Tik Tok wziął rynek aplikacji szturmem. To obecnie jedna z najpopularniejszych apek społecznościowych na świecie! Kto to jest TikToker i ile można zarobić na zamieszczaniu swoich filmików na Tok Toku? Tego dowiecie się z tego tekstu!

TikToker – kto to?

Tik-tokerami nazywamy użytkowników aplikacji Tik Tok, którzy zamieszczają tam swoje krótkie nagrania. Influencerzy już dawno dostrzegli potencjał Tik Toka jako platformy, a w ślad za nimi jakiś czas później podążyły marki, szukające nowych narzędzi marketingowych swoich produktów i usług. TikTokerem może zostać każdy – nie wszyscy jednak potrafią na Tik Toku zarabiać!

Czy TikToker zarabia i jakie są sposoby monetyzacji twórczości na tym kanale? Wszystkiego dowiecie się z tego tekstu!

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Co to jest TikTok?

Czy TikToker zarabia?

Czy TikToker zarabia i ile? Istnieje kilka sposobów na to, jak zmonetyzować swoje materiały zamieszczane na tym kanale. Poniżej znajdziecie ich pełną listę!

Szukasz pracy w Łodzi? Sprawdź najlepsze oferty na GoWork.pl!

1. Zarabienie na live’ach na Tik Toku

Najlepsi TikTokerzy zarabiają w ten sposób nawet do kilkuset dolarów w ciągu 2 – 3 godzin! Na czym polega organizowanie live’ów na Tik Toku? W ich trakcie użytkownicy mogą nagradzać autora transmisji na żywo, przesyłając mu tzw. „gifty”. Są to oczywiście finansowe dotacje, przeliczane na pakiety punktów. Przykładowo, 100 punktów kosztuje 4,99 zł, podczas gdy 10000 punktów to już koszt rzędu 479,99 zł. Kiedy TikToker uzbiera już minimalnie 10 000 punktów, może wypłacić ich ekwiwalent pieniężny. Niestety, Tik Tok pobiera tu także prowizję, dlatego po jej odjęciu nasz zarobek stopnieje do kwoty ok. 180 zł. 

2. Promowanie produktów na Tik Toku

To propozycja bardziej dla tych użytkowników Tik Toka, którzy już zbudowali swoją pozycję na platformie i zdobyli sporą popularność. Marki już od dawna chętnie nawiązują współpracę przy promocji swoich produktów z influencerami. Jeśli uda Wam się zabezpieczyć taki kontrakt, Waszym zadaniem będzie oczywiście aktywna promocja towarów marki – czy to podczas transmisji na żywo, czy też w regularnie zamieszczanych treściach wideo na kanale. Nasz ulubiony przykład takiej formy promocji? Współpraca Aviation Gin z TikTokerem @UnemployedWineGuy! Lekko, zabawnie i bardzo w stylu Tik Toka. Oceńcie sami!

3. Sprzedaż konta na Tik Toku

Nie macie ochoty zarabiać na własnym wizerunku z sieci? Nie ma sprawy! Sprawni technicznie TikTokerzy, którzy „zjedli już zęby” na platformie, nierzadko decydują się na sprzedaż konta, na którym udało się im już uzbierać większą liczbę „followersów” (z ang. śledzących). Takich kont można sprzedać z powodzeniem nawet kilka!

4. AdsTikTok, czyli platforma reklamowa Tik Toka

AdsTikTok działa na podobnych zasadach, co Facebook czy Google Ads. W jaki sposób można zarobić, płacąc za reklamę naszego konta? Zdobywając większą liczbę fanów i budując zasięgi, które mogą potem zaowocować intratną propozycją komercyjnej współpracy. Szkoda by było przegapić swoje 5 minut!

5. Zarabianie na TikToku, czyli konsulting i zarządzanie kontami

Każda TikTokowa gwiazda potrzebuje swojego social media managera. Pomagać możecie zresztą nie tylko influencerom! Wiele firm, decydując się na otwarcie oficjalnego konta, potrzebuje wsparcia w tym zakresie. Jeśli Tik Tok nie ma więc przed Wami tajemnic, to może być idealna opcja dla Was! Będziecie współpracować nie tylko przy administracji konta, ale i tworzeniu viralowych treści oraz budowaniu zasięgów. 

TikToker – to brzmi dumnie!

Teraz znacie już wszystkie sposoby na to, jak TikToker może zarobić na platformie. Jeśli więc macie pomysł na niebanalną komunikację z fanami i nie boicie się oka kamery, możecie śmiało próbować swoich sił na TikToku! Z czasem może to przerodzić się nawet w zupełnie nowy zawód… Trzymamy za to kciuki!