Miniaturka
Dariusz Rutczyński
Członek Zarządu WILLSON & BROWN Sp. z o.o.
Jeden z założycieli firmy, członek zarządu Willson & Brown. Odpowiedzialny za działania operacyjne w W&B. Specjalista w zakresie budowy i optymalizacji procesów w organizacji. Jego hobby to lean managment w produkcji. W pracy stawia na rozwój ludzi, bo tylko zaangażowani i związani z firmą pracownicy tworzą rozwiązania innowacyjne, zapewniając rozwój firmie. Lubi być blisko swojego zespołu. Ma opinię człowieka otwartego, wymagającego i pracowitego.

WILLSON & BROWN Sp. z o.o.

Willson & Brown to europejski lider branży POS. Firma swoim zasięgiem obejmuje ponad 65 państw, współpracując z największymi światowymi koncernami. Praktyczna wiedza i szeroki wachlarz technologii, skupionych pod jednym dachem, są wartością unikalną w skali Europy jednocześnie pozwalają firmie dostarczać nowatorskie rozwiązania ekspozycyjne, które są doceniane na wielu prestiżowych konkursach.

Firma Willson & Brown jest aktywna od dawna. W jaki sposób budowaliście swoją pozycję rynkową?

Istniejemy od 1995 roku. Od początku konsekwentnie inwestowaliśmy w ludzi oraz rozwijaliśmy nasze możliwości technologiczne i produkcyjne. Jakość, innowacyjność oraz doskonały design produktów szybko stały się naszym znakiem rozpoznawczym. Rozszerzaliśmy działalność na kolejne branże, wzbogacając ofertę, a jednocześnie stawiając na coraz głębszą specjalizację.

Jesteście Państwo liderem branży w tej części Europy. Na czym polega Państwa przewaga?

Szeroki wachlarz technologii, skupionych pod jednym dachem, i ekspercka wiedza – to kluczowe elementy, które budują naszą przewagę. Mamy pełną kontrolę nad procesem produkcji, a co za tym idzie – również nasi Klienci. Dzięki temu mają poczucie bezpieczeństwa i pewność, że ich zamówienia zostaną ukończone zgodnie z najwyższymi standardami, jakości i dostarczone o czasie. Jest to najistotniejsze, bowiem nasze produkty odgrywają bardzo znaczącą rolę w kampaniach sprzedażowych.

Jak ważna dla firmy jest strategia?

Ważna, bo wyznacza horyzont, pozwala ogarnąć rozwój firmy w sposób systemowy, przejrzysty. Co więcej, powinna być skoordynowana z produktem i pomysłem na jego sprzedaż. A to jest chyba najtrudniejsze, ale dzięki konsekwencji i zaangażowaniu to nam się udaje.

Działacie Państwo na rynku POSM. Proszę przybliżyć czytelnikom specyfikę tej branży. Czym się charakteryzuje, jak się rozwijała, jakie są jej perspektywy?

Materiały POS są narzędziem shopper marketingu i jednocześnie jego najbardziej widocznym elementem w punktach handlowych. Są to wszelkiego rodzaju nośniki komunikatów i reklam służące do prezentacji produktów – od rozwiązań napółkowych do aranżacji wnętrz i rozbudowanych systemów ekspozycyjnych. Jako Willson & Brown rozwijaliśmy się wraz z rynkiem POSM w Polsce i braliśmy udział w jego kształtowaniu. W naszej branży bardzo ważna jest umiejętność łączenia świetnego designu, zaawansowanych technologii i doskonałego zrozumienia strategii wizerunkowych naszych Klientów. W ten sposób udaje nam się tworzyć ekspozycje nawet największych światowych marek. Jeśli chodzi o perspektywy, rynek POS stale się rozwija, a budżety lokowane w działania shopper marketingu zwiększają się kosztem reklamy tradycyjnej. Stwarza to ogromną szansę przed takimi firmami jak Willson & Brown, ale trzeba również zauważyć, że jest to rynek wymagający i bardzo dynamiczny. Konsumenci zyskują coraz większą świadomość, a nasi Klienci mają coraz wyższe wymagania. To nakłada na nas konieczność ciągłego rozwoju, innowacyjności i kreatywności.

Jesteście znani nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Wśród Waszych Klientów jest wiele zagranicznych koncernów. Dlaczego tak wiele firm wybrało właśnie Willson & Brown?

Silny dział kreacji, możliwość prowadzenia badań, tworzenie prototypów, próby w realnych warunkach sprzedażowych, a także kontrola całego procesu produkcji – za to cenią nas nasi Klienci, bo dzięki temu mają gwarancję, że powstałe rozwiązania w pełni wykorzystają potencjał dobrze zaprojektowanych koncepcji. Rozumiemy również, że naszym zagranicznym Klientom zależy na swobodzie komunikacji i bezpośredniej bliskości biura, dlatego wciąż otwieramy nowe oddziały.

Na jakie stanowiska najczęściej otwieracie rekrutacje?

W Willson & Brown pracuje ponad 700 osób o różnych specjalizacjach. Posiadamy własną produkcję z bardzo bogatym parkiem maszynowym. Każdy POS powstaje w naszej firmie od podstaw - konceptu i surowca po wyrób gotowy. Ze względu na to poszukujemy osób na różnorodne stanowiska: od obsługi Klientów zagranicznych, projektantów i technologów odpowiedzialnych za tworzenie i rozwój naszych produktów, poprzez pracowników działów zakupów, logistyki czy księgowości, po pracowników produkcji. Pracę u nas znajdą nie tylko doświadczeni i wykwalifikowani operatorzy maszyn, ślusarze czy spawacze, ale również pracownicy montażu.

Rekrutacja jest formalnością, czy jednak trzeba wysiłku by znaleźć odpowiednią osobę?

W naszym przypadku rekrutacja nigdy nie jest tylko formalnością. Często poszukujemy osób o rzadkich kompetencjach. Liczy się dla nas fachowa wiedza, którą posiada niejednokrotnie bardzo wąska grupa specjalistów. Dodatkowo ważna jest umiejętność pracy w dynamicznym środowisku i radzenia sobie z wieloma projektami jednocześnie. Dlatego niektóre rekrutacje wymagają od nas większego wysiłku.  

Jak przygotować się do rozmowy? Co jest najistotniejsze dla rekruterów Willson & Brown?

Staramy się dobrze poznać wszystkich kandydatów. Proces rekrutacyjny składa się z kilku etapów w zależności od stanowiska może być to: rozmowa kwalifikacyjna, testy predyspozycji i umiejętności lub testy językowe. W każdym procesie bierze udział bezpośredni przełożony, który podejmuje ostateczną decyzję o zatrudnieniu.

Najlepszą radą, jaką mogę dać Kandydatom ubiegającym się o pracę w naszej firmie jest postawienie na szczerość i nie udawanie kogoś, kim się nie jest. Staramy się, aby rozmowy kwalifikacyjne przebiegały w miłej atmosferze, przy kawie.

Czego mogą oczekiwać szczęśliwcy, którzy pozytywnie przeszli przez ten proces?

Nowi pracownicy są u nas traktowani w sposób szczególny. Stworzyliśmy autorski program onboardingu - jest on rozbudowany i dostosowany do stanowiska pracy. Składa się ze szkolenia wstępnego i ponad 20 różnorodnych szkoleń merytorycznych związanych z procesem i technologiami. Zależy nam, aby każda nowa osoba poznała złożoną strukturę organizacji i metody realizacji stosowane w naszym zakładzie. Umożliwi jej to szybsze odnalezienie się w nowym środowisku pracy.

Pracownicy w swoich komentarzach często wskazują na pozytywną atmosferę w Willson & Brown. Jak udaje się państwu tworzyć przyjazne środowisko pracy?

Otwartość i koleżeńskość – dla nas nie są to jedynie hasła. To cechy, które kształtują kulturę naszej pracy i wyjątkową, firmową atmosferę. Chcemy, aby nasi pracownicy nie tylko dobrze się czuli w miejscu pracy, ale też utożsamiali się z firmą. Dlatego wspólnie celebrujemy święta i ważne momenty jak zwycięstwa w konkursach branżowych czy jubileusze.

Jak wygląda ścieżka kariery i rozwoju?

Oferujemy pracownikom możliwość rozwoju pionowego – awansu oraz poziomego – specjalizacji w danej dziedzinie. Dajemy również szansę na nabycie nowych kompetencji poprzez zmianę stanowiska lub działu – w tym celu wykorzystujemy rekrutacje wewnętrzne.   Ścieżka kariery, zatem wygląda u nas dosyć tradycyjnie, choć z całą pewnością możemy pochwalić się rozwijaniem pracowników poprzez zapraszanie ich do podejmowania dodatkowych aktywności zawodowych. Dzięki temu wykształciliśmy m.in. grupę trenerów wewnętrznych i audytorów.

Zależy nam na stworzeniu odpowiednich warunków do stabilnego zatrudnienia. Sądzę, że nam się to udaje. Wielu naszych pracowników jest z nami od lat. Prowadzimy również programy stażowe dla absolwentów i studentów ostatnich lat studiów. Cenimy sobie świeżość spojrzenia, które wzbogacamy naszym wieloletnim doświadczeniem i wiedzą.

Porozmawiajmy o Państwa działalności społecznej, wiem, że angażujecie się w różne akcje – proszę coś więcej o tym powiedzieć.

To prawda. Nasi pracownicy są bardzo zaangażowani w pomoc najbardziej potrzebującym, a my, jako firma dokładamy wszelkich starań, aby ich w tym wspierać. Szlachetna paczka, Dom Samotnej Matki i Dziecka, schroniska dla zwierząt czy wsparcie Fundacji Dziecięca Fantazja – to tylko nieliczne przykłady.

W W&B czujemy się współodpowiedzialni również za środowisko naturalne, dlatego nasz proces produkcyjny jest zoptymalizowany i przyjazny środowisku m. in. dzięki systemowi odzyskiwania ciepła, którym ogrzewamy całą powierzchnię biurową, oraz niemal stuprocentowemu współczynnikowi recyklingu. Warto podkreślić, że w branży POSM nie jest to wcale łatwe.

Na koniec – nagrody. Willson & Brown jest laureatem wielu konkursów. Czy jest moment, który wspominają Państw najczęściej?

Bierzemy udział w konkursach od 10 lat i trudno jest wskazać ten jeden wyjątkowy moment. Choć zdobyliśmy ponad 120 nagród, każdą z nich traktujemy, jako wyjątkowe osiągnięcie i wspólny sukces z naszymi Klientami.

WILLSON & BROWN Sp. z o.o.
2/5 Na podstawie 134 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
WILLSON & BROWN Sp. z o.o.