Ogolnie OK. Duza elastycznosc, duzo oddolnej inicjatywy jak na korpo.
Hej, a skąd takie info? z jakiejś oferty czy ktoś gdzieś cos już o tym pisał? Pytam, bo mnie kusi ta na obsługę klienta z językiem niemieckim, z tym ze nie widzę po opisie takiego benefitu. On jest jakiś nowy i go nie zaktualizowali? Jak często dodają kolejne i czy do nowego roku wejdzie cos jeszcze?
Pracuję w firmie od 1,5 roku i póki co, jestem bardzo zadowolony ze współpracy ze swoim managerem i zespołem. Po roku dostałem awans i teraz staram się o kolejny.
Czy w HCL Poland Sp. z o.o. możliwa jest wypłata wynagrodzenia w częściach, częściej niż raz w miesiącu?
Niestety firma schodzi na psy,zwalnia francuskojęzycznych bo w Maroku znaleźli tanią siłę roboczą.managerowie bez kompetencji i szacunku do pracownika.omijac dalekim łukiem!
Podobno teraz w Polsce skupiają się na technicznych stanowiskach zamiast na językowych
Przyszedł niechlujny mężczyzna w adidasach i w dżinsach. Nie mówię tego złośliwie ale na pewno nie używał dezodorantu. Mówił taką mieszanką hinduski - angielski. Wydawał się nie rozumieć moich odpowiedzi. Cokolwiek bym nie odpowiedział, mówił że jest "GREJT".
- Do you have any IT experience ? - Do you have any customer support experience ? - What do you have to do if your computer is slow ?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem
Ostrzegam wszystkich przed tym (usunięte przez administratora). W firmie pracuja bardzo niemili korpo polacy ktorzy kontroluja sie jak (usunięte przez administratora) Niskie wynagrodzenie brak benefitow brak agentow do pracy ciagle brak przerw.
W firmie został utworzony Związek Zawodowy, niestety firma blokuje dostęp do informacji o Związku. Podwyżki są wstrzymane, kto wie na ile bo "zarobiliśmy mniej niż się spodziewali" (a nawet jak są to są śmieszne). HR jest bardzo ciężki w komunikacji, ciężko o rozwój. Praca dobra na max rok i poem lepiej uciekać.
(usunięte przez administratora)
To akurat nie mogę rejony ale dasz znać na jakie stanowisko i co się podziało? I tak w ogóle czy w każdym regionie mimo wszystko są te same zarobki? widziałam kiedyś ofertę dla kiero projektu do Wrocka i było w niej napisane, że od 15 tys się zarabia, tylko pytanie za jaką w praktyce pracę?
Czy nowo zatrudnione osoby w HCL Poland Sp. z o.o. otrzymują od pierwszych dni umowę o pracę?
The contract is the first thing you will have in the end working for HCL. I think they are incredibly transparent with all the processes
Actually Im really happy with my project… my TL are great, my colleagues are also great, we have nice team. Salary always on time. The only problem is that if you agree with amount of money don’t wait for any raise… is not gonna come… so people who are working there 5 years for example.. they earning less than a person who just enter (even without experience). Just take experience and look for another job if you need money.
Pracuje już tu dwa lata. Dla nowo rekrutujących, dużo informacji tutaj jest trochę przesadzonych i przejaskrawionych, ale wiele to prawda. Po pierwsze, wszyscy agenci service desk pracują dla klientów zewnętrznych. Więc jeśli chodzi o ilość pracy (ilość calli, chatów, maili) na projekcie lub projektach, o dopytanie tego na rozmowie z Leadem tj. Managerem projektuj u. HCL to trochę jak loteria, projektów i wspieranych języków jest tyle, co równa się ogromnej liczbie menedżerów i kolegów w zespole (czytaj atmosferze). Sa managerowie fajni i empatyczni a są wręcz odwrotni. Jesli chodzi o niektóre języki, to możesz mieć 3 projekty z ale tylko dlatego, że jeden czy dwa są tak luźne. Staraja się wtedy dobrać jeden projekt wiodący, a dwa powiedzmy z min ilością pracy (może kilka ticketow na tydzień). Podsumowanie, totalna loteria gdzie trafisz jako service desk agent. Niektore projekty to tylko przerzucanie dalej ticketow, a w niektórych masz uprawnienia admina i lecisz sam (co kto woli) Ja się przewinalem przez kilka projektów, z większością mi się udawało świetnie dogadać i nawiązać poprawne relacje. ( od innych ludzi jednak wiem, se na innych projektach to może rośnie wyglądać) Benefity standardowe współfinansowane przez HCL w cenie rynkowej. Premie kwartalne są, ale nie na wszystkich projektach (klient decyduje). Mozliwosc pracy 100% zdalnie jak najbardziej z dowolnego miejsca na terenie Polski, z zagranicy nie wolno. Naprawde, ciężko stracić te robote, więc praca w miarę stabilna. a teraz o minusach zarobki już niestety odstają, podwyżki śmieszne, decydują niestety o nich Hindusi, polski HR i Twój przełożony nie mają nic do gadania (wysyłają tylko wynik oceny rocznej).2% w tym roku dali. Nowi dostają większe pieniądze, co już mnie nawet nie dziwi, bo przez tyle korporacji co przeszedłem to widzę że w Polsce to standard. Stracilem już jaka kolejek nadzieję że znajdę firmę co zrównuje zarobki (,wrlcome on Poland, brak związków zawodowych, i przejrzystości zarobków , i do (usunięte przez administratora) prawo pracy). Czasami utrudniony kontakt z HR. Chodz dziewczyny są bardzo miłe. po dwóch latach moja ocena jest raczej neutralna. ok bardzo i to bardzo naciągany pozytyw. Generalnie w moim przypadku: nie za robisz dużo, ale się też nie narobisz.
Pytanie kiedyś jakieś podwyżki inflacyjne w hclu????
A kiedy mieliście jakieś ostatnie tak właściwie? Tu co roku coś cyklicznie jest podwyższane czy jak macie to zorganizowane u siebie?
Nigdy chyba nie było niech mnie ktoś poprawi wszędzie są podwyżki tylko w hclu nic dalej nie ma
Powiem tak, podwyżki inflacyjnej się nie ma co spodziewać i nawet nie ma co prosić bo HR w Indiach i tak to oleje a HR w Polsce nic nie może zrobić, podwyżki są zwykłe, co roku, od 2-10% w zależności od twojego appraisala ale one też się potrafią spóźniać - pół roku, czasem rok a nawet podobno czekali ok. 1.5 roku. Dlatego w sumie nie ma co się pytać o podwyżki bo i tak spędzisz tam rok i będziesz miała dość
A od czego zależy czy dostaniesz 2% czy 10%? Bo te jedna spora różnica. Od zysków firmy czy uznaniowo sam kierownik decyduje?
Równy rok? To co konkretnie może się dziać, że taki odbiór warunków mogłabym mieć? Na obecną chwile jakie tu są perspektywy tak właściwie? Poziom zatrudnienia jest ten sam czy są zmiany w liczbie stanowisk?
What is the salary for CL2 (Senior) and CL3 (Team Lead) Position?
Everything is going smooth and easy. I have a position of IT Analyst. During the interview for a Junior position I got raised to Senior and this is my first working experience, I think this is pretty amazing. I don't know why people are writing bad things, after 3 months everything is even more perfect than when I started. It depends on you and your vision, to be honest the employees that like to complain on everything shouldn't have the right to write feedbacks because they don't even know all the procedures that a company has to do because of the law and problems/slowness are part of it sometimes. I had just a few "complications" but it's ok, I accept things how they are instead of throwing s*it for no reason pretending that every single thing has to work perfectly in time, this kind of company infrastructure is too big to be 100% perfectly functional in every single aspect and perfectly ready to use in that sense, and people don't understand it. My experience is incredibly amazing, nice colleagues, very active and professional always available, there's a perfect environment to be yourself and communicate how you want, full remote job, the company is very active on many many world initiatives, all of my Managers are super nice to me and happy to do their job, salary arrives even before the time, crazy amounts of Benefits and bonus initiatives depending on the project, realistic possibilities to grow in short time and complete flexibility on working hours and leaves. They also told me thst for a reasonable motivation I can also take the Annual leaves even if I still didn't cumulated them. I really can't say nothing concretely bad about the company because the irregularity occurs in every job but it doesn't mean that are real problem that affect you and the way you can work, not at the point you should really complain and feel bad about them. My life genuinely started since I'm working for HCL, I can have time for myself and there's no stress behind the scenes, no one is pushing you away if you are positive and you know how to do your job, or at least you are really trying to learn, understand and improve. 100% recommended for honest and intelligent people.
Witam, mam ofertę pracy z HCL. Zgadzają się na moje warunki. Czy to co zostanie zawarte na umowie to faktycznie tyle płacą i nic nie oszukują z płacami? Bo z tego co czytam opinie to pracownicy dostają dużo mniej niż mam uzgodnione.
Jak pracowałam w HCl to wypłata była taka jak w umowie oczywiście chodzi o stawkę netto i zawsze się zgadzało.
Jeśli chodzi o place to zawsze masz wypłatę podstawowa jak w zegarku. Jeśli chodzi o premie to czasem jest poślizg miesiąc ale zawsze trafią na konto z następna wypłata jak w zegarku zazwyczaj dzień przed ostatnim dniem miesiąca, czasem nawet wcześniej. Premie zależy czy masz od hcl czy od klienta bo od klienta masz max miesiąc później od hcl stałe premie masz jak w zegarku jednak na wypłatę podwyżki która możesz dostać raz w roku czeka się niestety ok.3/4 miesiące ale dostajesz zwrot. Czyli np rok mija w lipcu a wypłata przypadnie na grudzień to masz zwrot od lipca do grudnia
I to wszystko co tutaj opisujesz odnośnie warunków wypłacania premii jest jasno przedstawiane na rozmowie? Coś jeszcze szczególnego odnośnie zasad tego typu na niej mówią? tak w przybliżeniu jak mniej więcej te premie mogą wychodzić obecnie?
Jaki rodzaj umowy preferowany jest w HCL Poland Sp. z o.o.?
Umowa o prace, 3 miesiace proby a pozniej umowa na czas nieokreslony, ale moze to zalezec od projektu
A teraz szukają do jakichś? Projektów w sensie. Nie widziałam zbytnio ogłoszeń, może Ty coś wiesz. A w ogóle to jest tam jakaś praca zdalna, czy wszystko stacjonarnie?
Czyli odpowiedź na temat przyszłych projektów widzę że nie padła... a napiszesz coś na temat tych poprzednich? w którym najfajniejszym brało się udział i dlaczego? jeśli chodzi o stopień zaangażowania są w miarę podobne? warto uczestniczyć?
Od 2 miesięcy na linkedin pisze do mnie cała chmara Hindusów żebym dał im swoje CV bo rekrutują do tej firmy. Średnio raz na tydzień mam też telefon od nich czy pasuje mi jakaś data na job interview. Piszę albo mówię że tak, wysyłam CV i nigdy nic się z tym nie dzieje. Po tygodniu pisze kolejny Hindus, już mi umawia rozmowę... i pisze że jednak klientowi nie pasuje ten tydzień. To skoro klientowi nie pasuje nigdy termin to po co ta cała rekrutacja Polska>Indie>Polska? Do tego straszny poziom angielskiego i ciężki indyjski akcent tych rekruterów oraz jakość ich łączy VOIP, przez co nie da się ich w ogóle zrozumieć jak dzwonią... Poziom rekrutacji spadł już na samo dno. I potem narzekają wszyscy że kandydaci są tacy albo owacy, że nie można znaleźć ludzi. Droga firmo HCL: nie uda wam się znaleźć żadnych dobrych pracowników w ten sposób. Dajcie ogłoszenie na pracuj.pl, zróbcie możliwość aplikowania kontem LinkedIn, niech dzwoni do kandydatów osoba z dobrym angielskim. Inaczej kompromitujecie się w oczach kandydatów. Czemu miałbym pracować dla ludzi, którzy nie potrafią nawet ogarnąć własnej rekrutacji?
Rozumiem, że jesteś rozczarowany kontaktem z firmą, ale tak naprawdę rozmowa rekrutacyjna nie doszła do skutku, więc nie wiesz jakie warunki pracy zaproponowaliby Ci rekruterzy i czy by Ci odpowiadały? Może wypowie się ktoś, kto już brał udział w takiej rozmowie i może opisać jej trudność i etapowość. Dodawajcie swoje komentarze.
Jednak doszła do skutku. Tzn ja się zjawiłem a przedstawiciel HCL zapomniał że ma rozmowę ze mną. Mega profeska. Naprawdę.
Zgadzam się. Miałam wrażenie, jakby chodziło tylko o moje dane. Chcieli nawet nr dowodu osobistego i trzeba było wszystko wklepać na stronie z UK niezwiązanej z hcl. Koniec końców nic z tego nie wyszło a rekruterka pewnie była oszustką. Uważajcie komu udostępniacie wrażliwe dane.
Jeśli był kontakt z rekruterką, to jak tłumaczyła po co im takie dane jak nr dowodu osobistego? I ile czasu już czekasz na odzew z jej strony?
Mówiła, że muszę to wypełnić inaczej nie podpiszemy umowy. Na szczęście podałam trochę zmieniony nr, bo rekruterka nagle przestała się odzywać
Generalnie całej firmy nie polecam. Dostałeś propozycje - nie przyjmuj Jesteś nowym pracownikiem - uciekaj Jesteś pracownikiem - uciekaj póki jeszcze masz nerwy Przepracowałem tu troszkę ponad rok, przez ten rok, wyrabiałem performance nawet ponad norme, stosowałem się do wszystkich wytycznych (które sobie większość osób zlewa ale i tak każdy ma to daleko i głęboko ale jak już ty coś błędnie zrobisz jak robiłeś wszystko dobrze to zaraz będziesz miał na karku liderów), szkoliłem nowych pracowników i z tego miałem tylko więcej pracy i nieoficjalny awans bez podwyżki. Ja jako pracownik od początku projektu jestem gorzej traktowany niż nowy pracownik pod względem wypłaty i bonusów. O wszystko trzeba się prosić po 10 razy i czekać miesiąc albo dwa żeby coś załatwić a i tak najlepiej stworzyć sytuację podbramkową i dopiero wtedy nagle wszystko da się zrobić w godzinę. Od kilku miesięcy próbowaliśmy się doprosić o podwyżkę z racji tego że inflacja jest jaka jest, nowi pracownicy dostają o minimum 1k więcej nagle na tym samym stanowisku i odpowiedzi w temacie żadnej od HR'u z Indii. Tak, z Indii, bo tam jest ich siedziba a HR w Polsce w żadnym stopniu nie jest w stanie nic zrobić, oni są tam tylko informacyjnie nie decyzyjnie i po 5 miesiącach nie było nawet informacji zwrotnej. Również powinienem dostać ostatni bonus z projektu, gdy go nie dostałem drugi miesiąc z rzędu (przy pierwszym był opóźniony) i dowiedziałem się że to z pomyłki payrollu, po dywagacjach dostałem odpowiedź że jeszcze sobie miesiąc poczekam mimo że nie jest to moja wina. Chcieliśmy w takim razie rozwiązać to zaliczką, która nie została przez indie zaakceptowana bo tak. Komunikacja firma pracownik nie istnieje Jeden jedyny pozytyw jaki jest ale niestety nie jest on powodem do zostania w firmie. Muszę przyznać że ludzie pracujący są bardzo w porządku, miła i przesympatyczna atmosfera... To tyle. Generalnie jak zacząłem tak zakończę. Nie polecam, trzymać się z daleka!
Mam pytanie czy offer letter jest wiążący, a jeśli nie to kiedy otrzymam umowę o pracę do podpisania i laptopa czy komputer. Bo w takim razie nie wiem czy szkolenie jest normalnie płatne tak jak wszędzie? I jeśli ktoś wie ile trwa szkolenie wdrażające w customer service to proszę dać znać. Pozdrawiam
Ja otrzymałem offer Letter a po kilku dniach standardową odmowę mailem. Szkolenie było normalnie płatne, bodajże 2 tygodnie, ale dopytaj, bo w każdym projekcie może być inaczej.
Tak było. Dlatego odpowiadając na twoje pytanie: poczekaj aż dostaniesz umowę ;) Pewnie już dostałeś albo umowę albo odmowę...
Jeśli chodzi o offer letter to jest wiążący.Co do szkoleń to zależy od rodzaju projektu.Jak pracowałam w HCl to szkolenie trwało miesiąc a w innym projekcie 2 miesiące.Szkolenia są płatne z tego co wiem.Sprzet powinien dostarczyć kurier chyba,że ktoś mieszka na miejscu w Krakowie to odbiera sam.
No a jakie stawki za te szkolenia są, jak się mają do zarobków po nich? No i jak takie szkolenia wyglądają u nich? A no i jeszcze odnośnie tego laptopa - on jest jakoś ubezpieczony?
Dzień dobry wszystkim, Widzę, że niezły hejt się tu leje na firmę. Ja jestem kandydatem do rekrutacji. Po świętach będę miał rozmowę na Teamsach na Analyst Service Desk. Jest aż tak źle?
Nie jest źle. Negatywne komentarze są mocno przesadzone, często nieadekwatne oraz wynikają z niewiedzy. Osobiście radzę spróbować. Najwyżej ci się nie spodoba rozmowa lub oferta i jej nie przyjmiesz.
Dzięki bardzo ????. No miałem na razie pierwszą rozmowę i była całkiem w porządku więc jestem raczej pozytywnie nastawiony.
Firma stale poszukuje pracowników. Jest duża rotacja. Sprawdzaj ewentualną umowę bo firma gwarantuje sobie wszystko a Tobie daje puste obietnice zawarte w słowach kluczach, mało konkretnych określeniach. Doświadczenie się nie liczy zupełnie, im mniejsze lub żadne tym lepszy kandydat. Ważna jest jedynie znajomość języka.
Z tego co piszesz to wygląda tak jakby rozmowa była całkowicie niepotrzebna. No chyba, że tylko do weryfikacji języka. Myślisz, że kiedykolwiek te duże rotacje ustaną? Bo to naprawdę prowadzi do ponoszenia większych kosztów przecież
Firma jest dobrym miejscem na start.System pracy tickets do tego telefonu i czaty.Rotacja duża,jeśli trafisz do shared service to dostajesz więcej niż jeden projekt a wtedy ciężko o urlop czy wolne w święta.Co do wyplaty to na zawsze na czas.Klepanie tickets to nie jest praca na długie lata.
Czemu aż taka rotacja? Powiesz na jakich umowach się pracuje? Tylko zlecenie czy dają coś stabilniejszego?
Duża rotacja, ponieważ słaby management, trochę z przypadku - im wyższy tym przeważnie gorzej - ja miałam przełożonego w Indiach, oni kompletnie nie ogarniają pracy w Polsce, czy gdziekolwiek indziej poza Indiami. Zdarza się, że projekty się zamykają - gdy projekt, w którym pracowałam miał być zamknięty, bo klient przenosił serwisy poza Polskę, to usłyszeliśmy, że wszystkim cofną plany urlopowe, bo przecież klient najważniejszy. U nas czekaliśmy na dostępy po kilka miesięcy (!!!), rekrutacja też trwała często długo. Dużo obiecywania, a potem nic z tego nie wychodzi - wszystko musisz mieć na papierze. Awanse czy podwyżki, są z przypadku, a przydzielane przez osoby, które Ciebie na oczy nie widziały i w zasadzie to większość osób kojarzą z nazwiska w systemie (tu sobie ręki nie utnę, że tak jest w każdym projekcie, ale mój tak właśnie działał). To, że są umowy o pracę czy wypłata na czas, to średnie pocieszenie na tle innych korpo, a w kilku pracowałam, ale HCL im ucieka na kilometr - negatywnie.
A ty w końcu wzięłeś te 2x 5000? Już prawie miesiąc minął, jestem ciekawa, czy płacą Ci tyle, co w umowie, czym się przecież martwiłeś :)
Witam, mam ofertę pracy z HCL. Zgadzają się na moje warunki. Czy to co zostanie zawarte na umowie to faktycznie tyle płacą i nic nie oszukują z płacami? Bo z tego co czytam opinie to pracownicy dostają dużo dużo mniej niż mam uzgodnione.
Skąd te obawy? Jedyną kwotą, jaką zauważyłem po pobieżnym przejrzeniu wątku tej firmy, to 5000 zł netto. Nie wiem, na jakim stanowisku, ale jeśli zaproponowano Ci dużo więcej, to może warto podzielić się informacją, jakie kwoty wypłaty są akceptowalne dla HCL?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w HCL Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy HCL Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 41.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w HCL Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 28, z czego 7 to opinie pozytywne, 16 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy HCL Poland Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w HCL Poland Sp. z o.o. napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.