Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

2.8 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Tomasz Łapiński

Pracownik firmy - Service Delivery Menager

22.02.2024 10:02

W jaki sposób rozpoczęła się Pana przygoda z obecną pracą?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

O ofercie pracy na obecne stanowisko dowiedziałem się „drogą pantoflową”, od znajomego, który trafił na ogłoszenie. Wysłałem swoją aplikację i po jakimś czasie otrzymałem zaproszenie na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Rekrutacja podzielona była na dwa etapy. To była moja pierwsza rekrutacja od 10 lat, więc towarzyszyło mi sporo emocji. Jak się jednak okazało niepotrzebnie, bo zakończyła się ona dla mnie pozytywnie — zaoferowano mi posadę.

Od jak dawna pracuje Pan w Konica Minolta?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

W Konica Minolta pracuję prawie 7 lat.

Czy przez ten czas zmienił się Pana zakres obowiązków?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Od początku pracuję w Dziale Serwisu. Zaczynałem na stanowisku specjalisty, a od 2020 roku jestem Service Delivery Menagerem. Zmiana wiązała się przede wszystkim z przejęciem odpowiedzialności za zespół osób, z którymi współpracowałem. Obecnie oprócz dotychczasowych obowiązków odpowiadam również za Dział Wsparcia Technicznego oraz Dział Monitoringu Urządzeń.

Jakie emocje towarzyszyły Panu w trakcie tych zmian?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Oczywiście, kiedy obejmowałem nowe obowiązki, towarzyszyły mi mniejsze, lub większe obawy. Czułem, że jest to dla mnie nowe wyzwanie i warto, abym się z nim zmierzył. Chciałem poszerzyć swoje kompetencje i zdobyć nowe umiejętności. Zmiany traktowałem jako szanse na rozwój, zarówno osobisty, jak i zawodowy.

Na czym obecnie polegają Pana obowiązki w pracy?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Jestem odpowiedzialny za współpracę z największymi i najważniejszymi klientami Konica Minolta w obszarze obsługi posprzedażowej. Dotyczy to zarówno należytego wykonywania naszych obowiązków wynikających z podpisanych umów, jak również budowania relacji biznesowych opartych na rzetelności, zaufaniu i partnerskiej współpracy. Niemniej ważne — jak nie najważniejsze — jest współdziałanie wewnątrz firmy z koleżankami i kolegami z innych działów, aby to, co robimy, przekładało się na podnoszenie jakości usług oferowanych przez Konica Minolta. Kolejnym obszarem, którym się zajmuję jest zarządzanie usługą techniki on-site u klienta. Koordynuję pracę dedykowanych osób, wykonujących obowiązki na rzecz klienta, w jego siedzibie. Dodatkowo z racji pełnionego stanowiska w zakresie moich obowiązków mieści się również wsparcie i współpraca z klientami globalnymi naszej firmy. Jestem więc w kontakcie z osobami na podobnych stanowiskach w innych krajach oraz na poziomie naszej centrali w Niemczech.

Czy jest jeszcze coś, co należy do Pana obowiązków?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Jak wspomniałem wcześniej, od niedawna rozszerzył się zakres mojej odpowiedzialności. Wobec tego nastąpiła konieczność przeorganizowania pracy zespołu. Część swoich obowiązków operacyjnych oddałem lub jestem w trakcie przekazywania mojej nieocenionej „prawej ręce” Joannie Wójcik. To pozwoli mi wygospodarować nieco więcej czasu na nowe projekty, przeanalizować procesy, zbadać nowe dla mnie obszary i przede wszystkim pracować ze swoim zespołem w taki sposób, aby codziennie mieć poczucie dobrze wykonanej „roboty”.

Jakie umiejętności są kluczowe na Pana stanowisku?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Z pewnością nie ma jednej umiejętności, która byłaby najważniejsza. Jest to kompilacja wielu cech, bez których wykonywanie moich obowiązków byłoby trudniejsze. Należy tu wymienić: komunikatywność, chęć rozwiązywania problemów oraz współdziałania z innymi, elastyczność w podejmowaniu decyzji, szybkość działania, wyciąganie odpowiednich wniosków ze zdarzeń, które już miały miejsce. Z pewnością nie zaszkodzą również zdolności analityczne, które pozwalają na widzenie pewnych pojedynczych zdarzeń w kontekście większej całości. Ważna jest także ciągła chęć uczenia się czegoś nowego, która pozwala się rozwijać. Istotną cechą jest również odporność na stres. Podstawą w takiej pracy jest oczywiście znajomość narzędzi MS Office. Pomocna jest także podstawowa wiedza informatyczna oraz ogólna znajomość przepisów prawa w zakresie finansów i umów. Z racji ścisłej współpracy z osobami odpowiedzialnymi za obszar wdrożeń rozwiązań u klientów, przydaje się także doświadczenie związane z prowadzeniem projektów.

Czego można nauczyć się na Pana stanowisku?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Praca na moim stanowisku daje olbrzymie możliwości do tego, aby nauczyć się nowych rzeczy oraz udoskonalić posiadane kompetencje. Najważniejsze z nich to: zarządzanie projektami, doskonalenie komunikacji interpersonalnej (zarówno z zespołem wewnętrznym, jak i z klientami zewnętrznymi), zarządzanie zespołem oraz rozumienie technologii, które oferujemy jako firma. Nie trzeba od razu być ekspertem w danej dziedzinie, ale wiedza ogólna pozwala na lepsze zarządzanie projektami i adresowanie pojawiających się wyzwań do odpowiednich osób. Należy również wymienić, choćby zarządzanie ryzykiem, by móc je minimalizować w trakcie dostarczania usług. To stanowisko daje również możliwość rozwijania zdolności negocjacyjnych. Wymaga także poszerzania swoich zdolności w obszarze identyfikowania i rozumienia potrzeb klienta. No i przede wszystkim pozwala na rozwijanie umiejętności w budowaniu pozytywnych relacji zarówno z klientem, jak i zespołem.

Jak wygląda Pana dzień pracy?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Żaden dzień nie jest taki sam. Nuda czy rutyna nie są słowami, które pojawiają się w mojej głowie, gdy opisuję swój dzień pracy. Jeżeli chodzi o stałe punkty w mojej pracy, to rozpatruje je raczej w cyklach miesięcznych, niż dziennych. Dotyczy to raportowania, czy analizy kosztów. Są to zadania, które muszą być wykonane w określonym czasie. Cała reszta czynności i działań wynika z bieżącej sytuacji – telefonu, maila, zdarzenia, które pojawia się jako pilne do „zaopiekowania”. Kluczowymi elementami mojej pracy są: rozwiązywanie problemów, zarządzanie poziomem usługi realizowanej u klienta, poszukiwanie obszarów do poprawy w jakości pracy inżynierów. Oczywiście powstaje swego rodzaju harmonogram pracy, ale jest on, jednak uwarunkowany: kalendarzem, spotkaniami, ewentualnie delegacjami, które są również wpisane w specyfikę mojego stanowiska. Być może nie dla każdego ten tryb pracy byłby odpowiedni, jednak ja odnajduję się w nim doskonale.

Co najbardziej ceni sobie Pan w swojej obecnej pracy?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Przy okazji odpowiedzi na poprzednie pytania wskazywałem na możliwości, które daje praca na moim stanowisku, na szeroko pojęte rozwijanie kompetencji w wielu obszarach. To, że pracuję jako część zespołu Serwisu nie oznacza, że moje zadania ograniczają się jedynie do tego wycinka Organizacji. Jednym z największych plusów na moim stanowisku jest stały kontakt z klientem — to pozwala mi patrzeć na sposób realizacji naszych usług z innej perspektywy, a to z kolei powoduje, że jako firma jesteśmy jeszcze lepsi. Niezwykle istotna jest również samodzielność w podejmowaniu decyzji — oczywiście w ramach zadań i obowiązków oraz zgodnie z ich zakresem. Jest to niewątpliwie wyzwanie, ale również wielka odpowiedzialność.

Z jakimi wyzwaniami mierzy się Pan, pracując na obecnym stanowisku?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Największym wyzwaniem zawsze jest czas, a właściwie jego ograniczona dostępność. Często spotykam się z kumulacją zdarzeń, w trakcie których niezbędne są działania typu „tu i teraz”. To powoduje, że trzeba działać szybko i zdecydowanie oraz podejmować decyzje w kwestii odpowiedniego delegowania zadań, czy też zmiany priorytetów na bieżąco.

Czy w trudnych sytuacjach może Pan liczyć na wsparcie innych osób?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

I tu właśnie docieramy do sedna — działamy jako zespół. Mam to szczęście, że pracuję z ludźmi, na których pomoc mogę liczyć i którzy mogą liczyć na moją pomoc. Mam na myśli mój bezpośredni zespół oraz pozostałych współpracowników. Nieoceniona jest także pomoc przełożonych. To oni działają według strategii i wyznaczają kierunki, tak aby osiągnąć wyznaczone cele. Zawsze jednak jest pole do dyskusji, przedstawienia własnych propozycji i pomysłów. Gdy konieczne jest wsparcie z ich strony, możemy na to liczyć. Wiem… brzmi to może nieco cukierkowo, ale mówię te słowa z pełnym przekonaniem, z perspektywy moich doświadczeń i wyzwań zawodowych.

Co najbardziej ceni sobie Pan w pracy w Konica Minolta?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Powtórzę to, o czym powiedziałem chwilę wcześniej: ludzi! Nie ma znaczenia, czy pracują oni na miejscu w Centrali, czy są częścią zespołów regionalnych. Mam szczęście współpracować ze wspaniałymi specjalistami w swoich dziedzinach i uczyć się od nich każdego dnia. Nikt z nas nie jest w stanie osiągnąć czegoś w pojedynkę, a przynajmniej nie tyle, ile możemy zdziałać wspólnie. Świadczy o tym pozycja Konica Minolta na rynku. Pracujemy na to jako zespół od wielu lat i, jak widać, przynosi to efekty.

Jaką radę dałby Pan osobom, które chciałyby rozpocząć pracę w Konica Minolta na przykład na podobnym stanowisku?

Tomasz Łapińskiikona wywiad

Zanim zacznie się pracę w tej firmie, warto wziąć pod uwagę pewne aspekty. Przede wszystkim to, że jest to praca dla osób, które nie boją się wyzwań, które nie lubią rutyny i nudy w działaniu. Z pewnością pożądane są cechy, takie jak: zaangażowanie, entuzjazm oraz zdolności interpersonalne. W zamian za to taka osoba dostanie możliwość: rozwoju w wielu obszarach, poznawania specyfiki działania różnych klientów, budowania relacji biznesowych, samodoskonalenia się oraz satysfakcji z dobrze wykonanej pracy.



Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.