
Dziękuje za pozytywne rozpatrzenie mojej reklamacji .Profesjonalna obsługa Na przyszłość będę uważał na pozostawiony bilet
Dziwi mnie, że Właściciel centrum handlowego w Rybniku na Kotucza wynajął Was do kontrolowania parkingu. Skutecznie zniechęcanie ludzi do robienia zakupów. Ja tego centum handlowego już nie odwiedzę. Robienie zakupów to powinna być przyjemność, a nie stres, że w drodze do parkometru ktoś wlepi Ci karę. Nawet jeśli dostaniesz zwrot pieniędzy to jest to problem i strata czasu. To Wasza praca i nie ma się co na Was obrażać. Sposób Waszej pracy jest w moich oczach niemoralny, nawet jeśli jest zgodny z prawem. Apeluję jednak do Właściciela centrum handlowego na Kotucza żeby zrezygnował z Waszych usług i zakupił automatyczny system ze szlabanem. Ten system obejmie każdego i każdy będzie wiedział, że parking jest płatny. Dopóki tego nie zrobicie to moja noga na terenie tego centrum handlowego nie stanie.
Bardzo nam przykro, że tak Pani / Pan odbiera niniejszy parking. Nie dopuszczamy do sytuacji aby kontrolerzy wystawiali wezwanie w momencie kiedy kierowca idzie zakupić bilet. Kontrolerzy są w przypadku kontroli zobowiązani rozejrzeć się po parkingu i czekać pewien dodatkowy czas aby nie było takiej możliwości, że kierowca nie zdąży kupić biletu.
Dziękuję za pozytywne rozpatrzenie reklamacji .Pośpiech jest złym doradcą i będę w przyszłości zwracać uwagę aby bilet parkingowy był w widocznym miejscu . W moim przypadku podmuch go zwiał przy zamykaniu drzwi auta jednocześnie od strony kierowcy I pasażera. Dziękuję za wyrozumiałość.
Bardzo miła obsługa.. pozytywne rozpatrzenie sprawy..pouczenie a nie od razu kara..tak powinno być
Miłe zaskoczenie, moja reklamacja została pozytywnie rozpatrzona w bardzo szybkim okresie czasu. Bardzo dziękuję, jest to dla mnie nauczka, że należy zapoznawać się i respektować obowiązujące przepisy na parkingach w centrach handlowych. Teraz czekam tylko na zwrot wpłaconego mandatu. Pozdrawiam.
Kiepska żerująca na innych girma
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Weip Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Weip Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 24.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Weip Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 24, z czego 16 to opinie pozytywne, 7 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!