Jak skutecznie sprzedać produkt, usługę? To największa zagwozdka każdego handlowca. Musimy mieć na uwadze przede wszystkim potrzeby klienta. Należy zawsze pamiętać o podstawowej zasadzie: Prawdziwą sztuką w handlu jest działać tak, aby klienci do nas wracali.

Klient kluczem do sukcesu firmy

Jeśli posiadamy własną firmę, małe przedsiębiorstwo czy jesteśmy po prostu sprzedawcami i chcemy osiągnąć sukces – zawsze pamiętajmy o naszym kliencie. To właśnie od niego zależy ile tak naprawdę zarobimy, jakie zyski przyniesiemy firmie. Tutaj występuje jeszcze jedna ważna zasada – zarówno zadowolony klient, jak i ten rozczarowany naszymi usługami przekaże swoją opinię znajomym, napisze o tym na forum internetowym lub po prostu skontaktuje się z naszym przełożonym. Od nas zależy czy będzie to pochlebna opinia i zyskamy na tym, czy będziemy musieli liczyć się z tym, że klient już do nas nie wróci. W jaki sposób budować dobrą i długotrwałą relację z klientem? Najlepiej zapisać się na kurs sprzedażowy. Oprócz tego możemy się kierować kilkoma, prostymi zasadami.

sprzedaż

Zawsze strajamy się, by klient był zadowolony z naszych usług i chciał ponownie z nich skorzytać!

1. Zawsze odbieraj telefony – nie ma nic gorszego niż brak kontaktu i setna próba dodzwonienia się w ważnej sprawie. Zawsze w firmie powinna być osoba, która odbierze telefon i w razie konieczności przekieruje do kogoś innego.

2. Nie obiecuj jeśli nie jesteś pewien – nie wiesz na 100%, że dostawa będzie we wtorek? Nie obiecuj tego klientowi. Poprzez niedotrzymanie obietnicy, chociażby tej najmniejszej, łatwo stracić zaufanie klienta. Łatwiej jest po prostu przyznać, że nie jesteśmy czegoś pewni.

3. Rozpatruj reklamacje – kiedy klient składa reklamacje nie lekceważ go, jeśli możesz mu pomóc – po prostu to zrób. Nie ważne czy jest to ledwo dostrzegalna wada produktu, ani, że klientowi po prostu przestał się podobać kolor. Pamiętaj, że ma do tego prawo! Reklamacje zawsze trzeba przyjąć, a rozpatrzyć ją w ciągu dwóch tygodni. Jeśli pójdziesz klientowi na rękę, to tylko zyskasz w jego oczach.

4. Bądź dyspozycyjny – klient nie może znaleźć jakiegoś produktu, mimo że znajduje się dwa kroki od niego? Nie wskazuj miejsca, tylko idź z klientem i pokaż produkt, bez względu na to ile kroków będziesz musiał pokonać. Zaangażowanie w obsługę zawsze się opłaca. Upewnij się również, czy klient nie ma dodatkowych pytań.

5. Zaoferuj dodatek – każdy z nas lubi miłe niespodzianki. Bon rabatowy na kolejne zakupy, zniżka dla stałych klientów, próbka produktów – to przykładowe dodatki, które zawsze powinniśmy oferować klientowi oprócz towaru, za który zapłacił. W ten sposób klient poczuje się wyjątkowy i wyróżniony.

To tylko lista przykładowych zasad, które powinny nam towarzyszyć na co dzień przy obsłudze klienta. Pamiętając o nich, znacznie zwiększamy nasze szanse na zdobycie zaufania klienta oraz jego sympatii.

Autor wpisu: GoWork.pl