Fixit Polska Sp. z o.o.

0 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Fixit Polska Sp. z o.o.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Piotr Kruczyński

Pracownik firmy - Prezes Zarządu

13.12.2023 02:12

Czym zajmuje się Państwa firma?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Fixit24 odpowiada za utrzymanie techniczne powierzonych nam w opiekę nieruchomości. Specjalizujemy się w obsłudze obiektów sieciowych, takich jak sklepy, biura czy apteki. Głównym filarem naszej działalności jest działanie w zakresie ogólnobudowlanym i usługi tzw. „złotej rączki”, to tych zleceń otrzymujemy najwięcej. Oczywiście nie ograniczamy się do tego typu prac, oferując szereg działań specjalistycznych w zakresie instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, klimatyzacyjnych czy przeciwpożarowych.

W jakich miastach Państwo działacie?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Oferujemy usługi na terenie całej Polski, z zastrzeżeniem, że w niektórych regionach korzystamy ze wsparcia firm podwykonawczych. Jest to rozwiązanie optymalne pod względem kosztów, jak i jakości. Współpraca ze stałymi, sprawdzonymi partnerami technicznymi jest również jednym z założeń Fixit24. Jeśli chodzi o własne serwisy mobilne, to na ten moment działamy w województwach: mazowieckim, lubelskim, łódzkim, wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim i zachodniopomorskim. Praktycznie w każdym kwartale rozszerzamy zakres terytorialny obsługi w ramach serwisów zatrudnionych bezpośrednio w Fixit. Na ten moment mówimy o obsłudze ponad 4.000 lokalizacji i realizacji 63.000 zleceń w skali roku. Biorąc pod uwagę, że jest to czwarty rok działalności firmy, uważam, że jest to bardzo dobry wynik.

Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Moja przygoda z branżą facility management (przyp. red.: zarządzania obiektami) trwa już prawie 20 lat. Po kilkunastu latach przyszedł moment, aby rozpocząć działanie na własny rachunek. Naturalnym wyborem był sektor, który dobrze już znałem, z tą różnicą, że skupiliśmy się na obsłudze klienta sieciowego. W ten sposób nie próbowaliśmy rywalizować z wielkimi korporacjami w segmencie nieruchomości komercyjnych, takich jak biurowce czy galerie handlowe. Wygląda na to, że Klienci pozytywnie odbierają nasze działania, gdyż regularnie zwiększa się ilość obsługiwanych przez nas lokalizacji.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Pomimo dużej ilości obsługiwanych obiektów jesteśmy dość małą, stale rozwijającą się firmą, stąd nasza struktura jest płaska. Poszczególne działy i zespoły raportują bezpośrednio do zarządu spółki. Oczywiście sercem firmy jest Dział Operacyjny, który zapewnia sprawną obsługę realizowanych przez nas kontraktów. W dziale operacyjnym mamy trzy zespoły. Pierwszy – serwisów mobilnych, opiera się na technikach, odpowiadających bezpośrednio za wykonanie prac w placówkach naszych Klientów. Drugi – koordynacyjny, zajmuje się rozdysponowaniem zadań, rozliczeniem zrealizowanych prac oraz raportowaniem do naszych Klientów. Trzeci – inwestycji budowlanych, realizuje prace inwestycyjne, w większości są to tzw. fitout’y, podczas których przejmujemy lokal w stanie deweloperskim i całościowo wykonujemy w nim prace wykończeniowe, aby powstał sklep gotowy do eksploatacji. To do tych trzech zespołów najczęściej rekrutujemy nowych pracowników.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Za proces rekrutacji odpowiada Dział HR wraz z kierownikiem zespołu, którego dotyczy rekrutacja. Pozwala to nam na wyszukanie i zatrudnienie odpowiednich kandydatów zarówno pod kątem obecnych umiejętności, potencjału rozwoju, ale również właściwej mentalności. Najczęściej rekrutacja jest dwuetapowa – po pozytywnej rozmowie kwalifikacyjnej zapraszamy kandydata na dzień próbny, podczas którego możemy zweryfikować w praktyce deklarowane umiejętności. Jeżeli obie strony są zadowolone z warunków współpracy, Dział HR przygotowuje wszelkie niezbędne dokumenty, ze skierowaniem na badania lekarskie na czele. Staramy się, aby biurokracja i wszelkie pozwolenia czy uprawnienia nie stanowiły problemu w sprawnej rekrutacji, ale pewne elementy są absolutnie niezbędne.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Wdrożenie jest procesem wielowątkowym. W zależności od stanowiska będzie się on różnić detalami, ale pewne zasady są stałe. Zaczynając od oczywistego szkolenia BHP, do którego przywiązujemy dużą wagę, przechodzimy do wdrożenia w zakresie aplikacji IT stosowanych w naszej firmie, aby nowy pracownik miał maksymalnie ułatwioną komunikację z kolegami i przełożonymi czy raportowanie wykonanych prac. W razie potrzeby wysyłamy również pracowników na szkolenia zewnętrzne, dotyczące uprawnień SEP, F-gazowych czy UDT. Wszystko zależy od wymogów na danym stanowisku i posiadanych wcześniej uprawnień. Co do bezpośredniego wdrożenia w obowiązki służbowe – w pierwszym okresie ustalamy grafik pracy tak, aby nowy pracownik miał możliwość nabierać doświadczenie od starszych kolegów i koleżanek. Jednocześnie wysoko zawieszamy poprzeczkę oczekiwań wobec bezpośrednich przełożonych, których zadaniem jest odpowiednie wdrożenie i przeszkolenie pracowników. Po określonym okresie następuje weryfikacja postępów i skorygowanie ewentualnych błędów, uzupełnienie braków umiejętności. Mamy pełną świadomość, że rozwój wymaga nie tylko zaangażowania i chęci, ale również czasu.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Jak już wspomniałem, najczęstsze rekrutacje dotyczą działu operacyjnego, zwłaszcza serwisantów i koordynatorów. Ze względu na ciągły rozwój firmy dość regularnie pojawiają się nasze ogłoszenia. Obecnie najbardziej poszukujemy techników w zachodnich rejonach Polski, ale regularnie rekrutujemy też pracowników w centralnych regionach kraju.

W jaki sposób dbacie Państwa o rozwój pracowników?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Oprócz szkoleń, o których już wspominałem, takich jak SEP czy f-gazy, korzystamy ze szkoleń organizowanych przez producentów urządzeń elektrycznych, chłodniczych, klimatyzacyjnych i ekspresów do kawy. Jako pracodawca zawsze zachęcamy pracowników do dalszego rozwoju i co roku przeznaczamy pewną kwotę na przydatne szkolenia. W branży usługowej, w której funkcjonujemy, kluczowym aspektem są umiejętności serwisantów czy koordynatorów. Chcąc być jednym z liderów rynku FM placówek sieciowych, musimy stale podnosić nasze kompetencje, w myśl zasady, kto się nie rozwija, ten się cofa.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Piotr Kruczyński ikona wywiad

Posiadamy ambitne plany na najbliższe 3, 5 i 10 lat. Nie chciałbym zbyt szeroko omawiać tutaj strategii firmy. Na ten moment mogę zdradzić, że w 2024 roku planujemy utworzyć Akademię Fixit24. Działalność skierowana jest do zdolnej młodzieży, aby jej pomóc w płynnym wejściu na rynek pracy. W ramach tego projektu planujemy cykl szkoleń, praktyk oraz stypendia dla wybranych kandydatów.



Fixit Polska Sp. z o.o.