Multimedia Polska S.A.

2 Dodaj merytoryczną opinię
Historia

 

Grupa Multimedia Polska jest obecnie jednym z trzech wiodących operatorów telewizji kablowej w Polsce. Grupa rozwijała się poprzez wzrost organiczny, a także w wyniku szeregu połączeń i przejęć zrealizowanych w ciągu ostatnich 25 lat. Początki Grupy sięgają 1991 r., kiedy to w Kaliszu i Gdyni utworzone zostały dwie niepowiązane ze sobą spółki: Multimedia oraz Szel-Sat. Twórcami byli polscy przedsiębiorcy. Jednym z nich był Pan Andrzej Rogowski.

Kluczowe wydarzenia w historii Grupy MMP:

  • 1999-2001
    Multimedia i Szel-Sat (obie działające jako grupy spółek) dynamicznie zwiększają obszar swojej działalności, a także zdobywają nowych klientów. W 1999 r. Emerging Ventures Limited (EVL) zostaje inwestorem w Multimedia, zaś w 2001 r. w Szel-Sat. Po włączeniu Multimedia i Szel-Sat do grupy EVL nazwa Szel-Sat zostaje zmieniona na Multimedia Polska.

  • 2001-2003
    W latach 2001-2003 EVL poprzez podmioty zależne przejmuje kontrolę nad kilkoma polskimi spółkami z branży telekomunikacyjnej. W 2003 r. następuje operacyjne połączenie tych spółek pod nazwą handlową TeleNet. W tym czasie Multimedia Polska rozbudowuje sieć i powiększa bazę klientów. Jest to m.in. wynikiem przejęcia od TP S.A. aktywów związanych z usługami telewizji kablowej. W 2002 r. Multimedia Polska jako jeden z pierwszych operatorów kablowych wprowadza na komercyjną skalę szerokopasmowy dostęp do Internetu.

  • 2004
    Na początku 2004 r. rozpoczyna się operacyjna integracja spółek Grupy TeleNet z Multimedia Polska. Wynikiem tej współpracy jest m.in. wprowadzenie na rynek w 2004 r. przez Multimedia Polska pakietu usług triple play. Firma wprowadza telefonię VoIP (Voice over IP – transmisja ruchu głosowego za pomocą protokołu IP, wykorzystywanego do dostarczania Internetu) w sieci kablowej.

  • 2005
    W grudniu Multimedia Polska kończy proces przejęcia spółek z Grupy TeleNet. Dzięki temu m.in. powiększa się grono abonentów telefonicznych i internetowych Spółki, a Multimedia Polska rozpoczyna świadczenie usług telefonii stacjonarnej na dużą skalę.

  • 2006
    W kwietniu Multimedia Polska jako pierwsza firma w Polsce wprowadza telewizję cyfrową IPTV dla abonentów telefonicznych. W listopadzie spółka debiutuje na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W chwili debiutu oferta akcji Multimedia Polska jest największą prywatną ofertą w historii warszawskiej giełdy, a jednocześnie największą pod względem wartości w 2006 r. – wynosi łącznie 804 mln zł.

  • 2007
    Grupa Multimedia Polska jako pierwsza w Polsce wprowadza cyfrową telewizję kablową wysokiej rozdzielczości (HDTV) z domową wypożyczalnią filmów wideo na żądanie (VoD).

  • 2009
    Grupa udostępnia nową funkcjonalność telewizji cyfrowej – dekoder PVR umożliwiający nagrywanie, przewijanie i potwarzanie programów – a także wprowadza do oferty usługi mobilnego internetu mobilNET oraz telefonii mobilnej mobilFON.

  • 2010
    Od stycznia abonenci Multimedia Polska mają możliwość oglądania pierwszego na polskim rynku interaktywnego kanału telewizyjnego aMazing. Dzięki komunikacji w czasie rzeczywistym widzowie mogą nie tylko głosować czy brać udział w konkursach, ale także współtworzyć telewizję.

  • 2011
    Grupa Multimedia Polska jako pierwszy operator kablowy w kraju uruchamia serwis internetowy mmtv.pl z usługą wideo na żądanie, dający wszystkim klientom mającym dostęp do sieci Internet możliwość wypożyczania filmów, a także oglądania wybranych kanałów telewizyjnych dostępnych w ofercie MMP.

  • 2012
    Grupa Multimedia Polska wdraża technologię DOCSIS 3.0 umożliwiającą szybkie transfery danych do 500 Mb/s.

  • 2013
    Grupa Multimedia Polska wprowadza usługę multiscreen, udostępniającą treści wideo na tabletach i smartfonach.

  • 2014
    W styczniu Multimedia Polska wprowadza usługę telefonii mobilnej (MVNO) oraz usługę monitoringu on-line (DomoWizja). We wrześniu spółka rozpoczyna sprzedaż energii elektrycznej.

  • 2015
    Jako pierwszy ogólnopolski operator telekomunikacyjny Grupa Multimedia Polska wprowadza pakiet internetowy o prędkości przesyłania danych do 500 Mb/s. Jednocześnie trwają intensywne prace nad przygotowaniem oferty telewizji OTT (Over-The-Top) oraz wdrożeniem sprzedaży gazu (pozyskanie koncesji z URE).

  • 2016
    Grupa Multimedia Polska wprowadza ogólnopolską ofertę usług multiplay, tj. obejmującej tradycyjne usługi telekomunikacyjne (triple play) i usługi typu utility (prąd, gaz, monitoring, ubezpieczenia), w tym również dla klientów nieznajdujących się w zasięgu posiadanych sieci.

  • 2017
    Grupa Multimedia Polska sprzedaje swoją działalność energetyczną oraz ubezpieczeniową w związku z przygotowaniem do konsolidacji rynku kablowego i telekomunikacyjnego.

  • 2020
    31 stycznia 2020 roku spółka Vectra S.A. sfinalizowała transakcję zakupu 100% akcji spółki Multimedia Polska sp. z o.o.

 

Zobacz wiecej →

Multimedia Polska S.A.