Fortum Marketing And Sales Polska S.A.

3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Fortum Marketing And Sales Polska S.A.

Wiktoria
Inne

Jak się pracuje jako konsultant telesprzedaży? Widziałam, że oferują działania wellbeingowe dla komfortu pracowników :)) To jakieś firmowe SPA? A czy szkolenia odbywają się w godzinach pracy? Jaką i na jaki okres dostaje się pierwszą umowę?

Iza
Kandydat
 Pytanie

Witam, w moim mieście odbywa się rekrutacja na stanowisko dyspozytorki pogotowia. Czy ktoś pracował na tym stanowisku? Praca hybrydowa. Jakie warunki? Okresy zatrudnienia ? Płaca?

Pracodawca

@Iza

Dzień dobry Pani Izo, serdecznie dziękujemy za pytanie. Wspomniane przez Panią stanowisko Dyspozytora Pogotowia Ciepłowniczego to praca w trybie hybrydowym. Na początek proponujemy okres próbny, a jeżeli nasza współpraca będzie satysfakcjonująca dla obu stron (co jest dla nas bardzo ważne), przedłużymy umowę na czas nieokreślony. W zespole panuje przyjazna i rozwojowa atmosfera ???? Po szczegóły dotyczące benefitów zapraszam do naszego ogłoszenia na platformie pracuj.pl. Jeśli oferta jest dla Pani atrakcyjna, serdecznie zapraszamy do przesłania CV poprzez formularz. Pozdrawiam

Pracodawca

 Aktualność
Dziękujemy za odwiedzenie naszego profilu! Znajdziesz tu informacje o tym kim jesteśmy, w co wierzymy i jakie są nasze cele. Doceniamy każdy komentarz i cieszymy się że możemy wspólnie zmieniać i budować naszą markę.

Wzajemny szacunek jest dla nas ważny, dlatego zwracamy się z uprzejmą prośbą o zamieszczanie merytorycznych wypowiedzi, zachowujących kulturę języka. 

Zapraszamy również do odwiedzenia naszych oficjalnych mediów społecznościowych: LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter i WWW.

Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z nami, nie tylko przez portal GOWORK.PL

Dbajmy o czystą energię również na profilu.
Pytanie
 Pytanie

Czy Fortum organizuje swoim pracownikom szkolenia podnoszące ich kompetencje?

Spark
Pracownik
@Pytanie

Oczywiście, szkolenia odbywają się regularnie.

Przedstawiciel Handlowy
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Osoba rekrutująca od początku nie budziła zaufania, zachowywała się bardzo nonszalancko. "Kilka" rozmów mam już za sobą i nigdy nie spotkałem się z takim podejściem do kandydata. Rozmowa tylko w jedną stronę - rekruter ma swoje racje i kompletnie ignoruje co się do niego mówi. Na rozmowie dowiesz się, że najważniejsze dla Ciebie są pieniądze - nie ważne jakie masz zdanie na ten temat. Po prezentacji jak wygląda praca (tutaj tylko zarys) i ile to nie zarobisz w firmie (tutaj za to cały wywód: Panie tu się zarabia 10.000 zł i więcej jak się chce) czas na Twoje pytania. Uwaga to podstęp! Tak naprawdę to rekruter nie chce żadnych pytań. Odpowiada zdawkowo, kompletnie nie na temat albo nie odpowiada W OGÓLE. Tak! gdy pytanie się nie podoba (wytknięcie błędu logicznego) Pan potrafił patrzyć się pusto przed siebie lub na Ciebie i sprawę przemilczeć. Chcesz się dowiedzieć więcej - wszystkiego dowiesz się w pracy. Nie próbuj wyciągnąć tego od pana z rekrutacji, bo staje się bardzo drażliwy i wyraźnie dłuży mu się ta rozmowa. W tym miejscu się poddałem i zrezygnowałem. Rozmowa jednak nie była bezowocna jak widzę, gdyż ze strony zniknęło wiele nieprzychylnych komentarzy i diametralnie podskoczyła ocena pracodawcy. Pozdrawiam. :)

Pytania

Takie jak wszędzie + czemu pieniądze są najważniejsze? (jeżeli uważasz inaczej, rekruter Cię naprostuje)

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Handlowczyni
Były pracownik

Największą szkodę Fortum robią Partnerzy. Osoby z przypadku, bez elementarnej wiedzy… warto na początku rozmów zapytać czy Handlowiec jest bezpośrednio z Fortum, czy reprezentuje jakiegoś partnera. Jeśli partner, to od razu można pokazać drzwi wyjściowe.

1
Pati
Kandydat

Byłam wczoraj na rozmowie kwalifikacyjnej i do teraz jestem w szoku w jaki sposób przebiegała... Rozmowa odbyła się "grupowo" przy potencjalnych "pracownikach" gdzie przy osobach trzecich trzeba było udostępniać swoje personalia! Nie wspomnę o tym iż o firmie dowiedziałam się tylko tyle iż miałabym wciskać umowy na prąd. Pani o firmie prawie nic nie opowiedziała ponieważ była zbyt bardzo zajęta zadawaniem pytań odnośnie naszego życia, jednym słowem wywiad... Do tego nie wygodne pytania przy innych osobach! Sam przebieg rozmowy świadczy dużo o potencjalnym pracodawcy. Jeżeli tak wygląda podejście do potencjalnych pracowników to nie chce myśleć co by było dalej. W ogłoszeniu całkiem inaczej przedstawione niż w rzeczywistość! Zdecydowanie nie polecam

Aga
Kandydat
 Pytanie
@Pati

Z ciekawości, bo również jestem zaproszona na rozmowę z jakiegoś województwa ?

Pracodawca

@Pati

Dzień dobry, bardzo zaniepokoiła nas Pani wiadomość, ponieważ w Fortum dbamy o jakość prowadzonych procesów rekrutacyjnych oraz indywidualne podejście do kandydatów. Nie praktykujemy grupowych spotkań rekrutacyjnych. Opisywana przez Panią sytuacja nie jest standardem naszej organizacji i najpewniej dotyczy partnerów zewnętrznych dlatego też będziemy wdzięczni za wskazanie szczegółów dotyczących ww. sytuacji . Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu infopolska@fortum.com.

Samochód
Kandydat
 Pytanie

Czy rzeczywiście płaci się za samochód służbowy ? Kobieta z która rozmawiałem nie wspomniała mi o opłatach za samochód jedynie o ryczałcie paliwowym.

Ogień
Pracownik
@Samochód

Nie, nie płaci się za samochód. Zgadza się obowiązuje ryczałt.

Pracodawca

@Samochód

Dzień dobry, samochód służbowy jest niezbędnym narzędziem umożliwiającym realizację codziennych zadań naszych Doradców - nie pobieramy za niego opłat.

Aleksandra
Inne
 Pytanie

Cześć, jest ogłoszenie na przedstawiciela handlowego, które mnie zainteresowało. Ale chciałabym poznać trochę szczegółów, może są tu jacyś pracownicy? Jak działają zarobki, jest jakaś podstawa czy tylko prowizja?

Pracodawca

@Aleksandra

Dzień dobry Pani Aleksandro, cieszymy się że zainteresowało Panią nasze ogłoszenie. Wynagrodzenie naszych Doradców składa się z dwóch składników ( podstawy oraz prowizji). Zachęcamy do przesłania CV poprzez formularz https://www.fortum.pl/o-fortum/kariera/oferty-pracy/kariera-w-sieci-sprzedazy/doradca-klienta-biznesowego, chętnie porozmawiamy o możliwościach współpracy i wyjaśnimy system wynagradzania.

Ag VU
Inne
 Pytanie

Nie polecam. Utrudniony kontakt z "opiekunem", który ma zawsze zbyt wiele pracy żeby odebrać telefon i odpowiedzieć na wątpliwości. Kontaktuje się tylko wtedy, kiedy kończy się umowa. Zawieranie umowy to pośpiech, naciski przez telefon i brak wyjaśnienia klientowi -laikowi o co w niej chodzi. Najważniejsza jest przecież okazja! Najtańszy gaz w mieście! Po czasie klient orientuje się, że został wsadzony na minę jak widzi rachunek i...po samodzielnych próbach wyjaśnienia sprawy (infolinia nie odpowiada, opiekun nie oddzwania) okazuje się, że ma opcję SPOT i właśnie minął termin zamówień na kolejny okres, że nie został poinformowany o zagrożeniach (bo i po co?) i w zasadzie nie ma ratunku. Później, już dobrze zorientowany klient przygląda się bardziej umowie i załącznikom i widzi, że "opiekun" znacznie zawyżył zapotrzebowanie gazu, co w realiach użytkowych przekłada się na kolejne opłaty... NIGDY WIĘCEJ! Prowizja i pogoń za pieniądzem odbierają handlowcom przyzwoitość i wiarygodność.

Pracodawca

@Ag VU

Szanowni Państwo, przedstawiciele handlowi Fortum działają według ściśle określonych standardów jakościowych. Podczas prezentacji oferty mają obowiązek rzetelnie przedstawić jej warunki, oraz odpowiedzieć na każde zadane przez Odbiorcę pytanie. Warunki umowy zostają ustalone podczas spotkania przedstawiciela handlowego z Odbiorcą. Odbiorca ma czas na zapoznanie się z umową. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Klient
Inne
 Pytanie
@Fortum

Czy spotkaniem handlowym nazywcie Państwo wciskanie kitu klentowi na temat ceny prądu za kW, który ma być ponoć niższy niż ten od poprzedniego dostawcy? A co z fakturą od firmy dystrybucyjnej, która nie przestaje naliczać opłat - o tym nie mówi Wasz rzetelny "konsultant". Jedna z najgorszych fim z którymi miałam nieprzyjemność.

Pracodawca

@Klient

Szanowni Państwo, przedstawiciele handlowi Fortum działają według ściśle określonych standardów jakościowych. Podczas prezentacji oferty mają obowiązek rzetelnie przedstawić jej warunki, oraz odpowiedzieć na każde zadane przez Odbiorcę pytanie. Warunki umowy zostają ustalone podczas spotkania przedstawiciela handlowego z Odbiorcą. Odbiorca ma czas na zapoznanie się z umową. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Piotr
Inne
@Fortum

to niestety tylko piękne słowa rzeczywistość wyglada inaczej i wszyscy o tym wiedza liczy sie zdobyty klient ( jeleń )

TaD
Inne

Niektórzy zastanawiają się dlaczego negatywnych opinii o Fortum. Przez 2 lata byłem klientem tej firmy podam niektóre moje zarzty dotyczące energii elektrycznej.  W umowie nazywaną ^ kompleksową^  podaję się jedynie  cenę za samą ^czystą^ energię elektryczną. Do podanych stawek należy doliczyć jeszcze koszty przesyłu energii, wówczas się okażę czy klient będzie miał korzyść z przejścia do Fortum. Przykładowo w  ostatniej umowie zawieranej /uwaga na 4 lata! /podano cenę za jedną kilowatogodzinę 0,44zł . Dodając do tego cene za przesył np. w firmie Innoge 0.32 zł/KWh. Otrzymamy, że każda kilowatogodzina kosztuje klienta 0,76 zł. Dla mnie takie warunki były nie do przyjęcia i dlatego odrzuciłem ofertę Fortum. Aktualne płacę 0,65 zł za  KWh  razem z dystrybucją.

Elektryk
Inne
@TaD

Jeśli w umowie długoterminowej, którą zapewnia fortum bez żadnej ściemy, uwazasz ze 76gr za kWh jest dużą ceną to Ci wspolczuję myslenia. Podzwon po firmach które sie nie zabezpieczyły i zobacz ile płacą :) Podpowiem -> nawet 1,50 NETTO za samą energię i dodatki za przesył :) Wiem bo mam firmy. Może w skali miesiąca oszczędziles ale długoterminowo miałeś szansę mieć spokój na 4 lata :)

BR
Inne
 Pytanie
@TaD

A jak dzisiaj wyglądają Twoje rachunki?

Jacek z podlasia
Inne

Jestem bardzo zadowolony z firmy mam mniejsze rachunki

Pracodawca

@Jacek z podlasia

Dziękujemy za pozostawienie swojej opinii. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Włodek
Inne

Firma ma wiele negatywnych opinii które w pełni popieram.Nie polecam jej innym klientom.

Rekrutacja to jakaś tragedia
Kandydat

Dają Ci masę niełatwych zadań do rozwiązania, poświęcasz na to cały dzień, a nawet nie poinformują Cię o wynikach rekrutacji. Na rekrutacji to chyba bieżące taski, jakie mają w firmie się im rozwiązuje. Nie polecam.

Ewa
Pracownik
@Rekrutacja to jakaś tragedia

Witam, przykro mi to słyszeć. Jako pracownik funkcji People biorę ten feedback do siebie. Zwrócę uwagę na ten element procesu rekrutacji. Dziękuję za feedback i przykro mi, że tak się stało. Jeśli mogę prosić o kontakt na adres firmowy, to postaram się uzyskać więcej informacji dla Pana. Pozdrawiam, Ewa Niemela

Ma.
Były pracownik

Kiedyś miałem okazję współpracować z tą Firmą. Szkolenie z managerem polega na siedzeniu w aucie w wklepywaniu spotkań które się nie odbyły. Potem należało obdzwaniać tych klientów licząc że któryś się zlituje i zechce spotkać Każde takie fikcyjne spotkanie musiało trwać przynajmniej 20minut więc siedzenia w aucie było sporo. Kierowniczka Pani M. prywatnie narzeczona dyrektora regionu wykorzystywała swoją pozycję wiedząc że jej podwładni nie mają się do kogo zwrócić o pomoc. Bardzo częstym było dzielenie się szczegółami z życia z dyrektorem na grupie i wypisywanie do pracowników późnym wieczorem. Wiadomości oprócz oczywiście pracy dotyczyły chociażby tego co robił jej syn. Obowiązkowo trzeba było odpowiedzieć na te głupoty samymi ochami i achami.Jesli nie - to foch i obraża majestatu. Pełen profesjonalizm. Na porządku dziennym było również zawyżanie zużycia klientów, nieuświadamiane o ryzyku związanym z transakcjami typu SPOT, okłamywanie klientów. W razie problemów lub niewygodnych pytań - blokowanie numeru klienta. Wielokrotnie byłem tego świadkiem. Jawne oszystwo- bez żadnych skrupułów i refleksji o konsekwencjach dla klientów. Przykład zawsze idzie z góry. Jeśli zatrudniają Państwo takich kierowników to trudno się dziwić,że handlowcy robią to samo. Z czystym sumieniem wszystkim odradzam firmę Fortum. Wartości firmy którymi się chwali nie maja żadnego przełożenia na rzeczywistość. Odradzam jako pracodawcę i partnera biznesowego.

Pracodawca

@Ma.

Szanowny Panie, Szkolenia terenowe nowej osoby są kwestią indywidualną i zależą nie tylko od jego dotychczasowego doświadczenia sprzedażowego, ale również zaangażowania. Zdajemy sobie sprawę, że stanowisko Doradcy Klienta Biznesowego jest wymagające, szczególnie w pierwszych dniach współpracy i niestety nie każdy jest w stanie odnaleźć się w nowej roli. Choć różnimy się pod wieloma względami, nasz zespół tworzą ludzie, którzy oprócz wzorowej współpracy biznesowej cenią sobie również relacje i czas spędzony wspólnie. Jako Sieć Sprzedaży Fortum zależy nam na dobrej atmosferze w strukturach Zespołu. Nigdy jednak nie obligowaliśmy naszych Doradców do określonych zachowani, reakcji czy też spędzania czasu wspólnego poza godzinami pracy. Jeżeli rzekome sytuacje, które Pan opisuje wprowadziły dyskomfort lub zakłócały Pana czas wolny, powinny zostać zgłoszone do odpowiedniej komórki w organizacji. Takich zgłoszeń nigdy nie otrzymaliśmy. Tożsamy jest również sposób postępowania w sytuacjach, kiedy praktyki stosowane przez Doradców są poddane jakiejkolwiek wątpliwości. Każdą sytuację, która mogłaby przejawiać nieuczciwe zachowania należy bezzwłocznie zgłosić do odpowiednikach działów. Takich zgłoszeń również nie otrzymaliśmy, w związku z tym nie możemy odnieść się do opisanych zarzutów. Nieustannie dokładamy wszelkich starań, aby nasi Doradcy rzetelnie i profesjonalnie prowadzili rozmowy handlowe, co również na bieżąco weryfikujemy. Zależy nam na jasnej i rzetelnej współpracy dlatego jeżeli zechce Pan wskazać konkretne przykłady takich zachowań, prosimy o kontakt. Z należytą uwagą zajmiemy się zgłoszoną sprawą.

1986
Były pracownik

Witam niedawno byłem pracownikiem w waszej firmie, konkreynie jakp doradca biznesowy. Zostałem zatrudniony za pośrednictwem ampółka sp.z.o.o. Pracodawcy nakłaniali podwładnych do oszukiwania, oraz naciągania klientów. Beznadziejne warunki pracy, wstyd mi było dzwoniąc do klientów i obiecywać im "tańszy" prąd.

Piotr
Inne
@1986

Tak to wyglada z punktu widzenia klienta

Bar Smakosz
Inne

Nie żałuję, jest taniej niewiele bo 140 PLN miesiąc ale bardzo mily przedstawiciel zawsze odbiera telefony i nigdy nie mial problemu z wyjaśnieniem moich wątpliwości. Polecam!!!

Pracodawca

@Bar Smakosz

Dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszymy się, że są Państwo zadowoleni ze współpracy z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Handlowiec 333
Były pracownik

Porażka Pierwsza sprawa: obiecywano 20 dniowe szkolenie, po trzecim dniu szkolenia dostałam teren gdzie już miałam sama działać w taki sposób ze na Google Maps wyszukiwano firmy, dzwonisz i umawiasz spotkania bez jakiejkolwiek wiedzy mówiąc ze mamy klienta w swojej bazie danych, No i jak się potem okazało ze maja stały pich gdzie wkręcają klientom ze koniecznie muszą podjechać i sprawdzić parametry na fakturze kiedy klient nawet się nie zorientuje o co chodzi i się zgadza. Druga sprawa: musza podpisać umowę w tym samym dniu w którym jest to samo spotkanie z klientem, dostałam o***dol od szefa za to ze zostawiłam umowę u klienta czym dałam mu czas na zastanowienie się. I trzecia sprawa: musiałam w ciągu tygodnia podpisać umowę z kimś inaczej zostałabym „zwolniona”, przy tym ze to był 4 dzień i to jeszcze byl dzień szkoleniowy ale już pracowałam jak inni którzy odbyli to szkolenie, po czym stwierdziłam ze to są (usunięte przez administratora) i nie chce więcej współpracować z ta firmą. A No i jeszcze przed tym podpisałam umowę o dzieło, gdzie na samym początku bylo obiecywane wynagrodzenie, (wyliczone ile dni przepracowałam) nawet jakby z tego wyszło jakieś pare stów (przepracowałam tydzień) to i tak tego nie dostanę tłumacząc to tym ze miałam okres szkoleniowy????

Pracodawca

@Handlowiec 333

Szanowna Pani, żadna sieć partnerska Fortum nie oferuje 20 dniowego szkolenia. Samodzielna praca w terenie jest możliwa wyłącznie po ukończeniu pełnego wdrożenia. Nieuczciwe praktyki, które Pani opisuje nie są naszymi metodami pracy, a ich przejawy powinny być zgłaszane na bieżąco. Jeżeli według Pani kwestie związane z rozliczaniem nie zostały rozwiązane w sposób właściwy prosimy o bezpośredni kontakt z Partnerem Fortum w celu wyjaśnienia tej sytuacji.

Justa byly handlowiec
Były pracownik

Szkoda czasu i zdrowia na pracy w tej firmie zaczynając od szkolenia,trenerka miala być super w rzeczywistości 5dni szkolenia na nic bo to było masło maślane niby taka mega babka a nikt nic nie wyniósł ze szkolenia potem tylko gorzej ciągle tele konferencje spotkania na zoomach po 16.30 gdzie każdy chce juz wracać do rodziny ale nie musi do 18 uczestniczyć w konferencjach.Zeby otrzymać podstawę wynagrodzenia trzeba odbyć 40 spotkań miesięcznie śmiech na sali i za auto placi się 1000zl mc

Pracodawca

@Justa byly handlowiec

Szanowna Justa, szkolenie wstępne przygotowane przez Fortum zostało skonstruowane w taki sposób, aby przygotować do pracy nie tylko osoby posiadające doświadczenie w branży energetycznej, ale również osoby rozpoczynające swoją przygodę ze sprzedażą. Nasi trenerzy są otwarci na zgłaszanie wszelkich uwag, ze względu na to że szkolenie służy przede wszystkim opanowaniu wymagającego materiału. Opisywane przez Panią telekonferencje cykliczne nie są szkoleniami obowiązkowymi. Elastyczny czas pracy doradcy pozwala na dostosowanie godzin swojej pracy do ewentualnego udziału w telekonferencji. Zapoznając się z proponowanymi warunkami współpracy, każdy przedstawiciel zobowiązuje się do zachowania poufności, a opisywane przez Panią warunki nie są spójne z aktualnie funkcjonującym systemem wynagradzania.

Gaz od Fortum
Inne

Polecam produkty Fortum. Płaciłem prawie 80gr za kwh a teraz udało się zbić koszty do 50gr.

Ag VU
Inne
 Pytanie

m, czy macie tu swoich trolli, którzy wychwalają Was pod niebiosa?

Zostaw merytoryczną opinię o Fortum Marketing And Sales Polska S.A. - Gdańsk

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Fortum Marketing And Sales Polska S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Fortum Marketing And Sales Polska S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 27.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Fortum Marketing And Sales Polska S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 13, z czego 3 to opinie pozytywne, 9 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Fortum Marketing And Sales Polska S.A.?

    Kandydaci do pracy w Fortum Marketing And Sales Polska S.A. napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Fortum Marketing And Sales Polska S.A.
Przejdź do nowych opinii