Tiger Warsaw Sp. z o.o.

1.7 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Tiger Warsaw Sp. z o.o.

korona

Błagam, zamknijcie nasze sklepy... Menadżerów wysłaliscie do domów, ale my też się boimy. Nie chcemy narażać naszego życia i zdrowia. Nie tylko menadżerowie mają rodziny i dzieci, my też mamy bliskich o których się martwimy. Jak chcecie to sami sobie pracujcie w okresie swiatowej pandemii, ale nas nie zmuszajcie do tego. To jest(usunięte przez administratora) chore...

3
Yolo
@korona

Serio? To chyba zależy od menagera bo nie było takiej oficjalnej informacji.

1
Yolo

Czytanie ze zrozumieniem wypada powtórzyć bo wyraźnie jest tam napisane, że to w razie zamknięcia sklepów przy ulicy..

anonim

(usunięte przez administratora)

Grt

Pewnie jakby musiał szanowny (usunięte przez administratora)pracować teraz na sklepie, włosy wypadły by mu drugi raz, że strachu tym razem.

Nina

Dokładnie tak. Zapraszamy wszystkich w biurach za kasę. Proszę pracować z klientem tak jak my, którzy się boimy o nasz zdrowie.

Agent R

Mam nadzieję, że firma zapewni nam maseczki, żele antybakteryjne i ewentualnie rękawiczki. Ja wiem, że w biurze żaden klient na was i na produkty nie kicha, kaszle, pluje. Ale jak nie dostarczycie podstawowych rzeczy aby ograniczyć zagrożenie to sami będziecie przychodzić do pracy w sklepie. Bo zachęcam do brania L4 kiedy pojawią się u was jakiekolwiek objawy.

3
Igor

Oni dalej liczą na szmal. Przecież i tak sklepy które jeszcze zostały otwarte nie nadrobią strat. Ludzie są ważniejsi do cholerny!!!!!!!!! (usunięte przez administratora), sami wkładajcie te czerwone koszulki i sprzedajcie kurczaczki moherom. Wy dostajecie kasę i premie to teraz do roboty!!!!!!!

Boję sie
@Igor

To jest DRAMAT. Tak strasznie się boję chodzić do pracy :( na końcu nie będzie miał kto kupować tych drobiazgów bo nikogo już nie będzie.

A.
@Boję sie

To co tu czytam jest przerażające... tak bardzo się cieszę że nie mam już nic wspólnego z tą firmą... a kiedyś naprawdę myślałam że pracownicy są dla tajgera ważni. Teraz myślę jaka ja byłam (usunięte przez administratora) Bardzo wam współczuję i trzymam kciuki żeby szybko się opamiętali i pozamykali sklepy. A kiedy sytuacja będzie w normie - szukajcie innej roboty.

Robert

Jak tam u Was z podwyżkami? Czy ktoś coś dostał w Nowym Roku?

Nick
@Robert

Ja pracując tu 4 lata dostałem raptem 200zł podwyżki i podejrzewam że to było po prostu ogólne zwiększenie stawek, a nie żadna premia. :(

Robert
@Nick

To była ta podwyżka w zeszłym roku :( a teraz się nic nie zapowiada :( dla kierownictwa 2900zł brutto to pieniądze marzeń. Tym bardziej, że pracuje się w okrojonych składach. Nie wspominajac już, że nie ma premii.

Jojo

No cóż, firma schodzi na psy. Po co komu podwyżki, zamiast masła można zjeść margarynę. Zamiast szynki mielonkę i popić woda z kranu. Bo na tyle zaraz te wypłaty starczą. (usunięte przez administratora)

Marciocha XP

Oj tam, aj tam... literówki... nie czepiaj się i wyłącz capsa ???? Próg bo progi i pierogi... ????????????

1
Prawda
@Jojo

Sama prawda. Zostałam jedynym starszym na sklepie same nowe osoby z czego zarabiają więcej ode mnie na rękę. Rozumiem że weszła ustawa do 26 roku życia. Ale czemu starszy który jest odpowiedzialny za sklep , za wszystkie wymagania , pieniądze w sejfie itp.zarabia tak małą kasę. Jeszcze jedna podwyżka od rządu i starszy będzie zarabiać najniższą krajową....

FIRMA NA MEDAL
@Prawda

Ty tak na poważnie ? Koronawirus szaleje, a Ty że mniej zarabiasz od innych pracowników? do 16 kwietnia jest reżim

Prawda.
@FIRMA NA MEDAL

Jak już firma zmusza do chodzenia do pracy to żeby chociaż płaciła za to należne. Przy tak szybko rosnących cenach nie wiem czy dam radę wyżyć. Więc jeśli już mam chodzić do pracy to chciałabym żebym miała za to dobrze płacone a nie marne "5groszy"

Prawda
 Pytanie

Witam. Jestem ciekawa czy firma zapewni nam pracownikom wszystkie rzeczy które mogą nas ochronić tak jak maseczki, żele antybakteryjne? My kasjerzy boimy się pandemii. Wiem że siedząc w biurze wy tego nie odczujecie. Ale przypominam że kasjerzy mają duży kontakt z klientem , pieniędzmi itd. zastanówcie się czy to jest warte tych marnych groszy które oferujecie. KASUJEMY i RYZYKUJEMY W TEJ CHWILI SWOIM ZDROWIEM I ŻYCIEM !

FIRMA NA MEDAL
@Prawda

firma zapewni jedynie w rękawiczki, może za tydzień dojdą :D

1
Róża

Patrząc na to co się dzieje, że nie zamykają sklepów wolnostojących to jakaś porażka. Ja juz nie pracuje ale moi przyjaciele dalej w tym obozie. Dlatego nie mówię w którym mieście bo będzie ich kilka ale dziś zgłosiłam te warunki do sanepidu, brak jakich kolwiek środków ochrony i to jak podchodzi firma do tego. Wiadomo sanepid ma pełne ręce roboty ale zachęcam do tego inne osoby. Nie bójcie się.

FIRMA NA MEDAL

KORONAWIRUS - sklepy pozostają otwarte, pracownicy umowa o prace zostają przeniesieni do sklepów od ulice bo one mogą być otwarte, umowa zlecenie kwitowana do domu, oczywiście info o wypłacaniu tylko za przepracowane godziny :D (czyli zęby w ścianę), ale najlepszy HIT że jeżeli na sali sprzedaży znajdzie się powyżej 50 osób, należy grzecznie wypraszać klientów :D TA FIRMA...a do żabki mogą wejść tylko 4 osoby :D, brawo TIGER !!! nigdy nie zawiedziesz pracowników, zawsze będziesz pazerna, a nie potrzebnych pracowników będziesz wyrzucać jak zużyta szmatę do śmieci

OMG
@FIRMA NA MEDAL

Grzecznie wypraszać- to chyba kpina. Wypierd... na zbity pysk. Ludzie my mamy tylko jedno życie. I nikt nie będzie ryzykował, za żadne pieniądze. A oni chcą, żeby za 2100zl na rękę uśmiechać się do kichających starych bab.

Dorota

Jaką kasę dodatkowa przewidziała firma dla pracowników, którzy dalej pracują i narażaja swoje zdrowie????? Wszyscy dookoła dają pracownikom ekstra premie i to całkiem nie małe. A jeżeli dalej są chytrzy, to niech biuro ruszy cztery litery i sprzedaje w sklepach!!!!!!!!

Pracownik

Błagamy, zamknijcie sklepy. Wolę nie dostać pieniędzy , niż narażać zdrowie swoje i bliskich. Jakimi trzeba być ludźmi, aby w obliczu takiego zagrożenia zmuszać ludzi do pracy. Przecież to nie piekarnia, nie apteka....opamiętajcie się...bo będziecie mieć ns sumieniu życie ludzi...nie nas , bo my jesteśmy młodzi , poradzimy sobie z wirusem, ale jeżeli przywleczemy choróbsko do domu i zarazimy naszych dziadków, babcie, rodziców-oni mogą sobie z tym nie poradzić...opamiętajcie się...pieniądze to nie wszystko...trzeba być przyzwoitym...

hooooo

Awanse w biurze to i czystki na gowork widzę XD szkoda, ze usuwacie prawdę...

3
Agent Róża
 Pytanie

Czy macie już pit? Bo wchodzą na grafik optymalny w zakładce pliki nic nie ma. I czy jak co roku będzie tak, że dostaniemy na szarym końcu ze wszystkich firm świata?

1
Gagj
@Agent Róża

Oczywiście ze nie ma. Będzie na ostatnia chwile, jak zawsze. Jeśli coś dla nas, pracowników ma być zrobione, to będzie zawsze na ostatnia chwile albo po terminie, ale jak oni czegoś chcą to NA JUŻ! I nic ich nie obchodzi...

Pusty

Czekając na list z pitem od Tigera prędzej osiwiejesz. Polecam założyć profil zaufany, tam od razu masz dostęp do pitu.

nom

czy jest tu ktos kto pracuje w sopockim tigerze lub mial doswiadczenie z praca tam? jak wrazenia? prowadzą teraz rekrutację na olx i zastanawiam się czy warto :)

Nie radzę
@nom

Jeżeli nie chcesz się wypalić ani zwariować przez ilość dźwięków ze sklepu- nie radzę ????. Patrzenie na to jak ta sieć pada i że jedynie co się może zmienić go być jeszcze gorzej, też do przyjemnych nie należą...

Robert

Jak Tam u Was z podwyżkami? Czy ktoś coś dostał w tym roku?

Pytanie
 Pytanie

Czy zdarzają się nadgodziny w Tiger Warsaw Sp. z o.o.?

Odp
@Pytanie

Zdarzają. Zależy od umowy. Na zleceniu zwykle godziny są wypłacane, na umowie o prace, nadgodziny są oddawane w ramach miesiąca. Nie płaca za nadgodziny. Ale wszystko zależy od menagera. Może być tez tak, ze na zleceniu da Ci nadgodziny, a potem na szybko na koniec miesiąca, może ci wyrównać dając dni wolne.

Premia

Nowy rok zaczynamy z kolejnym opóźnieniem w wypłacaniu premii! Szkoda, ze pomimo wcześniejszych zapewnień, nadal premie nie są wypłacane w terminie...

Wstyd
@Premia

To już serio nie jest zabawne :( wstyd dla Tigera, jakby ta premia wynosiła nie wiadomo ile :( ale 100zł BRUTTO i nie ma kasy. Szanujmy się!!!!!!!!!!!!!

Saba
@Premia

Powinniście im karne odsetki naliczać za opóźnienia! Może to by ich nauczyło wypłacania w terminie.

Nick
@Premia

Ludzie, polecam Wam odejść z tej firmy. Ja już tam nie pracuję i to była najlepsza decyzja w moim życiu. Myślałem, że po Nowym Roku może problem z wypłacaniem premii zniknie, ale widzę że firma niczego się nie nauczyła. Jak tak dalej Was będzie traktować, to zróbcie z tym coś konkretnego, ja do dziś sobie nie mogę darować że odpuściłem kwestię premii która nie została nam ostatecznie wypłacona:(

Sama prawda
@Nick

Tutaj na gowork wybielają się chyba tylko sami przed sobą! Wszyscy pracownicy doskonale wiedza jakie jest podejście HO do nas. Wszystko robione aby było. Do tej pory śmieszy mnie to, ze w ogłoszeniach o prace piszą o atrakcyjnym socjalu, który właściwie to nie istnieje....

Robert
@Sama prawda

Ja nie wiem co wy macie z tymi premiami. U mnie nigdy nie było problemu, a długo tu pracuje. Zawsze wypłacane na koniec miesiąca. Może macie jakieś złe informacje ze niby powinniście dostać a jednak wam się nie należy bo np nie jesteście na umowie? A może to kwestia area managera? Mówię u mnie ani razu nie było problemu z premia jak wykonaliśmy plan na dany miesiąc.

Zazdro
@Robert

No to tylko pozazdrościć. U nas w regionie Warszawskim ostatnio same opóźnienia...

Robert
@Zazdro

No to ewidentnie wina area managera, bo ja nie jestem z tego regionu i zawsze są na czas.

nick
@Robert

Centralna Polska - też dramat i to od ponad pół roku. Ciekawe dlaczego area manager tak bardzo ma nas gdzieś :((

Donn

Czy w tej super firmie z tak bogatym pakietem socjalnym szykują się jakieś podwyżki???? Czy dalej musimy pracować w o połowę mniejszych składach za te grosze?

Ronn
@Donn

Podwyżka? A co to takiego...? Ktoś coś słyszał - tak jak z legendą o premii...

Ronn
@Ronn

Jak tak dalej pójdzie, to Tiger będzie lepszym bajkopisarzem niż Andersen :) :)

Pracodawca

 Aktualność
Szanowni Użytkownicy, Kochane Tygrysy!

W związku z Mikołajkami i zbliżającymi się świętami, w zeszły piątek wysłaliśmy do naszych Tygrysów kosze pełne łakoci, aby osłodzić im mikołajkowy zawrót głowy.
Korzystając z tej okazji, chcielibyśmy życzyć Wam pełnych uśmiechu i radości Świąt Bożego Narodzenia, odpoczynku w gronie najbliższych oraz pasma sukcesów i spełnienia najskrytszych marzeń w nadchodzącym Nowym Roku!

Dziękujemy, że z nami jesteście!!!

Zespół Tiger Warsaw
XxX

"kosze pełne łakoci"??? To się firmie żart świąteczny udał heheh pudełko czekoladek na osobę, teraz w promocji w sklepach po 8,90 zł, uwierzcie to jest żenujące, pośmiewisko jakich mało, nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Uważam, że za tą pracę, którą wykonujemy przez cały rok, kosz powinien zawierać chociaż kawę i herbatę, a każdy pracownik powinien dostać bon Sodexo chociaż na 100 zł, ludzie przynajmniej by mieli z tego jakąś korzyść.

Ptawda

To prawda! Wysłali! Dali nawet karty podarunkowe! Nie zgadniecie gdzie! Sodexo? Nieee. Zgadujcie dalej... Hmmm to może do multikina albo coś? NIEEEE. Hmm, strzelam, pewnie do biedry XD? NIEEEE Poddaje się, to gdzie? JAK TO GDZIE? Do tajgera! DO WYKORZYSTANIA W TYM WSPANIAŁYM SKLEPIE. Wow stary, zazdroszczę. U nas dali tylko premie mikołajkową i bony sodexo na 300 zł. Wy to macie socjal, Zazdro.

Wow

Szaleństwo! Normalnie podskoczyłem z radości! „Pełen” to chyba złe słowo, bo taki mały kosz powinien otrzymać każdy z pracowników. I karta na tylko 100 zł?! Przepraszam ale wszystko idzie w górę jak miętówki czy papier do pakowania, wiec ta karta to nawet nie starczy na waciki ... Śmiech na sali, kosz pełen słodyczy... nie rozumiem jedynie dlaczego się tym chwalicie ?

Zwykły pracownik
@XxX

Rozumiem, a jednak śmieszą mnie te drwiny. Z jednej strony macie rację, że to nic, mało itd. z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę, że firma nie musi dawać prezentów, w zasadzie to nie musi nic zrobić dodatkowo ponad listę płac i to do czego jest zobligowana kodeksem pracy. Z drugiej strony ta cała otoczka "koszyk prezentów, łakoci" i jak by to nie nazwać budzi trochę śmiech, gdyż jak by nie patrząc mamy świadomość, że jest to robione po najmniejszej linii oporu, najtańszym możliwym kosztem zarówno pod względem finansowym dla firmy jak i wysiłkiem kreatywnym ze strony HO. Miejmy świadomość, że małe firmy nic nie dają, duże dają o wiele więcej by utrzymać pracowników. Tiger to już nie mała firma, aspiruje do dżych tylko niestety nadal tkwi mentalnie wśród bazarówek.

Hhahahahah

Sknery!!!!!!!! Dajcie ludziom zarobić, doceńcie ich. Czekoladki Milka i karta podarunkowa na 100zl-żałosne!!!!!! I co mamy za to kupić 16 szt przypraw, żeby doprawić sobie wigilię :) :) :) :)

Hhahahahah

Sknery!!!!!!!! Dajcie ludziom zarobić, doceńcie ich. Czekoladki Milka i karta podarunkowa na 100zl-żałosne!!!!!! I co mamy za to kupić 16 szt przypraw, żeby doprawić sobie wigilię :) :) :) :)

XxX
@Zwykły pracownik

@Zwykły pracownik Oczywiście, że pracodawca nie ma obowiązku, w okresie świątecznym wręczać pracownikom żadnych benefitów. Ale myślę, że materialne i niematerialne dodatki do wynagrodzenia to podstawowy czynnik motywujący do pracy. Każdy wie, że takie dodatki decydują o poziomie zadowolenia z pracy. Według prawa powinien działać w każdej firmie liczącej ponad 20 osób Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, który przecież może finansować choćby właśnie takie premię, bony itp. Ja rozumiem, że pracodawca ma prawo ustalać warunki zatrudnienia i wynagrodzenia, ale jak sam napisałeś/Aś Tiger należy do dużych firm nie małych, światowych,nie lokalnych! Moje drwiny, w porównaniu do następnych wpisów uważam za nieobraźliwe, fakt we wszystkich wpisach jest dużo sarkazmu i ironii. Tutaj nikt nie rząda od Tigera złotych gór, czy nie wiadomo jakich premii świątecznych. Nie byłoby tych komentarzy, tylko myślę, że każdy z pracowników po tym ciężkim roku, wszelkich zmianach, wymaganiach, fizycznej pracy oczekiwał po prostu czegoś więcej niż pudełka czekoladek i karty podarunkowej do sklepu, którego jest pracownikiem i kupuje te wszystkie rzeczy w ciągu całego roku.

Nick
@XxX

Masz całkowitą rację i właściwie już nic nie trzeba tu dodawać. Jest coś takiego jak PR i dbanie o dobry wizerunek firmy. (usunięte przez administratora)

Dokładnie
@XxX

Dokładnie, dobrze napisane. Pracujemy w okrojonych składach, od rana do wieczora. Pracownikom zrobiło się po prostu przykro. Ile można kupować rzeczy w Tigerze. Nie lepiej jakieś bony Sodexo, za które można kupić choćby produkty na wigilię. Nawet nie kuście ludzi w ogłoszeniach, że posiadamy pakiet socjalny, bo aż wstyd.

Anonimus

Kosze pełne łakoci, którymi sobie sami dupska zapchaliście, bo pracownicy dostali po czekoladce xD

Pracodawca

@Zwykły pracownik

Drogi Tygrysie! Jak zapewne wiesz, nasza firma obecnie przechodzi przez proces restrukturyzacji. Mimo wszystko mieliśmy nadzieję umilić naszym Tygrysom okres przedświąteczny. Przykro nam, że ten gest rozczarował niektórych z Was, choć cel był zupełnie inny. Pamiętajcie jednak, że nieustannie się rozwijamy między innymi, by móc podnosić świadczenia dla naszych pracowników. Tylko dzięki wspólnemu zaangażowaniu, a także szczerej i otwartej komunikacji możemy stworzyć satysfakcjonującą atmosferę i warunki pracy. Dziękujemy Wam za liczne, konstruktywne komentarze! Pozdrawiamy, Zespół Tiger Warsaw

Kłamczuszki
@Tiger Warsaw Sp. z o.o.

Przechodzicie restrukturyzację i nieustannie się rozwijacie? Tiger... Tak jakby to się wzajemnie wyklucza... Brak mi słów ????

Urzytkownik Amoninowy

O firmie Tiger Warsaw można rzec tylko jedno słowo - (usunięte przez administratora) Liczy się tylko hajs dla biurw w Warszawce i Danii, a pracownik niech żyje za psi gorsz, robi robotę za 5 osób, będzie sztucznie miły dla irytujących i niekulturalnych klientów i jeszcze nadstawia drugi policzek swoim pracodawcom, którzy najchętniej obcięli by mu wypłatę, bo firma chce oszczędzić jak najwięcej, oczywiście na pracownikach... Teraz tylko liczy się wynik, wyśrubowane normy dla sklepów, żeby otrzymać premię finansową za wiele godzin nie tak prostej pracy.. Dodatkowo odnoszę wrażenie, że "białe kołnierzyki" które podejmują kluczowe decyzje dla sposobów funkcjonowania sklepów, sami nigdy nawet minuty nie spędzili jako obsługa takowego. To tak jakby instruktorem nauki jazdy był koleś, który do samochodu wsiada przez bagażnik i ma się za kozaka, bo on wie lepiej :) Gorąco nie pozdrawiam "Warsiawiaków" i ślę szczere kondolencje pracownikom tej sieci sklepów, za to, że biorą udział w wielkim eksperymencie niszczenia renomy niegdyś fajnych sklepów... XYZ

Racja
@Urzytkownik Amoninowy

Piękne podsumowanie :) tam się już tak posypało, że zaufanie będzie nie do odbudowania. Cudowny przepis, jak w szybkim tempie zniszczyć dobry wizerunek firmy i relacje z pracownikami. Szkoda, że firmie nie można dać oceny -10.

Ron
@Urzytkownik Amoninowy

Super podsumowanie! Ta firma zmierza do upadku!

TaŁaSz

Czysto,porządek fajnie polecam

Lol
@TaŁaSz

Chyba w Rossmanie bo nie u nas xD

:D
@TaŁaSz

Pożądek serio :D:D

Tiger Warsaw

@Rozżalony Dziękujemy za Twój komentarz! Bardzo nam przykro, że w jednym z regionów doszło do opóźnienia w wypłaceniu premii. Wyciągnęliśmy wnioski i obiecujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby na przyszłość do takich pomyłek już nie dochodziło. Prosimy pamiętać, że jesteśmy otwarci na kontakt pod adresem: people@tigerwarsaw.pl - kontakt bezpośredni usprawnia komunikację i pozwala nam szybciej zareagować. Pozdrawiamy, Zespół Tiger Warsaw

Zostaw merytoryczną opinię o Tiger Warsaw Sp. z o.o. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Tiger Warsaw Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy Tiger Warsaw Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 51.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Tiger Warsaw Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 46, z czego 0 to opinie pozytywne, 27 to opinie negatywne, a 19 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Tiger Warsaw Sp. z o.o.?

    Kandydaci do pracy w Tiger Warsaw Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Tiger Warsaw Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii