ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Były pracownik

Były pracownik

20.02.2024 01:02

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Były pracownikikona wywiad

Miałem umowę B2B z mBankiem, w części korporacyjnej. Na koniec nie zapłacono mi za temat, nad którym pracowałem kilka miesięcy. Umowa kończyła się - konkretnie - z końcem lipca, a klient został "aktywowany" (czyli założono rachunek i uruchomiono wypłatę kredytu) dnia 1 sierpnia. Były to czynności stricte techniczne, cała merytoryczna praca była wykonana wcześniej, kiedy byliśmy związani umową. Sprawa druga - cały PR o firmie przyjaznej pracownikom czy rodzicom to tylko hasło. Może dotyczy to pracowników etatowych, ale mnie na pewno nie dotyczyło, miałem umowę B2B. Z końcem maja adoptowałem dziecko, uprzedzałem regionalnych szefów sprzedaży, że będę miał gorszy czas. Bank szybko zareagował - z końcem lipca rozwiązał umowę. I jeszcze załatwił mnie z wypłatą środków za zrealizowane zadanie.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?

Były pracownikikona wywiad

Byłem typowym "hunterem" - szukałem potencjalnych Klientów dla Banku, nawiązywałem z nimi relacje i proponowałem produkty banku.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Były pracownikikona wywiad

Tak, w zasadzie większość pracy biurowej mogłem wykonywać zdalnie, dużą część mojej pracy polegała jednak na spotkaniach z potencjalnymi klientami. Praca była wybitnie mobilna.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?

Były pracownikikona wywiad

Powodem rozwiązania umowy był słaby wynik sprzedażowy w ostatnim okresie. Przyczyny opisałem już wcześniej - był to początkowy okres po adopcji dziecka. Pracowałem nad sporym klientem, który został aktywowany dzień po rozwiązaniu umowy. Kredyt był na naprawdę poważną sumę. Wolumen nadprzeciętny, jak na jednego klienta.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?

Były pracownikikona wywiad

4000 złotych podstawy, plus prowizja. Prowizja zależała od wyniku.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Były pracownikikona wywiad

Rok i 10 miesięcy.

Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?

Były pracownikikona wywiad

Firma dawała dużą swobodę w pracy. Były też dobre narzędzia do pracy, czyli odpowiednie systemy, sprzęt.

Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?

Były pracownikikona wywiad

Jak zwykle w sprzedaży - podkreślanie konsekwencji grożących za gorszy wynik. Pracownicy etatowi byli w trudniejszej sytuacji, im mówiło się o redukcjach etatów, dodawano coraz więcej pracy. Atmosfera bywała napięta. Mnie - z racji rodzaju umowy B2B - wiele z tych rzeczy nie dotyczyło.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Były pracownikikona wywiad

Było sporo szkoleń, całkiem dużo kursów fakultatywnych, które podnosiły kwalifikacje, poszerzały wiedzę.

Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.

Były pracownikikona wywiad

Było sporo różnych szkoleń. Większość to kursy online. Były tzw. szkolenia obowiązkowe, fakultatywne. Poza tym odbywało się wiele dodatkowych kursów pomocnych w pracy.

W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?

Były pracownikikona wywiad

Szkoleń było sporo, jak wspomniałem, ale nie wszystkie były na wysokim poziomie. Mimo tego, można było znaleźć coś ciekawego i wartościowego dla siebie.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?

Były pracownikikona wywiad

Dla mnie ok, nie byłem pracownikiem etatowym, nie stanowiłem konkurencji dla zatrudnionych. Ja byłem zadowolony z relacji z ludźmi z banku.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?

Były pracownikikona wywiad

Bywało rożnie, czasem nieprzyjemnie. Byłem świadkiem kilku "wybuchów", kilku zdarzeń ze łzami. W okresie, w jakim współpracowałem z bankiem, atmosfera stopniowo się pogarszała. Powstały plany zmian, restrukturyzacji, to wszystko odbywało się w aurze tajemniczości, co powodowało niepewność i nerwowość.

Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.

Były pracownikikona wywiad

Pisałem o tym powyżej. Były plany zmian organizacyjnych, część wdrażano, ludzie bali się o przyszłość.

Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?

Były pracownikikona wywiad

Tak, z tych zawartych w umowie wywiązywał się. Z tych ustalonych ustnie - niekoniecznie. Informowałem o swoich planach życiowych (adopcja), tłumaczyłem, że będę miał trudniejszy okres, co przełoży się na gorszy wynik. Nie byłem jednak pracownikiem etatowym, a w banku najważniejszy jest wynik.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Były pracownikikona wywiad

Trudno radzić. Kierownictwo na różnych szczeblach prowadzi swoje własne "polityki", pewne zjawiska są nie do opanowania. Przykładowo: w oddziale, gdzie pracowałem, koledzy, którzy pracowali na takiej samej umowie jak ja- nadal pracują jako B2B (chociaż jedną z obietnic przy zatrudnianiu było, że w miarę pojawiających się etatów, ludzie będą mogli na nie przechodzić). W "moim" oddziale cały czas panuje nepotyzm. Kiedy pojawiają się wolne etaty, wprowadzane są tam osoby z polecenia - zazwyczaj ludzie bez doświadczenia i merytorycznej wiedzy. Etat w tej strukturze to naprawdę dobra oferta: przyzwoita pensja, służbowe, dobre auto.



mBank S.A.
1.7/5 Na podstawie 202 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
mBank S.A.