Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

2.8 Dodaj merytoryczną opinię
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

1. Czym zajmuje się Państwa firma? Co jest głównym filarem Państwa biznesu?
W jakim mieście/ jakich miastach działacie? Jak duża jest Państwa firma (oddziały, liczba pracowników)?

Konica Minolta Business Solutions Polska jest liderem w tworzeniu i dostarczaniu rozwiązań związanych z zarządzaniem drukiem (Managed Print Services), zarówno przemysłowym, jak i komercyjnym, dostawcą nowoczesnych technologii IT, m.in. systemów obiegu dokumentów, usług Data Center, a także systemów dozoru wizyjnego (Video Surveillance Systems) czy analityki przemysłowej (Video Analytics Systems). Dzięki temu Konica Minolta wspiera kreowanie, przekształcanie i rewolucjonizowanie przyszłości biznesu. Konica Minolta stale inwestuje w rozwój oraz wydajne i zrównoważone rozwiązania.

2. Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Konica Minolta Business Solutions Polska z siedzibą w Warszawie jest spółką córką w całości należącą do Konica Minolta Inc., Tokio, Japonia. W 2023 roku obchodziliśmy 150-lecie swojego istnienia. Dziedzictwo tych 150 lat oddaje specjalnie przygotowany na tę okazję film:

 

https://www.konicaminolta.pl/pl-pl/150-years-of-konica-minolta

W Polsce firma dysponuje rozbudowaną strukturą obsługi serwisowej i sprzedażowej. Obsługujemy klientów w 15 oddziałach w całym kraju. Polska centrala firmy mieści się w Warszawie przy ul. Krakowiaków 44.

3. Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Obecnie firma zatrudnia w Polsce ponad 350 pracowników, a na świecie prawie 40 000 osób. Organizacja w Polsce dzieli się na część sprzedażową, serwisową oraz komórki wsparcia.Część sprzedażowa to działy takie jak: Dział Sprzedaży rozwiązań Office, Dział Sprzedaży Production Printing i Industrial Printing, Dział Sprzedaży i Dział wdrożeń rozwiązań IT, Dział Sprzedaży i wdrożeń rozwiązań dozoru wizyjnego oraz Dział Sprzedaży i wdrożeń rozwiązań analityki przemysłowej. Dział Sprzedaży prowadzi sprzedaż bezpośrednią przez własną sieć sprzedaży, a także sprzedaż pośrednią – we współpracy z kanałem partnerskim.
Część serwisowa to zespół Preinstalacyjny, zespół Wsparcia Technicznego oraz zespół ponad 100 Serwisantów, którzy codziennie wspierają naszych klientów.
Komórki wspierające pracują w warszawskiej centrali firmy. Są to m.in. Marketing, Logistyka, Dział Obsługi Kontraktów, Centrum Obsługi Klienta i Reklamacji, Dział Fakturowania, Dział IT, Dział Jakości, Dział Kadr i Płac, Dział HR, Dział Finansów, Dział Księgowości, Dział Kontrolingu i Windykacji, Dział Kontroli Wewnętrznej i Dział Administracji.

4. Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2024 roku?

Obecnie rozwój naszych struktur dotyczy głównie obszaru sprzedaży, wdrożeń i serwisu. Poszukujemy osób zaangażowanych, potrafiących pracować w dynamicznym, zmiennym środowisku pracy i zorientowanych na klienta.
Nasze kluczowe kompetencje to:
Zdolność adaptacji, współpraca, uwzględnienie różnorodności i integracji, wspieranie innowacji, myślenie biznesowe, zorientowanie na klienta, myślenie nastawione na rozwój, praca w środowisku cyfrowym.
Zachęcamy do zapoznania się z aktualnymi procesami rekrutacyjnymi, które publikowane są na naszych stronach poświęconych karierze.

 

http://kariera.konicaminolta.pl/oferty-pracy.html

5. Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Kto odpowiada za rekrutację (bezpośredni przełożony, dział HR)?

Prowadzimy rekrutację, łącząc zarówno część zdalną, jak i stacjonarną. Zaczynamy od zapoznania się z przesłanymi aplikacjami. Jeśli Twoje doświadczenie i umiejętności odpowiadają naszym potrzebom, skontaktujemy się z Tobą telefonicznie w celu umówienia wstępnego spotkania rekrutacyjnego – może mieć ono formę online lub stacjonarną. Dla niektórych stanowisk po pierwszym etapie przeprowadzane są testy kompetencji. Wybranych kandydatów zapraszamy na drugie spotkanie. Staramy się, aby odbyło się ono na żywo. To czas, kiedy możesz poznać swojego potencjalnego przełożonego i zadać mu pytania.
Po zakończeniu procesu rekrutacji staramy się udzielić informacji zwrotnej kandydatom zaproszonym na spotkania rekrutacyjne.

 

6. Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Pierwszy dzień pracy to szereg formalności takich jak: szkolenie BHP, podpisanie umowy czy odbiór narzędzi pracy. Zwykle manager działu przedstawia nowego pracownika zespołowi i ustala z pracownikiem plan na pierwsze dni pracy, w tym: spotkania, szkolenia, zapoznanie z systemami pracy. Raz w kwartale Dział HR organizuje spotkanie onboardingowe w Centrali firmy w Warszawie dla wszystkich nowo zatrudnionych pracowników, którzy dołączyli do naszej organizacji w ostatnim czasie.
Podczas tego spotkania nowi pracownicy poznają główne zasady, polityki, procesy, rozwiązania, które są prezentowane i wyjaśniane przez ich autorów lub właścicieli. Jest to świetna okazja, aby zadać ważne pytania, wymienić się spostrzeżeniami z innymi pracownikami, a także poznać osobiście przedstawicieli różnych komórek, z którymi współpracujemy np. przez telefon lub Teams. Pojawia się wówczas przestrzeń do integracji z innymi nowo zatrudnionymi pracownikami.

7. W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Firma chce umożliwić rozwój jak najszerszej grupie pracowników w organizacji. Punktem wyjścia do planowania rozwoju osobistego i możliwości kariery pracowników w obrębie struktur działów są rozmowy roczne przełożonegoi pracownika oraz przygotowane w ich trakcie plany rozwoju, rewidowane co roku. Pracownicy mogą również korzystać z opcji rozwoju poza strukturami swoich działów, biorąc udział w toczących się wewnętrznych procesach rekrutacyjnych. Firma inwestuje w programy rozwoju określonych kompetencji – przykładem tego może być program rozwoju kompetencji przywódczych. W ramach działów i poszczególnych stanowisk istnieje również możliwość udziału w szkoleniach specjalistycznych oraz uzyskania dofinansowania dalszej nauki, jeśli jest ona zgodna z planem rozwoju pracownika w organizacji.

Rozwój to również dostęp do regularnych informacji na temat najważniejszych kwestii z punktu widzenia pracownika dzięki narzędziom oferowanym przez firmę: Intranetowi, miesięcznym spotkaniom dla pracowników, komunikacji Działu HR z pracownikami w aktualnych sprawach.

8. Jakie standardy w zakresie zatrudnienia pracowników obowiązują w firmie?

Nowym pracownikom proponujemy na początku zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na okres próbny. Po zakończeniu okresu próbnego z sukcesem, przedłużamy umowę na czas określony – 12 miesięcy. Następnie zawieramy z pracownikami umowę na czas nieokreślony.

9. Jakie benefity i świadczenia obowiązują w firmie?

Pracownicy mogą skorzystać z finansowanej przez firmę opieki medycznej dla siebie i najbliższej rodziny. Mają również prawo do świadczeń z Funduszu Socjalnego firmy, tj. dofinansowanie wypoczynku. Firma zapewnia również korporacyjne oferty na karty sportowe i ubezpieczenie grupowe. Pracownicy działów sprzedaży i serwisu pracujący z klientami posiadają samochody służbowe renomowanych marek.

10. Premie/prowizje?

Większość stanowisk w firmie posiada system motywacyjny polegający na różnego rodzaju KPI. Podstawą systemu motywacyjnego komórek sprzedaży jest atrakcyjny plan prowizyjny.

11. Praca zdalna?

Możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej związana jest z charakterem pracy na danym stanowisku i specyfiką wykonywanych zadań. Firma ma wdrożone zasady pracy zdalnej oraz system wnioskowania o taki tryb. W przypadku pracy zdalnej firma udostępnia laptop i telefon komórkowy.

12. Co wyróżnia firmę?

  • Znany międzynarodowy brand
  • Profesjonalne, nowoczesne produkty i rozwiązania
  • Dynamizm pracy
  • Nie jesteśmy typową japońską organizacją
  • Duża liczba pracowników z długim stażem pracy
  • Nieformalna atmosfera
Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.