Bodzio (Fabryka Mebli Bodzio Bogdan Szewczyk sp.j.)

2.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Fabryka Mebli Bodzio Bogdan Szewczyk sp.j.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Bodziak

Pracownik

12.02.2024 04:02

Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega? Napisz, co robisz na co dzień w firmie, czym się zajmujesz?

Bodziak ikona wywiad

Pracuję na stanowisku Referenta ds. handlu i sprzedaży. Standardowe obowiązki na tym stanowisku to obsługa klienta i dbanie o dobry wizerunek firmy.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?

Bodziak ikona wywiad

Widełki wynagrodzeń na tym stanowisku wynoszą 4000 – 8000 zł netto.

Jak długo pracujesz w tej firmie?

Bodziak ikona wywiad

Pracuję w tej firmie jedenaście lat.

Czy polecił(a)byś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Bodziak ikona wywiad

Uważam, że firma jest godna polecenia. Bez problemu można dogadać się z przełożonymi, grafik pracy jest elastyczny i dopasowany do moich potrzeb, a praca w handlu sprawia mi przyjemność.

Wskaż dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.

Bodziak ikona wywiad

Pozytywne aspekty pracy w tej firmie to dobra płaca (wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od wyników sprzedaży) i dobry kontakt ze współpracownikami, koordynatorami oraz pracodawcą.

Wskaż dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.

Bodziak ikona wywiad

Nie znajduję negatywnych aspektów pracy w tej firmie.

Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?

Bodziak ikona wywiad

Według mnie praca z klientem stwarza ciągłe możliwości do rozwoju. Ponadto nowości, które firma wprowadza to okazja do rozwijania swoich umiejętności i zdobywania nowej wiedzy.

W jakich szkoleniach, organizowanych przez tę firmę, brałeś/aś udział?

Bodziak ikona wywiad

Brałem udział w szkoleniu z projektowania pomieszczeń w programie Bodzio 3D.

Czy szkolenia są zaplanowane i jak często się odbywają? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczą.

Bodziak ikona wywiad

Firma organizuje szkolenia średnio raz na dwa lata.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?

Bodziak ikona wywiad

Atmosferę pomiędzy pracownikami oceniam pozytywnie.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?

Bodziak ikona wywiad

Atmosfera pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą jest w moim odczuciu bardzo dobra.

Co najbardziej wpływa, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.

Bodziak ikona wywiad

Główny czynnik, który wpływa na pozytywną atmosferę w pracy to dobry kontakt ze współpracownikami. Praca tutaj jest dla mnie przyjemnością.

Czy pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie jest zgodne z ustaleniami?

Bodziak ikona wywiad

Pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Bodziak ikona wywiad

Jest dobrze, ale jakiś dodatkowy benefit pracowniczy (na przykład na święta) na pewno poprawiłby nie jednemu pracownikowi humor.



zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Iwona Szewczyk

Pracownik firmy - Dyrektor Finansowy

05.04.2023 01:04

Proszę o krótki opis firmy.

Iwona Szewczykikona wywiad

Fabryka Mebli BODZIO rozpoczęła swoją działalność w 1985 roku. Jest to klasyczna spółka rodzinna oparta na polskim kapitale. Obecnie jest to jeden z największych producentów mebli w kraju. Założycielem przedsiębiorstwa oraz jego Dyrektorem Generalnym jest Bogdan Szewczyk. Fabryka zajmuje ponad 130.000 m2 powierzchni użytkowej, dysponując siecią 300 salonów meblowych na terenie Polski i zatrudnia ponad 2155 branżowych specjalistów. Średnia dzienna produkcja to ponad 1000 gotowych kompletów mebli. Sieć dystrybucji mebli obsługiwana jest przez flotę ponad 400 pojazdów dostawczych. Przedmiotem działalności Fabryki jest produkcja i sprzedaż szerokiej gamy mebli kuchennych, mebli pokojowych, sypialnianych, biurowych oraz tapicerowanych. W ofercie tej znajduje się specjalna propozycja skierowana do hoteli oraz pensjonatów. Produkty z logo BODZIO to nowoczesność, oryginalny design oraz walory użytkowe, które decydują o ich wielkiej popularności wśród klientów.

Fabryka Mebli BODZIO to firma z wieloletnią tradycją. Jak buduje się przedsiębiorstwo od podstaw?

Iwona Szewczykikona wywiad

To trudny i żmudny proces, tym bardziej w sytuacji kiedy zaczyna się wszystko od przysłowiowego zera. W naszym przypadku to niemal cztery dekady konsekwentnej budowy firmy, jej potencjału. To także ciężka praca nad budowaniem rozpoznawalności marki i zaufania wśród klientów. Historia naszej firmy jest też przykładem, jak konsekwencja w działaniu i optymalne założenia jej rozwoju mogą przynieść wymierny sukces. Przy tej okazji odczuwam osobistą satysfakcję, jak wiele udało nam się osiągnąć przez ten czas. Tym bardziej, że musieliśmy działać w zupełnie różnych systemach i uwarunkowaniach gospodarczo-politycznych, bez żadnych gwarancji, że nasz biznes będzie miał szansę na powodzenie.

Jesteście Państwo typowym przedsiębiorstwem rodzinnym. Czy to jest atut, a może przeszkoda w rozwoju?

Iwona Szewczykikona wywiad

Zdecydowanie jest to nasz niewątpliwy atut. Tworzymy rodzinną spółkę opartą na polskim kapitale, i model ten sprawdza się znakomicie. W skład zarządu firmy wchodzi obecnie już trzecie pokolenie naszej rodziny, co tylko pokazuje jak bardzo związani jesteśmy z jej funkcjonowaniem. To też namacalny dowód na to, że młode pokolenie widzi swoją zawodową przyszłość oraz osobisty rozwój pracując dla naszej, rodzinnej firmy. Mocną stroną takiego rozwiązania jest też ściśle określony zakres kompetencji i obowiązków między wspólnikami. To optymalny i skuteczny system zarządzania.

Jakie są najważniejsze wyzwania dla tak dużej firmy?

Iwona Szewczykikona wywiad

Tak naprawdę jest ich całe mnóstwo. Poza tym, wyzwania te ciągle się zmieniają, ewoluują. Musimy być przygotowani na działania naszej konkurencji, zmieniające się gusta i wymagania klientów. Podejmując kluczowe decyzje powinniśmy umieć przewidywać ich skutki, zwłaszcza w perspektywie długofalowej. Jesteśmy bardzo dużą firmą, więc tym bardziej bierzemy pod uwagę całe spektrum zagrożeń, jakie mogą wystąpić-chociażby w zakresie zabezpieczenia miejsc pracy, ale nie tylko. Kluczem do skutecznej odpowiedzi na wyzwania jest umiejętność ich właściwego zdiagnozowania i podjęcia adekwatnych rozwiązań.

Jak Państwo radzicie sobie z konkurencją?

Iwona Szewczykikona wywiad

Meblarstwo to jedna z najbardziej konkurencyjnych branż w naszym kraju. Od wielu lat rośnie liczba producentów mebli i skala poziomu produkcji. To wszystko sprawia, że na rynku robi się nieco ciaśniej, a to z kolei wysoko podnosi poprzeczkę dla nas, producentów i sprzedawców. Stosujemy odpowiednie narzędzie cenowe, system rabatów i promocji. Bardzo mocno postawiliśmy na reklamę naszych produktów. Kilka lat temu uruchomiliśmy własny sklep internetowy i ciągle rozbudowujemy naszą infrastrukturę sprzedażową poprzez otwieranie kolejnych, firmowych salonów sprzedaży. To wzmacnia naszą pozycję względem konkurencji i zwiększa pole naszej działalności.

Co wyróżnia Państwa ofertę? Jakie są jej mocne strony?

Iwona Szewczykikona wywiad

Każdy, kto choć trochę zna historię działalności Fabryki Mebli Bodzio, chociażby z perspektywy klienta naszych salonów sprzedaży, dobrze wie, jak dużo, zwłaszcza na przestrzeni ostatnich lat, zrobiliśmy w zakresie budowania polityki ofertowej. Kiedyś byliśmy kojarzeni niemal wyłącznie ze sprzedażą mebli, ewentualnie sprzętu AGD, jako dodatku do mebli. Dziś sytuacja jest diametralnie inna, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Sklepy firmowe Bodzio to obecnie ogromne galerie kompleksowego wyposażenia wnętrz. Sama oferta liczona jest w tysiącach pozycji i na bieżąco jest urozmaicana. To kompletnie inna filozofia odpowiedzi na oczekiwania klientów. Staramy się być bardziej elastyczni i iść z duchem czasu.

Bardzo dużą uwagę przywiązują Państwo do zaufania wśród klientów. W jaki sposób buduje się tak trwałe relacje?

Iwona Szewczykikona wywiad

Zaufanie klientów to klucz do sukcesu każdej firmy, która poważnie myśli o swojej działalności. Dla nas, z perspektywy kilkudziesięciu lat doświadczeń na rynku, trwałe relacje z klientem są fundamentalne. Tak naprawdę to klient jest najlepszym recenzentem naszych produktów i to jego opinie bierzemy pod uwagę jako najbardziej miarodajne. Hołdujemy zasadzie, że zadowolony klient to taki, który przychodzi do nas wielokrotnie i dzięki temu możemy z nim zbudować trwałe i silne relacje. W zasadzie to wszyscy kupujący współtworzą naszą markę i sukces firmy. Zresztą zaufanie klientów potwierdzają też liczne nagrody i wyróżnienia konsumenckie, których jesteśmy laureatami.

Skomplikowana sytuacja rynkowa to spore wyzwania zwłaszcza dla branży meblarskiej. Jaka jest recepta na trudne czasy?

Iwona Szewczykikona wywiad

Każdy kryzys ma swoją specyfikę i wymaga odpowiedniego podejścia. Polska branża meblarska to ważna gałąź przemysłu i stanowi jednocześnie istotną część eksportu polskich produktów. Jest też niestety bardzo wrażliwa na kondycję innych branż. Na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami wielu mniejszych i większych kryzysów. Często ich negatywne skutki odczuwane były przez dłuższy czas. Polityką naszej firmy jest nie tylko skuteczne minimalizowanie takich skutków, ale także nakreślenie optymalnego planu działań na przyszłość. Na pewno pomagają nam w tym doświadczenie i świetna znajomość rynku. Każde takie wyzwanie wymaga jednak od nas postawienia trafnej diagnozy i zastosowania odpowiednich środków zaradczych.

Jak Pani ocenia dalsze możliwości rozwoju firmy? Jakie są zagrożenia?

Iwona Szewczykikona wywiad

Dopóki firma dysponuje odpowiednim potencjałem i ma klarowną strategię wykorzystania tego potencjału, to szansa na dalszy rozwój jest jak najbardziej realna. W naszej działalności zawsze istotną rolę odgrywały inwestycje-były i nadal pozostają one kołem zamachowym naszego rozwoju. Stawiamy też na innowacyjność, nowe technologie i wszystko to co wzmacnia naszą konkurencyjność. Ze względu na skalę naszej działalności opieramy się na długofalowej strategii, która nakreśla główne kierunki rozwoju firmy. Co do zagrożeń, to upatruję je raczej w czynnikach zewnętrznych i globalnej sytuacji gospodarczej, na którą raczej nie mamy wpływu. Mimo tego optymistycznie oceniam nasze szanse na dalszy rozwój.



Fabryka Mebli Bodzio Bogdan Szewczyk sp.j.