Pytania do firmy Kodano Optyk Sp. z o.o.
Witam ,jest ogłoszenie do Kodano w Grudziądzu,jaka atmosfera? Jakie godziny pracy ? Jak z premia ? W tej galerii są jeszcze dla inne tego typu salony z okularami.
Witam, Chciałabym podzielić się swoimi przemyśleniami na temat awansu w tej firmie. Mianowicie. Jakim cudem awans na stanowisko kierownicze równa się z tym, że zarabia się mniej lub tyle samo co doradca ? Oczywiście mówimy tutaj o wyrobionym targecie sprzedażowym u doradcy nie o samej podstawie ;)
Zostajesz kierownikiem tylko na papierze. Masz więcej obowiązków i większe ryzyko zwolnienia a pieniążki już nie koniecznie tak jak piszesz są odpowiednie do stanowiska.
Potwierdzam, o wiele bardziej opłaca się być doradcą niż kierownikiem salonu. Masz mniej na głowie i tylko sprzedajesz i kasa często jest o wiele lepsza.
Witam. Jak wygląda podpisanie umowy o pracę. Czy jest ona rzetelna? Nie ma żadnych niejasności i kruczków? Jak wygląda kwestia urlopu?
Potwierdzamy, że umowa o prace jest zgodna z obowiązującymi nas przepisami w Kodeksie Pracy. W przypadku potrzeby przeczytania umowy przed jej podpisaniem, np. w czasie procesu rekrutacji jest taka możliwość - zachęcamy do zgłoszenia takiej potrzeby :)
Jak wygląda sprawa rozwoju w strukturze firmy? Są rekrutacje wewnętrzne na stanowiska kierownicze czy jednak szukają osób z zewnątrz? Ile mniej więcej lat pracy zajęło wam awansowanie?
Jest to bardzo indywidualny proces, jednak musimy podkreślić, że w naszej firmie proces rekrutacji wewnętrznych, zakończonych awansem jest bardzo popularny. Z uwagi na ciągły rozwój - otwieranie nowych lokalizacji dla salonów optycznych - jesteśmy w stanie zapewnić realną możliwość awansu :)
Ile netto można zarobić na stanowisku optometrysta?
Przeczytałem wywiad z członkiem zarządu Kodano i pada w nim takie zdanie: "My takiej automatyzacji dokonaliśmy, upraszczając do minimum wymagania od osoby przeprowadzającej proces badania i skracając do maksimum czas jaki pacjent spędza na naszym fotelu." Chciałbym zapytać (najlepiej kogoś kto korzysta z automatu) jak taki sprzęt radzi sobie, kiedy do gabinetu trafia osoba z np. zaćmą, stożkiem rogówki, niedostateczną konwergencją, nieskompensowaną heteroforią, skurczem akomodacji lub innymi problemami z nią związanymi. Wykrywa je? Jest w stanie wyznaczyć heteroforię, zakresy wergencji, odpowiedź akomodacji itd. Na ile takie badanie jest zgodne ze standardem przygotowanym przez PTOO?
na badaniu dobierane są okulary i na tym się skupiamy. Rzeczy przez Ciebie wymienione nie są sprawdzane
A jest przynajmniej sprawdzane widzenie obuoczne, chociaż test Wortha albo równoważenie bodźca do akomodacji? Badanie forii to też badania pod okulary/ bez uwzględnienia tego część osób może dalej borykać się z problemami, które skłoniły do wizyty.
Mamy w maszynie program który nas prowadzi do ustalenia wady i to zakładamy do tej takie oprawki z kasety i klient sobie patrzy czy mu dobrze. Tych czynności wymienionych to nawet nie wiemy co to jest. Jak ktoś ma problem z oczami to nie badamy
No ok, tylko że ty nie rozumiesz jednej rzeczy. To jest przyszłość optyki. To rozwiązanie wchodzi powoli na wiele krajów Europy. Nie ma co rozmawiać o zasadności badania, bo niestety ale za kilkadziesiąt lat to będzie już standard. Optometrysta to będzie zatrudniony jeden na 4 salony i będzie doskakiwal w miarę potrzeb. Poza tym optometrysta też odsyła często do okulisty więc ten zawód w gruncie rzeczy będzie umierał.
Akurat ja znam też częste sytuacje, że okulista odsyła do optometrysty, albo takie gdzie ktoś był w kilku salonach sieciowych i za każdym razem było źle - nawet próbowali wymieniać soczewki trzy razy, ale w końcu oddali kasę, bo nie wiedzieli o co chodzi. Później na badaniu wychodzi foria, pacjent odbiera okulary z prymatem i jest dobrze. Jasne, nie są to aż tak częste sytuacje, ale pacjenci sami nie wiedzą co jest przyczyną i osoba w gabinecie musi być gotowa na różne rzeczy. Korpo są krótkowzroczne - może będzie teraz szybki zysk, ale długofalowo stracą.
Tak, tylko, że nie tylko Kodano tego uzywa. Znam jedną firmę ze Skandynawii co też to robi i mają może jednego pacjenta na 50, że muszą robić normalne badanie. Z punktu biznesowego jest to dużo bardziej opłacalne. Ja radzę raczej zapoznać się z tą maszyną zamiast tak pisać. Kiedyś nie było autorefraktometrow i jakoś okulista musiał badać ;) Czasy się zmieniają. Zresztą optometrysci są sami sobie winni. Większość zachowuje się co najmniej Jakby byli lekarzami i dlatego salony wola nawet sprzedawcę z kursem refrakcji bo się nie wywyższa. Odwieczny problem branży. A automaty to będzie standard już niedługo wszędzie.
Często słyszę, że optometryści się wywyższają- zwłaszcza od pracodawców, którzy oferują im minimalną i dziwią się, że żaden nie chce, albo od doradców, którym przeszkadza, że zarabiają mniej. Normalne, że człowiek po studiach, kursach i z doświadczeniem chce zarabiać przyzwoicie.
To ja ci inaczej odpowiem, bo bzdury opowiadasz , owszem w Skandynawii korzystamy z nowoczesnych technologii ale za urządzeniami siedzi specjalista po studiach kierunkowych, a nie przypadkowa osoba , którą sadza się przed maszynę i ma tylko klikać guziczkami, u nas taka osoba przeprowadza wyżej wspomniane testy i wie co bada, rozumie wszelkie odchylenia i wie jak na nie zareagować , refrakcja to tylko część badania wzroku więc pacjent jest naprawdę kompleksowo zbadany. Tu po komentarzach wyżej widzę, że osoby odpowiadające nawet nie wiedzą o czym mówią, a się wypowiadają ! Ludzie przyjmijcie do wiadomości, źe badacie żywego człowieka
Może w twojej Skandynawii. W największej sieci w Norwegii robi to zwykły sprzedawcą po przyuczeniu. Zresztą wali mnie to. Wierz sobie lub nie. Takie rozwiązanie jest coraz bardziej modne. Po co specjalista ma to robić skoro może robić zwykle badanie? Czas badania standardowego a tego jest podobny. Bzdury piszesz ty.
Taaa... Po prostu chodzi o to że nie chcą sprzedawać tylko wola siedzieć w gabinecie. I tyle. Niestety ale salon optyczny to nie tylko gabinet a optometrysta na studiach nie ma tylko badań ale wszystko co związane z okularami. I o tym ciągle zapominacie.
Czy doradca klienta na umowie o pracę może zarobić 4 tys na rękę bez premii ?
a ile maksymalnie udaje się w takim przypadku na rękę wyciągać? I jak oceniacie teraz te całe premie? trudno jest je osiągnąć?
Czy jest planowane wprowadzenie multisporta i dodatkowej opieki medycznej? Firma się mocna rozrasta i przy tej skali to trochę słabo, że tego nie oferuje. Rzuciła mi się tu gdzieś wypowiedź przedstawiciela firmy, że mają inny benefity, ale pytanie jakie? Czytałem, że chcecie przegonić VE, ale sama liczba salonów jest wg mnie słabym wyznacznikiem jakości firmy.
Uciekajcie. Organizacja: leży, a pod względem procedur? Przygotuj się na to, że nie dasz rady się z niczego wybronić, bo nic nie jest „wystarczająco przekonujące”. Nowe osoby są rzucane na głęboką wodę nawet jeśli nie mają wiedzy optycznej. Bardziej doświadczeni pracownicy pytani o pomoc odpowiadają „musisz sobie poradzić ja mam badanie” na przykład. Jeśli chcesz świecić oczami i tłumaczyć się klientom a także górze z czegoś, co nie jest od Ciebie w żaden sposób zależne po kilkanaście razy dziennie to z pewnością praca dla Ciebie. (usunięte przez administratora)
Jakie wynagrodzenie firma proponuje kierownikom salonów??
Tez się właśnie nad tym ostatnio zastanawiałam, zwłaszcza ze w tej bieżącej ofercie, która w internecie jest widoczna niczego o nim nie piszą. to znaczy jest tylko tyle opisane ze masz podstawę i właśnie te prowizje od obrotu. Jak można go ocenić? Występuje jakaś sezonowość może w tym zakresie?
Czemu kiedyś było tak super? Wyjaśnisz? Przyznaje, że nie mam doświadczenia po prostu sobie czytam o firmie i tym jak praca wygląda jak na razie. teraz to i tak doradca klienta jest poszukiwany na poziomie „ekspert” przynajmniej tak widzę w tytule. Czy z mniejszymi kwalifikacjami jest sens w ogóle się zgłaszać?
Jak sobie wypracujesz bedziesz miała.Podstawę zawsze dostaniesz.Na to mozesz liczyć.Kupę kasy.
Witam, Aplikowałam na ofertę pracy pracownik magazynowy biurowy na Makuszyńskiego 18 w Krakowie. Jakie są godziny otwarcia salonu i w jakich godzinach zmianowych ta praca by była? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Doradcy starają się, sprzedają a klient po 1: przyjdzie i zacznie mówić ze na necie jest taniej i zwrotu chcą lub po prostu przyjdą i zaczną pytać dlaczego jest taniej skoro jest to samo z tego co zauważyliśmy coraz więcej ludzi którzy wola zapłacić mniej i kupić przez neta okulary bo przecież to samo jest 2: klienci czekają ponad 3 tygodnie na okulary , winią nas doradców a szlifiernia nie wiadomo czemu nawet nie odpowiada co się dzieje a przysyłają świeże zlecenia sprzed tygodnia a to nasze premie lecą Serio kodano ?!
Witaj, 1. Sklep internetowy a salon stacjonarny to dwie odrębne jednostki. Każda organizacja działa na takich zasadach i z powodu czynników organizacyjnych, w tym finansowych różnice w cenach mogą występować. Taka różnica w cenie produktów wynika głównie z tego, że sklepy internetowe nie generują kosztów typu powierzchnia handlowa. To wybór klienta, gdzie chce dokonać zakupu - wszystko jest uzależnione od jego oczekiwać wobec obsługi. 2. Fakt przesłania "świeżego zamówienia sprzed tygodnia", a czasu oczekiwania na produkt dłuższy może wskazywać na produkcję indywidualnego zamówienia. Każdy produkt jest inny i wymaga innego nakładu czasu pracy, żeby spełnij wszystkie kryteria jakościowe. Jeśli chcesz uzyskać odpowiedź w kwestii konkretnego zamówienia zawsze możesz się zwrócić z takim pytaniem do swojego przełożonego, który udzieli odpowiedzi.
Widzę widełki na opto 5300-7500 brutto. Do tego dochodzi premia czy jest liczone 5300 podstawa, a reszta premia? Jest Multisport i pakiet medyczny? Etat jest medyczny jak w VE (krótszy czas pracy)?
Witaj :) Chętnie odpowiemy na Twoje pytania: Widełki płacowe wskazują na podstawę plus premię. Posiadamy inne benefity pracownicze. Kwestia etatu może być elastyczna - zachęcam do kontaktu w tej sprawie: 533808480.
Cześć, ostatnio w firmie krąży ankieta zadowolenia z pracy w Kodano. Wg mojej opinii ona nie jest do końca anonimowa i trzeba uważać co się pisze, krążą głosy że na jej podstawie będą zwolnienia do końca roku. Czy ktoś ma też takie przeczucia?
Nie wiem czy ktoś ma takie przeczucia ale jakie mogłyby być podstawy co do redukcji związanych z zadowoleniem, skoro i tak ankieta ma być anonimowa? Jakie będą co do tego dalsze podstawy? I czy często takie badania się przeprowadza?
W teorii podstawą do wypowiedzenia umowy może być nawet "utrata zaufania do pracownika". W teorii ankieta była anonimowa jednak jeśli dobrze zauważyłam (ale mogę się mylić) zaciągał się adres email salonu. Po tym i po grafiku można dotrzeć kto prawdopodobnie wypełnił ankietę. Ja osobiście nie mam przeczucia, że pociągnie to zwolnienia ale nie wiem niczego na pewno
Witaj, Ankieta, która została przeprowadzona była w 100 % anonimowa. Zachęcam do kontaktu, jesteśmy w stanie przedstawić wyniki ankiety i wskazać, ze nie zbierała ona żadnych danych osób biorących udział. Założeniem ankiety nie jest wdrożenie procesu zwolnień, a jedynie wskazania, które procesu w naszej firmie wymagają analizy i wdrożenia działań naprawczych. Zostawiam numer do kontaktu: 533-808-480. Pozdrawiam serdecznie
Witaj, Ankieta, która została przeprowadzona była w 100 % anonimowa. Zachęcam do kontaktu, jesteśmy w stanie przedstawić wyniki ankiety i wskazać, ze nie zbierała ona żadnych danych osób biorących udział. Założeniem ankiety nie jest wdrożenie procesu zwolnień, a jedynie wskazania, które procesu w naszej firmie wymagają analizy i wdrożenia działań naprawczych. Zostawiam numer do kontaktu: 533-808-480. Pozdrawiam serdecznie
Czytam opinie o Kodano na gowork i nie rozumiem tych negatywnych opinii. Przez osoby, które wstawiają tu negatywne opinie, wyczuwam... nie wiem, zazdrość, że nie dorobili się niczego i od razu po zatrudnieniu nie dostali fotela prezesa? Pracuję w Kodano od roku i jest to naprawde świetny pracodawca. Pracowałem już w wielu miejscach i uważam, że warunki pracy i sama praca w Kodano jest świetna! Wynagrodzenie na czas, ludzie w pracy świetni, wiadomo, że każda praca ma swoje minusy, ale która praca ich nie ma? Więc tych zazdrośników proszę, żeby nie wypisywali głupot na stronie goworku, bo ewidentnie coś im się nie spodobało w firmie, ale czy każdemu się dogodzi?
Tutaj nie chodzi o fotel prezesa, a jedynie o szacunek do drugiego pracownika. Szkoda, że ludzie z zarządu Kodano próbują wybielić opinie na GoWorku. Jak najbardziej rozumiem usuwanie całkiem podkoloryzowanych ale jak np. usunięcie opinii o tym jak spóźnili się z wypłacaniem wynagrodzeń... Róbmy tutaj zdrową atmosferę i szczerą, a nie zamiatajmy rzeczy pod dywan i udawajmy, że nic się nie stało. Oczywiście prędzej czy później taka nowa osoba, która została zatrudniona przekona się na czym stoi więc po co to ukrywać?
Czy ktoś wie jaka jest różnica warunków pracy między salonem sieci a franczyzowym? Chwalą się, że prężnie rozwijają się franczyzową, ale nie mogę nigdzie znaleźć, które salony są franczyzowe, a które nie.
W Legionowie działa franczyza i jeszcze jakiś jeden punkt. I w Warszawie w reducie też będzie franczyza. Nie wiem na jakich warunkach mają zatrudnienie tam pracownicy .
Sieć pewnie nie ingeruje w warunki jakie daje pracownikom franczyzobiorca, czyli podejrzewam wychodzi gorzej niż w salonie sieci. W warunkach franczyzy jest info, że lokal ma mieścić się w miejscowości 20k - 100k mieszkańców/ większe miasta biorą pewnie dla siebie.
Chciałbym się dowiedzieć jakie warunki pracy są w firmie Kodano w Krakowie przy ul Makuszyńskiego. Polecacie pracę tam? Jeśli chodzi o atmosferę i ogólne warunki pracy.
Witam, jak wygląda rozpoczęcie pracy? Słyszałam, że na poczatku są szkolenia.
Witam, czy jest tu ktoś kto pracuje lub pracował w Kodano w Libero w Katowicach? Chciałam się zorientować jaka panuje tam atmosfera, jak się pracuje ogólnie?
Jaka atmosfera jest między działami w Kodano Optyk Sp. z o.o.?