Pytania do firmy Fujitsu Poland GDC
Firma chyba całkiem zrezygnowała z zatrudniania pracowników zewnętrznych. Skutecznie pozbywają się kogo się da i zostawiają "zbędne minimum" (tzn. pracujesz za 10 osób co robiły wcześniej albo dostajesz 30 pracowników z Filipin i pracujesz za 30). 1st line chyba całkiem już w Polsce zamknięty? Wszystko przeniosło się do Indii itp. Widzę, że koledzy z 2nd line też powoli znikają. Ogólnie, strasznie się patrzy. Fujitsu Battle Royale ???? Oprócz benefitów nie ma tutaj nic co mogłoby kogoś trzymać. Kiedyś było to fajne miejsce aby nabyć doświadczenie, a teraz nie można się nawet zatrudnić z wyjątkiem bardzo specyficznych pozycji... Projekty przenoszą się do tańszych krajów i wszyscy siedzą na benchu i czekają na skazanie. Mnie też obiecano gruszki na wierzbie i wyszło jak się spodziewano. Na prawde nie rozumiem kto tym zarządza i jak to jest opłacalne :/ Moje łączne zatrudnienie wynosi około roku, gdzie dobre 6 miesięcy nie mieli dla mnie NIC do pracy. Z jednej strony ich strata, z drugiej czuję że szkoda mojego czasu.
Jak ze studentami w Fujitsu Poland GDC? Chętnie zatrudniają?
Taaaak, studenci są w Fujitsu mile widziani. Organizowane są praktyki i staże, po których możliwe jest stałe zatrudnienie :) A jeśli ktos chciałby rozpocząć karierę w trakcie studiów, to firma ma fajne oferty również dla dla osób bez doświadczenia. Wszystkiego uczą na miejscu, każdy nowy pracownik przechodzi przez proces onbiardingu, który trwa, w zależności od projektu, od dwóch do czterech tygodni i polega na uczestnictwie w szkoleniach i shadowingach, tak, żeby wszystkiego szybko i sprawnie się nauczyć :)
Teraz może być trochę poślizgu z rekrutacją, czeka się ciut dłużej niż zwykle. Ale cierpliwości, pewnie odezwą się do Ciebie niedługo. Mój kumpel czekał 5 miechów, ale dostał odpowiedź i już pracuje
Przypuszczam, że na stronie firmy. Można tam znaleźć m.in. ogłoszenie, że szukają stażystów do recepcji albo konsultantów technicznych. To tylko kilka z ostatnio zamieszczonych ofert pracy. Pytanie, jak wygląda tu ścieżka rozwoju zawodowego. Może ktoś podzielić się swoimi obserwacjami?
Obecnie nie szukają prawie nikogo. Wielu pracowników jest na "benchu". Nie nastawiałabym się obecnie na szybki rozwój (sama korzystałam dopóki było można, zamiast narzekać i co roku awansowałam). Dla początkujących nie ma póki co miejsca. To będzie trudny rok.
Serio? Widziałem kilka nowych ofert między innymi na stanowisko Senior Business Analyst. Pisząc o braku możliwości rozwoju masz na myśli że wprowadzili oszczędności i nie wysyłają na szkolenia? Chce aplikować tylko wolałbym jasną sytuacje co do ścieżki kariery a ty wspominasz o trudnym roku. Powiesz co konkretnie się dzieje?
Przepraszam za uogólnienie. Nie mam pojęcia co się dzieje w finanasach na Składowej. To jest osobna spółka FJ. Powinnam dodać, że nie szukają na stanowiska techniczne (a przynajmniej nie tak jak kiedyś). Na brak możliwości rozwoju może narzekać osoba, która nie potrafi się dostosować do rynku pracy. Naprawdę nie czytałeś o cięciach w innych firmach?
No jaką pensję brutto można liczyć w Fujitsu na stanowisku Service process controller?
Wszystko zależy od projektu, do którego się trafi. Ale obstawiam, że na ten moment około 6tys brutto powinno być
a ile wynosi teraz podstawa dla SDA ?
A na jakich projektach zarabia się najwięcej? Te 6k to jest sama podstawa? Czy oprócz tego płacą jeszcze jakieś dodatki albo mają wachlarz benefitów? Możesz jeszcze napisać ile średnio trwa jeden projekt?
Nie chce podawac stawki, ale wiecej niz minimalna.... dodatkowe kilka stówek do ręki. Szalu nie ma ale pewnie zależy od projektu i doświadczenia.
Nie wiem co za bzdury ktoś pisze o 6k na tym stanowisku. 4800 brutto na koniec 2k23 to może teraz podwyższyli do 5000.
Co roku dają w takim razie podwyżki? Ktoś napisał, że dają więcej niż minimalna o kilka stówek. Tylko jak bym chciał znać konkretne kwoty, bo dla jednej osoby ta wartość może być spoko, a dla drugiej już nie. Jakie projekty są tu lepiej płatne?
Próbuję złożyć aplikację do Fujitsu i na końcu jest esignature, jak to przejść? Jak to obejść? Czy to podpis kwalifikowany? Nie mogę złożyć cv przez ten esignature. @Pracodawca
1etap to rozmowa z HR. 2 etap to techniczna i kilka soft skills z team leadem. Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole. Odpowiedź obiecują do maksymalnie 2 tygodni, ale niestety okazały się to puste słowa.
Bardzo łatwa rozmowa techniczna i banalne pytania - co to jest antywirus/malware, VPN, firewall... Z soft skill - jaka jest twoja porażka, jak pracujesz w zespole, gotowość do pracy na zmiany.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
GL accountant 12K brutto realne w tej firmie?
Pracowałem na stanowisku Service Process Controller i nie polecam nikomu. Zapewne praca na tym stanowisku trochę się różni w zależności od tego, na jakiego klienta się trafi, ale u tego, gdzie ja trafiłem, było piekło. Dlaczego? No więc tak. Po pierwsze była to praca zmianowa, 24/7. W teorii management pytał, jakie zmiany będą nam pasować w danym tygodniu. W praktyce prawie nigdy nie uwzględniał naszych preferencji. Co z tego, że prosiłem o zmiany popołudniowe, albo nocne, jak dostawałem prawie ciągle poranne? Z kolei osoby, które wolały poranne, dostawały popołudniowe, gdzie tu logika? Bardzo skrupulatnie pilnowano wyznaczonych przez państwo obowiązkowych 35h wolnych w tygodniu i 11h wolnych między zmianami. Co oznaczało, że nagminnie trafiały się tygodnie, gdzie nie było dwóch dni pracy wolnego, bo żeby zachować 35h przerwy można mieć zmianę jednego dnia na rano, potem mieć tylko jeden dzień wolnego i następnego dnia iść na popołudniówkę lub nockę. Tak samo z tymi 11h, przecież to żaden problem, jak pracownik przyjdzie na popołudniówkę, a następnego dnia na rano. To że w te 11h nie ma czasu na za wiele poza spaniem, myciem i jedzeniem nikogo nie obchodziło. Ale ok, to jeszcze mały problem, bo jak napisałem, wszystko było zgodnie z prawem. Większym problemem była sama praca. Gdy przyszedłem, nie wiedziałem nic, ani o pracy, ani o danym service desku. Pracowałem kiedyś w SD, ale nie w tym dziale. Liczyłem na jakieś porządne szkolenia, ale nie. Weź sobie dokumentację i ucz się sam, bo nikt nie ma czasu, by wdrażać nowych. A uczenie się z dokumentacji to nie to samo, co zobaczenie, jak ktoś robi coś w praktyce, więc było mi naprawdę ciężko i w kołko słyszałem, że coś robię źle i czemu się nie pytam kolegów i koleżanek, jak to powinno być zrobione? Otóż pytałem się, ale albo nie mieli czasu na wytłumaczenie, albo sami nie wiedzieli, bo tak samo jak ja musieli się uczyć na własną rękę. Management z miesiąca na miesiąc zwalał na kontrolerów coraz więcej swoich obowiązków. Wychodziło na to, że robiliśmy tak naprawdę część managerskiej roboty, oczywiście za pensję kontrolerską. Obiecywano nam full HO, przez jakiś czas tak było, a potem nagle komuś się uwidziało, że mamy przychodzić dwa razy w miesiącu do biura. Ktoś powie, że dwa razy w miesiącu to jest super mało i nie ma co narzekać. Tylko że jak oferują Ci najpierw jakieś warunki, a potem to zmieniają wg swojego widzimisię to jest to niezbyt fajne, szczególnie dla osób, które nigdy by się nie zatrudniły w tej firmie wiedząc o tym, ze względu na absolutnie złe dojazdy od miejsca zamieszkania (mówię też o sobie, ale nie tylko). Co więcej obowiązkiem jeżdżenia do biura objęte były tylko osoby zameldowane w Łodzi, więc jak ktoś w dziale był spoza miasta to już go to nie dotyczyło, co można uznać za dyskryminację. Wszystko niby dlatego, żeby poprawić komunikację, bo jak będziemy się widzieć na żywo to będziemy mogli lepiej ogarniać swoje zadania. Taa... Jak przyjeżdżałeś do biura, a i tak większość osób była na HO, to co to niby dawało? (Nie jestem zupełnym przeciwnikiem pracy hybrydowej, obecnie też mam taką, ale w miejscu, gdzie od razu byłem o tym poinformowany i gdzie faktycznie w dzień, jak idę do biura to w biurze są prawie wszyscy, więc ma to sens pod tym względem komunikacyjnym.) Management składał się z trzech osób, gdzie managerka, która w teorii była odpowiedzialna za kontrolerów, miała najmniej do powiedzenia, jakby się bała pozostałej dwójki. To ona powinna o nas decydować, a w praktyce pozostała dwójka (odpowiedzialna za agentów SD) narzucała nam swoje widzimisię. Inna managerka była zwyczajnie chamska i niemiła dla wszystkich. O byle co się wyzłośliwiała. Jej zdanie było zawsze najważniejsze i nie słuchała nikogo. Najgorsze jednak bylo ogólne traktowanie pracowników, znaczy to, że jak ktoś coś zrobił nie tak to była straszna afera, ale jak ktoś robił coś dobrze to nikt tego nie zauważał. Jakieś docenienie pracowników, pochwała? Nic, zero. Team w sumie też nie był zbyt zgrany, bo każdy narzekał i każdy miał dosyć tej roboty, ale żeby się jakoś zgrać i wspólnie powalczyć o lepsze warunki? Zapomnijcie. Ta praca przysporzyła mi bardzo dużo stresu. Zachowałem kontakt z jednym innym kontrolerem i ponoć jest teraz jeszcze gorzej. Coraz więcej obowiązków i wspaniałe zmiany, jak 12h (6-18) 01.01. Co do pensji to pewnie ze względu na podwyżkę minimalnej coś się w 2024 zmieniło, ale w 2023 było to 4800 zł brutto. Bardzo mało jak na taki stres i ilość obowiązków. Tyle dobrego, że za nocki były ekstra hajsy.
Zostałam polecona do pracy ale moja aplikacja od 2 miesięcy na stronie Fujitsu ma status under consderation i nic nie słychać. Słyszałam od kolegi ,że w ciągu dwóch dni ktoś się ze mną skontaktuje. Jeśli nie odpowiadam pracodawcy może zmienić status mojej aplikacji jako unsuccessful. Jestem ciekawa czy taka praktyka jest w tej firmie normalna ? Słyszałam od kolegi ,że w firmie Fujitsu są bardzo wysokie standardy (zachodnie) Nie wiem co o tym myśleć ale na zachodzie takie firmy przynajmniej w ciągu dwóch tygodni komunikują czy kandydatura będzie rozpatrywana czy też nie. Ne wygląda to profesjonalnie już nie wspominając o tych standardach.
U mnie sytuacja wygląda podobnie. Od 23.03 Under consideration na stanowisko SDA z językiem angielskim. Brak odzewu, znajomy pytał i nikt nie wie nawet z kim się skontaktować w tej sprawie...
Zluzuj majty. Firma ma bardzo duzo kandydatów i nie na kazda aplikacje jest w stanie odpowiedziec. To normalne. Do tego moga byc braki kadrowe.
Jak długo trwa proces awansu w Fujitsu Poland GDC?
No to tak... Rekrutacja na SDA? Trwała realnie od marca do czerwca. Poszedłem z polecenia, w marcu złożyłem CV i zero odzewu, złożenie CV z innego maila automatycznie odrzuciło, bo to była kopia 1:1 poprzedniego. Wreszcie znajomy napisał do managera, który napisał do osoby z HRu odpowiadającej za tę rekrutację. Odzew miał być tego samego dnia, minęły 3 dni i wreszcie telefon. Mojego nikt nie odbierał. Udało się wszystko przyspieszyć i assessment miałem na 1 czerwca. Urządzenia obecnie to Fujitsu Lifebooki U-Series 7512. Za pierwszym razem dostałem 16GB RAMu, ale był problem z baterią - wymieniono od ręki, tym razem z 32GB więc sprzęt na plus. Poza tym IT w Fujitsu to (usunięte przez administratora)ze względu na fakt, że za pomoc techniczną odpowiada GDC na Filipinach, które nie umie zrozumieć najprostszych rzeczy oraz robi o wszystko problemy, włącznie z wyłączaniem VPNa mimo bycia na exception list. HR? Poza procesem rekrutacji i marnym tłumaczeniem, że niby zły numer w CV, co nie jest prawdą, to naprawdę zorganizowany i szybki team. AskHR to bajka w przeciwieństwie do AskIT. Możliwości rozwoju spore, wynagrodzenie średnie i to tak mocno, a przynajmniej na najniższych szczeblach, za to darmowy EnelMed, Multisport dostępny i parę pierdół. Szkolenia za darmo jeśli nie macie kosy z managerem i wpisze was w wydatki u Project Managera. Ogólnie polecam na praktyki i pierwsze kroki w IT.
Ale co to jest ten assessment w tej firmie? To etap rekrutacji czy co? Nie rozumiem na czym to polega, jak wygląda, to jest zdalne i ile czasu na takie coś trzeba poświęcić?
Prawie miesiąc temu (23.03.2023) wysłałem poprzez portal rekrutacyjny swoją aplikację na stanowisko Service Desk Agent with English. Od tamtego czasu aplikacja posiada status "Under consideration" i brak jakiegokolwiek odzewu z Państwa strony. Jednocześnie ogłoszenie zdążyło zniknąć oraz pojawić się ponownie trzykrotnie. W tej sytuacji brakuje informacji jaki status otrzymuje aplikacja odrzucona w aktualnym procesie rekrutacyjnym lub z kim mógłbym się skontaktować w celu uzyskania jakichkolwiek informacji.
Dziękujemy za opinię. Jest ona bardzo cenna dla poprawy procesu rekrutacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że kontaktujemy się jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania stanowiska. Aktualne otwarcia polecamy śledzić bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Od teraz usprawniliśmy nasz system rekrutacyjny i osoby, które nie będą brane pod uwagę w danym procesie rekrutacyjnym dostaną notyfikację mailową
Dziwne ze firma ktora oferuje uslugi informatyczne nie moze rozwiazac problemu w procesie rekrutacji. Brak szacunku do pracownikow i widoczne za duzo chetnych
Proszę zdecydowanie poprawić proces rekrutacji, ponieważ odświeżanie tych samych ofert pracy i automatyczne odrzucanie kandydatów bez zapoznania się z CV to sztuczna rekrutacja. Owszem jest informacja, że kontaktujecie się z wybranymi kandydatami, którzy spełniają kryteria. Spelniałem wszystkie wymagania i to z nawiazką, pomimo tego otrzymałem automatyczną odmowę! Żałosne. Brak profesjonalizmu.
A długo czekałeś na tę informację odnośnie odmowy? Uzasadniono jakoś dlaczego nie przeszedłeś dalej? Po tym jak złożyłeś cv odświeżono to ogłoszenie?
Mam wrażenie, że HR w waszej firmie nie istnieje. Najlepszym tego przykładem jest przypięte tutaj ogłoszenie sprzed roku. Po kilku aplikacjach moich znajomych spróbowałem sam. Zarówno ja jak i moi aplikujący znajomi nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, nawet automatycznej przez kilka miesięcy, a status w systemie po jakimś czasie zmieniał się na "Not Retained", bez powiadomienia, trzeba było się zalogować żeby to sprawdzić. I mimo, że wiem że ilość kandydatów jest ogromna to trudno uwierzyć, że nikt z naszego grona, z naprawdę bogatym doświadczeniem, nie "pasował" przynajmniej na tyle by zaprosić go na rozmowę. Może spróbujcie zacząć czytać CV zamiast używać ATSów. Albo po prostu napiszcie w ogłoszeniach, że zbieracie dane kandydatów, bo może kiedyś jakiś klient akurat takiej osoby będzie potrzebował.
Cześć. Jakie teraz są zarobki brutto na stanowisku SDA z angielskim? Jest możliwość pracy zdalnej, w ogóle to praca zmianowa? Szukam w Łodzi.
(usunięte przez administratora)k brutto na pozycji agenta, praca hybrydowa (zależnie od projektu, możesz korzystać z biura, ale nie jest to wymagane poza pierwszym dniem pracy). Co do zmian to znów wiele zależy gdzie trafisz, niektóre projekty pracują 24/7, inne tylko w określonych godzinach.
(usunięte przez administratora)k brutto na start, praca hybrydowa (ogólnie praca zdalna, ale twój manager może polecić Ci prace z biura w danym dniu np. w celu podpisania dokumentów lub odbioru sprzętu), zmiany zależnie od projektu - niektóre projekty pracują 24/7, a inne tylko w określonych godzinach, dlatego warto to poruszyć w trakcie rekrutacji.
Ale ciekawe, czy to 100% zdalna, bo w ogłoszeniu widziałam jednym tylko, że jest możliwość tak pracować, ale przez ile czasu? Tego nie podali już. Wiadomo coś więcej aktualnie? I czy sprzęt zapewniają do pracy?
tak, jest możliwość pracy w pełni zdalnej przez cały czas zatrudnienia. Sprzęt jest również zapewniony.
A można na rozmowie zastrzec, że nie chce się pracować na nocną zmianę? Ma to jakiś wpływ na przebieg rekrutacji?
Widzę teraz, że mało jest ofert na stanowisko SDA. Nie macie zapotrzebowania?
A czy są jakieś stanowiska, z których można pracować zdalnie, dla osób niebędących specjalistami i początkujących na rynku pracy? Byłoby to dla mnie na wagę złota. I jak wygląda szkolenie wstępne, też online czy w siedzibie firmy się odbywa?
Warto o tym wspomnieć na rozmowie rekrutacyjnej, manager może wziąć pod uwage Twoją dostępność i w miare możliwości ustawić zmiany dzienne, lub przekierować Twoja kandydaturę do innego projektu, gdzie zmian nocnych nie ma. Myslę że to interes obu stron aby swoje preferencje przedstawiać jasno od samego początku aby potem każdy był zadowlony :)
Jak najbardziej jest zapotrzebowanie :) Mamy bardzo dużo ofert na Service Desk Agenta z różnymi językami. Oto link do ofert: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=service+desk+agent&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country
Hej, tak świetną ofertą będzie Servce Desk Agent, gdzie nie trzeba być specjaistą i posiadać wiedzy technicznej gdyz wszystkiego się tu nauczysz. Głównym wymogiem jest znajomość angielskiego, lub angielskiego+innego język obcego. Szkolenie odbywałoby sie online, chyba że jestes blisko biura i chętnie spotkasz sie z kims w biurze, ale to już od Was zależy jak sie ugadacie :) Podsyłam link do ofert na Service Desk Agenta: https://edzt.fa.em4.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/requisitions?keyword=service+desk+agent&location=Poland&locationId=300000000361706&locationLevel=country
Rekrutacja odbywa się na początku trochę po polsku, potem po angielsku oraz jeżeli pozycja wymaga znajomości innego języka, to to też jest oczywiście weryfikowane :)
A ten pierwszy dzień pracy, to jest jakieś szkolenie i trzeba być w firmie wtedy, tak? Jak wygląda taki pierwszy dzień w biurze, co się dzieje?
Od 23.03 moja aplikacja na stanowisko Service Desk Agent with English posiada status Under Consideration. Do tej pory nie było żadnego odzewu, nie ma też informacji z kim w razie czego się kontaktować ani jaki status aplikacja otrzyma w razie odrzucenia i szczerze nie wiem co z tym faktem zrobić.
Poza rozmową w języku obcym w jakiś inny sposób jest język weryfikowany? Weryfikacja języka zawsze mocno mnie stresuje, dlatego chciałabym wiedzieć czego w razie co mogę się spodziewać. Ogólnie etapów rekrutacji ile przeważnie jest?
Hej, Język jest weryfikowany poprzez rozmowę w danym języku i ewentualnie testy językowe. Jeżeli chodzi o etapy rekrutacji to w zależności od roli - tutaj masz pełen opis :) https://www.fujitsu.com/pl/imagesgig5/Recruitment-Process.pdf
Hej. A są w firmie takie stanowiska na których wystarczy znać j. polski? Żałuję bardzo ale nie mam zdolności lingwistycznych. No chyba, że firma wykazałaby się cierpliwością pod tym względem i poczekała aż podszlifuje angielski? No chyba, że nawet w tym pomaga, opłacając naukę?
Hej, raczej trzeba jednak znać ponieważ duża część komunikacji w firmie jest po angielsku. Może warto troche podszlifować, a potem już pracując w fimire mamy okazję korzysać z darmowych lekcji z np. angielskiego i niemieckiego.
Dziękujemy za opinię. Jest ona bardzo cenna dla poprawy procesu rekrutacji. Pragniemy jednak przypomnieć, że kontaktujemy się jedynie z wybranymi kandydatami spełniającymi wymagania stanowiska. Aktualne otwarcia polecamy śledzić bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Od teraz usprawniliśmy nasz system rekrutacyjny i osoby, które nie będą brane pod uwagę w danym procesie rekrutacyjnym dostaną notyfikację mailową
Atmosfera w miejscu pracy odgrywa ważną rolę. Jak wygląda ten aspekt w Fujitsu Poland GDC?
Moze sie ktos pracujacy w firmie wypowiedziec jak wygladaja poczatki pracy na Help Desk? Jest duzo do ogarniecia? Mnostwo telefonow, czy wiecej maili? Z gory dziekuje.
same telefony, maile jesli nawet beda to i tak takie na ktore trzeba odpowiadac telefonicznie duzo sie ta praca nie rozni od zwyklego call center
A czy to wyglada tak, ze np masz podane z góry odpowiedzi-krok po kroku co nalezy zrobic w danej sytuacji- na najczestsze zadawane pytania przez klientow i wg nich obslugujesz?
tak ale czesto sa problemy nieszablonowe a trening stoi na zenujacym poziomie i trzeba sie potem o wszystko dopytywac i oczywiscie kazdy jest zbyt zajety zeby pomoc albo ma wazniejsze sprawy
Hej, czy tego czy jest więcej telefonów czy maili to w dużej mierze zależy od projektu na który trafisz. Najlepiej zapytać się o to już na rozmowie kwalifikacyjnej z managerem. Do dyspozycji masz bazę wiedzy i możesz z niej skorzystać, ale czasami mogą zdarzyć się sytuacje kiedy będziesz musiał kogoś podpytać albo poszukać wiedzy w Google (ale to w sumie jak w każdej pracy, nie da się wszystkiego przewidzieć)
Dzieki wam. Jeszcze jedno-jak wyglada kwestia monitoringu? Trzeba byc na kamerce, czy nie jest to wymagane?
Rozumiem że tej wiedzy na nieszablonowy problem klienta szukasz w google, a klient czeka na linii? lol
Telefony, maile czy czaty mocno zależą, na jaki projekt trafisz - podczas rozmowy z managerem zapytaj konkretnie,w niektórych projektach trzeba wisieć ciągle na telefonie i zgadywać, dlaczego myszka nie działa, w innych możesz mieć większość czasu czaty gdzie user będzie wiedział, w jakiej sprawie pisze. Do ogarnięcia jest sporo, jeśli wcześniej nie pracowałeś w IT, bo jednak podczas personalnego używania komputera prawdopodobnie nie korzystałeś z narzędzi, którymi się posługujemy, ale będąc uważnym podczas szkoleń i shadowingów powinieneś dać sobie radę. W moim projekcie większość osób jest kompetentnych i chętnie Ci pomogą podczas pracy, jeśli oczywiście wykażesz chęci, by się nauczyć. Na początku nie trzeba się spieszyć, ważniejsze, aby się nauczyć poprawnie wykonywać swoje zadania. Tak przynajmniej jest u mnie, mam nadzieję, że Ty też będziesz mieć fajnych ludzi w projekcie :)
Dziekuję za wyczerpujacą odpowiedz:) Mam nadzieje, ze trafie wlasnie na taki pomocny team. Jeszcze raz dzieki.
Kwestia na czym polega nieszablonowość problemu - jeśli komuś cos dzieje ze wg na ustawienia na pc to google jeśli problem wymagający specjalistycznej wiedzy albo lepszych credentiali to z reguły idzie do drugiej albo 3 lini
Dużo się nie różni ale jednak się różni . Czym ? Bo pracowałam kiedyś w callcenter to może bym wiedziała o co chodzi .
Zdecydowanie za mało :( ZNACZNIE poniżej średniej rynkowej jeśli chodzi o entry-lvl stanowiska lub kontrolerów/ekspertów.
Cześć, czy można pracować zdalnie z za granicy?
Hej. Tu zależy czy w obrębie EU czy poza i jaki klient. Jeżeli chcesz poza EU to musisz prosić o aprovale od wszystkich świętych, security Officera, PMa, SDMa i klienta. W obrębie EU bez pozwolenia do chyba 3 miesięcy można tak o
Jeżeli jestes juz pracownikiem Fujitsu, polecam skontaktowanie się z działem HR w celu uzyskania dokładnych informacji. W obrębie EU bez pozwolenia z tego co wiem jest to 30 dni na rok.
Te pozwolenia to są związane z bezpieczeństwem czy o co chodzi? To jest jakaś różnica dla firmy skąd pracownik się loguje? Jak ogólnie wygląda taka droga służbowa? Można wszystko załatwić?
O ile dla firmy nie, to klienci sobie lubią zażyczyć że np inżynier może się logować tylko z Polski itp. Sprawdzanie jest to trochę za pomocą tych wszystkich programów na laptopie
Dzień dobry, mam kilka pytań w sprawie pracy w dziale Service Desk. Proszę o informacje na jakim poziomie trzeba znać język angielski? Czy CV jest wymagane w j. Angielskim i czy rozmowa rekrutacyjna jest w j. Angielskim? Chcialabym pracować w tej firmie, moj poziom j. Ang. To B1 - chodze też na kurs językowy. Od 8 lat pracuje w dziale obslugi klienta i chcialabym zmienic pracę. Czy sa teraz wolne etaty? Na jakim poziomie kształtuje sie wynagrodzenie?
Hej, na Hardware Support z niemieckim rozmawia sie z klientami tylko po niemiecku czy trzeba koniecznie znac angielski do rozmow ? czy raczej anglieski potrzebny tylko do dokumentacji technicznej i szkolen wewnatrz firmy? Czy rozmowa kwalifikacyjna na to stanowisko jest polski/niemiecki czy polski/angielski? Z gory dzieki za odp
Pracował/pracuje ktoś na stanowisku Vulnerability Scanning Engineer w Łodzi? Może napisać o atmosferze, teamie, zarobkach itd? Wielkie dzięki z góry!
Pracowałam w firmie prawie 1,5 roku.. Pracowałam w dwóch teamach przez ten czas. Na pierwszym team leader nie wiadomo skąd się wziął. Kompletnie nie potrafił panować nad emocjami i załatwić dostępów. Będąc w biurze przeklinał i walił rękami w biurko, a jeśli chodzi o dostępy, przed 2 miesiące nie byl w stanie załatwić mi dostępów do guacamole. Wszyscy mieli je poza mną i nawet osoby, które przyszły po mnie. Na 8h pracy conajmniej 20 calli, przerabianie ticketow, zakładanie ticketow na techników, zgłaszanie braku internetu w sklepie, któremu swiadczylismy serwis, asysta przy sprawdzaniu kabli i jednocześnie przekazywanie odpowiedzi pracownika sklepu do osob odpowiedzialnych za naprawę, przerabianie dodatkowo conajmniej 70 ticketow przypisanych. Po całym dniu pracy patrzyłam w sufit. Wszystkie rzeczy, o których rozmawiałam z team leaderem zostały przez niego zapisane. Team taki sobie, bo osoba przychodząca na popołudniową zmianę w trakcie pracy zamawiała ubrania, nie pracowała, ale była koleżanką managera, niektorzy olewali pracę albo byli chamscy. Oczywiście były tez osoby bardzo pomocne, ale awansowały, bo chciały uciec od (usunięte przez administratora) Przed rozpoczęciem pracy na drugim projekcie miałam ponowna rozmowę i dostałam prace. Team leader był super, team większości ekstra poza 2 osobami,które odbierały calle i od razu się rozłączaly. W czasie pracy na 2 projekcie zmieniła mi się managerka, która jest moim zdaniem w nieodpowienim miejscu. Po 9 miesiącach powinnam była dostać podwyżkę.. dostałam ją po 12. Powodzialam managerce, ze dostałam ja o 3 miesiące za późno, na co ona zareagowała zdaniem, ze ona „sobie tego pilnuje” serio? Na następny dzień zapytałam czy można to gdzieś zapisać na następny raz, żeby kolejna podwyżka mnie nie pominęła. Uslyszlam, ze „drążę”. Żenada. Najśmieszniejsze jest to, ze nieroby z dłuższym stażem pracy zarabiały więcej…Zgłaszanie pracownika, który nic nie robi i klienci dzwonią z pretensjami kończy się sprawdzaniem zgłaszającego. W moim przypadku managerka poprosiła byłą kontrolerkę o sprawdzenie nas oboje. Zarzuciła mi na rozmowie, ze robię NIE WIELE WIĘCEJ OD NIEGO sprawdzając TYLKO DWIE rzeczy z 5 innych, które obsługujemy. Moim zdaniem, manager powinien sprawdzić WSZYSTKO zanim zarzuci komuś robienie NIEWIELKIEJ ilości rzeczy. Jeśli chodzi o awans i prace z niemieckim, to ilosc stanowisk jest bardzo ograniczona. Pracując z niemieckim i angielskim nie miałam złej pensji, ale współczuje osobom, które pracują tylko z angielskim. Plus za dopasowanie grafiku pod preferencje. Nie można zapytać o widełki na stanowiskach, bo usłyszysz, ze nie mogą Ci powiedzieć w chamski sposób. W HR mają bajzel, bo 4 razy dostałam prośbę o podpisanie tej samej umowy. Nie można do nich pisać na teams, bo maja za dużo zapytań. Serio? Mam zakładać ticket opierniczajac kogoś o błędy?Monitory brudne od jakichś paskudnych mazi. Jestem wdzięczna za szansę. Nabrałam pewności siebie patrząc na to, jakim wartościowym na rynku pracy jestem.
Hej, Jak wygląda praca na stanowisku pMO assosiate? czy jest możłiwosć pracy całkwoicie zdalnej i czy 9-10 k brutto da się uzysakć po 5 latach doświadczenia? pozdrawiam i dziękuje
Korpo jak korpo nic specjalnego. Zacznijmy od tego co będziemy robić. Praca polega na odebraniu telefonu bądź chatu, następnie stworzenia stosownego ticketu i w miare możliwości próby rozwiązania lub przesłania ticketa dalej do innego teamu (pozdrawiam second line który odbijał każdy możliwy ticket). Przy tym wszystkim korzystamy z archaicznych narzędzi wybranych przez Fujitsu, dodatkowo uzupełniając kompletnie nieprzydatne w kontekście inca informacje tylko po to żeby skrypt wam wyłapał %. Sama praca mogłaby być przyjemna, jednak z tymi toolsami i skryptami raczej nie jest to zbytnio możliwe, a firmie raczej na tym nie zależy. na plus tutaj sesje shadowingowe z których da się czegoś nauczyć. Pracę można wykonywac na callach lub chatach i jeżeli macie możliwość to idźcie na chaty, chyba że bardzo lubicie gadać z ludźmi. Sprzęt jest raczej na obecne standardy mało akceptowalny, nie można wymagać dużo ale praca na monitorze 17 cali 1260x1024 w momencie kiedy praca z założenia wymaga od was operowania na 4-5 kartach nie jest zbyt przyjemna. Dodatkowo Teamsy które są wymagane do odpalenia czegokolwiek potrafiły odpalać się do 20 minut. Firma oczywiście nie narzuca wam na jakich peryferiach macie pracować oprócz komputera ale jest to zwyczajnie niekomfortowe i proponuje od razu zmienić myszkę klawiaturę i monitor. Ludzie jak wszędzie, są tacy super pomocni i tacy dla których praca tutaj to spełnienie ambicji mimo tego, że nic specjalnego to oni nie potrafią. Obiektywnie jest problem z menadżerami gdyż widać, że to ludzie którzy dostali tą pozycje bo nie mieli już gdzie awansować dalej. Czy jest to ich wina? Raczej nie, a kwestia tego jak działa Fuji. Szkolenia jakieś tam niby są, ale menadżerowie będą naciskać na szkolenia z polityki firmy (co jest zrozumiałe) zamiast z przydatnych rzeczy. Z perspektywy SDA ten awans niby gdzieś tam jest, ale nie dojdziecie do niego naturalnie proces zmiany pozycji wymaga poświęcenia własnego czasu na doszkalanie i przypomina proces rekrutacyjny od nowa. W wakacje 2022 poszła fala zwolnień po których z 8-15 telefonów dziennie (co jest adekwatną liczbą do płacy w tej firmie ale do tego przejdziemy później) doszło do sytuacji gdzie 3-5 agentów odbierało pod 30 telefonów dziennie, w między czasie ludzie na chatach nie mieli co robić bo potrafiło być ich w tym samym czasie koło 10. Co do płacy no to była żałosna i prawdopodobnie dalej jest, nie da się tego wybronić w żaden sposób nawet tym, że firma weźmie dosłownie każdego kto jakoś tam umie angielski. Po 9 miesiącach pracy zaoferowano 200zł brutto więcej czego chyba nie wypada komentować. Do śmiesznie niskiej pensji dostajecie jakieś bajery pokroju kart podarunkowych itp generalnie to samo co wszędzie, fajnie że jest i nic poza tym. Grafik jest ustalany pod was pod warunkiem, że go zgłosicie jeżeli nie to dostaniecie weekendy 2 zmiany (które akurat polecam) itd. Reasumując jak nie macie gdzie iść to Fujitsu jest fajną opcją żeby nabić doświadczenie, niestety to tyle.