LSP Group Sp. z o.o.

2.9 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady LSP Group Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Paweł Tomczyk

Pracownik firmy - Regionalny Kierownik Transportu

21.09.2023 02:09

Panie Pawle, celem naszego wywiadu jest przedstawienie Państwa działalności osobom, które są zainteresowane podjęciem pracy w roli kierowcy i chciałaby się dowiedzieć jak najwięcej o firmie, samochodach, zasadach współpracy i warunkach zatrudnienia. Zacznijmy od Pana historii. Od kiedy pracuje Pan w LSP?

Paweł Tomczykikona wywiad

Pracę w LSP Group rozpocząłem w 2021 roku, natomiast pierwszą próbę współpracy podjąłem wcześniej, jednak ze względu na mój trzymiesięczny okres wypowiedzenia u poprzedniego pracodawcy, nie mogłem szybko objąć stanowiska. Obecnie jestem kierownikiem operacji na terenie Dolnego Śląska i kieruję pracą w tym regionie już od ponad dwóch lat.

Jak wygląda Pana praca?

Paweł Tomczykikona wywiad

Jestem odpowiedzialny za funkcjonowanie naszych linii na powierzonym mi regionie. Mam tu na myśli proces rekrutacji kierowców, kontrolę aut, kontakty z klientami itp. Przez wiele lat sam byłem kierowcą i to bardzo mi pomaga w codziennej pracy.

Dlaczego wybrał Pan LSP Group?

Paweł Tomczykikona wywiad

Gdy wybierałem pracodawcę, zwracałem uwagę na formę zatrudnienia. Zależało mi, aby nie była to umowa zlecenia, ponieważ liczyłem na dłuższą współpracę i odpowiednią wysokość wynagrodzenia. W związku z tym, że firmę LSP znałem tylko z ogłoszenia o pracę, dopiero w trakcie okresu próbnego utwierdziłem się w przekonaniu, że dobrze trafiłem. Byłem zadowolony do tego stopnia, że w niedługim czasie zachęciłem do pracy w firmie również swojego znajomego. Ważnym punktem była dla mnie pandemia, która pokazała mi, jak ważna jest strategia firmy i to, w jakim sektorze jeździmy. Od samego początku działalności firmy, nasz prezes świadomie wybrał obszary działania, stawiając na sektor kurierski i spożywczy. Ta decyzja pozwoliła kilkuset kierowcom zachować pracę w czasie lockdownu, a to oznaczało, że ochroniliśmy wszystkie miejsca pracy i daliśmy poczucie bezpieczeństwa wszystkim rodzinom związanym z LSP.

Gdzie znajduje się siedziba firmy i jej oddziały?

Paweł Tomczykikona wywiad

Firma ma siedzibę w Kajetanach koło Warszawy, oddział w Będzinie oraz bazę transportową w Strykowie. Mamy również kierowników regionalnych w różnych miastach Polski.

Ilu kierowców zatrudnia obecnie firma?

Paweł Tomczykikona wywiad

Zatrudniamy kilkuset kierowców - na stałe, ale i zleceniowo w czasie zwiększonej liczby tras lub tymczasowego zastępstwa.

Z jakimi klientami współpracuje Państwa firma?

Paweł Tomczykikona wywiad

Pracujemy w sektorze kurierskim dla liderów rynkowych oraz dla największych sieci handlowych.

Jakie samochody znajdują się we flocie firmy?

Paweł Tomczykikona wywiad

Wszystkie samochody w naszej flocie to pojazdy Euro6, jej większość stanowią Scanie i DAF’y, ale posiadamy również pojazdy marki Renault, Mercedes i Volvo. Dbamy o to, aby nasza flota była nowa – obecnie wszystkie pojazdy są użytkowane poniżej roku.

W jakim trybie pracujecie?

Paweł Tomczykikona wywiad

W firmach kurierskich pracujemy na stałych trasach, 5 dni w tygodniu, w tych samych godzinach. Kierowca zaczyna pracę codziennie w tym samym miejscu, przejeżdża stałą trasę i wraca do domu. W okresach wzmożonej pracy, te same trasy są pokonywane również w weekend, ale wtedy robią to kierowcy weekendowi. Jesteśmy obecni w całej Polsce, w ponad 40 miastach.

A czym charakteryzuje się praca w dystrybucji?

Paweł Tomczykikona wywiad

Oddział firmy świadczy usługi dystrybucji spożywczej na Śląsku, a pełen zasięg dystrybucji obejmuje województwa: śląskie, małopolskie i opolskie. Praca odbywa się całą dobę, kierowcy wymieniają się samochodami.

Jakie formy zatrudnienia oferujecie Państwo swoim pracownikom?

Paweł Tomczykikona wywiad

Pierwsze zatrudnienie jest na okres próbny (3 miesiące), a następnie na czas określony i nieokreślony. Zatrudniamy również na zastępowo lub zlecenie (w przypadku urlopów naszych kierowców stałych, długich zwolnień, zwiększonego natężenia pracy u klienta, lub na trasy dodatkowe i weekendowe). Nasi kierowcy regularnie wykorzystują urlopy, a w okresie letnim odbywają urlopy dwutygodniowe.

Czy pierwszeństwo w zatrudnieniu na umowę o pracę mają kierowcy, którzy już współpracują z Państwem w ramach zastępstwa lub na zlecenie?

Paweł Tomczykikona wywiad

Oczywiście, jeżeli współpraca była dobra dla obu stron i akurat zwolniła się linia stała, bądź doszła nowa trasa, to chętnie zatrudniamy kierowców, którzy mają już doświadczenie zdobyte w naszej firmie.

Czy firma zatrudnia osoby bez doświadczenia?

Paweł Tomczykikona wywiad

Tak. Dajemy nowym osobom możliwość nauki i poznania pracy na trasie z naszym doświadczonym kierowcą. Ponad to każdy kierowca może skorzystać z pomocy trenera, który uczy ekonomicznej jazdy i analizuje paramenty przejazdu razem z kierowcą.

Mówimy o ecodrivingu?

Paweł Tomczykikona wywiad

Tak, dokładnie. Wszyscy nasi kierowcy przeszli szkolenie z ecodrivingu. Na początku nie wszyscy chcieli wziąć w nim udział – część doświadczonych kierowców podchodziła do tego sceptycznie, ale z czasem okazało się, że telematyka przydała się wszystkim.

Co się dzieje w przypadku awarii, wystrzału opony?

Paweł Tomczykikona wywiad

Kierowcy kontaktują się z kierownikami regionalnymi, którzy uruchamiają serwis mobilny. Firma ma wykupiony pakiet serwisowy działający przez 24 godziny na dobę.

Czy kierowcy na niektórych trasach pracują w podwójnej obsadzie?

Paweł Tomczykikona wywiad

Tak, na trasach powyżej 800 km, czyli w kierunku Szczecina, Legnicy, czy Chełma.

Czy samochód jest przypisany do kierowcy?

Paweł Tomczykikona wywiad

W większości przypadków tak, na trasach kurierskich.

Czy w firmie jeździ się zgodnie z czasem pracy kierowcy?

Paweł Tomczykikona wywiad

Tak i przestrzegamy tego bezwzględnie.

Na jakich stacjach tankują kierowcy Państwa firmy?

Paweł Tomczykikona wywiad

Kierowcy tankują bezgotówkowo, na kartę paliwową na stacjach Orlen i BP.

Czy pracodawca finansuje odnowienie dokumentów i kartę pracy kierowcy?

Paweł Tomczykikona wywiad

Firma pokrywa koszty badań lekarskich kierowcy i świadectwa kwalifikacji. W przypadku pokrycia kosztów przez pracodawcę, pracownika obowiązuje umowa lojalnościowa na okres pół roku.

Jaka jest odpowiedzialność kierowcy za samochód?

Paweł Tomczykikona wywiad

Mamy określoną procedurę firmową użytkowania samochodów. Wymagamy od kierowców, żeby dbali o sprzęt i utrzymywali go w czystości. To ważne, ponieważ każdy kierowca chce mieć czysty i przyjemny sprzęt do pracy. Czasami wymieniamy samochody między kierowcami i dzięki temu nikt nie ma do nikogo pretensji. Utrzymanie tej procedury nie jest jednak łatwe, ponieważ kierowcy mają różne standardy, dlatego cenimy sobie współpracę z osobami, które szanują ten zawód.

Czy w LSP kierowcy wykorzystują papierowe dokumenty?

Paweł Tomczykikona wywiad

W kurierce wykorzystujemy aplikacje na telefonach, a w dystrybucji mamy listy przewozowe.

Czy firma zapewnia ubrania robocze?

Paweł Tomczykikona wywiad

W dystrybucji zapewniamy nowe obuwie robocze raz w roku, a w zimie odzież wierzchnią (polary, kurtki).

Czy kierowca uczestniczy w załadunku i rozładunku?

Paweł Tomczykikona wywiad

W kurierce kierowca jest odpowiedzialny jedynie za poprawne założenie/sprawdzenie plomby elektronicznej lub numeru plomby standardowej. Natomiast w dystrybucji, w zależności od potrzeb klienta, kierowca uczestniczy w załadunku palet na naczepie lub rozładunku towaru z naczepy do sklepu (wykorzystuje do tego wózek paletowy). W przypadku niektórych obiektów, kierowca jedynie dostarcza towar i przekazuje go obsłudze sklepu.

Czy Państwa firma oferuje ubezpieczenie na życie lub opiekę medyczną?

Paweł Tomczykikona wywiad

Tak, istnieje możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie i opieki medycznej. Pracodawca współfinansuje takie ubezpieczenie i pakiet dla pracownika. Dodatkowo, do ubezpieczeń i pakietu medycznego mogą przystąpić najbliżsi członkowie rodziny pracownika: małżonkowie, partnerzy oraz dzieci.

Panie Pawle, to była wyczerpująca lista pytań, które wierzę, że pomogą kolejnym osobom w podjęciu decyzji o dołączeniu do LSP Group. Na koniec chciałabym zapytać Pana, co daje Panu największe zadowolenie z pracy?

Paweł Tomczykikona wywiad

Pewnego dnia, jadąc wieczorem do Strykowa drogą S8, wyprzedzałem sporo naszych ciężarówek. W okolicach Łodzi ich liczba się zwiększyła, ponieważ tam właśnie łączy się wiele naszych tras. Wtedy dotarło do mnie, jak duża liczba aut należących do LSP Group, codziennie wyjeżdża na polskie drogi, a ja mogę w tym uczestniczyć. W większości jeździmy obrandowani logiem naszych klientów i nie można nas rozpoznać. Dlatego tym bardziej cieszymy się z uruchomienie nowych tras, na których pojawiają się nasze piękne, kolorowe zestawy z logiem LSP. Na koniec muszę jeszcze dodać, że wciąż odczuwam dreszczyk emocji na myśl o zadaniach specjalnych. Ostatnio miałem możliwość wzięcia udziału w prowadzeniu naszej obrandowanej ciężarówki podczas sesji zdjęciowej - firma przygotowuje kalendarz dla kierowców. Wiosną poszukiwaliśmy wyjątkowych miejsc w Polsce, które staną się częścią naszego kalendarza, co dało nam mnóstwo dobrej zabawy. Wiadukty, rzepak, polskie łąki, a nawet kopalnia - zapraszam na nasza stronę internetową, gdzie znajduje się już część zdjęć z sesji.

Czy jest coś, co chciałby Pan jeszcze dodać jako informację dla osób poszukujących pracy?

Paweł Tomczykikona wywiad

Tak. Nasza firma właśnie otworzyła dział spedycji międzynarodowej w Kajetanach. Powstaje tam nasz zespół. Dział HR szuka spedytorów, dyspozytorów i handlowców. Aplikujcie! Serdecznie polecam współpracę z LSP Group. W naszej siedzibie w Kajetanach panuje wspaniała atmosfera. Jest tam również również ogród zen ze wspaniałymi trawami i możliwością wyjścia na świeże powietrze. Posiadamy parking dla wszystkich pracowników, latem grillujemy, a zimą uczymy się gotować. Jesteśmy dumni z naszego biura!



LSP Group Sp. z o.o.