Rainbow Tours S.A.

Łódź

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 62 ocen.

Rainbow Tours S.A.
3 62 6 1

Opinie o Rainbow Tours S.A.

Stały klient

Nie wiem czy firma Rainbow zdaje sobie sprawę z tego ze klienci tez zaglądają na GoWork bo zauważają że źle się dzieje w biurach i z zatrudnionymi tam pracownikami. Ja miałem osobę która zawsze rzetelnie doradzała w wyjazdach. Była to osoba z kilkunastoletnim stażem w turystyce a teraz same nowe osoby, które nic nie wiedzą. Ostatecznie sam muszę wyszukiwać informacji o wycieczkach, regionach do ktorych mam zamiar się udać i przydatnych informacjach a w biurze co najwyżej podpisuje gotową umowę. Chyba nie na tym to polega. Co do osób zarządzających to tez mam wątpliwości bo zamiast się rozwijać i postawić więcej samolotów z Wrocławia gdzie mam najbliżej to nic dosłownie nie ma- same oklepane kierunki nawet Chorwacji nie ma a zimą zupełnie nic nie leci- tragedia. Zostaje póki ci przy biurze tylko ze względu na jakość wycieczek objazdowych. Innych plusów nie widzę.

były klient RT
@Stały klient 14.06.2018 10:28

Mam podobne obserwacje. Coraz częściej spotykam się z niekompetencją wśród pracowników w punktach sprzedaży, jeden chłopaczek na warszawskiej Sadybie był wręcz agresywny, a przy tym nie miał zielonego pojęcia o geografii Europy. Taką pracę powinni wykonywać pasjonaci, a nie przypadkowi ludzie z łapanki, których główną zaletę stanowi to, że mają niskie oczekiwania finansowe. Owszem, można wszystko załatwić przez net, tylko po co w takim razie stacjonarne salony? Może ich likwidacja przyczyniłaby się do obniżenia cen imprez turystycznych?

Klient
@były klient RT 23.09.2018 20:17

Mam podobne spostrzeżenia. Pań, ktòry mnie obsługiwał nie ma. W kilku innych salonach też niedoświadczona młodzież. Widać, że firma zaczęła oszczędzać na pracownikach.

Madzia
@Klient 01.10.2018 22:07

Firma płaci minimum jakie jest na rynku wiec nie ma się co dziwić ze dobrzy pracownicy odchodzą

klient

Nie wiem, kto zarządza tą firmą, ale zauważam poważne błędy w marketingu. Wezmę za przykład objazdówkę po USA "oto Ameryka". Wyjazd we dwie osoby 9 tys z kawałkiem, wyjazd dla singla ponad 12 tys. Ta różnica powoduje to, że większość samotnych osób bardzo szybko się zraża. Wystarczyło by wstawić na stronie rainbow rubrykę kojarzącą singli na dokwaterowanie w jednym pokoju lub jako biuro samo pośredniczyć w takich zabiegach. Wynik prosty do przewidzenia. Ilość chętnych na takie wycieczki na pewno wzrośnie, a ludzie z pewnością będą zadowoleni oszczędzając 3 tys zł. Sam jestem chętny na taki wypad po stanach w 2019, ale nie zamierzam przepłacać by siedzieć sam w pokoju. Jeżeli ktoś ma podobny problem i jest chętny na dokwaterowanie proszę pisać na ghost66@interia.pl

ee
@klient 11.10.2018 21:26

Istnieje taka możliwość. Wystarczy iść do pierwszego lepszego biura, zadzwonić do Call Center, powiedzieć czym jesteśmy zainteresowani, w jakim terminie i poprosić o pomoc w zorganizowaniu wyjazdu.

klient
@ee 13.10.2018 16:09

Przykro mi, ale musiał byś chodzić po wszystkich biurach, bo ja zostawiłem swoje namiary w jednym i kobieta z obsługi powiedziała mi, że jak ktoś się podobny do nich zgłosi to ona nas skojarzy (zostawilem nr tel.) ale nie odpowiada za inne biura. Tak więc nic to nie zmienia.

Obecny pracownik

Rok temu powiedziałbym, ze praca marzen. Niestety wymiana dyrektorów byla zlym pomysłem. Ludzie nie mający żadnego pojecia o turystyce.. Nie rozumiem zwalniania ludzi ktorzy siedza w firmie od lat. Aby sprzedaż wycieczke za kilkanascie kilkadziesiąt tys zl trzeba miec o niej pojecie! I to spore..nowi prscownicy ucza sie miesiącami, latami, potem obroty spadaja. Rainbow musi zrozumieć, ze wykwalifikowana stala kadra to sukces tylko oni trzepia obroty. Kazdy odchodzi albo chce odejsc.. Nowy dyrektor zamiast usiasc za biurkiem w punkcie na kilka dni aby zobaczyć jak to wygląda, wysyla swoje tabelki. Szkoda firmy duzo traci, nie kazda posadzona malpa sprzeda wycieczke na drugi koniec świata.. Czas to zrozumiec. Wzrosty tabelki.. A gdzie w tym ludzie? Przez ten rok niestety zmiana na gorsze.. Brakuje "ludzkich" pracowników na wyższych stanowiskach. Pracownik po kilku latach ma ta sama podstawę co swiezak.. Serio?! Taki pracownik robi wam miliony rocznie swoją wiedzą. Tutaj nauka trwa latami. Czas moze to docenić bo kto bedzie robil te wzrosty? Nowy? Ktory nie wie gdzie na mapie jest grecja a ma sprzedaż Brazylię? ☺️

Inwestor
@Obecny pracownik 23.05.2018 10:14

A teraz prezes widzi spadki na giełdzie i szuka wytłumaczeń. Zarząd oderwał się od rzeczywistości. Uwierzyli we własną wielkość. Uważali, że klienci są idiotami i kupią wszystko po każdej cenie. Reklamacje zlewali. Pozwalniali doświadczonych A zatrudnili zielonych pracowników-byle było taniej. Bo przecież samo się będzie sprzedawało. No cóż, zderzenie z rzeczywistością. Chyba czas wymienić zatrudnić doświadczonych fachowców w miejsce "wizjonerów".

Żenada
@Inwestor 11.10.2018 08:54

Plany wzrosty... Dopóki nie zaczną doceniać pracowników nici ze wzrostów. Przecież zadowolony pracownik -wiecej rezerwacji -wzrosty. Ale kiedy na umowie najniższa krajowa czasami sprzed 6 czy 8 lat (!) to sie odechciewa. Masz 4 osoby na punkcie.. Zapieprz.. 2 robią masę kasy pzostale 2 dlubia w nosie rezerwacji polowa mniej kasa ta sama. Czas chyba roliczac indywidualnie bo czasami szlak trafiał.

Grecja

Mam pytanie do wszystkich, czy należy mi się jakieś odszkodowanie z powodu tego że miał opóźniony lot powrotny o prawie 5 godzin?

Ann

Kupiłam w Rainbow wczasy w Egipcie w hotelu Aurora. Hotel teoretycznie ma 4, 5 gwiazdki, miał być czysty, schludny, położony blisko plaży. Z tego zgadza się tylko to przecie tzn. plaża. Bo hotel to jeden wielki brud i (usunięte przez administratora) Hotel posiada 4,5 gwiazdki, chociaż w praktyce nie powinien mieć nawet jednej. Pokoje są tak brudne i zaniedbane, że aż trudno uwierzyć że to 4,5 gwiazdki. Brudna podłoga, podrapane meble, odpadająca fuga w łazience, grzyb i popsuta toaleta jak na 4,5 gwiazdki to dramat. Telewizor, chociaż w wakacje mało potrzebny to stare pudło sprzed 15 lat z programami głównie po rosyjsku.Reinbow powinno się wstydzić, że sprzedaje taki (usunięte przez administratora) ale przecierz chodzi o to aby sprzedać a później można powiedzieć było, minęło. Zapłaciłam za w miarę przyzwoity hotel a tydzień mieszkałam w budzie i (usunięte przez administratora) Prysznic bez klapek był nie do pomyślenia. Kanapa (tzw. dostawka) była tak brudna i poplamiona wszystkim czym tylko się da, że od samego patrzenia robiło się niedobrze. Jeśli ktoś jedzie z dzieckiem to zdecydowanie nie jest to miejsce do spania. Jedyne co można z nią zrobić to polać benzyną i spalić. Pokoje i korytarz to brud niesamowity, wszystko jest stare, zniszczone, podrapane i brudne. Pojechałam na tydzień z narzeczonym aby odpocząć a dzięki Państwu nasze wakacje zamieniły się w koszmar. Pierwszy pokój jaki dostaliśmy nie nadawał się w ogóle do mieszkania, drugi był taki sam ale Panowie w recepcji twierdzili, że u nich jest taki standard i mają tylko takie pokoje. Dołączam Państwu zdjęcia. Jedzenie monotonne ale zawsze można coś znaleźć, tego krytykować nie będę bo na upartego da się przeżyć. Pomijając fakt, że talerze były mokre, brudne i lepkie. Drinki i opcja all inclusive to porażka. Drinki zwłaszcza na plaży są podawane w plastikowych kubkach, które wyglądały jakby nigdy nie były nawet płukanie nie mówiąc już o myciu. Tak samo obrzydliwe ale już szklane kubki były w hotelu. W przypadku tego hotelu drinki to dużo powiedziane bo do wyboru byly: wisky, wódka i dżin, wszystkie serwowane z plastikowych butelek. Najtańsze i najniższej jakości. Dla odmiany wino było serwowane z plastikowych worków, nie do picia, nawet Panowie, którzy nie pogardza żadnym alkoholem tego nie tkną. Wyjątkowa obrzydliwosc. Do tego są jeszcze cola, sprie oraz mirinda, szkoda, że wszystko w brudnych, odrapanych i lepkich szklankach. Warto wspomnieć o ręcznikach na plaży brudnych i poplamionych, oczywiście nie pranych. Może raz na jakiś czas ale na pewno nie codziennie. Okropność, pod żadnym pozorem nie należy się nimi wycierac. Siedzenie na nich to też duże ryzyko. Animacje na plaży były prowadzone przez Rosjan (bo goście w tym hotelu to głównie Rosjanie i kilku Włochów ) w sumie animacje to dużo powiedziane bo to kilka dziewczyn tańczących jakby je prąd pokonał i praktycznie zeto zainteresowanych turystów. Były tak słabe, że nawet sami Rosjanie je ignorowali. Jedynymi plusem była obsługa hotelu, miła i przyjaźnie nastawiona do gości, szczególnie za $ ale niwele zarabiają, więc to nie dziwi. Nie oczekiwałem luksusow ale to co otrzymałam było poniżej minimum. Czuję się rozczarowana, zawiedziona i oszukana

Kasia

Nigdy więcej nie kupie u nich wycieczki w przedsprzedaży gdzie gwarantują 'Najtaniej pod słońcem', czyli jak znajdziesz niższą cena to zwrócimy Ci różnicę. Aha, pod warunkiem, że hotel jest dostępny. W moim przypadku jest to objazdówka+3 dni. Hotelu na 3 dniowy pobyt jest aktualnie niedostępny. Ogólnie na dwie osoby jesteśmy w plecy ponad 1200 zl. Poza tym ich objazdówki są świetne, maja profesjonalnych pilotów.

Jola
@Kasia 26.06.2018 15:52

To nie jest forum turystyczne. Tego typu opinie niezadowolonych klientów powinny być stąd usuwane wg mnie.

Aśka
@Kasia 26.06.2018 15:52

Masz rację ja też jestem w plecy 680 zł. Tylko u mnie wszystko się zgadzało z umową.

Jola

A jak jest z przewodnikiem? Jakie stawki i system pracy? Proszę o pomoc

Jacek

Ok, podsumuje może ktoś? 1) ile jest w miesiącu godzin do przepracowania. 2) Ile wolnych weekendów ? 3) Jaka podstawa ? 4) ile za nadgodziny ? 5) jakiś dodatki, zniżki itd?

.
@Jacek 20.05.2018 14:09

1) Tyle, ile wychodzi jak sobie pomnożysz liczbę dni pon-pt w miesiącu x 8. 2) Kwestia ustalenia z kierownikiem, natomiast my zawsze co najmniej jeden cały mamy wolny. 3) Najniższa krajowa. 4) Nadgodziny wybierasz, nie ma płatnych. 5) Możesz mieć 60% zniżki od ceny katalogowej na wyjazdy w obrębie Europy i Basenu Morza Śródziemnego, na egzotykę wyliczają indywidualnie. Oprócz tego można mieć kartę Multisport, przystąpić do ubezpieczenia grupowego Warta lub do PZU Zdrowie. Chyba o niczym nie zapomniałam.

Jacek
@. 20.05.2018 17:17

Dziękuję Ad4) Nadgodziny wybierasz, czyli masz na myśli odbierasz ? Zdaje sobie sprawę, że jak punkt jest w jakiejś Galerii;) to są dyżury w weekend, ale jeden weekend wolny to trochę przegięcie( teraz galerie zamknięte są na 2 weekendy w mscu). Hmm, czyli praca w weekend nie jest dodatkowo płatna, tak jak fakt że przepracuje się np 200h( a nie standardowo czyli koło 176h? Czyli podstawa 2100zł brutto plus premia od sprzedaży , a ile 100-300zł brutto czy bardziej 500-1000brutto ?

.
@Jacek 21.05.2018 15:20

Tak, odbiera się nadgodziny. Nie 2 weekendy, tylko 2 niedziele. Praca w weekend nie jest dodatkowo płatna. A premia jest zależna od obrotu, jak jest gorszy miesiąc to trzeba się liczyć z tym, że dostaniesz ze 200 zł premii na rękę.

Genia
@. 20.05.2018 17:17

Jeszcze są Travellki, czyli punkty za każda rezerwacje i możesz odbrac bon sodexo albo nagrodę, ale spokojnie, podatek jest po stronie pracownika :)

Ochotnik

Więcej skromności, do oceny dyrektora nie musicie się angażować!!

Gość
@Ochotnik 23.04.2018 09:17

Praca dyrektora podlega ocenie tak samo jak pracownika.

Genia
@Ochotnik 23.04.2018 09:17

Ocena przełożonego jak najbardziej jest wskazana :) a tym bardziej dyrektora sieci sprzedaży Rainbow

Robert

Dobra firma potrzebuje dobrych pracowników a wiecznie niezadowolonych.

Genia
@Robert 18.05.2018 10:19

Robert! Dobra firma daje podwyżki, a nie zatrudnia z podstawa poniżej najniższej krajowej pracowników z kilkuletnim stażem pracy.

Genia

Praca w dobra jest na star, na chwile. Ja trafiłem ponieważ zawsze chciałem pracować w biurze podróży. Dużo jeździłem wiec wiedza na temat geografii i podróżowania była. Dostałem te prace i bardzo się cieszyłem. Dobre prowizje są dosłownie w kilku biurach w całej Polsce a wszystkich jest ponad 100. Chcesz w mire dobrze zarobić to musisz robić wzrosty ponad 50% !!!! I to rok w rok. A jak zrobisz mniej to lepiej nie zaglądaj na konto 10 każdego miesiąca. Są wyjazdy zagraniczne ale musisz brać urlop wypoczynkowy i do tego podpisać lojalkę na 6 miesięcy. Wyjazdy po Europie za darmo a egzotyka płatna i to co roku coraz droższa, jak dobrze przypilnujesz to taniej kupisz w last minute. Całkowita wymiana dyrektorów nie poprawia sytuacji w dziale sprzedaży. O podwyżkę 200 zł brutto piszesz 5 razy. Po czym dzwonisz do Pana K, który mówi Ci ze nie ma teraz czasu na rozmowę z Tobą , a później zna Twój numer telefonu i w ogóle nie odbiera. Bardzo słabe menażerskie zachowanie. Dla mnie upokarzanie się o 200 pln brutto podwyżki nie miało sensu. Dyrektor potrafi zrobic z Cb gwiazdę wysyłając Twoje foto z kamery z biura na maile służbowe wszystkich biur, twierdząc ze masz sweterek w ciapki. Jedyne ubranie służbowe do koszulka polo i koszula zwykła, marynarek nie ma bo firma by za dużo wydała. A w niektórych biurach, szczegolnie w centrach handlowych jest zimno. Nikt z „góry” nie rozumie, że większość klientów przychodzi wlasnie do ludzi kupować produkt, a nie do firmy. Pozwalają odejść doświadczonym pracownikom. Kiedyś to się odbije na firmie. Praca dobra dla młodych bez zobowiązań, bez kredytów. Dla mnie była to fajna przygoda, ponieważ podróże to moja pasja, sprzedaż z reszta tez. Życzę wszystkim powodzenia w pracy w Rainbow. Pamiętajcie żeby długo tam nie zostać :)

papi

Stawka za pilotaż 100 zł jest po prostu śmieszna! Czy ktoś w ogóle za takie pieniądze jeździ?! Przecież normalna stawka za pilotaż to 200-250 zł netto (krajowe), zagranica od 300 zł netto wzwyż. Za swój pierwszy pilotaż dostałam 150 zł netto a było to 7 lat temu...

pilot
@papi 04.07.2017 17:35

300 netto wzwyź ? Wiele biur podróży na kierunki egzotyczne płaci max. 200 -280 netto.

papi
@pilot 15.07.2017 23:53

To chyba ze słabymi biurami wyjeżdżasz... wystarczy poczytać na różnych forach jakie są zarobki. Oczywiście wszystko zależy od twojego doświadczenia, znajomości języków oraz przede wszystkim od tego jak ty wyceniasz swoją pracę. Praca jest 24 h i bardzo odpowiedzialna więc warto cenić swoją pracę. I wierz mi, pracuję jako pilot od 7 lat i wiem co mówię.

beti
@papi 04.07.2017 17:35

Potwierdzam. Zaproponowane stawki poniżej granic rozsądku. Zaproponowana stawka ok 100 zł netto na dzień.

Jacek
@beti 15.03.2018 21:53

Mam pytanie , czyli dostajesz pensje jako pracownik biura np. 2200brutto, ale będąc pilotem masz jeszcze dodatkowo ( czy już nie ) 100zł za dzień pilotowania wycieczki ? Swoją drogą jak wiem jak odpowiedzialną raca jest pilot wycieczki i ilu jest oszołomów w autokarach to współczuje bo taki pilotaż wycieczki to praca 24 na 24 h, a nie 8 na 24h.

BiuRowo

Od czasu zmiany dyrektora sieci sprzedaży jest coraz gorzej. Wieczny nacisk na wyniki , ciągle pretensje ze mało i mało, nierealne plany do wykonania. Bardzo się popsuła atmosfera , nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie kogo zwolnią. Doświadczeni pracownicy odchodzą lub są zwalniani. W mniejszym mieście żeby zarobić choc 2 tys trzeba robić duże obroty bo inaczej najniższa krajowa. Jest tylko gorzej, nie szanuje się pracownika wogole

Były Pracownik

Otóż ja odradzam pracę w Rainbow,pracowałem tam krótko jednak wydaję mi się,że mogę co nieco powiedzieć na temat tej pracy. System pracy jest różny jednak bez dwunastek się nie obędzie,ja rozumiem,że w wielu miejscach tak jest ale uważam to za ogromny błąd,ponieważ jako pracownik masz zmarnowany cały dzień,przed pracą i po pracy na nic nie masz czasu ani dla rodziny ani dla znajomych ani na własne pasje i hobby do tego siedząc w biurze dziewiątą czy dziesiątą godzinę już się po prostu odechciewa i spada efektywność pracownika co jest poparte badaniami ale wydaję mi się,że jest to logiczne. W biurze w którym pracowałem były 2 osoby+ja, z powodów oszczędności czwartej osoby nie rekrutowali więc zawsze ktoś był na 12 godzin. Często jest się w biurze samemu więc trzeba ogarniać dosłownie wszystko i rezerwację i odbierać telefony i pracować na call center,ponieważ moje biuro miało tą niemiłą przyjemność posiadania słuchawki i oczywiście na bieżąco obsługiwać klientów,w takich warunkach ciężko jest mieć NORMALNĄ przerwę podczas której można w spokoju zjeść i odpocząć myślami tylko trzeba na stać na paluszkach,jeść jak najszybciej no i oczywiście od razu kończyć jedzenie jak klient przychodzi do tego dochodzi wchodzenie w tyłek klientom przez moją kierowniczkę,która chciała chyba we mnie zaszczepić to samo oraz obgadywanie klientów po ich wyjściu,śmianie się z wyglądu czy oferty,którą wybrali także dwulicowość i sztuczność uśmiechów na porządku dziennym naprawdę odebrała mi ochotę dłuższej współpracy w tej firmie. Co do study tour to z tego co się dowiedziałem po zapisaniu się na study tour trzeba przez minimum pół roku nie odchodzić z pracy żeby nie musieć płacić za wycieczkę,czy to minus czy plus to oceńcie sami a na okresie próbnym nie ma premii od sprzedaży a sama sprzedaż wycieczek (przynajmniej u mnie) się odbywała więc nie mógłbym liczyć na premię za sprzedaż ale na ewentualną odpowiedzialność finansową już tak :) a parcie na wyniki wiadomo,że jest ale no taka to już sprzedaż,wszędzie będzie. Także osobiście odradzam pracę w Rainbow Tours ale dla kogoś innego może być w porządku.

Kasiaa

Pracowałam już w kilku różnych biurach więc mogę się wypowiedzieć na parę tematów… Rainbow to fajna firma, w której w odróżnieniu od innych „korpo” panuje koleżeńska atmosfera i zawsze idzie się dogadać. Owszem, pracując w biurze w galerii handlowej, czasem bywa ciężko z zarobkami (szczególnie gdy nie ma Klientów to fakt jest taki, że kokosów nie ma) ale pamiętajcie, że to jest sprzedaż! Jeśli ktoś ma zamiar przyjść do biura i przesiedzieć 8 godzin gapiąc się w monitor to niech potem nie narzeka na małe zarobki. Zarabia się podstawę + prowizję od sprzedaży i co ważne jest to prowizja wypracowana przez całe biuro a nie każdego pracownika z osobna (moim zdaniem najbardziej sprawiedliwy system). Do tego dochodzą konkursy sprzedażowe w których można sobie „dorobić” coś ekstra. Są też study tury. Jak ktoś lubi turystykę to moim zdaniem jest to dobre miejsce do pracy – chyba najlepsze ze wszystkich znanych mi biur podróży na rynku. Da się też awansować no ale trzeba mieć świadomość tego, że wiąże się to często z przenosinami do Łodzi. Pracuje tam sporo osób, które kiedyś pracowały w oddziałach. Każda rekrutacja właśnie tam, najpierw wysyłana jest na oddziały sprzedaży a dopiero później na całą Polskę - także nie narzekajcie, że nie da się awansować. Moim zdanie praca w Rainbow nie jest jakąś idealną ale też nie jest najgorsza. Jeśli ktoś chce to może tutaj zarobić i awansować. Jak ktoś chce się poobijać to później narzeka na pracę właśnie na takich portalach. Praca dobra np. dla absolwentów turystyki lub geografii. Ambitnych i chcących się czegoś nauczyć. Tyle w temacie…

Gość
@Kasiaa 17.04.2018 20:03

Znam dwa przypadki awansu z oddziału do centrali z czego jeden już nie pracuje. Wewnętrzna rekrutacja to fikcja!!!! Stworzono sztuczną ścieżkę awansu, poprzez różne nazwy tego samego stanowiska. Od doradcy przez specjalistę po eksperta. Jedyny awans o jakim można pomyśleć to kierownik biura!

Były pracownik

Pracowałam w Rainbow wiele lat. Nie było idealnie ale zgrana ekipa, niezłe zarobki, bonusy w postaci rabatów na wyjazdy. Kompetentni ludzie. Od jakiegoś czasu dokonuje się rewolucja. Począwszy od zmiany strony na R.pl po wymianę profesjonalnej, doświadczonej kadry na osoby godząc się pracować za najniższą krajową. Stali klienci odchodzą, doświadczeni piloci odchodzą, doświadczeni pracownicy są zwalniani lub sami odchodzą. A to wszystko za sprawą nowego szefa sprzedaży rodem z odzieżówki, który nie ma pojęcia o turystyce. Nie ma nawet pojęcia o cenach bo sam się dziwi, że drogo... Pan K. Sądzi, że egzotyczne wyjazdy sprzedaje się tymi samymi metodami co kiepskiej jakości kieckę. Jest przy tym na tyle zaufany w sobie, że pozbywa się wykfalifikowanej kadry. Przyszłość Rainbow nie maluje się ròżowo...

Lila

Niestety źle wspominam ta firmę,obiecuja kokosy,a dostajesz 2100 zł netto.mozesz sobie zarobić na prowizje,pewnie,ale jak Ci się nie uda,to zostajesz z marna kasa...umowa na stale,absolutnie nie,wiec albo przedłuża,jak będziesz sprzedawać masę wycieczek,a jak nie,to siedź w domu,z tego,co się odłoży z 2000 tys miesięcznie...porazka.

Bananowa

Już od dawna nie jest pracownikiem Rainbow ale mam cały czas kontakt z obecnymi pracownikami. Żeby uświadomić Wam jaka jest kaszna jeżeli chodzi o prace w punktach obsługi klienta podam wam kilka przykładów. Kiedyś żeby znaleźć prace w większym mieście trzeba było bardzo długo czekać na ofertę. Ludzie się nie zwalniali a przeważnie przyjmowali nowych pracowników na zastępstwo np za dziewczyny będące na urlopie macierzyńskim. Obecnie jest taka rotacja ze się w głowie nie mieści. Przyjmują każdego. Jesteś tynkarzem ale byłeś raz na wycieczce w Tjalndii i umiesz o tym opowiedzieć? Aplikuj! Ludzie się zwalniają po miesiącu pracy bo sobie myślą ze to siedzenie za biurkiem a nie wiedzą o odpowiedzialności finansowej za wizy dla klientów i za rezerwacje które po potwierdzeniu w systemie nie da się anulować bezkosztowo. Z perspektywy klienta rotacja jest również niekorzystna bo ciagle widzi nowe osoby w biurze. Stali klienci nie przywiązywali się do biura ale do profesjonalnych pracowników. Druga sprawa jest taka ze w zarządzie są osoby które również z turystyką nie mieli nigdy nic wspólnego. Rainbow jest spółka akcyjną więc osoby zasiadające w zarządzie każdy może sobie sprawdzić. Jeżeli ktoś pracował dla firm odzieżowych i próbuje techniki sprzedaży paska do spodni przenieść na produkt luksusowy jakim jest wycieczka( tak u nas w kraju to nadal produkt luksusowy) to oczywiście ze wychodzi z tego jeden wielki cyrk. Nie da się klientowi który przychodzi po katalogi na miejscu wcisnąć wycieczki. Otwierają biura w galeriach bo myślą ze to gwarancja zysku ale tak nie jest bo np o biurze w którym pracowałam klienci dowiadywali się po roku od jego otwarcia bo było w takim miejscu ze nikt tamtędy nie przechodził. A szefostwo na koniec miesiąca zdziwione dlaczego utragu nie ma. Najgorzej to ma kierownik takiego biura. Musi ogarniać wszystko za tych z Łodzi a jak coś potrzebna do biura cos sie stanie w lokalu potrzeba zreorganizować reklamę itd to radź sobie sama. I tak to się kręci od lat czyli jeden wielki bałagan. Jeżeli ktoś chce się znaleść prace na chwile to polecam. Jak się trafi na dobry miesiąc to i zarobić można ale na dłuższa metę to nie ma sensu. Osoba będąca bezpośrednim przełożonym z Łodzi nawet nie wie kto gdzie pracuje i jak ma na imię a biuro jest zostawione same sobie. Za wszystkie pomyłki każdy pracownik odpowiada finansowo i nikomu nie życzę pomyłki przy wizowaniu wycieczki za kilkanaście tysięcy przy zarobkach śmiesznie niskich. Są pracownicy którzy maja podstawę brutto poniżej 1500 zł i firma im tego nie musi zmienić jeżeli otrzymują wypłatę z prowizją bo przeważnie taka wypłata przekracza obecna najniższa krajowa. Co za tym idzie nowa osoba często ma więcej niż starszy doświadczony pracownik który nie potrafił się upomnieć o swoje bo obecnie nie mogą podpisać umowy za kwotę niższa niż najniższa krajowa. Prowizja z kolei jest jednakowa dla wszystkich w danym biurze. Pomijam plotkarski aspekt zasiedziałych w biurze bab(inaczej tego się określić nie da). Nie można wyjechać na study tour dobrze zabawić i wrócić jak człowiek bo później historii jest co nie miara. Najlepiej w ogóle na takie study tour nie jeździć bo trzeba wypisać urlop i nie można się zwolnić przez pół roku żeby kasy nie oddawać za ten wyjazd.

Paulina
@Bananowa 26.03.2018 23:16

Absolutna racja!!!! Najgorszy dyrektor z jakim miałam do czynienia!! Są takie kierowniczki które mocno liżą mu tyłek byle tylko utrzymać posadę, a przy innych obrabiają mu tyłek! Mistrzynie z największych miast! Traktowanie człowieka jak login a nie jak człowiek. Uciekajcie stamtąd czym prędzej tylu pracodawców na rynku którzy lepiej wynagradzają, traktują itd!!

Hanna

W tej chwili Rainbow Tours prowadzi rekrutację między innymi na stanowiska doradcy klienta albo specjalisty do spraw rezerwacji grupowych. Czy ktoś z was pracował w Rainbow na tych stanowiskach? Możecie wypowiedzieć się czy warto aplikować? Polecilibyście tę firmę nowym pracownikom?

Aleksandra

Tragedia ludzie! Każde inne biuro podróży lepiej traktuje swoich pracowników i zapewnia czasami o dwa razy lepsze warunki! Rainbow jest idealne tylko dla leniwych i zaślepionych ludzi, wszyscy stamtąd uciekają. Albo jesteś naiwny albo podlizujesz się tym wyżej( nie mającym najmniejszego pojęcia o dobrym zarządzaniu, wzięci z łapanki ) przy okazji musząc donosić na swoją ekipę! Niech lista ogłoszeń pracy wam uświadomi żeby z dała unikać tej amatorskiej firmy!

Administrator

Jak na ten moment wygląda sytuacja w Rainbow Tours? Czy zechcecie się podzielić z użytkownikami newsami?

Zuzanna

Jak komuś zależy na pracy to jego efekty będą widoczne

nie umiejący mówić szeptem

Sugeruję osobom rekrutujacym do centrali dopisać do wymagań: 1. Umiejetność mówienia szeptem i odczytywania treści z ruchu warg. (przydaje się przy omawianiu koleżanki z boku) z całą resztą się powstrzymam bo środowisko mimo wszystko jest bardzo małe, a jeszcze w nim siedzę. Szkoda tylko wykształconych i zaangażowanych ludzi którzy niestety nie są doceniani finansowo, a lojalność i brak odwagi nie pozwala im na odejście. Obudźcie się 1500 brutto na start to nie jest normalna stwka!!!!!! pozdrawiam i nie polecam :D

nieumiejacy mówic szeptem
@nie umiejący mówić szeptem 03.01.2018 21:42

przepraszam za błąd w tekście...NIEUMIEJĄCY :)

Pracownik

Nie wiem o co wam wszystkim chodzi. Ja pracuję w tej firmie kilkanaście miesięcy. Jeśli jesteś dobrym sprzedawcą to zarobki są naprawdę bardzo przyzwoite. ok 3 - 3.5 tys netto. W sezonie nawet więcej. Fakt, że podstawa to najniższa, ale premia jest zawsze i w moim przypadku zawsze przekracza kwotę podstawy. Są różne programy sprzedażowe gdzie wyrobić można np jeszcze tysiąc zł dodatkowej premii. Jak czytam opinie ludzi, którzy chcą mieć "święty spokój" to mnie krew zalewa. Firma zapewnia wyjazdy szkoleniowe (bezpłatnie). Ci co narzekają to moim zdaniem lenie i roszczeniowcy. Polecam pracę w R.pl

Obiektywny
@Pracownik 28.11.2017 10:42

To, czy jesteś dobrym sprzedawcą to jedno. A możliwości biura, lokalizacja i klientela to drugie. Pracując w dobrze prosperującej galerii w centrum miasta, którą odwiedzają tłumy osób stwarza idealne warunki na budowanie wysokiego wynagrodzenia. Jeżeli zostałeś zatrudniony w znaczenie mniejszym biurze, w którym obroty sięgają 200-300 tys. to nawet najlepszy sprzedawca, z silnie zmotywowanym i świadomym zespołem nie może liczyć na satysfakcjonujące zarobki. Poza tym wyjazdy szkoleniowe są bezpłatne do Europy po: podpisaniu lojalki (na pół roku), zgłoszeniu urlopu i wpłaceniu pakietu za bilety wstępu :) Egzotyka jest zawsze płatna, wiec chyba nawet doskonale nie znasz warunków zatrudnienia :) Kończąc te przepychanki stwierdzam ostatecznie: praca dobra na start. Dla ambitnych (chcących się rozwijać, awansować), którzy chcą aby wynagrodzenie podstawowe było uzależnione nie od najniższej krajowej, tylko od doświadczenia, wiedzy i umiejętności, polecam się rozejrzeć.

Obiektywny

Wystarczy przeczytać wszystkie opinie od pierwszego postu, aby stwierdzić, iż Rainbow nie jest oceniany tylko i wyłącznie na podstawie przeprowadzanych rozmów kwalifikacyjnych. Wystarczająco dużo zostało już napisane o tej firmie. Kto potrafi czytać ze zrozumieniem i umiejętnie wyciąga wnioski ten wie, że tego pracodawcy należy unikać chociażby ze względu na warunki zatrudnienia.

Krzysztof

Może nie powinniśmy oceniać firmy tylko na podstawie rozmowy rekrutacyjnej? Zgadzam się, że to jest ważny etap w firmie ale przy ocenie nie jest jedynym ważnym!!!

Obiektywny

Wypadek przy pracy? Skoro jest prowadzona rozmowa rekrutacja to znaczy, że firma ma problem w danym sektorze/dziale, który chce rozwiązać poprzez zatrudnienie nowego pracownika. Jeżeli tak podchodzimy do rozwiązywania problemów m.in kadrowych, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że tego typu praktyki są stosowane w innych działach. Poza tym nie zapominajmy, że to potencjalny pracodawca zaprasza nas na rozmowę, a nie my wchodzimy do firmy po drodze na zakupy. Kolejną kwestią jest ilość ogłoszeń o pracę, które w ostatnim czasie rosną w zastraszającym tempie. To również powinno dać wiele do myślenia potencjalnym pracownikom.

Zauroczony

Może to był taki wypadek przy pracy z tą rozmową rekrutacyjną? To jest generalnie spoko firma. Każdy wie, że wiele zależy od pracowników, tak było i w tym przypadku.

nick

Moja styczność z tą firmą to tylko rozmowa kwalifikacyjna, ale już po 5 minutach wiedziałem że nie będę tam pracował. Pierwsze wrażenie po wejściu do firmy było negatywne. Sposób w jaki byłem traktowany na rozmowie był poniżej krytyki, jako przyszły pracownik zostałem potraktowany w sposób niepoważny i wydawało mi się że ludzie sprawdzający moją wiedzę i przydatność dla firmy przyszli na tą rozmowę bo musieli albo wręcz dla rozrywki. Po ponad godzinie rozmowy wszystko się wyjaśniło. Usłyszałem od rekrutera, że firma szuka kogoś na inne stanowisko (nikomu nie chciało się nawet do mnie wcześniej zadzwonić żeby dowiedzieć się czy jestem kandydatem którego szukają, to dużo prostsze i oszczędziłoby czas i mnie i pracodawcy - był to pierwszy raz kiedy pracodawca umawiał się ze mną na rozmowę mailowo). Z kilkudziesięciu rozmów na jakich byłem od ukończenia studiów, ta była najbardziej nieprofesjonalna i zdecydowanie najgorsza. Prawdę mówiąc jest to moja pierwsza opinia na tym portalu, ale zdecydowałem się z wami podzielić moją opinią ku przestrodze. Zero profesjonalizmu. Żenada. Jeśli tak wyglądała rozmowa kwalifikacyjna, to zastanówcie się sami proszę jak może wyglądać współpraca z tą firmą...

Hanna

@NIE dziękuje za opinię, natomiast pamiętaj, że nie możesz nikogo obrażać na forum. Polecam zapoznać się z regulaminem forum, który znajdziesz na stronie http://www.gowork.pl/regulamin Proszę o pozostawianie merytorycznych opinii i informacji na temat pracy w firmie Rainbow Tours.

Zostaw opinię o Rainbow Tours S.A. - Łódź

 

Jeżeli masz dowody lub świadków potwierdzających Twoją wypowiedź zostaw nam swoje dane kontaktowe. Twój komentarz zostanie zweryfikowany pod kątem prawnym i poprosimy Cię o pisemne potwierdzenie opinii.

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia wyrażenia opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - wykonanie umowy) oraz gdy dotyczy, w celu weryfikacji udzielonej opinii o firmie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony cel tj. kontakt w sprawie wyjaśnienia naruszenia) oraz wysyłki powiadomień na temat wskazanej firmy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - zgoda). Zgoda może być w dowolnym momencie wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Regulaminie.

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie Rainbow Tours S.A.