Afiliacja to coraz prężniej działająca dziedzina marketingu internetowego. Na czym polega ta forma reklamy i czy warto zacząć ją stosować? Wiele agencji skupia się na działaniach afiliacyjnych, które przynoszą spore zyski. Zobacz, czym jest marketing afiliacyjny i jak zacząć taką współpracę.

Marketing afiliacyjny – co to jest?

Marketing afiliacyjny coraz prężniej się rozwija, a działania tego typu cały czas zyskują na popularności. Reklama internetowa to obecnie najkorzystniejsza forma kampanii marketingowych. Na czym polega ten model promocji? Czy trzeba być doświadczonym specjalistą ds. marketingu, żeby zacząć swoją przygodę z afiliacją i zarabiać w ten sposób? Okazuje się, że nie! Wystarczy spełnić kilka kluczowych założeń i odpowiednio się przygotować. W tym procesie bierze udział kilka podmiotów, które budując sieć, mogą uzyskać naprawdę satysfakcjonujące wyniki.

Marketing afiliacyjny – definicja

Na czym polega marketing afiliacyjny? Co to znaczy afiliacja? Jest to proces polegający na nawiązaniu kontaktu w celu współpracy i podtrzymaniu relacji biznesowych poprzez promowanie danych produktów za pomocą wybranych kanałów komunikacji.  Mogą to być m.in. blogi, profile lub grupy w social mediach oraz autorskie strony internetowe.

Marketing afiliacyjny: jak zacząć?

Prężnie działasz w internecie i chcesz postawić na marketing afiliacyjny. Jak zacząć przygodę z tego rodzaju kanałem efektywnościowym? W tym procesie najważniejsze są trzy strony:

  1. Reklamodawca, który chce sprzedać dany produkt.
  2. Partner z własnym kanałem komunikacyjnym.
  3. Konsument (klient), który zdecydował się na kupno promowanego poprzez reklamę afiliacyjną produktu.

Podstawą całego procesu jest posiadanie przez partnera dobrze prosperującego kanału, który generuje spory ruch i może przyciągnąć reklamodawcy grono potencjalnych klientów. 

Kampania afiliacyjna – co to jest?

Poprawne optymalizowanie treści i pozyskiwanie kolejnych odbiorców pozytywnie wpłynie na wyniki i usprawni działania afiliacyjne. Co więcej, partner może promować na swoim blogu lub profilu więcej niż jednego reklamodawcę i udostępniać kilka produktów jednocześnie np. poprzez banery na stronie. Warto dostosować promowane usługi do konkretnego typu odbiorcy danego kanału. Przykładowo czytelnicy bloga modowego chętnie wejdą w baner promujący nową kolekcję butów, natomiast użytkownicy profilu dla miłośników motoryzacji zapewne zainteresują się reklamą sklepu z częściami samochodowymi.


Szukasz nowego zatrudnienia w województwie śląskim? Odwiedź zakładkę praca Katowice na GoWork.pl i aplikuj na najciekawsze oferty zatrudnienia w Twojej okolicy!


Na czym polega współpraca afiliacyjna?

Współpraca afiliacyjna powinna przynosić korzyści każdej ze stron. Właściciel produktu, czyli reklamodawca pozyskuje nowych klientów, a partner zarabia na zasadzie prowizji uzależnionej od liczby kliknięć w dany link udostępniony na stronie. W tej dziedzinie marketingu liczy się wytrwałość, a kluczem do sukcesu i wysokich zarobków są widoczne za pomocą rosnącej sprzedaży efekty.

Marketing afiliacyjny – zarobki

Afiliacja w internecie może przynieść satysfakcjonujące dochody dla partnerów i rozpowszechnić produkt danego reklamodawcy. Obecnie popularne są cztery formy rozliczenia takiej współpracy, które są uzależnione od konkretnych zachowań konsumentów: 

  • CPC – partner dostaje wynagrodzenie za każde kliknięcie w udostępniony na kanale link, czyli Cost Per Click.
    CPS – rozliczenie prowizyjne od sprzedaży reklamowanych produktów, czyli Cost Per Sale. Jest to najpowszechniejsza forma, w jakiej rozlicza się system afiliacyjny, zwłaszcza dla sklepów internetowych.
  • CPL – zarobki partnera są uzależnione od liczby osób, które podjęły odpowiednie działania na stronie reklamodawcy np. pozostawiły swoje dane kontaktowe, zapisały się do newslettera lub wypełniły formularz. Cost Per Sale jest charakterystyczny w promowaniu usług, a nie danych produktów na sprzedaż.
  • Model mieszany – połączenie najkorzystniejszych dla obu stron metod rozliczeń i zawarcie stosownej umowy.

Korzyści z reklamy afiliacyjnej

Afiliacja w marketingu jest bardzo korzystna zarówno dla reklamodawców, jak i partnerów, dlatego wciąż zyskuje na popularności. Nowocześni użytkownicy sieci starają się być online przez sporą część dnia, a reklamy udostępniane w kanałach komunikacyjnych trafiają do sporej liczby odbiorców i mogą generować zaplanowane zyski.

Największą zaletą tego rodzaju reklamy, podobnie jak w marketingu sieciowym, jest jej stosunkowo niski koszt ze strony reklamodawcy, który nie musi inwestować w szereg kampanii marketingowych, aby wypromować dany produkt w określonej grupie odbiorców. Istotne są także korzyści dla partnerów, którzy sami decydują, jaka reklama znajdzie się w ich kanałach komunikacyjnych i zarabiają dzięki wejściom w dany link udostępniony na stronie.

Afiliacja w marketingu – czy warto?

Zakupy przez internet stały się na tyle powszechne, że kupienie nowej pary butów w drodze do pracy za pomocą smartfona czy zamówienie mebli z dostawą do domu nie dziwią już nikogo. Ile razy podczas porannego przeglądania social mediów trafiłeś na ciekawy produkt, który postanowiłeś zamówić, mimo że nie miałeś wcześniej w planach zakupu takiego przedmiotu? Właśnie na tym polega impuls zakupowy, który wykorzystują programy afiliacyjne. Prowadząc świadomy marketing, należy wciąż poszerzać zakres działań reklamowych i stale śledzić wszelkie nowinki techniczne, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów i zwiększyć dochody danego przedsiębiorstwa.