Sii Sp. z o.o.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Sii Sp. z o.o.

Nelson93
Pracownik
 Pytanie

Jak wyglada kwestia podwyżek w Sii? Pracuję ponad pół roku, czy jest szansa w ogóle na takową, czy lepiej poczekać do pełnego roku? Może ktoś się podzieli jak to wygląda? Druga sprawa czy jest w ogóle szansa wynegocjować płatny urlop na B2B?

WawIsWaw
Pracownik
@Nelson93

Obiecano mi podwyżkę po okresie próbnym tj 3 miesiące. W trakcie pierwszego miesiąca pracy zmienił mi się manager który po 3 miesiącach rozłożył ręce i powiedział że on o niczym nie wie i muszę zaczekać do rocznego podsumowania. Na rocznym podsumowaniu żeby był jeszcze większy fan zaproponowano mi podwyżkę w wysokości inflacji mówiąc że firma rezygnuje se swojej części marży i to jest ostatnia tak wysoka podwyżka w projekcie. Odpowiedziałem że jak nie dostanę jeszcze min 10% to się zawijam. Tutaj zaczyna się cyrk, szereg argumentów że SII to rodzina, że nigdzie lepiej nie będzie, że za dużo chce, żebym się zastanowił, że rynek tyle nie płaci i ogólnie zero rzeczowych argumentów. Powiedziałem że mają 30 dni na podjęcie decyzji i dodałem do tego 3 ofert jakie dostałem ze stawkami 30% wyższymi niż moja. Łaskawie dali mi minimum tego o co wnioskowałem (wliczając w to podwyżkę po okresie próbny). Podsumowując typowa agencja pracy gdzie mają na Tobie jak najwięcej zarobić. Coś czuję że za rok zmieniam swojego vendora :-)

Nie wiadomo o co chodzi?
Kandydat
 Pytanie

To chodzi o pieniądze! Po to firma jest pośrednikiem do R żeby jak nawywijają (mobbing) to żeby klient nie musiał płacić milionowych kar pojedynczym osobom, to się ich zatrudnia przez pośrednika jakim jest Sii. Serio nie włącza się wam myślenie? Warunki są kiepskie, bo jest rotacja w HRach a menedżerowie chcą być jak najdalej od problemów, żeby utrzymać stołki.

Karma
Pracownik
@Nie wiadomo o co chodzi?

... tak, a Ziemia jest płaska. Za dużo teorii spiskowych.

3
Marcin-Krk
Kandydat

Nie wypowiem się na temat tego jak się pracuję w Sii, tylko o procesie rekrutacji. Uczestniczyłem w rekrutacji na PM-a. Proces był szybki, dwa spotkania w bardzo przyjaznej atmosferze, konkretne pytania do mnie i wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania. Bardzo szybko otrzymałem feedback i atrakcyjną ofertę współpracy. Ostatecznie zdecydowałem się wybrać inna ofertę przekonany przez mojego poprzedniego pracodawcę, ale proces był na tyle dobrze przeprowadzony, że skłoniło mnie to do zamieszczenia tu swojej opinii. ...I will be back :)

Programista
Pracownik

Jednym z największych minusów SII jest brak jawności prowizji. Jeżeli jesteś początkującym programistą zbierającym doświadczenie, nie będziesz zwracał na takie szczegóły uwagi. Aczkolwiek po kilku latach, gdy na LinkedIn napływają z różnych źródeł oferty współpracy i masz przekonanie, że sam zapewnisz sobie ciągłość projektową zaczynasz patrzeć na szczegóły. Brak jawności prowizji za swoje usługi jest największym i decydującym minusem gdyż z 95% tego co SII daje siedząc w domku na mazurach i tak nie korzystasz, w praktyce współpraca kończy się tylko na wysłaniu faktury. To tak jakbyś miał w TV 300 kanałów, oglądał tylko 4 i nie wiedział ile za to płacisz. Jak już musicie iść w projekt przez pośrednika wybierajcie takiego, który gra w otwarte karty a nie w strategię wszystko szyte i kryte.

Karma
Pracownik
@Programista

A co byś powiedział gdybyś musiał ujawniać ile płacisz za dom/mieszkanie, media, samochód, ile wydajesz na wakacje, jedzenie, ubrania i elektronikę. Może ktoś wyliczy Tobie ile pieniędzy potrzebujesz.

2
brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Nie jestem pracownikiem, a kandydatem, natomiast tak nieprofesjonalnej rozmowy rekrutacyjnej nigdy nie miałam. Rekruterka dzwoni bez żadnego przygotowania, mimo wszystkich informacji zawartych w CV, nie wie czy studiuje, gdzie wcześniej pracowałam. Padł tekst, że widziała że nie mam żadnego doświadczenia akurat w branży finansowej, ale ma nadzieje że nie jestem głupia i widziałam że to praca w takiej branży. Nie powiem, zatkało mnie po takiej wypowiedzi ze strony rekrutera. W trakcie rozmowy padło, że musi jeszcze przedyskutować z osobą z działu, czy napewno może mnie zaprosić na rozmowę na żywo? Czy telefony nie powinny być wykonywane już po takiej rozmowie? Nie sprawdzając w żaden sposób mojej znajomości języka angielskiego (w CV jest wpisane, że mam poświadczony poziom C1) Pani stwierdziła, że to nie może być tak ze się będę bala mówić po angielsku (? nigdy nie padło takie oświadczenie). Nie zdecydowałam się na dalsze etapy.

Pytania

-

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem
Outlaw
Pracownik

Po 9 miesiącach pracy mogę powiedzieć że Sii jest naprawdę dobrym pośrednikiem. Centra kompetencyjne, nauka angielskiego, możliwość zmiany projektu, komunikacja na wysokim poziomie, webinary, centrum szkoleniowe, wartościowe kontakty, wymiana wiedzy, stawianie wymagań, rozwój, mentoring, szybkie procesy, feedback. Jestem bardzo mile zaskoczony na plus. Nie jestem lizusem czy trollem, w przeszłości już wystawiałem negatywne opinie pracodawcom.

5
Radoslaw556
Pracownik

Cześć wszystkim, pracuję aktualnie 3 lata w SII jako programista ogółem bardzo dobrze oceniam tą firmę chociaż mam parę innych opinii na jej temat. Jeśli ktoś chciałby poznać więcej szczegółów jak w SII się pracuje, jakie są wynagrodzenia itd to zapraszam do kontaku mailowego chętnie opowiem :) radoslaw.janas@outlook.com

6
Dorota
Inne
@Radoslaw556

Czemu takie podchody? Czyżbyście mieli klauzulę o nieujawnianiu zarobków? A przecież w IT widełki podaje się na dzień dobry :)

Agonía
Kandydat
@Dorota

Nawet na portalach już przy składaniu cv dają widełki to wyższych stanowisk

Zycie
Były pracownik

Firmę można opisać jako typowy outsourcing który jest głównie skupiony na tym żeby jak najtaniej i najdłużej wsadzić pracownika w projekt o nim zapomnieć do momentu pojawienia się problemów. Wszelkie potrzeby pracownika są realizowane dosyć topornie wymagane jest wpierw kupno sprzętu dodatkowego przez niego następnie koszt jest zwracany ale wydaje mi się ze podstawowe rzeczy potrzebne w pracy powinny być zapewniane przez firmę.

Pracodawca

@Zycie

Cześć! Nie jest to zgodne z naszymi standardami, każda osoba ma zapewniony sprzęt dla danego stanowiska, a w razie potrzeby wystarczy wysłać zgłoszenie, otrzymać zgodę managera i brakujący lub dodatkowy sprzęt jest dostarczany pracownikowi do pokoju projektowego lub kurierem do domu. Nie wymagamy wykonywania obowiązków służbowych na własnym sprzęcie. Chętnie dowiem się więcej i wyjaśnię sytuację – proszę o kontakt: wojciech.dreja@sii.pl.

Maciuś
Były pracownik
@Sii Sp. z o.o.

Może zapewniacie sprzęt, ale stawka nie jest adekwatna do tego co się robi. Robiąc na eksporcie pracownik z niemieckiej firmy robiący to samo, zarabia 2x tyle co wasz.

Pracodawca

 Aktualność
Na naszych profilach pojawiło się w ostatnim czasie sporo opinii, które nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Przekonajcie się sami - nasi pracownicy przeczytali dla Was te "najciekawsze". ;)
#hejtniejestOK
None stradamus

I co? Teraz ma się zrobić głupio ludziom, którzy nie są zadowoleni z pensji, projektu itd? Domyślam się, że właśnie pomogliście ludziom którzy wahali się z podjęciem decyzji o odejściu

ŁysyZBrazzers
@None stradamus

Myślę, że firma SII powinna przytoczyć prawdziwe opinie, a nie opinie trolli - kibiców legii :) ŁysyZBrazzers (aka ŁysyZSii - teraz już z brodą)

9
ambiwalentnie
Kandydat
 Pytanie

Zgadzam się ze wszystkimi opiniami dotyczącymi rekrutacji. Początek jest tylko piekny a potem dalej w las. Brak odpowiedzi po rozmowie to standard. Byłam na 2 rozmowych na których byłam pytana o to samo. Przy upomnieniu się o odpowiedź zwrotną,otrzymałam taką, która była w mojej ocenie nieprawdziwa. Dopiero teraz przeczytałam opinie o tym pracodawcy i zastanawiam się dlaczego Pan Wojciech pisze pod każdą negatywna opinia, że to nie jest standard SII? Skoro od 2 lat ludzie piszą ciągle to samo na temat rekrutacji to chyba to jest właśnie standard. Obejrzałam też filmik na temat hejtu - jest zenujacy. Dobrze to Pan o pseudonimie Hejter podsumował..

Wojtek
Pracownik

Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z Sii w dziale sales. Co do procesu rekrutacyjnego - na duży plus informowanie na bieżąco o kolejnych krokach i utrzymywanie kontaktu przez cały czas trwania procesu. Szybkie odpowiedzi na wszelkie pojawiające się pytania pomogły w procesie decyzyjnym i przyjęciu oferty. Na ten moment jestem bardzo zadowolony. Firma przykłada dużą uwagę do komfortu i zadowolenia pracowników, a sam onboarding przebiega bardzo sprawnie sprawnie.

6

Pracodawca

@Wojtek

Cześć! Bardzo miło nam to czytać i życzymy Ci powodzenia! :)

Es Aj Aj
Pracownik
 Pytanie

Nieustająca propaganda sukcesu, filmiki youtube kanału Sii promowane i podbijane. Widać było na jednym z filmików, że firma ma już 7000 kontraktorów. Aż ciekawe jaka jest rotacja, ale nie zazdroszczę działowi HR/rekrutacji KPI/targetów do realizacji i handlowcom czy tam line managerom upychania zatrudnionych ludzi po projektach. Co dalej? 10000 w tym roku? Ekspansja na Azję? Rosję? Kazachstan? Syberię?

Es Aj Aj
Pracownik
 Pytanie
@Es Aj Aj

Czemu zostało zrecenzowane słowo YouTube?

Kandydat do pracy
Kandydat

Brak jakiegokolwiek feedbacku po drugim etapie rozmów kwalifikacyjnych. Pani rekruter obiecała się odezwać nawet z negatywną odpowiedzią, niestety żadnego odzewu, chociaż zaznaczałam że jest to dla mnie bardzo istotne. Rozczarowanie

Pracodawca

@Kandydat do pracy

Cześć! To nie jest zgodne z naszymi standardami. Chętnie dowiem się więcej i wyjaśnię sytuację - proszę o kontakt: wojciech.dreja@sii.pl. Pozdrawiam, Wojciech Dreja, Head of Recruitment

Veni, Vidi, Arivederci
Były pracownik
 Pytanie

Pośrednik, jakich na rynku zatrzęsienie,czyli brak swojego produktu, zarabianie wyłącznie na sprzedaży ludzi do klientów, u których firma zdobyła zlecenia. Zespoły internalowe = IT support ich wewnętrznych systemów np. do raportowania godzin pracy. Czego się tam spodziewać: - dobry kontakt z administracją, obsługa "papierowych" spraw pracownika na naprawdę wysokim poziomie, - płatne przestoje między projektami, dzięki czemu zachowuje się ciągłość pracy i wypłaty, niezależnie do tego, czy jest się na działalności,czy na umowie o pracę - swoboda wyboru umowy- umowa o pracę, B2B, zlecenie, nikt niczego nie narzuca, - dużo imprez, akcji HR w biurze, konkursów, integracji, przy czym do udziału nikt nikogo nie zmusza, jak ktoś lubi i chce, to uczestniczy, jak nie,też ok. - kasa na czas - kto chce, pracuje zdalnie, kto nie, może z biura, biura otwarte cały czas, żadnych problemów - bardzo mizerne zarobki w porównaniu do konkurencji, wieczne, powtarzane, jak mantra przy rozmowach rocznych "dobiłeś już do płacowego max, niestety już więcej nie zarobisz" na zmianę z "nie ma budżetu". I nieważne, jaką rolę się pełni, co się umie. Podwyżki, jeśli już, to przynawane metodą, że "góra" na sztywno menagerom z danego miasta pozwala na tyle i tyle i koniec, żadnych dyskusji czy negocjacji. Bierzesz, albo nara. Co jest kuriozalne bo firma co chwila spamuje mailami o kolejnych, pobitych rekordach przychodów danego roku. Są po prostu niepoważni. - straszne różnice zarobkowe między oddziałami Raz nawet była z tego niezła afera, kiedy pewien arcyważny pan podczas arcyważnej prezentacji nieopatrznie udostępnił na ekranie arcyważny Excel i pracownicy mieli okazję zobaczyć, jak są rżnięci na pieniądze ze względu na kryterium ich miejsca zamieszkania. Są pensje dla pracowników Sii z tzw. "miast strategicznych" i pensje na tych samych stanowiskach i w tych samych projektach dla tych, którzy mieszkają w "miastach dostarczających taniej siły roboczej". Oczywiście propagandowa machina firmowa zapewnia i przekonuje, że absolutnie nie ma to miejsca. Chcesz zmienić oddział Sii? Musisz się fizycznie przeprowadzić i rekrutować na nowo. Nieważne, że w dobie pracy zdalnej to nie ma sensu. Firma bardzo ostro pilnuje, żeby ktoś mieszkający w mieście mniej strategicznym odpowiednio mniej zarabiał. - brak możliwości dowiedzenia się, na jaki projekt cię wysyłają, czym się tam będziesz zajmował, jakie technologie,etc. Po prostu znienacka dostajesz telefon od koordynatora upychającego ludzi po projektach: "masz rozmowę wtedy i wtedy, przygotuj się z tego i tego, nie wiem nic więcej, zobaczysz,co to za projekt, powodzenia" . Tyle wsparcia masz z firmy. A wysyłają cię w 99% procentach do farmaceutycznego korpo giganta bo to na nim i tylko na nim, wbrew nachalnej propagandzie, ilu to oni mają klientów z różnych branż, firma opiera cały swój byt. Jak trafisz gdzieś indziej to bądź pewien, że po zakończeniu projektu i tak wylądujesz u "R big papa" bo tam firma najwięcej kasy na Tobie zarobi. - absolutny brak wsparcia w razie problemów w projekcie, rozwiązaniem problemu jest usunięcie testera z projektu, żeby "big papa" był zadowolony i wepchnięcie go do kolejnego projektu tego samego klienta. - jeśli big client życzy sobie skasować z dnia na dzień projekt, a robi tak znienacka non stop, to po prostu dowiadujesz się na jednym z calli, że od jutra nie ma zespołu i bye bye. Na pytanie,co z Tobą dalej, otrzymujesz odpowiedź, że "coś Ci znajdą". W praktyce patrzą, gdzie zwalnia się kawałek lub cały etat bo ktoś właśnie odszedł i tam idziesz. A iść musisz bo inaczej generujesz koszty dla firmy i nie zarabiasz dla nich. Dostajesz telefon- patrz wyżej. Zdarza się, że tester jest w 3 i więcej projektach naraz na kawałki etatów. Jak ogarnąć taki chaos pracy? Twój problem. Najwyżej zaraz wciśnie się kogoś innego na Twoje miejsce, a Tobą zapcha właśnie zwolnione miejsce w innych kawałkach projektów. Przemiał ludzi, jak szynek w mięsnym. - chaos komunikacyjny i brak jakiegokolwiek informowania testerów, co się dzieje/ będzie działo. Tu nikt nic nie wie, decyzje zapadają w ostatniej chwili, są co chwila zmieniane, odwoływane. Bywa tak, że masz rozmowę do projektu, niby już tam jesteś i to "tylko formalność", po czym nagle jednak nie, czekaj dalej. Nikt absolutnie nie powie ci, co się stało, dlaczego, nie licz na żaden feedback. O przydziale do projektu dowiadujesz się w ostatniej chwili, bywa tak, że koordynator przydziału (to nie LM ani HR "szukają" projektu, tu są od tego osobni ludzie, LMowie pojęcia nie mają, gdzie są ulokowani testerzy!) nawet nie wie, że projekt się kończy i dowiaduje się tego od ciebie. To są jaja generalnie. - nachalna korpopropaganda PR-owa o tym, jak jest super, extra, wspaniale, świetnie, jaką jesteśmy "one big happy family of power people with core values". Mnie to bawiło bardzo, innych może drażnić a najgorzej, że są tacy, co w to wszystko wierzą.

2
Karma
Pracownik
@Veni, Vidi, Arivederci

Stek bzdur. Będę polemizował tylko z jednym zarzutem bo na resztę szkoda czasu. Różnica w zarobkach pomiędzy miastami. Gdyby to była prawda to Sii miałoby ogromne problemy w rekrutacjach poza "miastami strategicznymi" a tak nie jest. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że od wielu wielu lat mamy rynek pracownika i pracę zdalną. Lokalizacja nikogo nie interesuje. Po pracowników z "miast dostarczających tanią siłę roboczą" zgłaszają się firmy z Europy i Stanów. Gdyby Sii płaciło im mniej niż pracownikom z "miast strategicznych" to już dawno zamknęłoby oddziały w tych miastach. A otwiera kolejne. Przez Sii od 2006 roku przewinęło się kilkanaście tysięcy pracowników. Kilku niezadowolonych hejterów musi być bo inaczej byłoby coś nie tak:) Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

45
Hejter
Pracownik
@Karma

Zmień nick z Karma na Lizus

2
Zuzanna
Inne
@Veni, Vidi, Arivederci

Chciałabym się dowiedzieć jak to jest z tymi przestojami? Fajnie że są płacone, ale tak z czystej ciekawości - ile one trwają? :)

Veni, Vidi, Arivederci
Były pracownik
@Zuzanna

To zależy. W głównej mierze od tego, jakie jest zapotrzebowanie na testerów w innych projektach w momencie, gdy twój projekt się kończy. Czyli gdzieś jakieś miejsce z jakichś przyczyn musi się zwolnić, żeby pracownika na to miejsce wsadzić. Bywa tak, że tester "siedzi na ławce", czyli jest bez projektu tydzień, bywa, że dwa dni, a jeszcze inni mogą czekać miesiąc czy dwa. Przy czym to ostatnie jest sytuacją bardzo rzadką, firma staje na głowie, żeby pracownika z kończącego się projektu jak najszybciej "upchnąć" gdzieś z bardzo prostej przyczyny: nie chcą ponosić kosztów jego ławki bo taki pracownik nie zarabia dla nich a płacić mu trzeba. Powiedziałbym więc, że proces lokowania pracownika w projektach jest tu bardzo szybki. O tym, że jest dokonywany na ślepo, niestety, oby szybciej, żeby tylko sprzedać człowieka jak najprędzej, bez zastanawiania się, czy umiejętności tego pracownika w ogóle do danego projektu pasują, było tu już wspominane nie raz.

Karma
Pracownik
@Hejter

A Ty z Hejter na Przegryw.

8
Hejter
Pracownik

@Karma Sii to agencja BPO prowadząca usługi nearshoringowe w obszarze IT. Klient nie kupuje usługi informatycznej, bo Sii nie wie jak je realizować, nie ma ani know-how, ani doświadczenia jak je realizować. WIĘC sprzedaje klientowi model team leasing albo "centrum kompetencyjne" (które to "centrum kompetencyjne" jest niczym innym niż zespołem testerów, programistów, analityków itp. itd. w zależności od tego co to za usługa). De facto spłyca się to do dwóch usług: wynajem człowieka lub wynajem zespołu pod usługę.

Wojciech Dreja
Pracownik
@Hejter

Znam tylko jedną osobę, która tak mocno upiera się przy swojej "racji", że na prawdę zastanawiam się, dlaczego Pan nie podpisze się imieniem i nazwiskiem, tylko ukrywa pod tym dość wymownym pseudonimem. Skoro jest Pan takim znawcą Sii, a nigdy Pan nie pracował w Sii, to proszę się podpisać z imienia i nazwiska. Cały czas myli Pan branże i usługi z modelami współpracy. Jedno nie wyklucza drugiego.

9
Hejter
Pracownik
@Wojciech Dreja

Chyba raczej mnie pan z kimś myli bo ja piszę (czas wreszcie przestać, wiem) tutaj i z panem rozmawiam tutaj - i na pewno pana nie znam...

Rozczarowanie
Kandydat
 Pytanie

Po takiej firmie („lider na rynku”, tak?) nie spodziewałabym się mechanizmu rekrutacji, który polegał na telefonie: pani okres wypowiedzenia, oczekiwania finansowe, obecny zakres obowiązków. Tak nie przeprowadza się rozmów, nawet wstępnych, bo to nawet ciężko nazwać rozmową, a jedynie rzucaniem pytań nie dając nic od siebie, nie mówiąc nawet o zakresie odpowiedzialności na danym stanowisku. Można się domyślić że wstępnym filtrem jest podanie stawki. Po takim telefonie bańka pęka, a wyobrażenie o firmie kończy się na smutnej rzeczywistości. Tracicie wartościowych kandydatów nie poświęcając im czasu na przeprowadzenie rozmowy. I dobrą reputację (choć widząc po reszcie komentarzy taka dobra wcale nie jest).

Pracodawca

@Rozczarowanie

Cześć, celem pierwszego kontaktu rekrutera z kandydatem jest weryfikacja jego oczekiwań i możliwości dopasowania z naszej strony do projektów. Staramy się, by ten pierwszy etap był możliwie jak najkrótszy, by oszczędzić Wasz czas. Zakładamy, że bliżej poznamy się już na rozmowie rekrutacyjnej :). Dziękujemy jednak za Twój feedback. Zależy nam by doświadczenia kandydatów związane z procesem rekrutacji były jak najlepsze.

Rozczarowanie
Kandydat
@Sii Sp. z o.o.

To radzę pamiętać, że czasy mocno się zmieniły i nawet wstępne rozmowy nie powinny się odbywać na zasadzie „ty nam mówisz wszystko, my tobie nic”. A najprościej podać widełki finansowe w ogłoszeniu o pracę, unikniecie rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami kandydata a waszymi możliwościami. Pomijam fakt, że na każde z pytań zadanych podczas tej „wstępnej rozmowy” mogliście znaleźć odpowiedź w formularzu rekrutacyjnym na pracuj pl i wtedy już zupełnie nie musielibyście robić sobie negatywnego PRu u potencjalnych kandydatów.

Hejter
Pracownik
 Pytanie
@Rozczarowanie

Przepraszam, a czego się spodziewasz po kontraktorni łowiącej ludzi masowo z rynku (technologie się zgadzają? Nie jest za drogi? To bierzemy!) byle tylko zdobyć klienta/upchnąć do już pozyskanego klienta, byle technologie się tylko zgadzały (napisane wyżej). Jakości? I czym niby ma się objawiać ta jakość? Tak właśnie funkcjonuje Sii. Rozmowa z rekruterem->fru, rozmowa z klientem byle szybciej, byle szybciej podjął decyzję, że bierze. W międzyczasie modlitwa: oby tylko stawka przeszła...

Rozczarowanie
Kandydat
 Pytanie

Po takiej firmie („lider na rynku”, tak?) nie spodziewałabym się mechanizmu rekrutacji, który polegał na telefonie: pani okres wypowiedzenia, oczekiwania finansowe, obecny zakres obowiązków. Tak nie przeprowadza się rozmów, nawet wstępnych, bo to nawet ciężko nazwać rozmową, a jedynie rzucaniem pytań nie dając nic od siebie, nie mówiąc nawet o zakresie odpowiedzialności na danym stanowisku. Można się domyślić że wstępnym filtrem jest podanie stawki. Po takim telefonie bańka pęka, a wyobrażenie o firmie kończy się na smutnej rzeczywistości. Tracicie wartościowych kandydatów nie poświęcając im czasu na przeprowadzenie rozmowy. I dobrą reputację (choć widząc po reszcie komentarzy taka dobra wcale nie jest).

Zefir
Kandydat

Niestety jestem zmuszona ocenić firmę już na etapie rekrutacji. Odezwała się do mnie rekruterka, odbyłyśmy szczegółową rozmowę pod kątem stanowiska związanego z HR po czym kontakt sie urwał. Pomimo zapytania, które wysłałam po 2 tygodniach, co dalej z rekrutacją nie otrzymałam żadnej odpowiedzi. Bardzo nieprofesjonalne podejście już na etapie rekrutowania pracowników, zupełny brak poszanowania czasu i kwestii tego, że ktoś poszukuje pracy.

Pracodawca
Pracodawca
@Zefir

Dzień dobry! To nie jest zgodne z naszymi standardami. Chętnie dowiem się więcej i wyjaśnię sytuację - proszę o kontakt: wojciech.dreja@sii.pl. Pozdrawiam, Wojciech Dreja, Head of Recruitment

2
Hejter
Pracownik
@Pracodawca

To są "standardy" w wykonaniu sii, normalka u nich w tej kontraktingowej korporacji zarabiającej na sprzedawaniu usług wynajmowania ludzi i zespołów.

Karma
Pracownik
@Hejter

Niedziela, 21:56. Hejter nie ma co robić w swoim życiu, więc pisze głupie komentarze o Sii. Gdybyś skierował/skierowała swoje zaangażowanie i energię na coś konstruktywnego, to na pewno zarabiał/zarabiałabyś więcej i w konsekwencji przeszłaby Ci ta nienawiść do Sii.

6
Sebastian
Inne
@Karma

Masz racje, ale są ludzie dla których dzień bez krytyki jest dniem straconym. Powiesz jak się tu pracuje bo szukam obiektywnej opinii. Warto żebym wysyłał CV?

6
Karma
Pracownik
 Pytanie
@Sebastian

Warto. Niech świadczą o tym nagrody jakie Sii dostaje - GPTW, jak się rozwija Sii i jaką ma misję i wartości. Myślę, że również Sii ma najlepsze portfolio projektów i Klientów z pośród firm działających w Polsce. Czy mogą zdarzyć się wpadki? Oczywiście, że mogą, ale na pewno to nie jest regułą i myślę, że znacznie rzadziej niż w konkurencyjnych firmach.

5
Hejter
Pracownik
 Pytanie
@Karma

Great Place To Work to coś za co płaciśz więc tym bym się nie sugerował. To jest "wartość" i "certyfikat" z czapy. Sii to prawdopodobnie największa agencja outsourcingowa w Polsce. I jej misja to ładować ludzi w outsourcing i zarabiać na nich kasę. Wartości? To przymiotnik, który się mocno gryzie z Sii....

Karma
Pracownik
 Pytanie
@Hejter

Cechujesz się zupełnym brakiem szacunku do pracy innych ludzi. W Sii wiele osób ciężko haruje cały rok na to by pracownicy jak najwyżej oceniali firmę w badaniu GPTW a Ty to trywializujesz i piszesz, że to można kupić. Serio?

5
Hejter
Pracownik
 Pytanie
@Karma

Umiesz czytać? Co ma piernik do wiatraka? Przecież piszę, że za certyfikat gtpw się płaci. Płaci konkretnie za to zarząd sii polska. Nie jest to ani obiektywne "badanie", obiektywna "ocena" firmy, a co idzie za tymi rzeczami "certyfikat" przyznawany to pustosłowie.

Hejter
Pracownik

@Wojciech Dreja Jakoś nie dało się odnieść do Pana wypowiedzi, stąd nowy post. Sii nie posiada projektów zarządzanych przez siebie. „Centra kompetencyjne” to imitacja modelu managed services, która w modelu Sii płynnie przechodzi w team leasing, bo Sii jako kontraktornia tym właśnie sie zajmuje. Nie ma cyklu wytwarzania oprogramowania. Nie ma Scruma, waterfall’a zresztą też nie ma, no bo jak ma być skoro to tylko (albo nawet i aż) zespół kontraktorów Sii wynajęty do klienta żeby zrobić (krótszą albo dłuższą) robotę w postaci projektu…

Karma
Pracownik
@Hejter

Mylą Ci się formy rozliczenia pomiędzy Sii a Klientami z typami usług. To Klient wybiera formę rozliczania T&M bo jest dla niego najlepsza. Zyskuje elastyczność i kontrolę nad projektem jakiej nie daje Fixed Price. Co nie zmienia faktu, że Sii odpowiada na różne sposoby za realizację całego projektu. Za mało wiesz jak działa biznes usług IT w Polsce i na świecie.

6
Hejter
Pracownik
@Karma

Sii nigdy nie odpowiadało i nie odpowiada za realizację całego projektu. Sii nie ma usług informatycznych tylko rekrutacyjne i outsourcingowe. W ostateczności zgodzę się, że Sii jest takim jednym zmasowanym centrum BPO. Ale na pewno nie IT, bardziej agencja pracy tymczasowej. Sii na fixed price sie nie zna.

Hejter
Pracownik
@Karma

Sii nigdy nie odpowiada za realizację całego projektu. Nie kontroluje procesu, o wszystkim i tak decyduje klient końcowy. Sii to maszyna do przerzucania ludzi, a nawet gotowych zespołów. Już raz pan Wojciech Dreja w zawualowany sposób próbował wmówić, że Sii ma niby usługi takie jak software house'y. Nie miało. Nie ma. I lepiej dla branży IT, żeby nigdy nie miało.

Karma
Pracownik
@Hejter

Myślałem, że jesteś bardziej poinformowanym ex-workerem a wychodzi na to, że jednak mało wiesz o działalności Sii. Prawdą jest, że większość naszych usług rozliczana jest T&M, ale to wynika z tego, że tak jest wygodniej dla Klientów i to Klienci decydują o tym jak się chcą rozliczać. Sam sposób rozliczenia nie mówi też wszystkiego o tym jaka jest odpowiedzialność Sii i co oprócz zespołów Klient kupuje. Natomiast prawdą jest również to, że Sii realizuje sporo projektów fixed price, nawet z wielomilionowymi budżetami.

6
Karma
Pracownik
@Hejter

"Sii nigdy nie odpowiada za realizację całego projektu." To już nawet nie hejt tylko słaba propaganda. Po tym zdaniu widać, że nie masz bladego pojęcia o działalności Sii.

7
Hejter
Pracownik

@karma Sii jedynie przerzuca ludzi między klientami i wypożycza ich oraz gotowe zespoły. Nic mi się nie myli. A great place to work to certyfikat, który można kupić.

Karma
Pracownik

Pamiętajcie, tu jest Polska, tu jednym z mierników sukcesu jest liczba hejterów. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam wszystkich:)

6
NN
Pracownik
 Pytanie

Nie wypowiadam się na temat całej firmy, ale wyłącznie działu marketingu. Polecam tylko osobom, które chcą doświadczyć prawdziwego korpo. Szefowej, która chce mieć w zespole osoby, które będą z wywieszonym jęzorem gonić dedlajny i nierealne terminy, zachowując się przy tym jakby na szali leżało ludzkie życie. Realizacja na hurra niezbyt przemyślanych pomysłów. Braku troski o rozwój pracownika. Szkolenia? Głównie dla inżynierów. Zapytajcie na rekrutacji, ile szkoleń w ostatnich miesiącach odbyło ile osob w dziale. Jaka jest rotacja. Ile płaci się za nadgodziny, które oficjalnie nie istnieją, a w praktyce mają się świetnie, ale szefowej nie interesuje naklad Twojego czasu tylko efekt. Jak Cię nie polubi, to będzie Ci dogryzać, a jak Cię to nie bawi, to masz słabe poczucie humoru. Asertywność odbiera się jako atak. Korpo as its best.

Zostaw merytoryczną opinię o Sii Sp. z o.o. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Sii Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy Sii Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 237.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Sii Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 97, z czego 33 to opinie pozytywne, 35 to opinie negatywne, a 29 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Sii Sp. z o.o.?

    Kandydaci do pracy w Sii Sp. z o.o. napisali 12 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Sii Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii