Multimedia Polska S.A.

2 Dodaj merytoryczną opinię
O nas

 

Informujemy, iż 31 stycznia 2020 roku spółka Vectra S.A. sfinalizowała transakcję zakupu 100% akcji spółki Multimedia Polska sp. z o.o. Obecnie Multimedia Polska jest częścią grupy Vectra.

Multimedia Polska jest czołowym ogólnopolskim operatorem kablowym i telekomunikacyjnym, dostarczającym usługi dla klientów indywidualnych i biznesowych. Naszym odbiorcom oferujemy telewizję cyfrową z wideo na żądanie (VoD), szerokopasmowy internet stacjonarny i mobilny, oraz usługi telefonii stacjonarnej i mobilnej. Jesteśmy jednym z pierwszych polskich dostawców usługi tripleplay, łączącej telewizję, internet i telefon w jednym pakiecie. Abonenci tripleplay odnoszą korzyści z korzystania z kilku usług w jednym pakiecie, płacąc mniej niż w przypadku poszczególnych usług zakupionych osobno. Abonenci usług pakietowych objęci są także dodatkowymi programami lojalnościowymi i promocjami.

Realizujemy strategię aktywnej konsolidacji, budowy sieci kablowych w nowych rejonach kraju, a także akwizycje sieci innych operatorów. W efekcie na koniec 2017 r. liczba gospodarstw domowych znajdujących się w zasięgu sieci Grupy (HP) wynosiła ok. 1,7 miliona.

Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec 2017 r. łącznie ok. 753 tys. klientów, z czego ok. 314 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 119 tys. to abonenci tripleplay (trzech lub więcej usług łącznie). Na dzień 31 grudnia 2017 r. Multimedia Polska dostarczała ok. 1,75 mln usług.

Spółka jest znana w Polsce jako jeden z operatorów, który jako pierwszy wprowadza na rynek nowe i innowacyjne produkty oraz usługi. Jako jedni z pierwszych w kraju wprowadziliśmy m.in. telewizję cyfrową dla klientów telefonicznych (IPTV), usługi pakietowe triple play, szerokopasmowy dostęp do internetu, cyfrową telewizję kablową w wysokiej rozdzielczości (HDTV) z kanałem komunikacji zwrotnej, a także wideo na żądanie (VoD), usługę multi-screen, udostępniającą treści wideo na tabletach i smartfonach oraz usługi dodatkowe np. usługę monitoringu on-line.

Spółka była notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w latach 2006-2011. W 2014 r. Spółka wyemitowała 7-letnie obligacje serii MMP004100520 o łącznej wartości nominalnej ok. 1,04 mld zł. Obligacje są notowane na rynku obligacji Catalyst na platformach GPW i BondSpot.

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. przychody Grupy wyniosły 678,4 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA 334,9 mln zł. Wyniki za 2017 r. nie obejmują biznesu energetycznego zgodnie ze zaudytowanymi skonsolidowanymi sprawozdaniami finansowymi sporządzonymi wg MSSF.

W ciągu ostatnich 3 lat łączna wartość inwestycji Grupy Multimedia Polska wyniosła ok. 660 mln zł. Pieniądze przeznaczone zostały na zakup i aktywację urządzeń abonenckich, modernizację i rozbudowę sieci, nowe technologie oraz akwizycje i prace badawcze związane z rozszerzeniem portfolio oferowanych usług.

Grupa dysponuje własną, ogólnokrajową siecią szkieletową o długości ponad 20 tys. km, która nie wymaga dodatkowych inwestycji i pozwala oferować wysokiej jakości usługi przy rozsądnym dla klienta poziomie cen. Sieć szkieletowa obejmuje ponad 100 punktów styku z sieciami innych operatorów, m.in. Orange i innych operatorów sieci komórkowych. Infrastruktura należąca do Grupy MMP umożliwia m.in. znaczącą redukcję kosztów transportu sygnału telewizyjnego, pasma internetowego oraz połączeń telefonicznych. Multimedia Polska posiada własne nowoczesne sieci dostępowe (w tym światłowodowe) w ok. 200 miastach Polski, głównie w środkowej, północno-zachodniej i południowej części kraju. Grupa w obecnym kształcie powstała poprzez aktywnie zarządzany proces budowy własnych sieci kablowych, jak i przejęcia innych operatorów kablowych i telekomunikacyjnych, oraz poprzez innowacyjne podejście do rozszerzania modelu biznesowego.

 

Zobacz wiecej →

Multimedia Polska S.A.