Choć wydaje się, że pozycja popularnych sieci spożywczych w naszym kraju jest w miarę stabilna, pracownicy muszą być gotowi na zmiany. Tak jest w przypadku Carrefour Polska. Marka będzie wdrażać nową strategię biznesową, przez co pracę może stracić prawie 200 osób.
Carrefour Polska planuje zwolnienia
Jak poinformował kanał TVN24 Biznes, do Powiatowego Urzędu Pracy w Warszawie trafiło zawiadomienie o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez sieć Carrefour Polska.
Zagrożeni utratą pracy są zarówno zatrudnieni w centrali firmy, jak i pracownicy sklepów. Sieć prowadzi konsultacje z organizacjami związkowymi w kwestii warunków, na jakich zostanie przeprowadzona procedura zwolnień grupowych i wypłaty świadczeń z tym związanych.
Carrefour Polska tłumaczy, że jest zmuszona ograniczyć skalę zatrudnienia, ponieważ nie będzie mogła zaoferować wszystkim pracownikom centrali firmy i sklepów pracy zgodnej z nowymi strukturami. Część zatrudnionych może również nie wyrazić zgody na porozumienia, które dostosowują warunki pracy do przyszłej strategii organizacyjnej w centrali.
Nowa strategia biznesowa w Carrefour Polska
Grupowe zwolnienia są konsekwencją wprowadzenia założeń strategii „Carrefour 2026”. Sieć ogłosiła ten plan w listopadzie 2022 roku.
Marka tłumaczy, że głównym celem nowej polityki jest wdrożenie nowej, prostszej i bardziej wydajnej organizacji. Ma to wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności całej Grupy.
Zmiany zaczynają być wdrażane zgodnie z projektem transformacji europejskich central Grupy Carrefour. Będzie to polegać na zastosowaniu efektywniejszego modelu operacyjnego uwzględniającego uproszczenia, wspólne prowadzenie określonych działań i cyfryzację. Według sieci ma to umożliwić większą koncentrację poszczególnych krajów na rozwoju oraz na zapewnieniu doskonałości handlowej i operacyjnej.
Firma Carrefour zapewnia, że:
„większa współpraca w zakresie działań prowadzonych na poziomie Grupy w Europie ma na celu uzyskanie efektu skali i wspólnego wykorzystania umiejętności, w szczególności poprzez utworzenie centrów eksperckich”.
Zwolnienia grupowe w Carrefour są podyktowane dopasowaniem stanu zatrudnienia do wolumenów sprzedaży. Istotną rolę odgrywa tutaj realizacja celów budżetowych na obecny rok.
Carrefour zwalnia, inni zatrudniają
Okazuje się, że mimo zwolnień w Carrefour, zapotrzebowanie na pracowników marketów i dyskontów stale rośnie. Czołowe marki cały czas prowadzą rekrutację w różnych lokalizacjach. Co więcej, sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Kaufland w ostatnich miesiącach zdecydowały się na podwyżki wynagrodzeń dla pracowników. Warto podkreślić, że marki starają się zatrzymać zatrudnionych na dłużej, wydłużając listę oferowanych benefitów. Ważna jest nie tylko dostępność prywatnej opieki medycznej, ale też dodatkowe premie, czy możliwość szkoleń i rozwoju.