STY
20

Wizerunek firmy jest ważny – pokaż, że o niego dbasz!

Jakie działy w firmie są najbardziej rozwinięte? Dział HR, sprzedaży? Oczywiście księgowość musi być prowadzona w każdej firmie tak samo jak pozyskiwanie nowych klientów. Dział IT musi działać bez zarzutu, by istniała możliwość sprawnej komunikacji…A co dzieje się z działem marketingu? Często szefowie firm nawet nie tworzą takich stanowisk – to duży błąd.

Zmień strategię

Każda firma powinna mieć osobę odpowiedzialną za działania z zakresu public relations, która budowałaby relacje związane z marketingiem medialnym. Czy jest to potrzebne? Wystarczy spojrzeć na przykład kampanii „Serca i Rozumu” jaka podjęła Telekomunikacja Polska S.A. Czy ktoś z nasz pamięta jakieś reklamy tej firmy przed pojawieniem się dwóch maskotek? No właśnie. To doskonały przykład, który pokazuje w jaki sposób za pomocą technik marketingu można zmienić wizerunek firmy o 180 stopni. Negatywny wizerunek Telekomunikacji Polskiej S.A. wiązał się postrzeganiem go jako „skostniałego ex-monopolistę”. Ostatnią deską ratunku dla firmy było powołanie agencji, która pomogłaby na odbudowę wizerunku w mediach. Warto dodać, że jeśli firma nie podjęłaby tego kroku, gdyby nie stanęła na skraju bankructwa. Jeśli planujecie zatrudnić się jako specjalista do spraw marketingu, sprawdźcie również artykuł „Na jakie zawody jest zapotrzebowanie?”

 Poprawa wizerunku

Jakie kroki pracodawca powinien podjąć, by pozytywnie przedstawić swój wizerunek w internecie, social mediach? Na pewno powinien zacząć od stworzenia profesjonalnej strony internetowej, która stanowi swoistą wizytówkę przedsiębiorstwa.

Nasi klienci dzięki niej mogą się dowiedzieć gdzie firma ma siedzibę, czym się zajmuje oraz kto jest jej właścicielem. Takie podstawowe informacje są niezbędne. Całość strony www musi być przejrzysta, prosto stworzona, by nikt się w niej nie zgubił. Niezbędnym elementem strony są różne zakładki jak na przykład „Kontakt”, „O firmie” i najważniejszy „Aktualności”. Tutaj wpisy powinny być zamieszczane na bieżąco i systematycznie. Warto połączyć naszą stronę z portalami społecznościowymi typu Facebook, Twitter. Na tych portalach również powinniśmy posiadać własny profil. Pozwoli to na interaktywność z klientami, traktowanie ich w indywidualny sposób oraz umożliwia odpowiadanie na pytania i wątpliwości, które pojawiają się codziennie. Ciągły dialog z internautami może przynieść nam wiele korzyści. Kolejnym krokiem jest ustalenie odpowiedniej strategii i dobór narzędzi za pomocą których chcemy wypromować wizerunek firmy w Internecie.

Dodatkowo możemy nie częściej niż raz w tygodniu wysyłać klientom newsletter, który będzie przypominał o naszej firmie i o aktualnych ofertach. Rozważmy pomysł założenia bloga firmowego, ponieważ jest to najlepszy sposób informowania o nowych wydarzeniach. Umożliwia zamieszczanie merytorycznych opinii na temat branży.


  • Patryk

    U mnie w firmie właśnie niedawno poszerzył się dział marketingu, na pewno wyszło to tylko na plus, takie działania bardzo się opłacają moim zdaniem.

    Odpowiedź

Dodaj komentarz

Nie będzie opublikowany na stronie.