logo GALTON

GALTON

Kraków

Wywiadu udzielił:
Szymon Benda
właściciel GALTON

Właściciel firmy Galton od momentu jej powstania. Od 5 lat związany zawodowo z branżą nieruchomości. Posiada ogromne doświadczenie w zakresie najmu i sprzedaży nieruchomości. Interesuje się rozwojem rynku nieruchomości w Stanach i w tym też celu często odwiedza ich najludniejsze miasto - Nowy Jork. Przez ostatnie lata zbudował zespół ambitnych i doświadczonych pracowników, wyznaczających najnowsze standardy pracy pośredników nieruchomości. Stawia na indywidualne podejście do współpracy z agentami oraz tworzenie trwałych relacji z klientem. Swój sukces zawdzięcza stawianiu sobie ambitnych celów i ich konsekwentnej realizacji. Prowadzenie własnej firmy to - jak mówi - jego pasja, której poświęca się czasem po godzinach. Jednak wieczorami najczęściej można go spotkać grającego w tenisa oraz uprawiającego jogging.

GALTON
Liczba pracowników: 8
Rok założenia: 2012
Adres:
ul. Bujwida Odona 1/9,
31-529 Kraków
Branże:
  • Nieruchomości - Architektura
O firmie:
Firma Galton Nieruchomości działa na krakowskim rynku od 2012 roku. Specjalizuje się w wynajmie oraz sprzedaży mieszkań i nieruchomości komercyjnych.

Jak wyglądały początki firmy Galton Nieruchomości w 2012 roku?

Początki jak w każdej firmie były trudne, jednak dzięki wytrwałości i konsekwencji działamy prężnie na rynku od 4 lat i wciąż się rozwijamy.

Z jakimi trudnościami na rynku nieruchomości mierzyli się Państwo na początku?

Do najbardziej wymagających zadań należało przede wszystkim znalezienie i przeszkolenie profesjonalnej kadry. Dużym wyzwaniem było również pokazanie klientom, na czym polega praca pośrednika nieruchomości i przekonanie ich, że dzięki naszemu doświadczeniu oraz wiedzy, możemy być dla nich wiarygodnym i godnym zaufania partnerem.

Na stronie internetowej firmy czytamy, że kierują się Państwo słowami Sama Waltona „There is only one boss – the customer (...)” (jest tylko jeden szef – klient – przyp. red.)...

Sam Walton to twórca Wal-Martu, największej sieci sklepów detalicznych w Stanach Zjednoczonych. Jest również autorem wielu książek, a każda z nich to kapitalna lekcja biznesu! W 100% zgadzam się z jego twierdzeniem, że najważniejszą osobą jest właśnie klient oraz jego zadowolenie z profesjonalnie realizowanych przez nas usług. Dbamy o to, aby klienci byli naszymi partnerami, gdyż wiemy, że razem dojdziemy dalej. Dzięki takiemu podejściu nasi klienci chętnie nawiązują z nami ponowną współpracę i polecają swoim znajomym. Niezmiernie ważny dla nas jest również profesjonalizm wynikający z wieloletniego doświadczenia i szerokiej wiedzy naszych pracowników. Dlatego też ciągle podnosimy nasze kwalifikacje zawodowe, aby dopasować je do wymagań naszych Klientów. W codziennej pracy kierujemy się również zasadą Love what you do, do what you love. Wychodzę z założenia, że tylko wówczas kiedy robimy to, co kochamy i co sprawia nam przyjemność – jesteśmy w stanie dać z siebie wszystko, a tego wymaga od nas nasza praca.

   

 

 

Na stronie czytamy również, że pracują Państwo z wykorzystaniem innowacyjnych metod. Na czym one polegają?

Branża nieruchomości znajduje się na etapie ciągłego rozwoju. Rozwój technologii, wszechobecny dostęp do Internetu oraz zmiana oczekiwań klientów wpłynęły na konieczność wykorzystywania nowych narzędzi oraz rozwiązań. W celu przygotowania profesjonalnej oferty dla naszego klienta, korzystamy zarówno z najnowszego sprzętu fotograficznego, jak i z pomocy dronów, dzięki czemu mamy możliwość pokazać szerszą perspektywę oraz wszystkie walory każdej nieruchomości. Współcześni klienci oczekują też szybkiej informacji i reakcji – dlatego nasi pośrednicy są dostępni online. Posługując się tabletami czy smartfonami, mogą odpowiadać na pytania lub wysyłać informacje i materiały w ciągu kilku minut.

Jak wygląda proces rekrutacji nowych pracowników do firmy Galton?

Proces rekrutacji w naszej firmie przebiega dwuetapowo. Wybrane na podstawie przesłanego CV osoby proszone są o wykonanie zadania rekrutacyjnego. Na jego przygotowanie dajemy 2 dni. Po otrzymaniu pozytywnej oceny, wybrane osoby są zapraszane na rozmowę rekrutacyjną, podczas której oceniamy kompetencje niezbędne do objęcia proponowanego stanowiska pracy. W trakcie rozmowy kandydat ma również możliwość zadania pytań związanych z naszą firmą oraz stanowiskiem, na które aplikuje.

  

Jakich pracowników obecnie Państwo poszukują?

W związku z rozwojem firmy wciąż poszerzamy zespół pracowników. Na dany moment do naszego 8-osobowego biura poszukujemy agentów, specjalizujących się w sprzedaży nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego, sprzedaży i wynajmu lokali komercyjnych, sprzedaży działek, wynajmu mieszkań. Nie ukrywam, że stawiamy na stałą i wieloletnią współpracę.

Gdzie zamieszczają Państwo informacje o nowych ofertach pracy?

Najczęściej korzystamy z popularnych serwisów rekrutacyjnych. Bazujemy również na poleceniach wewnętrznych. Nasi pracownicy najlepiej wiedzą, na czym polega praca pośrednika nieruchomości, dlatego mogą polecić osoby, które mają do tego odpowiednie predyspozycje. A dla nas to świetna rekomendacja.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Agent nieruchomości to wymarzona praca dla ludzi barwnych i pewnych siebie. Takie osoby na pewno świetnie poradzą sobie w pełnej zwrotów akcji pracy pośrednika. Specyfika tego zawodu polega również na swobodnym kształtowaniu czasu pracy, dlatego wymaga dobrej organizacji własnej pracy. Od pośrednika nieruchomości wymaga się również częstych spotkań z klientami. Dlatego stawiamy na osoby, które lubią ludzi, czują się swobodnie w kontaktach z innymi osobami a także umieją tworzyć oraz podtrzymywać ciepłe i długotrwałe relacje. Z naszymi klientami spędzamy dużo czasu, dlatego nie wyobrażam sobie, aby móc wykonywać ten zawód bez zaangażowania i pozytywnego nastawienia do ludzi. Od tego w dużej mierze zależy to, czy klient zdecyduje się na współpracę z nami.

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się na rozmowę lub spotkanie rekrutacyjne w firmie?

Osoba, która zostanie przez nas zaproszona do udziału w procesie rekrutacyjnym powinna przede wszystkim wiedzieć, czym zajmuje się firma Galton oraz na czym polega zawód pośrednika nieruchomości. Praca w naszym biurze to przede wszystkim kontakt z klientem, podczas którego ogromnie ważna jest punktualność, otwartość, kultura osobista oraz schludny wygląd. Dlatego podczas rozmowy kwalifikacyjnej zwracamy uwagę również na te czynniki.

Czy doświadczenie w handlu lub sprzedaży jest konieczne?

W zawodzie pośrednika nieruchomości doświadczenie w sprzedaży nie jest konieczne. Tych umiejętności można się nauczyć. Tym bardziej, że oferujemy naszym pracownikom wszystkie niezbędne do pracy narzędzia. Trzeba jednak podkreślić, że nasz zawód wykonywany jest często pod presją czasu, wiąże się z codziennymi spotkaniami z klientami (również tymi bardzo wymagającymi) oraz częstymi rozmowami telefonicznymi. Dlatego bardzo ważne są przede wszystkim predyspozycje do pracy w zawodzie pośrednika - otwartość na ludzi, gotowość do stałych wyzwań, wytrwałość oraz nastawienie na realizację celów.

Jakie wykształcenie powinien posiadać kandydat na pracownika firmy Galton?

W naszym zespole są osoby, które ukończyły studia na kierunku zarządzania, ekonomii, a nawet historii i świetnie sobie radzą w codziennej pracy. Tu liczą się przede wszystkim chęci oraz predyspozycje, o których wcześniej wspominałem.

Jak wyglądają szkolenia wprowadzające w Państwa firmę?

Zawsze dbamy o rozwój kwalifikacji osób dołączających do naszego zespołu. Nowych pracowników uczymy obsługi niezbędnych narzędzi pracy, szkolimy w zakresie podstaw prawnych oraz wewnętrznych standardów współpracy z klientem. Każda z nowo przyjętych osób ma również możliwość poznać zasady naszej pracy, biorąc udział w spotkaniach z klientem, prowadzonych przez doświadczonych agentów. Zależy nam, aby nasi pracownicy byli postrzegani jako najlepsi eksperci w branży nieruchomości oraz potrafili pomóc nawet najbardziej wymagającemu klientowi.

Na czym polega wynagrodzenie prowizyjne, które Państwo oferują? Od czego zależy?

Naszych pracowników rozliczamy z efektów wykonanej pracy. Wynagrodzenie prowizyjne określa się jako procent od wartości transakcji dokonanych przez pracowników. System wynagrodzeń jest również ściśle powiązany z istniejącą w firmie ścieżką rozwoju kariery, o której informowana jest każda z osób przychodzących do pracy w naszym biurze.

 

Czytelnicy portalu Gowork.pl są zainteresowani grafikiem pracy – czy pracują Państwo również w weekendy i święta?

Nasze biuro jest czynne od poniedziałku do piątku. Zdajemy sobie jednak sprawę, jak wymagający jest rynek nieruchomości. Dlatego też to my dostosowujemy się do naszych klientów. Na ich życzenie jesteśmy dostępni również w weekendy i święta. Jednak jako pracodawca przestrzegamy 40-godzinnego tygodnia pracy i godziny wypracowane w weekendy pracownicy mogą sobie odebrać w tygodniu.

Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy firmy?

Naszym pracownikom oferujemy szkolenia podnoszące ich kwalifikacje. Osobom osiągającym najlepsze wyniki oferujemy również dodatkowe premie, karty rabatowe na zakupy oraz atrakcyjne nagrody.

Jakie szkolenia podnoszące umiejętności, wiedzę i kwalifikacje Państwo oferują?

Na bieżąco szkolimy pracowników w zakresie interpretacji kluczowych przepisów prawnych, dotyczących zagadnień nieruchomości, tak, aby mogli w sposób skuteczny i bezpieczny przeprowadzać transakcje na rynku nieruchomości. Staramy się również cały czas rozwijać ich kompetencje miękkie w zakresie tworzenia, utrzymania i rozwoju relacji z klientem.                            

Czy organizują Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników?

Bardzo ważne jest dla nas budowanie zgranego i lubiącego ze sobą spędzać czas zespołu. Atmosfera pracy ma w końcu ogromny wpływ na to, w jaki sposób wykonywane są obowiązki przez pracowników. Dlatego też regularnie organizujemy spotkania będące możliwością poznania się bliżej. Jesteśmy firmą, która stawia na budowanie pozytywnych relacji i współpracę, a najlepiej jest zacząć od samych siebie.

Czy mają Państwo programy stażowe lub praktyki dla absolwentów i studentów?

Jesteśmy otwarci na dzielenie się wiedzą, dlatego też zapraszamy do siebie wszystkich chętnych do odbyciu stażu oraz praktyk. W zeszłym roku z naszej oferty skorzystało kilku uczniów szkół ponadgimnazjalnych z Krakowa.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?

Oczywiście - dalszy rozwój. Planujemy poszerzyć nasz zespół o najlepiej wykwalifikowanych pracowników oraz otworzyć kolejne oddziały firmy Galton. Nie brakuje nam doświadczenia ani zapału, dlatego realizacja naszych planów to tylko kwestia czasu.