Jawa Radliński Szymanek sp.j.

1.9 Dodaj merytoryczną opinię
PIĘKNO BY JAWA

 

Zakochaj się w Piękno by Jawa!

Czy zdarzyło Ci się, a może – ile razy zdarzyło Ci się, że włożyłaś na siebie luźne, wygodne ubranie, bo masz dość „rewii mody” i w dopasowanym i zwracającym uwagę czułaś się źle? Odchudzać się i intensywnie ćwiczyć, by dobrze wyglądać na zbliżającą się imprezę lub nadchodzące lato? A może twoje ulubione ubrania, zainteresowania, kolory (wybierz odpowiednie) porzuciłaś, bo „w tym wieku, nie wypada”?

Niestety, te i podobne myśli pojawiają się w głowach wielu kobiet niezależnie od wieku, kraju pochodzenia czy zamożności. Niemal każda z nas choć raz w życiu zetknęła się podwójnymi standardami, które dotyczą dzieci. Chłopcy dowiadują się, że mają być odważni, samodzielni, podczas gdy dziewczynki słyszą – bądź miła, grzeczna i ładna. Gdy dorastają – bądź szczupła, zawsze zadbana, nadał słysząc, że wygląd jest warunkiem odniesienia sukcesu osobistego i zawodowego. Te i podobne stwierdzenia zamykają dziewczynki i kobiety w pułapce chwalenia za urodę, a nie za to co mówią, co robią czy jakie są. Niestety, sukces zbudowany wyłącznie na młodości i urodzie jest bardzo kruchy.

Takiemu, skupionemu na sztucznie wykreowanym i bardzo określonym wyglądzie (rozmiar XS/ S, lśniące włosy, wąska talia, ponętny biust, itp.) wizerunkowi piękna przeciwstawia się ruch body positive, którego naczelną ideą jest nauczenie nas akceptowania siebie, bez względu na rozmiar, wiek i wygląd. Ważnym aspektem ciałopozytywności jest dbanie o siebie, pielęgnowanie, a nie traktowanie ciała jak wroga. Niestety, w tym temacie wciąż jest dużo do zrobienia. Choć w reklamach coraz częściej widzimy różnorodność, tu i ówdzie pojawiają się kobiety starsze, w rozmiarze większym niż modelowe XS/ S, czy zadbane twarze ze zmarszczkami, to dlaczego pokazanie w mediach kobiet z cellulitem lub trądzikiem, pokazanie nieretuszowanego zdjęcia, czy wreszcie pokazanie się na „ściance” celebrytki bez makijażu nadal wzbudzają sensację i uważane są za akt odwagi?

Między innymi o ciałopozytywności, obsesji piękna i hejcie rozmawiamy z Martyną Kaczmarek – młodą kobietą, która swoją postawą pokazuje, że zmiana postrzegania piękna, akceptacji siebie – choć niełatwa, jest możliwa. Martyna odważnie opowiada o problemach z jakimi mierzyła się od dziecka i presji z jaką spotykała się będąc nastolatką, o swoim udziale w Top Model  i pracy w modelingu, a także o drodze, która przeszła by zacząć akceptować siebie.

W najnowszym magazynie Piękno by Jawa dowiecie się jakich kosmetyków użyć by uzyskać efekt muśniętej słońcem skóry bez wystawiania się na szkodliwe promienie słoneczne. Podpowiemy Ci także jak zatroszczyć się o skórę twarzy, która po jesienno-zimowych trudnościach zasługuje na wiosenną odnowę. Na co zwrócić uwagę przy doborze kosmetyków pielęgnacyjnych oraz jak przy użyciu kosmetyków z Drogerii Jawa wykonać w domu pielęgnujący masaż kobido.

Wyczekując słonecznych dni zapoznaj się z naszym artykułem dotyczącym zdrowego opalania i skutecznej ochrony przed szkodliwym promieniowaniem – każdej z nas zależy na tym, by nasza skóra długo zachowała zdrowie i dobrą kondycję, a po przeczytaniu teksu będziesz wiedziała jak w słonecznie dni zabezpieczyć przed słońcem siebie i rodzinę.

W wiosennym wydaniu kwartalnika dowiecie się także jak z czułością zadbać o siebie, jak pielęgnować ciało by było zadbane nie tylko na lato, a na kolejne lata, a także – co nierozerwalnie wiąże się z naszym ciałem – jak zdrowo się odżywiać. Nie będziemy namawiać Cię na diety cud, bo dobrze wiesz, że takie nie istnieją. Skupimy się na tym by pokazać Ci na co zwrócić uwagę by cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

Pamiętamy także o wskazówkach związanych z domem – na wiosnę często chcemy coś poprawić lub zmienić – mam nadzieję, że część z naszych poradnikowych tricków wykorzystasz i będziesz mogła cieszyć się wiosennymi zmianami w mieszkaniu. Wiosenne zmiany zacznij jednak od siebie – do czego Cię namawiamy.

Na wiosnę i my czujemy chęć zmian, dlatego nasz kwartalnik przechodzi małą zmianę. Jej efektem jest nowa szata graficzna, nowa formuła oraz nowe sekcje – wywiad oraz nowości. Mam nadzieję, że ta nasza mała metamorfoza spodoba CI się i doda nam skrzydeł do wprowadzania kolejnych zmian, tak by kwartalnik Piękno by Jawa odpowiadał na Twoje potrzeby i stał się ulubionym magazynem 😊

Jeżeli chcesz się z nami podzielić swoją opinią, pisz na adres redakcja@siecjawa.pl.

Edyta Kresińska

Redaktor naczelna

signature
 

 

Jawa Radliński Szymanek sp.j.