logo Hemmersbach

Hemmersbach

Wrocław

Wywiadu udzieliła:
Edyta Kosińska
Kierownik działu rekrutacji i rozwoju Hemmersbach
Absolwent studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz magister psychologii. Od 5 lat związana z branżą HR. W ramach swojej kariery w Hemmersbach odpowiedzialna za wdrożenie standardów HR w Polsce, rekrutację, rozwój i wsparcie pracowników firmy oraz kształtowanie polityki personalnej a także wizerunku firmy na rynku pracy.
Hemmersbach
Liczba pracowników: 700
Rok założenia: 2006
Adres:
Bielany WrocŁawskie, ul. Logistyczna 4
55-040 Kobierzyce
Branże:
  • Programowanie - E-commerce
  • Obsługa klienta - Call Center

Polscy informatycy cieszą się bardzo dobrą opinią na całym świecie – czy rzeczywiście mamy się czym pochwalić?

Oczywiście, nie dotyczy to tylko specjalistów z branży IT, ale specjalistów polskich w ogóle. Polscy pracownicy są szeroko cenieni jako fachowcy i partnerzy w biznesie, co odczuwam na codzień, otrzymując bardzo pozytywny feedback od naszych kolegów z innych krajów.

Eksperci przewidują, że jeszcze przez wiele lat zapotrzebowanie na pracowników w tej branży będzie bardzo duże. Ukończenie politechniki rzeczywiście daje gwarancję zatrudnienia?

Z pewnością ukończenie kierunku technicznego pomaga w karierze. My w Hemmersbach stawiamy jednak na doświadczenia zawodowe, a więc nie musisz być absolwentem Politechniki – wystarczy, że jesteś entuzjastą technologii, masz smykałkę do rozwiązywania problemów albo wieczorami tworzysz makra w VBA. Liczą się umiejętności i pasja – nie samo wykształcenie.

Kto może liczyć na propozycję pracy w państwa firmie?

Każdy, kto jest otwartym, chętnym do nauki człowiekiem, który lubi niezależność i chce się rozwijać, z doświadczeniem w hardware, help-desku czy service desku, ale także logistyce czy Project management. Ważne są dla nas predyspozycje osobowościowe oraz znajomość języków obcych. Oczywiście mamy także oferty pracy na stanowiska specjalistyczne, takie jak wewnętrzny dział Software development, a więc oferta dla programistów PHP, Java EE, VBA czy C#. Jest w czym wybierać.

 

Na jakiej podstawie dokonują Państwo selekcji kandydatów? Wystarczy sama rozmowa, czy niezbędna jest również weryfikacja praktycznych umiejętności?

Dobór metod zależy od stanowiska. Zawsze prowadzimy wstępne wywiady telefoniczne, dalsza ścieżka rekrutacji obejmuje: rozmowę rekrutacyjną ze specjalistą ds. rekrutacji i kierownikiem danego działu, testy praktyczne poszczególnych umiejętności, testy werbalne z języków obcych, case study, inne testy a nawet sesje Assesment Center, łączące w sobie pozostałe elementy. Zawsze jednak proces rekrutacji ma na celu wzajemne poznanie się tak, aby jak najlepiej dopasować kandydata do danego stanowiska pracy. Dlatego część, w której kandydat zadaje pytania jest dla nas tak samo ważna, jak nasze pytania do kandydata.

Jak wygląda struktura firmy? Czy w Hemmersbach łatwo jest o awans?

Aby móc dostarczać usługi IT szybko, efektywnie oraz na odpowiednim poziomie jakości, musimy być elastyczni. Aby zachować ową elastyczność, struktura firmy musi pozostać w miarę możliwości płaska. Decyzje podejmowane są bardzo szybko i na poziomie kraju. To gwartantuje nam zadowolenie pracowników, którzy mają dużą niezależność oraz zadowolenie klientów – którzy mogą liczyć na szybkie rozwiązanie problemów. Hemmersbach był firmą rodzinną, potem na przestrzeni lat rozwijał się stopniowo, by teraz liczyć ponad 2 000 pracowników. Hemmersbach w Polsce w ciągu ostatnich 2 lat podwoił liczbę pracowników, stworzyliśmy centrum usług wsparcia dla naszego wewnętrznego klienta, a większość pracowników, którzy teraz są team leaderami czy kierownikami - zaczynała pracę z pozycji Juniora. Hemmersbach promuje awanse wewnętrzne i wspiera poziome.

Polscy specjaliści z branży IT są wybredni jeżeli chodzi o oczekiwania?

Nie sądzę, aby byli bardziej wybredni, niż inni. Mamy przyjemność pracować w Polsce ze specjalistami IT czy programistami z innych krajów, którzy postanowili relokować się do Polski i nie widzę żadnej różnicy w ich oczekiwaniach.

Rynek usług IT jest bardzo nasycony. Co wyróżnia Hemmersbach od konkurencji?

Model biznesowy Hemmersbach oparty na 3 głównych zasadach jest unikatowy na rynku usług IT. Pierwszą stanowi tylko współpraca pośrednia, a więc Hemmersbach świadczy usługi tylko dla dużych klientów z branży IT. Nigdy nie podpisujemy umów bezpośrednio z klientem końcowym, zarówno instytucjonalnym jak i indywidualnym. W ten sposób nasze relacje z klientami są zawsze bardzo dobre, dzięki czemu jesteśmy przez nich darzeni zaufaniem. Po drugie, Hemmersbach szybko zrozumiał, że jedynym sposobem na przetrwanie jest pełna automatyzacja ticketów i zadań. Właśnie dlatego stowrzyliśmy własny, globalny system, który bazuje na zautomatyzowanej technologii naszego autorstwa. Wreszcie jako trzecia zasada, Hemmersbach jest opłacany za wyniki, nie za godziny pracy, co oznacza duże udogodnienie dla klientów. Zagrożenie dla efektywności towarzyszy Hemmersbachowi cały czas. Dlatego musimy starać się rozwiązywać problemy tak szybko jak to możliwe i podnosimy naszą wydajność każdego dnia.

To nasycenie, o którym wspomniałem dotyczy nie tylko klientów. Wydaje się, że w tej branży dobry pracownik jest na wagę złota. Jaka jest recepta na jego zatrzymanie?

Jesteśmy z nimi szczerzy i otwarci od pierwszego telefonu. Tylko to gwarantuje pozytywną współpracę. Konkurencja na rynku jest ogromna, nie zawsze możemy zapewnić naszym pracownikom takie pakiety, jak duże firmy. Ale o wszystkich wadach i zaletach stanowiska i samej pracy, wazjemnych oczekiwaniach oraz naszych możliwościach - rozmawiamy już podczas rekrutacji, wtedy nowy pracownik dokładnie wie, czego może się u nas spodziewać. Zapewniamy możliwość rozwoju, awansu, dajemy odpowiedzialność za własne zadania, a z czasem też za innych, możliwość wpływania na swoją pracę i na procesy. Poza tym – jest po prostu miło. Hemmersbach jest szybko rozwijającą się firmą. Nowi pracownicy otrzymają pełną odpowiedzialność za ich własne projekty zaraz po rozpoczęciu pracy w Hemmersbach. Wysoka wydajność jest jednym z głównych filarów, który gwarantuje nasz sukces. Dlatego nieustannie poszukujemy ludzi, którzy chcą tego dokonać. Zatrudniamy i rozwijamy wysoce wydajnych pracowników, dając im regularną informację zwrotną oraz dodatkowe korzyści, jako świadectwo ich wkładu w sukces projektów. 

Praca w tej branży wymaga ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Organizują Państwo jakieś szkolenia dla swoich pracowników?

Tak. Istnieje wenętrzna pratforma treningowa, dzięki której wszyscy nasi pracownicy mają możliwość podnoszenia swoich umiejętności, w zależności od potrzeb. Ponadto, każdy pracownik podejmujący nowe obowiązki jest wdrażany w nie bezpośrednio na stanowisku pracy poprzez tzw. shadowing, który gwaratnuje szybkie opanowanie nowych zadań. Rozwijamy także kompetencje w zakresie języka niemieckiego oraz kompetencji miękkich.

Jak zapatrują się Państwo na staże? Czy studenci mają szansę na zdobycie u Państwa praktyki, a później stałego zatrudnienia?

Studenci posiadają 3 możliwości, by rozpocząć karierę w Hemmersbach. Pierwszą z nich jest napisanie pracy dyplomowej na temat niewielkiego projektu lub wewnętrzngo problemu, z jakim musiała zmierzyć się firma Hemmersbach. Taki student zostanie wówczas bezpośrednio włączony do procesów firmy. Będzie mógł gromadzić informacje na temat swojej pracy i być w ciągłym kontakcie zarówno z firmą oraz możliwe, że z przyszłymi kolegami. Taką możliwość daje centrala firmy w Norymberdze. Ponadto, student może rozpocząć regularną pracę już w trakcie studiów, niestety oferujemy jedynie pełne etaty, a więc zatrudnienie podejmują studenci zaoczni. Trzecia droga, to uczestnictwo w Programie Menedżerskim (Management Trainee Programme), który umożliwia młodym osobom, po ukończeniu studiów rozpocząć karierę w firmie Hemmersbach. Podczas rocznego programu treningowego zapewniamy rozwój naszym kandydatom ukierunkowany na karierę Project Manager’a w Hemmersbach. Kandydat od samego początku będzie odpowiadał za swoje własne międzynarodowe projekty. Program jest cykliczny i odbywa się dwa do trzech razy w roku.

W Państwa firmie ma miejsce projekt o nazwie Hemmersbach Buddy. Proszę powiedzieć o nim coś więcej

By zapewnić wszystkim nowym kolegom i koleżankom lepszy start kariery w firmie Hemmersbach, przypisywani są im koledzy z firmy tzw. „Hemmersbach Buddy”. Program ten pomaga pracownikom poczuć się mile widzianym oraz skorzystać z wiedzy doświadczonego kolegi.
 

Kto może zostac Buddy’m?

Hemmersbach Buddy to ktoś, kto jest sympatycznym i wzorowym pracownikiem, z rozległą wiedzą na temat firmy. Buddy zna kulturę organizacyjną firmy, pracuje według jej zasad, jest otwartą, komunikatywną osobą, która może wesprzeć nowego kolegę w trakcie pierwszych miesięcy pracy.

Co jest wymagane od Hemmersbach Buddy?

Pierwszego dnia Buddy wita pracownika i będzie on aktywnie wspierać nowego kolegę przynajmniej raz w tygodniu, przez okres pierwszych 4 tygodni jego pracy. Przez pierwsze 2 miesiące wybrany Buddy będzie odpowiedzialny za udzielanie odpowiedzi na pytania nowego pracownika dotyczące codziennej pracy. Obejmuje to wszelkie zawodowe, kulturowe czy organizacyjne tematy.

Czy są jakieś inne programy dla pracowników?

Oczywiście, jest ich sporo. Warto wspomnieć o dwóch. Pierwszym, jest możliwość zgłaszania ulepszeń przez każdego pracownika, za pośrednictwem wewnętrznej platformy IT – każde takie usprawnienie trafia do walidacji zarządu, a po wdrożeniu jest nagradzane. Trzy najlepsze usprawnienia roku wygrywają nagrodę pieniężną do 25 000 euro. Drugim programem jest Recommend us – czyli program poleceń dla pracowników, w którym mogą się oni podzielić otwartymi ofertami pracy ze swoimi kolegami, rodziną. Jeśli polecony kandydat podejmie pracę – osoba polecająca otrzyma nagrodę pieniężną od 100 do 1000 euro w zależności od wakatu.

Usługi z branży IT mają to do siebie, że w wielu wypadkach mogą być wykonywane zdalnie, jednak nie zawsze. Czy często muszą Państwo dojeżdżać do klientów?

Hemmersbach świadczy usługi serwisowe na całym świecie, głównie na zasadzie onsite support – a więc nasi specjaliści usuwają usterki sprzętu właśnie bezpośrednio u klientów końcowych. Oczywiście mamy także centrum serwisowe w Bielanach Wrocławskich, gdzie naprawiamy sprzęt gwarancyjny w kilku projektach.

 

 

 

Praca w tej branży jest bardzo wymagająca. Czy zdarza się Państwu organizować wspólne spotkania pracownicze, imprezy integracyjne, wyjazdy?

Pewnie. Nasi pracownicy często spotykają się po pracy. Razem grają w piłkę nożną czy ścigają się w rajdach samochodowych. Cały zespół z Polski, a więc na ten moment prawie 700 pracowników – spotyka się regularnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia na „Christmas party”.

Świadczą Państwo usługi dla podmiotów gospodarczych. Jakie firmy są najczęściej Waszymi klientami?

Naszymi klientami są najwięksi producenci sprzętu komputerowego oraz dostarczyciele globalnych rozwiązań IT. Na ich zlecenie świadczymy wybrane usługi dla klientów końcowych.

 

Branża informatyczna zmienia się z dnia na dzień. Jak wg Pani może ona wyglądać za 10 lat?

Rynek wciąż gwałtownie rośnie, a jego rozwój jest nieustanny. W przyszłości serwis IT będzie dostarczany jedynie przez wybranych globalnych dostawców, stosujących zautomatyzowaną technologię. Hemmersbach jest na to przygotowany.

 

Ostatnio dodane oferty pracy przez Hemmersbach
Junior Partner Acquisition with Spanish zobacz ofertę
Pracownik Recepcji / Front Desk zobacz ofertę
Serwisant drukarek HP zobacz ofertę