TikTok wziął rynek aplikacji szturmem. To obecnie jedna z najpopularniejszych apek społecznościowych na świecie! Kto to jest TikToker i ile można zarobić na zamieszczaniu swoich filmików na Tok Toku?

Ile-zarabia-się-na-Tik-Toku

Czy na nagrywaniu filmików w mediach społecznościowych można zarabiać? Okazuje się, że tak! Wykorzystując obecnie ogromny potencjał mediów społecznościowych, można znaleźć zajęcie, dzięki któremu podreperujemy domowy budżet. Jak działa TikTok? Kim są TikTokerzy? W jaki sposób uzyskują korzyści finansowe z prowadzenia konta? Ile zarabiają TikTokerzy?

Czym jest TikTok?

Zanim zajmiemy się tematem zarobków TikTokerów, warto wyjaśnić, czym tak naprawdę jest TikTok. Choć jako aplikacja powstał on w 2016 roku, to po roku doszło do przejęcia przez chińską firmę Bytedance. Stworzona w ten sposób marka bardzo szybko zdobyła ogromną popularność na całym świecie, uzyskując w 2020 roku ponad dwa miliardy użytkowników.

TikTok funkcjonuje jako platforma społecznościowa zrzeszająca ludzi z całego świata, dlatego dostępna jest w bardzo wielu wersjach językowych. Opiera swoje działanie na publikacji filmów o bardzo różnej tematyce – tej prostej funkcji tkwi cały fenomen TikToka.

Dzięki różnym możliwościom, np. dodawanie muzyki lub tekstu, retusz czy przycinanie, tworzenie zabawnego i atrakcyjnego contentu w Internecie stało się niezwykle proste. Ze względu na łatwość obsługi i przyciągający charakter filmików, TikTok cieszy się największą popularnością wśród młodych ludzi.

TikTok w Polsce

Sukces platformy TikTok jest widoczny na całym świecie – również w Polsce. Badanie Gemius wskazało, że korzystało z niego ponad 8 mln osób w naszym kraju. Choć jest on popularny głównie wśród młodszego pokolenia, filmiki na TikToku coraz częściej tworzą też starsi internauci.

Co ciekawe, powstało już badanie „Kim są polscy użytkownicy TikToka” przeprowadzone przez firmę GetHero wraz z Uniwersytetem SWPS we Wrocławiu. Według niego aż 92% korzysta z TikToka przynajmniej raz dziennie. A dlaczego to robi? To dlatego, że platforma przede wszystkim zapewnia im dobrą zabawę, a także jest sposobem na relaks i poprawę humoru.


Sprawdź też:


Ile-zarabia-Tiktoker

TikToker – kto to?

TikTokerami nazywamy użytkowników aplikacji TikTok, którzy zamieszczają tam swoje krótkie nagrania. Influencerzy już dawno dostrzegli potencjał TikToka jako platformy, a w ślad za nimi jakiś czas później podążyły marki, szukające nowych narzędzi marketingowych swoich produktów i usług.

TikTokerem może zostać każdy – nie wszyscy jednak potrafią na Tik Toku zarabiać. Prawdziwą sztuką jest bowiem przyciągnąć miliony obserwujących, co otwiera drogę do sporych korzyści finansowych.

Czy TikToker zarabia i jakie są sposoby monetyzacji twórczości na tym kanale?


DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Co to jest TikTok?


Czy można zarabiać na TikToku?

Obecnie wiele platform społecznościowych nie tylko za darmo zapewnia kontakt z ludźmi z całego świata, ale daje też możliwości połączenia tego faktu z uzyskaniem korzyści finansowych. Dowodem na to jest fakt, że najpopularniejsi TikTokerzy, którzy regularnie publikują filmiki, przez co liczba obserwujących stale rośnie, potrafią zarobić nawet kilkaset tysięcy złotych rocznie. Ich kampanie reklamowe to doskonałe źródło dochodu.

Użytkownik aplikacji może zyskać środki na różne sposoby. Podstawą są oczywiście angażujące treści, wykorzystanie muzyki czy nawiązywanie do najnowszych trendów. Poniżej prezentujemy te najpopularniejsze metody zarabiania pieniędzy z pomocą TikToka.

Jak-można-zarabiać-na-TikToku

Ile zarabia się na Tik Toku?

Zarabianie na TikToku to doskonała perspektywa dla młodych. Jest to praca wykonywana z domu, prosta, a przy tym umożliwiająca połączenie z własnymi zainteresowaniami. Czy TikToker zarabia i ile? Istnieje kilka sposobów na to, jak zmonetyzować swoje materiały zamieszczane na tym kanale. Poniżej znajdziecie najpopularniejsze z nich.


Szukasz pracy w Łodzi? Sprawdź najlepsze oferty na GoWork.pl!


1. Zarabienie na live’ach na TikToku

Najlepsi TikTokerzy zarabiają w ten sposób nawet do kilkuset dolarów w ciągu 2-3 godzin! Na czym polega organizowanie live’ów na TikToku? W ich trakcie użytkownicy mogą nagradzać autora transmisji na żywo, przesyłając mu tzw. „gifty”.

Są to oczywiście finansowe dotacje, przeliczane na pakiety punktów. Prezenty mają swoją określoną cenę. Przykładowo 34 monety to koszt 1.99 zł. Następnie 65 monet to 4.99 zł, 330 monet to 23.99 zł, a 660 monet ma cenę 47.99 zł. Uzyskane gifty TikToker zmienia na diamenty, które następnie w formie pieniężnej wypłacane są za pomocą platformy PayPal. Warto podkreślić, że operatorzy takich serwisów pobierają prowizję, dlatego w przypadku autorów na TikToku ostateczny ich ekwiwalent pieniężny będzie nieco mniejszy niż po zsumowaniu monet.

Co ważne, aby móc włączyć zarabianie w ten sposób, autor musi zostać w ogóle zakwalifikowany do programu umożliwiającego otrzymywanie prezentów, mieć aktywne konto od 30 dni, być pełnoletni i niezwiązany politycznie.

2. Wynagrodzenie od TikToka dla tworców

Dobrym sposobem na zarabianie na TikToku jest korzystanie z systemu wynagrodzenia dla twórców. Ze względu na to, że dzięki ich twórczości rozwijana jest sieć obserwujących, platforma wypłata określone sumy. Ich wysokość jednak zależy od liczby wyświetleń i zaangażowania fanów.

Przykładowo program Creator Fund sprawia, że twórcy mogą zarobić od 8 do 15 gr za 1000 wyświetleń. Warunkiem jest jednak posiadanie minimum 10 tys. obserwujących i 100 tys. wyświetleń w czasie ostatnich 30 dni. Choć jest to ciekawa metoda na zarobek, obecnie jest dostępna głównie dla twórców mieszkających w określonych państwach takich jak Wielka Brytania, Niemcy, Francja, czy USA. W Polsce ma dopiero pojawić się w najbliższym czasie. Innym przykładem programu jest TikTok Creator Marketplace, czyli platforma stworzona do współpracy twórców z markami.

3. Promowanie produktów na TikToku

To propozycja bardziej dla tych użytkowników TikToka, którzy już zbudowali swoją pozycję na platformie i zdobyli sporą popularność. Marki już od dawna chętnie nawiązują współpracę przy promocji swoich produktów z influencerami.

Mimo że szanse na taki zarobek mają osoby, które śledzi większa liczba obserwujących to firmy uwzględniają również sposób komunikacji. Jeśli influencer jest zbyt wulgarny, może to odstraszyć markę, która ostatecznie nie podejmie się współpracy.

Jeśli uda Wam się zabezpieczyć taki kontrakt, Waszym zadaniem będzie oczywiście aktywna promocja towarów danej firmy – czy to podczas transmisji na żywo, czy też w regularnie zamieszczanych treściach wideo na kanale. Najpopularniejsi Polscy TikTokerzy nawiązują współpracę z wieloma markami, przez co ich zarobki stale rosną.

4. Sprzedaż konta na Tik Toku

Nie macie ochoty zarabiać na własnym wizerunku z sieci? Nie ma sprawy! Sprawni technicznie TikTokerzy, którzy „zjedli już zęby” na platformie, nierzadko decydują się na sprzedaż konta, na którym udało się im już uzbierać większą liczbę „followersów” (z ang. śledzących). Takich kont można sprzedać z powodzeniem nawet kilka!


Zobacz też: Czy social media to dobry kanał dla rekrutera?


Sposoby-na-zarabianie-na-TikToku

5. Zarabianie na TikToku, czyli konsulting i zarządzanie kontami

Każda TikTokowa gwiazda potrzebuje swojego social media managera. Pomagać możecie zresztą nie tylko influencerom! Wiele firm, decydując się na otwarcie oficjalnego konta, potrzebuje wsparcia w tym zakresie. Jeśli TikTok nie ma więc przed Wami tajemnic, to może być idealna opcja dla Was! Będziecie współpracować nie tylko przy administracji konta, ale i tworzeniu viralowych treści oraz budowaniu zasięgów.

6. Marketing afiliacyjny – zarabianie na TikToku przez zniżki

Tworząc atrakcyjne, ciekawe dla użytkowników treści można wpleść w nie propozycje związane z marketingiem afiliacyjnym. Chodzi o polecanie usług lub produktów danej firmy, przejście na stronę jest wykonywane za pomocą linków afiliacyjnych na TikToku. W ten sposób na konto TikTokera trafia prowizja od sprzedaży danego towaru. Aby skorzystać z takiej możliwości, trzeba dołączyć do sieci afiliacyjnej. Powinna prowadzić programy partnerskie, które dobrze odzwierciedlają zainteresowania odbiorców danego TikTokera.

7. Reklamowanie własnego biznesu na TikToku

TikTok może być wykorzystywany również jako narzędzie do wspierania zarabiania w prowadzonym biznesie. Filmy udostępniane w serwisie są doskonałym sposobem na to, aby reklamować własne produkty w sklepie internetowym, czy przedstawienie usługi, która może przydać się użytkownikom.

Znane marki wykorzystują TikTok np. do prezentacji nowej kolekcji, czy informowania o promocjach w sklepie. Prowadząc własny biznes, również można skorzystać z tej opcji, licząc na komentarze i udostępnienia pozwalające na dotarcie do potencjalnych klientów. Taki zarobek w dużej mierze zależy od liczby obserwujących, ponieważ to oni mogą zdecydować się na zakup danej rzeczy.


Może Cię zainteresować:


TikToker – to brzmi dumnie!

Teraz znacie już wszystkie sposoby na to, jak TikToker może zarobić na platformie. Jeśli więc macie pomysł na niebanalną komunikację z fanami i nie boicie się oka kamery, możecie śmiało próbować swoich sił na TikToku! Z czasem może to przerodzić się nawet w zupełnie nowy zawód.

Z perspektywy przyszłościowej takie zajęcie z pewnością będzie zyskiwać na popularności. Media społecznościowe cały czas dysponują milionami użytkowników, dlatego aktywne prowadzenie działań w tym obrębie może przynieść spore korzyści.

Oceń artykuł
4.4/5 (5)