Pracowalam w tej firmie dobrych 10 lat, na koniec zostalam przeniesiona do dzialu LHtechnic. Praca ciezka , niemile kolezanki , przekazywanie procesu w takiej atmosferze ze odechciewalo sie wstawac do pracy, strach bylo o cokolwiek zapytac, wogole nie miesci mi sie w glowie jak w takiej atmosferze mozna pracowac, bylam na lekach uspokajajacych. Po zgloszeniu TL problemu zero reakcji. KPI to codziennosc , wylapywane namjmniejsze bledy,ktore trzeba bylo poprawiac i ze wszystkiego trzeba bylo sie tlumaczyc , codziennie raporty. Sa firmy , gdzie tego nacodzień nie ma. Srednia wieku niska, wielu studentow, niskie place, podwyzki żadne. Sa duzo lepsze firmy i obecnie w takiej pracuje , gdzie ludzie sa serdeczni i nie snia mi sie KPI po nocach.
a wiesz może na ile można liczyć na start w HR z niem B2+ na stanowisku Juniora? Chodzi mi o kwotę netto
5 lat temu polecalam znajoma do firmy i wtedy powiedzialam jej, zeby zaproponowala firmie 5000-5500 brutto zł. Zatrudnili ja, byla na stanowiskiu juniora z dobrym niemieckim. Wiec te 5 lat dalej wydaje mi sie, ze 6000-6500 zł bedzie ok ????
Nic sie nie zmieniło, z dobrym niemieckim dla juniora dalej jest ten przedział 5000-5500 brutto
to wasza wina, że się godzicie
A jakie twoim zdaniem mają opcje, jak nie chcą się na to godzić? Ciekawa jestem, czy są szanse na zmiany w tej firmie i propozycje rozwiązań, w sumie ja na przykład lubię jako pracownik też mieć wpływ na sytuację…
A jest szansa, że dali jej proporcjonalnie więcej bo była właśnie z Twojego polecenia? To chyba też ma jakiś wpływ?
Jaka jest aktualna stawka dla Junior Advisor z niemieckim B2+/C1 w HR? Wie ktoś może? Ile ewentualnie można wynegocjować, żeby nie przesadzić :) Z góry dziękuję za odpowiedź.
Witam, czy ktoś mógłby powiedzieć jakich zarobków można się spodziewać na stanowisku młodszego księgowego z samym angielskim, oraz jak wygląda praca i atmosfera w zespole? Czy często zdarzają się nadgodziny, czy nowy pracownik otrzymuje buddiego?
Jak wygladaja zarobki w LGBS na stanowisku juniora? Po jakim czasie jest podwyżka i na ile mozna liczyc ?
Jeśli umiesz po niemiecku to ok. 4-5k brutto na początek. Podwyżka to max 500 zł netto (liczyć na którą nie warto)
Serio nie warto?w sensie nawet po roku pracy mozliwe ze nie dadza? po przehjsciu z juniora na nie-juniora :P
Znając dobrze j.niemiecki można liczyć na 5k i za mniej bym się nie zgadzał, z doświadczeniem, można spokojnie krzyknąć 7k i z tego co wiem to biorą, bo bardzo brakuje ludzi z j.niemieckim w korpo. Podwyżki - dramat, tak jak piszą, max 500zł co przy obecnej inflacji jest śmiechem na sali.
To rzeczywiście, już lepiej negocjować lepszą wypłatę niż się starać o 500 zł :D A tylko z językiem niemieckim ludzi potrzebujecie? Czy jeszcze z jakimś też?
Pracowalam w tej firmie dobrych 10 lat, na koniec zostalam przeniesiona do dzialu LHtechnic. Praca ciezka , niemile kolezanki , przekazywanie procesu w takiej atmosferze ze odechciewalo sie wstawac do pracy, strach bylo o cokolwiek zapytac, wogole nie miesci mi sie w glowie jak w takiej atmosferze mozna pracowac, bylam na lekach uspokajajacych. Po zgloszeniu TL problemu zero reakcji. KPI to codziennosc , wylapywane namjmniejsze bledy,ktore trzeba bylo poprawiac i ze wszystkiego trzeba bylo sie tlumaczyc , codziennie raporty. Sa firmy , gdzie tego nacodzień nie ma. Srednia wieku niska, wielu studentow, niskie place, podwyzki żadne. Sa duzo lepsze firmy i obecnie w takiej pracuje , gdzie ludzie sa serdeczni i nie snia mi sie KPI po nocach.
Nie żal było firmie tracić tak doświadczoną osobę? Czy przeniesienie Cię do innego działu nie wchodziło w grę?
to w sumie wow, 6500 brutto na start to nawet w state strecie nie dają , ewentualnie w heinekenie, shellu. Ale to już naprawdę dobra kwota, prawie 5000 na ręke na start
Pracuję w firmie już od ponad 5 lat, a dalej mam to samo stanowisko, na które mnie zrekrutowano na początku. W miarę szybko awans jest mozliwy tylko z poziomu juniora na poziom advisora. Kolejne awansy są żmudne i marudne i w sumie mało realne (mój przypadek to klasyczny w tej firmie). Z Plusow: + jak już wielu wspominalo, jest to firma spoko dla matek. Można wynegocjować skrócony czas pracy lub nawet indywidualny grafik i nie jest to wielki problem) + przezroczyste nastawienie do nadgodzin: kazda nadgodzina jest rejestrowana w systemie i jest to dużym plusem, gdyż można je sobie w późniejszym czasie spokojnie odebrać (wypłata za nadgodziny jest w czasach covidowych prawie nierealna) + covid: firma dopłaca dodatkowe 20% rodzicom za opiekę nad dziecmi z powodu covid, tak żeby pensja ostatecznie była wypłacana w 100% (80% ZUS + 20% firma) + zniżki lotnicze: To jest czy nie największy benefit tej firmy + elastyczne godziny pracy: od niedawna można rozpocząć pracę pomiędzy 6 a 10 i pracować swoje 8 h. + aktywny kontakt z j. niemieckim MINUSY: - brak zarowno pionowej jak i poziomej sciezki rozwoju dla większości pracownikow - praca w operacjach (mówię akurat o HR) mega nudna i liczą się tylko KPI. Na prawdę zmudna klepanina i tickeciarnia - brak możliwości negocjacji pensji. Widelki bardzo sztywne i przeskok z juniora na advisora to kwestia dosłownie 500 zl netto, a ilość dokładnych zadań nieporównywalna do tej podwyżki - pensja: kombinowanie z pensja w umowie: żeby uniknąć podatków i zaoszczędzić na tym, firma placi pracownikom podstawę + dodatek językowy, które procentowo mniej więcej się rozkładają tak: 60% + 40%. Więc jeśli się myśli o przyszłości i o emeryturze, to słabo z tym będzie. Dla tego może to być dobra firma na początek, ale na pewno nie na dłuższą metę - stricte HR: niestety brak tu dobrych managerów, a TL często wybierane z zespolu, bez odpowiednich people management skills, co jest ogromnym minusem. Zarządzanie generalnie jest słabe. - konserwatywne podejście do każdego nowego pomysłu. Tak pracujemy, bo tak pracujemy,.mimo że promuja continious improvement. Trzeba zebrać 1000 zgód, jeśli chce się coś zmienić. - często ciężki klient, który nie chce zbytnio współpracować - słabe jest to, że praca jest procesowa: poznajesz tylko pewien odcinek procesu, A nie jego całość, jestes dedykowany tylko na pewne zadania lub jego czesci, co jest bez sensu. Nie masz wizji całości. Ale to chyba managementowi odpowiada, żeby pracownika "krótko trzymac" - przed epidemia nie było mozliwosci pracy zdalnej, co jest szokiem, ale teraz już to jest załatwione. Chociaż planowana jest przeprowadzka do nowego biura i docelowo jednak bedzie praca z biura. Nie wiadomo jednak do końca, czy będzie to praca hybrydowa czy biurowa. - Dla mnie duży minus to niezbyt wysoki poziom inteligencji i profesjonalizmu w HR. Taki trochę kurnik
Hej, co masz na mysli piszac tikeciarnia. Tickety chyba kazdemu kojarza sie z Customer Service dlatego zastanawia mnie co to ma do HR? Jakbys miala opisac pozycje HR dla osoby, ktora chce sie starac tam o prace po psychologii i filologii, to czego sie mozna spodziewac w ich HR? Jest to serio czysty HR czy po prostu buck up dla Niemcow? Czy moglabys rozbudowac mysl o niezbyt wysokim pozimie inteligencji? ???? Z gory dzieki za odpowiedz.
FRA123 - opuściłam firmę niedawno, po kilku latach pracy i mam spostrzeżenia zupełnie takie jak Ty :) Brak możliwości rozwoju i realnego wpływu na kształt procesów (podejście menedżerów / związków zawodowych z Niemiec: skoro robimy tak od 10 lat, to będziemy robić kolejnych 20) jest na dłuższą metę dla ambitnych osób frustrujące. @Pamela - to chyba nie jest taki HR, jaki sobie wyobrażasz. Dział HR - tak się nazywa, bo masz kontakt z danymi wrażliwymi pracowników, nanosisz czasem jakieś zmiany w systemie, dzwonią do Ciebie pracownicy firmy. Ale związku z rekrutacją, planowaniem zatrudnienia, rozwiązywaniem konfliktów w zespole, ścieżkami kariery, szkoleniami itp. zespoły w KRK nie mają - więc wiedza z zakresu psychologii jest tu raczej bezużyteczna. Tak jak pisze FRA123 - tickeciarnia, zespół A robi początek procesu, zespół B środek i zespół C koniec. Między sobą komunikują się ticketami, które z upływem czasu stają się coraz bardziej czerwone. Przykładowe procesy, za które odpowiedzialne są zespoły w Krakowie: wyrabianie kart ID, wystawianie zaświadczeń, rozliczanie podróży służbowych (w większości firm to część działu księgowości), administracja pożyczkami pracowniczymi, obliczanie urlopów macierzyńskich, publikowanie ofert pracy w portalach, wprowadzanie danych personalnych do systemu itp.
Wszystko niestety się zgadza, bardzo duża biurokracja i kiepskie ścieżki rozwoju. W HRach niemieckich słabo, klepanie ticketów, SLA, KPI, etc. mimo że LGBS świadczy usługi tylko wewnątrz grupy Lufthansa i tak naprawdę to nie są żadni zewnętrzni klienci. Trochę jakby w VAG shared service VW z Poznania obslugiwał Audi - wszystko w rodzinie, więc te wskaźniki nic nie znaczą. Dostanie podwyżki graniczy z cudem, dlatego warto sobie dobrą stawkę wynegocjować na początku pracy. Obecny model pracy, po pandemii, jest hybrydowy, więc pod tym kątem jest trochę nowoczesności. Min. 1 dzień w biurze na tydzień w zależności od danego zespołu. Nowe biuro na Wadowickiej jest bardzo ładne i funkcjonalne, brak jest niestety zaplecza jak przy Bonarce. Są gorsze firmy w Krakowie, nie ma katowania jak w Capie czy Alight, ale też bez szału. Dobra firma na pierwszą pracę, ze względu na kontakt z j.niemieckim oraz świetne benefity lotnicze.
Potwierdzam każde zdanie. Dosłownie każde! A wytrzymałam również 5 lat. Odeszłam, aby móc się rozwijać, bo nawet biegłość językowa w tej firmie zanika, gdyż w zasadzie pisze się jedno i to samo. Nie polecam.
Ciekawi mnie ta biegłość językowa, oni wymagają jej podczas rekrutacji ale nie wspomagają aby ją dalej rozwijać? To na zasadzie kopiuj-wklej używa się tu języka?
Jak najbardziej rzetelna, prawdziwa i szczera opinia o pracy pracodawcy. Potwierdzam każde słowo, a spędziłam w tamtejszym dziale HR (Zeugnisse) kilka ładnych lat. Dłużej nie było sensu i sił. Ale młodym mamom polecam na pierwszych kilka lat pracy.
Jakie macie doświadczenie w roli pracownika biurowego (praca z dokumentacją)? Polecacie aplikować na to stanowisko czy raczej niekoniecznie?
Jakie aktualnie jest wynagrodzenie dla juniora w ptp i czy awansując na Accountanta i wyżej firma oferuje dużą podwyżkę?
Czyli język jest ważny jeśli chodzi o zarobki. Są w firmie jakieś dofinansowanie do kursu językowego żeby trochę podszkolić znajomość niemieckiego?
Hej, czy na stanowisku reporting specialist możliwe 8k brutto do wynegocjowania? Jak atmosfera w zespole? Czy można pracować zdalnie?
Czy może się ktoś wypowiedzieć na temat pracy w controllingu? Jak oceniacie oraz na jakie zarobki można liczyć?
podbije pytanie, teraz jest Senior Controller... jakie widełki są przewidywane na takim stanowisku?
Ogólnie seniorzy w różnych działach bez j.niemieckiego zarabiają podbnie jak juniorzy w innych korporacjach.
To jakiś senior bez niemieckiego tutaj jest? To oni nie powinni tak właściwie tego najzwyczajniej w świecie wymagać od pracowników, nakłonić do szkoleń itp? Bo to mało motywujące mieć taką stawkę w porównaniu do innych juniorów
Niemieckiego się tak prędko nie nauczysz. To droga przez mękę i wiele lat siedzenia na (usunięte przez administratora) i uczenia. To po pierwsze
Ok, a coś "po drugie"? Bo zacząłeś z "po pierwsze" i czekam. ;) Czyli w sumie firma organizuje w końcu jakieś kursy tu dla ludzi czy nie bardzo?
Są szkolenia językowe. Jednakże jeśli stanowisko nie wymaga oficjalnie pracy w języku niemieckim (a większość jej nie wymaga, bo językiem oficjalnym jest angielski), to dodatku językowego nie masz. Pensja jest "goła".
W marcu była jedną z gorszych w Krakowie, teraz już nie wiem;) ale nie liczyłbym, że coś się zmieniło w tej kwestii.
Jak wygląda każdy z etapów rekrutacji w Lufthansa Global Business Services sp. z o.o?
Są szkolenia językowe. Jednakże jeśli stanowisko nie wymaga oficjalnie pracy w języku niemieckim (a większość jej nie wymaga, bo językiem oficjalnym jest angielski), to dodatku językowego nie masz. Pensja jest "goła".
Nie wiem jak się rekrutować do tej firmy. Dzwoniła do mnie jedna pani, ale nie mogłem rozmawiać w danym momencie i prosiła o kontakt. Dzwoniłem to nie odbierała. Na maila nie odpisuje. Generalnie śmiech na sali.
Hej. Są jakieś stanowiska w lufthansie gdzie wzięliby mnie z językiem niemieckim B1+ (chodzę teraz na kursy B2, więc nie jest to prawdziwe B2), a angielski C1.
W anglojęzycznym procesie czumu nie? W firmie pracuje dużo osób, które nie znają niemieckiego... na tych stanowiskach, gdzie jest wymagany niemiecki dobrze by było mieć B2
A rekrutuje obecnie lufthansa na jakieś stanowisko juniorskie po ang i najlepiej w finansach? Popracowałbym z rok-dwa jeszcze i może przeskoczył na prace po niemiecku
Radziłabym wejść na profil Linked in Lufthansa Global Business Services i tam są aktualne otwarte wakaty. Jest aktualnie parę ofert dla juniorów, gdzie nie jest wymagany niemiecki (z tego, co widzę). Jest parę do wyboru, niekoniecznie w księgowości....
Cześć, pracowałem w zespole Prakitkanten, niestety piętrzące się problemy, sztucznie wywoływane, spowodowały że zostałem wypchnięty przez lizusa i bardzo słaba tl szpachel, pandemia spowodowała ze wszystkim zaczęło się robić bardzo ciepło a napomkniecie o odprawie spowodowało moje wymuszone odejście, w zamyśle był jeszcze mój awans ale jak już wspomniałem ta bardzo słaba tl na wieść odejścia kogoś innego z zespolu w przypadku gdybym dostał awans wycofała się z tego pomysłu. Generalnie, każdy awans w tym tzw zakładzie pracy to mocna ustawka i nie ma nic wspólnego z ciężka praca. Prac to bezmyślne klepanie różnych procesów i niemożność wprowadzenia jakich kolwiek zmian, podwyżki to jakaś kpina, podwyżka tylko po awansie na który trzeba robić 2 etaty i kablowac na innych, panuje duże kolesiostwo, plusy to czasem fajne szkolenia, weekendy i urlopy, niestety nie można to nich zaliczyć wypłaty.
O awans zawsze jest trudno, ale w pierwszej kolejności powinien należeć się komuś kto ma kwalifikacje, a nie znajomości. Tu się z tobą zgadzam. To kiepsko, że podwyżki są tylko przy przejściu na wyższe stanowisko. Nie ma inflacyjnych, albo uznaniowych?
A gdzie teraz są inflacyjne? Jestem ciekawy. Marzyłbym sobie żeby to było codziennością, ale niestety nie jest.
W niektórych firmach są inflacyjne, ale wiadomo, ze nie wszędzie. To nic prócz stałej podstawy pensji się nie uszczknie? Jakieś premie lub inne benefity???
Nie pracowałam tam, ale miałam interview do LGBS. Był to jeden z najgorszych doświadczeń rekrutacyjnych w moim życiu. Brak wiarygodnego feedbacku od wymęczonej rekruterki, rozbieżności w widełkach płacowych na stanowisku, na które aplikowałam i zachowanie niemieckich managerów - wszystko to było bardzo zniechęcajace. Miałam wrażenie, że szukaja kopii samych siebie, za 3-4 razy mniejsze pensje. Ogromne wymagania, rywalizacje międzydziałowe we Frankfurcie i Wiedniu i szukanie dziury w całym w czasie interview...Plus komentarze typu "zobaczymy się niedługo" a potem telefon, że wybrali innego kandydata ha ha. No ludzie! Proces rekrutacji do jednego z działów trwa już od 2 lat i moim zdaniem świadczy to o nierealnych wymaganiach. Cieszę się, że zostałam w końcu odrzucona i wkrótce potem docenił mnie inny pracodawca:) Szkoda czasu na takie stare korpo jak LGBS:P
Do działu zakupów, szkoda czasu zwłaszcza jeśli zna się biegle niemiecki. Są inni pracodawcy, którzy od samego początku mówią, że chcą zatrudnić, a nie odrzucić. Tutaj niestety panuje polityka rekrutacyjna udowodnienia braków potencjalnego kandydata przez managerów z Niemiec. Poza tym jeśli już ktoś chce pracować w korporacji, to można o wiele lepsze benefity dostać gdzie indziej, sprawdziłam to:)
Jakie są proponowane zarobki w dziale zakupów, w szczególności na stanowiskach tactical oraz strategic buyer?
Skąd takie informacje? chyba masz na myśli OPS Buyer. Tactical i Strategic to wyższy poziom.
Zobaczyłem, że na stronie lufthansa.com można wypożyczyć samochód po przylocie do danego państwa. Jak to wygląda ze zwrotem? Można go zostawić na lotnisku w innym mieście lub w specjalnym punkcie? Pobierają kaucje, czy wystarczy zabezpieczenie w postacie karty kredytowej? Ktoś wypożyczał tak auto i może podzielić się wrażeniami?
To portal pracowniczy, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi i opiniami na temat miejsca pracy. Informacji na temat produktu/usługi proszę szukać na FB przewoźnika/lotniska/firmy wypozyczajacej lub stronie www - na pewno są tam regulaminy.
Czy w Lufthansie są teraz przeprowadzane zwolnienia/restrukturyzacje?
Czy można liczyć w Lufthansa Global Business Services sp. z o.o na prywatną opiekę medyczną?
Jedyny plus to że w CV będzie ładnie wygaldalo że pracowałaś dla Lufy. Przez covida zero podwyżek, awansów, bonusów, dodatków za drugi język. Bardzo często robisz dwa razy tyle niż powinieneś na swoim stanowisku, bo tak, albo brakuje seniorów, co jest absurdem albo skutkiem tego że wszyscy stąd powoli uciekają. Większość benefitów nam wzięli, w sumie to został tylko luxmed, bo pomimo że są zniżki na loty to każdy boi się podróżować. Matki od roku siedzą w domu z dziećmi za 100% pensji a Tobie nie dadzą kasy na święta, a nie chorujesz i ciężko pracujesz cały rok i słuchasz obietnic team lidera że na pewno wkrótce dostaniesz awans. Przy rekrutacji używają sztuczki, że niby drugi język jest na słabszym poziomie więc nie dostajesz za to kasy, a nagle okazuje się że jako jedyny tak biegle władzasz drugim językiem że codzienne musisz go używac. Nie polecam, kariery tu nie zrobisz zwłaszcza że lotnictwo jest w kryzysie.
Dla Lufy czy shared services, to ogromna różnica dla osoby która m ma świadomość jakie sa różnice miedzy obiema nazwami. Ja wiem, ze latają i niemałe przekręty robia, tylko sie nie chwala na Fb i innych bo byłaby żenada roku.
Mam pytanie jeśli chodzi o pracę zdalną. Czy firma daje możliwość całkowitej pracy zdalnej matkom tylko teraz z racji COVID czy generalnie matki mogły tak pracować już wcześniej? Czy po covidzie firma będzie raczej wymagała normalnej pracy z biura, chodzi mi o dział księgowy?
Praca zdalna po powrocie bedzie mozliwa 2xtyg. Przy czym bedzie mozna ro rozliczac w systemie miesiecznym, czyli jest szansa, aby nawet 5 dni pod rzad w jakims miesiacu pracowac z domu
Dlaczego niby matki miałyby mieć inny dostęp do pracy zdalnej niż pozostali pracownicy? Bez przesady. A odpowiadając na pytanie wyżej - po powrocie do "normalności" będą 2 dni pracy zdalnej na tydzień. Dla WSZYSTKICH.
Jeśli wejdzie w życie nowelizacja do Kodeksu Pracy o pracy zdalnej, to matki, które mają dzieci w wieku do lat czterech będą miały prawo do pracy zdalnej (no chyba, że zmieni się projekt ustawy i ten punkt nie przejdzie). A przepisy Kodeksu Pracy są raczej nie do podważenia. Poza tym - pracodawca jest elastyczny, można sobie wynegocjować zwiększony wymiar pracy zdalnej. Ba, są w firmie osoby, które na stałe pracują z domu.... pewnie wszystko zależy, do jakiego teamu się trafi. W HRS-ach może być ciężej o pracę zdalną, bo tam praca z wrażliwymi danymi i raczej jest przewidziana do pracy z biura....
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Lufthansa Global Business Services sp. z o.o?
Zobacz opinie na temat firmy Lufthansa Global Business Services sp. z o.o tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 52.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Lufthansa Global Business Services sp. z o.o?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 18, z czego 1 to opinie pozytywne, 12 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!