Wizyta u fryzjera jest obowiązkowa przynajmniej raz w miesiącu – tak twierdzi zdecydowana większość kobiet. Jeśli chcemy o siebie zadbać lub odświeżyć nieco wygląd nie mamy zazwyczaj problemów ze znalezieniem salonu fryzjerskiego. Tylko jak pojedynczy salon utrzyma się na rynku wobec tak ogromnej konkurencji?

Własny salon fryzjerski – najpierw analiza

Zdobycie cennych umiejętności w szkole, na kursie lub po szkole policealnej to dopiero początek drogi. Aby całe przedsięwzięcie w postaci własnego biznesu miało sens, trzeba go przeanalizować jeszcze przed podjęciem działalności.

Na co zwrócić uwagę? Ważny jest biznesplan, który nie musi mieć formalny charakter. Własne zapiski będą cenną informacją dla przyszłego przedsiębiorcy, dzięki którym może określić, czy własny salon fryzjerski ma sens.

Trzeba przede wszystkim przeanalizować przyszłe koszty (wynajęcie lokalu, prowadzenie działalności, pracownicy), sprawdzić lokalną konkurencję oraz oszacować wstępny plan marketingowy – w tym również określić, czym nowy salon mógłby się wyróżnić na tle innych tego typu placówek.

Jak rozwinąć własny salon fryzjerski?

Ze względu na specyfikę branży, szanse na przetrwanie mają tylko najlepsze salony. Większość nowo otwieranych zakładów zwykle zostaje zamknięta w przeciągu roku.

W czym tkwi sekret popularności danego salonu fryzjerskiego? Oczywiście w ilości zadowolonych klientów. Nic nie działa lepiej niż marketing szeptany czyli polecanie danego zakładu przyjaciołom i znajomym. Znaczącą rolę odgrywa również renoma zakładu – warto zatrudnić doświadczonego fryzjera, który posiada już grono stałych klientek. Robert Kupisz czy Leszek Czajka stylizują największe gwiazdy i mogą pochwalić się jednymi z najmodniejszych salonów fryzjerskich w Warszawie. Na taką renomę trzeba jednak zapracować. Na pewno pierwszym krokiem jest zapisanie się na kierunek fryzjerski w szkole policealnej.

Własny salon fryzjerski – kiedy się opłaca?

Jeśli mamy już spore doświadczenie w branży fryzjerskiej i chcemy otworzyć własny salon, przed nami pojawia się nie lada wyzwanie. Już sam koszt wynajęcia lub kupna odpowiedniego lokalu oraz przystosowanie i zaopatrzenie go jest wysoki. Co zrobić jeśli nie stać nas na taką inwestycję? Podobnie jak kosmetyczka możemy pracować we własnym domu lub dojeżdżać do klientów. Warto zatem przemyśleć założenie własnego mobilnego salonu kosmetycznego.

Reklama dźwignią handlu

Jak dobrze zadeklamować usługi naszego nowego salonu? Dobrym pomysłem jest zaproponowanie wykonania darmowej usługi kilku osobom, które później staną się naszą żywą reklamą. Warto wybierać takie osoby, które na co dzień mają kontakt z dużą ilością ludzi – pracują w znanej korporacji, w mediach lub w modzie. W tych branżach dobry wygląd i prezencja jest jedną z najważniejszych cech. Taka promocja dotyczy zarówno ekskluzywnych salonów jak i tych początkujących. W ten sposób możemy pozyskać również cenne kontakty, które z pewnością przydadzą się w przyszłości.

Autor wpisu: GoWork.pl

Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_66681325_profesjonalna-fryzjerka-robi%C4%85ca-fryzur%C4%99-za-pomoc%C4%85-suszarki-do-w%C5%82os%C3%B3w-dla-m%C5%82odej-kobiety-w-salonie.html?vti=ldmuq5u5zphf1j6j96-1-21

Oceń artykuł
0/5 (0)