Rankomat.Pl

3.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Rankomat.Pl

Miniaturka
Sylwia Krawiecka
Recruitment Manager Rankomat.Pl

Czym zajmuje się Państwa firma?

Rankomat.pl to pierwsza i największa multiporównywarka na polskim rynku. W jej portfolio znajdują się porównywarki ubezpieczeń: komunikacyjnych, nieruchomości, podróżnych, na życie, a także kont, lokat i kredytów bankowych oraz pożyczek. Od startu działalności w 2008 roku Rankomat.pl jest liderem na rynku porównywarek, oferując dostęp do produktów ponad 30 marek finansowych. W tym czasie z naszą pomocą ubezpieczyło się już ponad 1,5 mln klientów. Firma swoją działalność opiera na dwóch filarach – sprzedaży internetowej oraz sprzedaży drogą telefoniczną, przy wsparciu ponad 200 agentów. Firma zatrudnia ponad 400 osób, które pracują głównie w trybie hybrydowym w 3 lokalizacjach — Warszawie, Krakowie i Bielsku-Białej. Część zatrudnionych osób pracuje w pełni zdalnie.

Jak wyglądały początki Państwa firmy?

Firma Rankomat.pl powstała w 2008 roku w odpowiedzi na potrzeby konsumentów, jako pierwsza porównywarka ubezpieczeń komunikacyjnych na polskim rynku. Dała ona klientom możliwość niezależnego, szybkiego i bezpiecznego porównania ofert wielu towarzystw ubezpieczeniowych. Dzięki Rankomat.pl klienci po raz pierwszy zyskali możliwość porównania i zakupu polisy, dopasowanej do swoich potrzeb, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. W 2010 firma rozwinęła swój dział call center, aby zapewnić klientom jeszcze większe wsparcie przy wyborze najlepszej oferty.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Ze względu na stanowisko potencjalnego pracownika (call center lub back office) możemy wyróżnić dwie ścieżki procesu rekrutacyjnego. Prowadzimy także rekrutacje wewnętrzne, ponieważ zależy nam na rozwoju naszych pracowników.

Jak wygląda proces rekrutacji w przypadku stanowisk w call center?

Proces rekrutacji do call center składa się wyłącznie z jednego etapu. Kandydat zapraszany jest do biura w Bielsku-Białej, gdzie znajduje się nasza siedziba call center i odbywa rozmowę z rekruterem. W jej trakcie badamy kompetencje oraz dopasowanie potencjalnego pracownika do zespołu.

Jak wygląda ta kwestia w przypadku rekrutacji do back office?

W przypadku pracowników rekrutowanych do back office, w zależności od wymaganych kompetencji, jesteśmy otwarci na kandydatury osób z całej Polski. W pierwszym etapie kandydat odbywa rozmowę z rekruterem. Potem bierze udział w rozmowie z bezpośrednim przełożonym.

Czy informują Państwo kandydatów o wynikach rekrutacji?

Kandydaci w obu procesach zawsze otrzymują telefoniczną informację zwrotną o zatrudnieniu.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Ze względu na charakter pracy, onboarding pracownika różni się w zależności od stanowiska. Dla pracowników call center mamy przygotowany atrakcyjny i łatwy do przyswojenia plan szkoleniowy, który trwa do dwóch tygodni. W jego trakcie zatrudnione osoby przechodzą szkolenia merytoryczne, systemowe i uczące standardów, którymi kieruje się firma. Każdy pracownik od pierwszych dni może liczyć na wsparcie team leadera, który rozwija jego umiejętności miękkie. Poza tym otrzymuje on wsparcie merytoryczne kierownika.

W jaki sposób przeprowadzany jest onboarding dla pracowników back office?

Z pracownikami back office jeszcze przed rozpoczęciem pracy kontaktuje się nasz HR business partner, od którego pracownicy otrzymują list powitalny z informacją dotyczącą tego, jak przygotować się do pierwszego dnia pracy. Na początku pracownicy zapoznają się ze swoim planem wdrożenia, zadaniami i współpracownikami. Na etapie wdrożenia mogą też liczyć na wsparcie „buddiego”, który jest im przydzielany spośród doświadczonych pracowników, wykonujących podobny zakres pracy.

Rankomat.Pl